Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:54

little_king schreef:
Hier zijn geen ruiterpaden en fietspaden dus dat gaat voor mij niet op.
En ik ben best wel braaf als het om regels gaat ja, dat klopt :)

Dan ben jij echt heel braaf. ;)

little_king

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:59

Ja goed hè, krijg ik nu een koekje :P

nee serieus ik ben geen grote regel overtreder nee.
Ik rij eens 10 kilometer te hard op de snelweg, maar daar blijft het toch wel bij.
Persoonlijk heb ik geen moeite met een hond in de super, heb zelf niet voor niets honden.
Maar er zijn mensen die honden of dieren in het algemeen gewoon niet prettig vinden. Wie ben ik dan om ze eigenlijk toch een soort van op te dringen op een plaats waar het niet mag.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:03

schudt hand van little king :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:17

wat een asociale mensen heb je in de wereld zeg!

Met stijgende verbazing lees ik sommige posts

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:21

Ik overtreed wel regels, maar geen regels waarmee ik andere mensen tot last kan zijn met mijn honden. Ik heb al een ras dat te maken heeft met veel vooroordelen en hondeneigenaren in het algemeen krijgen al steeds meer te maken met meer regels omdat anderen last hebben van sommige hondeneigenaren. Ik laat mijn honden niet los lopen in de wijk waar het niet mag, maar wel op het industrieterrein in aanbouw als er niemand is. In de wijk kan ik anderen tot last zijn, op het industriegebied niet. Zelfs in een losloopgebied op een mooie dag roep ik ze continu bij me als er mensen aan komen. Niet iedereen is op de hoogte van de gebieden waar honden los mogen lopen.

Daarnaast is er een verschil tussen met paard op het fietspad omdat dat veiliger is dan op een 80km weg en een hond meenemen een supermarkt in. Dat is niet veiliger oid. Een hond meenemen een supermarkt in is alleen voor jezelf en daar kan je de supermarkteigenaren mee tot last zijn en andere mensen. Het is best een fikse boete die de supermarkt krijgt als er controle is. En die moeten zij betalen omdat er iemand is die zijn of haar hond niet thuis/in de auto wil laten. Als ik een boete krijg omdat ik met paard op het fietspad rijd, dan heb ik alleen mezelf ermee. (Nu reed ik 50 meter over een fietspad en dan het ruiterpad op, het ruiterpad begon niet bij de stal ;) en daar kon ik niet over de weg, want die kwam niet bij een ruiterpad uit.)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:35

MyWishMax
Het punt van dit topic is nou juist dat het Verboden is een hond in de supermarkt,het gaat hier dus om het verbod,dat men dat overtreed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:43

gohya schreef:
MyWishMax
Het punt van dit topic is nou juist dat het Verboden is een hond in de supermarkt,het gaat hier dus om het verbod,dat men dat overtreed.

Joh :+

Maar dat heeft niks met andere regels te maken. Er worden hier allemaal andere dingen bijgehaald die niets met het verbod te maken hebben en daarnaast zit er gewoon verschil in dit verbod en andere regels die aangehaald worden. Mensen overtreden dit verbod te makkelijk, omdat ze er zelf nooit de gevolgen van voelen. Bij andere regels die overtreden worden gebeurd dat wel en maak je voor jezelf een afweging. In dit topic is de winkeleigenaar de pineut, die moet betalen voor de keuze van één van zijn klanten om een regel te overtreden.

EDIT: In vorige post heb ik al aangehaald dat mijn honden nooit meegaan naar de supermarkt he? ;) En dat ik vind dat honden niet thuishoren in een supermarkt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:07

little_king schreef:
En als het niet klikt met de hond van de mensen zelf?
Ik heb er hier 1 liggen die kan met alles van groot naar klein.
Maar heb er ook 1 die kan goed me groot, maar die kleintjes dat wordt toch vechten. Dan ben ik niet gecharmeerd als iemand de hond mee neemt :)

áls dat zo zou zijn...dan zou ik toen der tijd naar aller waarschijnlijkheid,de hond in de auto gelaten hebben,even hallo en dag gezegd hebben en na een half uurtje weer vertrokken zijn...

heb het nooit aan de hand gehad toen,maar denk dat ik het dan zo opgelost zou hebben :) ,moet ook eerlijk zeggen,ben niet zo'n verjaardags ganger,dus hond niet mee was meteen mooie reden om niet te gaan.. O:)

op dit moment blijven de honden dan gewoon thuis,of er blijven 2 in de auto en de rest thuis...maar ik neem alleen de honden mee naar mensen die het leuk vinden als we ze meenemen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:17

In de supermarkt hoort gewoon geen hond, punt. Dat is gewoon de wet.
Pups neem ik een aantal keer mee het centrum in, ik vraag bij iedere winkel netjes of ze naar binnen mogen als ik iemand zie, houd goed in de gaten dat ze daarvoor hebben geplast en dat ze niet gaan poepen.
Ik heb bij de action ooit een discussie gehad, ik kijk altijd voor bordjes, maar had hem bij de action gemist (en geen personeel gezien en een klein hondje binnen) dus we werden verzocht de winkel te verlaten ("als het een klein hondje was geweest hadden we het wel goedgekeurd". Ja, dan heb je aan mij dus een verkeerde he. Hond is hond, of het nu klein of groot is. Dame heeft spijt gekregen dat ze dat gezegd heeft, want ik heb een flinke discussie gehad en ben pas naar buiten gegaan toen de dame met de kleine hond ook verzocht werd weg te gaan.

Wij nemen de hondjes wel regelmatig mee uit eten: als we bij mijn ouders uit eten gaan, omdat ik niet de mogelijkheid heb om daar beide hondjes onder te brengen.
Als we naar het strand zijn geweest en daarna aansluitend gaan eten
Als we doordeweeks uit eten gaan, omdat ze dan al lang genoeg alleen zijn geweest(komt niet vaak voor)
Mijn ene hond is daarin super opgevoed, gaat naast de tafel liggen en hoor je niet. De pup moet nog leren dus daar houden we rekening mee (tafel in een hoekje afgezonderd, geen drukke restaurants, oefenen door bijvoorbeeld bij de mac donalds te gaan zitten enzo).

Honden mee naar een verjaardag doe ik ook liever niet, maar als ik een verjaardag heb in limburg waar ik vandaan kom(2u heen en 2u terug) dan moet ik wat. Honden thuishouden betekent dat ik na een uur weer richting huis moet. Vaak kunnen ze wel bij mijn ouders blijven, maar lang niet altijd. En ja, dan is het toch of honden mee of we komen een keertje als we toch een weekend bij mijn ouders zijn.
Dus als ik in limburg ben heb ik vaak de honden mee naar jan en alleman. Gelukkig vinden de meeste dat ook prima :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:16

Ik neem de hond eigenlijk bijna altijd mee naar een verjaardag, maar ik vraag wel van te voren of dat kan. Als ik weet dat het huis heel klein is en vol zit laat ik haar thuis.
Maar iedereen waarvan ik een verjaardag zou kunnen hebben vind het eigenlijk prima en bij een groot gedeelte loopt er al een eigen hond rond.
Als er heel harde muziek is, neem ik de hond ook niet mee.