Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:50 euro voor inslapen terwijl een castratie 30 euro meer is..
Een castratie kost veel meer tijd, meer middelen, meer nazorg..
cam schreef:Air we hebben het hier over de rekening en niet over of het een moeilijke handeling is.
Er zijn zat klussen die niet moeilijk zijn,maar die als je het door een ander laat doen kost het best veel geld.
Kijk maar eens naar een overhemd laten wassen en strijken bij de stomerij.
Air schreef:cam schreef:Air we hebben het hier over de rekening en niet over of het een moeilijke handeling is.
Er zijn zat klussen die niet moeilijk zijn,maar die als je het door een ander laat doen kost het best veel geld.
Kijk maar eens naar een overhemd laten wassen en strijken bij de stomerij.
Het ging over kundige zorg, ik neem dat iedere dierenarts een dier een spuit kan geven en dat dat niet afhangt van de prijs!
JoAnn schreef:Air schreef:50 euro voor inslapen terwijl een castratie 30 euro meer is..
Een castratie kost veel meer tijd, meer middelen, meer nazorg..
Maar gebeurt in hetzelfde gebouw, op dezelfde tafel, met hetzelfde personeel. En dat is nu net het concept van vaste en variabele kosten. Maar goed, je wil het niet snappen denk ik. Laat ook maar.
Ik denk niet dat ik dingen uit zijn verband ruk. Jij zegt dat je niet betaald wordt voor overwerk dus dat de dierenarts dat ook niet moet betaald krijgen. Dat schrijf je toch echt naast mekaar in een zin. En ik ben blijkbaar de enige niet die jou in jouw ogen verkeerd begrijpt.
cam schreef:Air schreef:
Het ging over kundige zorg, ik neem dat iedere dierenarts een dier een spuit kan geven en dat dat niet afhangt van de prijs!
En de prijs wordt bepaald door de kosten die de dierenarts daar voor moet maken. En dan is €50 een heel net bedrag.
galley schreef:Ik heb nu ruim 3 jaar van mijn ratje mogen genieten maar hij is helemaal op. Oud en versleten en helaas geeft zijn lichaam het niet genoeg op om rustig in te slapen in zijn matje. Tja, echt een k*tmoment maar dan moet hij maar geholpen worden.
Nu heb ik enkele jaren terug ook zo'n moment gehad, en ik wist dat ik op behoorlijke prijzen kon rekenen. Ik denk, ik bel eventjes rond. Ik heb met 2 dierenartsen in de buurt gebeld, en jawel.
50 euro!
Nou heb ik best wel wat over voor een huisdier hoor, maar dit komt er op neer dat ik extra zou moeten gaan lenen van DUO om mijn ratje in te laten slapen en nog te kunnen eten de komende maand.
Goed, geen man over boord, we wonen aan de grens met België, daar is het meestal wel goedkoper. Even bellen, 44 euro![]()
Nu heb ik connecties met een dierenarts die al met pensioen is en ook vaak wel aan euthasaat kan komen en die ga ik nu maar even proberen te bereiken want die kan het bijna gratis(spul in hoeveelheden voor een rat schijnt een euro of 5 te kosten).
Maar hemeltje, ik vond het altijd belachelijk dat mensen hun huisdieren in het bos los lieten en dergelijke. Die mensen snap ik nu een beetje beter, met deze prijzen is de grens om een dier waar je niet echt aan gehecht bent thuis aan het einde te helpen ook erg laag.
Wat vinden jullie hier nu van? Ik snap dat een dierenarts kosten maakt, je betaalt ten slotte wel voor de 5 minuten dat hij met je dier bezig is en voor het spuitje en middeltje en dat is logisch. Maar zoveel? Of woon ik nou toch echt in de verkeerde regio?
cam schreef:Air schreef:
En de prijs wordt bepaald door de kosten die de dierenarts daar voor moet maken. En dan is €50 een heel net bedrag.
Air schreef:Afschrijving van apparatuur? Niet aan de orde. Gebruik van gereedschap wat weer steriel moet worden gemaakt? Niet aan de orde. Nazorg door de assistent? Niet aan de orde.
sallandval schreef:Air schreef:Afschrijving van apparatuur? Niet aan de orde. Gebruik van gereedschap wat weer steriel moet worden gemaakt? Niet aan de orde. Nazorg door de assistent? Niet aan de orde.
Wel aan de orde (denk ik, maar ben geen DA)
-opleiding
-loon DA
-loon assistente(s)
-praktijkhuur/aflossing
-gas water licht elektra
-kosten betaalverkeer (pin)
-administratie
-spuit
-vloeistof
-handschoenen
-nazorg steriel maken behandeltafel/ weegschaal, dat soort dingen
-schoonmaak algemeen
-kosten afvoeren stoffelijk overschot (dat wordt -lijkt mij- ook door bedrijven gedaan die vast niet zeggen; oh het is maar een knaagdier, geef die maar gratis mee)
Knappe dierenarts die alles netjes volgens de regels doet en da nog een dikke winst maakt op een euthanasie als je het mij vraagt.
sallandval schreef:Air schreef:Afschrijving van apparatuur? Niet aan de orde. Gebruik van gereedschap wat weer steriel moet worden gemaakt? Niet aan de orde. Nazorg door de assistent? Niet aan de orde.
Wel aan de orde (denk ik, maar ben geen DA)
-opleiding
-loon DA
-loon assistente(s)
-praktijkhuur/aflossing
-gas water licht elektra
-kosten betaalverkeer (pin)
-administratie
-spuit
-vloeistof
-handschoenen
-nazorg steriel maken behandeltafel/ weegschaal, dat soort dingen
-schoonmaak algemeen
-kosten afvoeren stoffelijk overschot (dat wordt -lijkt mij- ook door bedrijven gedaan die vast niet zeggen; oh het is maar een knaagdier, geef die maar gratis mee)
Knappe dierenarts die alles netjes volgens de regels doet en da nog een dikke winst maakt op een euthanasie als je het mij vraagt.
Air schreef:En jij denkt dat dat daadwerkelijk 45 per klant is?
cam schreef:Air schreef:En jij denkt dat dat daadwerkelijk 45 per klant is?
Ik begin me echt af te vragen hoe oud jij bent Air.
En of je op je zelf woont,en wat jouw vaste lasten zijn per maand.
cam schreef:Nou dat is mijn antwoordt op je vraag,maar goed ik zal hem duidelijk voor je maken.
Ja ik denk dat het best in de buurt van de €45 is per klant.
Maar jij zal nog wel bij je ouders wonen en geen idee hebben wat vaste lasten zijn.