Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:45

Ja sommige dierenartsen he, oplichters zijn het.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:46

JoAnn, ja, als je dingen die ik zeg uit zijn verband blijft rukken dan klopt het inderdaad allemaal niet meer. Graag bij de feiten blijven en er geen dingen bij gaan verzinnen die niet gezegd zijn graag.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:48

Air schreef:
50 euro voor inslapen terwijl een castratie 30 euro meer is..
Een castratie kost veel meer tijd, meer middelen, meer nazorg..

Maar gebeurt in hetzelfde gebouw, op dezelfde tafel, met hetzelfde personeel. En dat is nu net het concept van vaste en variabele kosten. Maar goed, je wil het niet snappen denk ik. Laat ook maar.

Ik denk niet dat ik dingen uit zijn verband ruk. Jij zegt dat je niet betaald wordt voor overwerk dus dat de dierenarts dat ook niet moet betaald krijgen. Dat schrijf je toch echt naast mekaar in een zin. En ik ben blijkbaar de enige niet die jou in jouw ogen verkeerd begrijpt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:50

cam schreef:
Air we hebben het hier over de rekening en niet over of het een moeilijke handeling is.
Er zijn zat klussen die niet moeilijk zijn,maar die als je het door een ander laat doen kost het best veel geld.
Kijk maar eens naar een overhemd laten wassen en strijken bij de stomerij.

Het ging over kundige zorg, ik neem dat iedere dierenarts een dier een spuit kan geven en dat dat niet afhangt van de prijs!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:57

Dat zijn dan dierenartsen die aan het eind van de afschrijving geld te kort komen. Dat is dan hun eigen keuze.
Dat is alleen niet echt slim en ook niet echt aan te bevelen.
Maar ja het is bekent dat veel dierenartsen niet echt slim zijn met bedrijfsvoering.

Dat is ook de rede dat in grote praktijken de afrekening gebeurt door de administratie en dus elke handeling op papier wordt opgeteld en dat daar de rekening uitrolt.
Zodat later geen enkele dierenarts een andere dierenarts kan beschuldigen van te weinig rekenen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:59

Air schreef:
cam schreef:
Air we hebben het hier over de rekening en niet over of het een moeilijke handeling is.
Er zijn zat klussen die niet moeilijk zijn,maar die als je het door een ander laat doen kost het best veel geld.
Kijk maar eens naar een overhemd laten wassen en strijken bij de stomerij.

Het ging over kundige zorg, ik neem dat iedere dierenarts een dier een spuit kan geven en dat dat niet afhangt van de prijs!

En de prijs wordt bepaald door de kosten die de dierenarts daar voor moet maken. En dan is €50 een heel net bedrag.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:59

JoAnn schreef:
Air schreef:
50 euro voor inslapen terwijl een castratie 30 euro meer is..
Een castratie kost veel meer tijd, meer middelen, meer nazorg..

Maar gebeurt in hetzelfde gebouw, op dezelfde tafel, met hetzelfde personeel. En dat is nu net het concept van vaste en variabele kosten. Maar goed, je wil het niet snappen denk ik. Laat ook maar.

Ik denk niet dat ik dingen uit zijn verband ruk. Jij zegt dat je niet betaald wordt voor overwerk dus dat de dierenarts dat ook niet moet betaald krijgen. Dat schrijf je toch echt naast mekaar in een zin. En ik ben blijkbaar de enige niet die jou in jouw ogen verkeerd begrijpt.

Afschrijving van apparatuur? Niet aan de orde. Gebruik van gereedschap wat weer steriel moet worden gemaakt? Niet aan de orde. Nazorg door de assistent? Niet aan de orde.

Waarom zou ik het niet snappen, als er ook dierenartsen zijn die blijkbaar dezelfde mening delen?

Ik vind het misplaatst om over het inslapen dier kosten te gaan berekenen die dan niet van toepassing zijn.

En nee, ik heb het nergens over zorg om het dier gezond te houden, nogmaals. Dat vind ik echt heel wat anders.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:02

cam schreef:
Air schreef:

En de prijs wordt bepaald door de kosten die de dierenarts daar voor moet maken. En dan is €50 een heel net bedrag.

Sorry, maar zelfs de goedkope dierenartsen gaan je niet 40 euro als gratis weggeven :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:03

Ik begrijp best dat TS het duur vind omdát ze in dit geval naar huis moet zonder dier; en dat is nooit leuk hoe je het ook wendt of keert. Toen ik studeerde had ik een hond; die werd helaas ziek. Hij moest bij de dierenarts overnachten en er zijn allerlei tests gedaan, behandelingen en wat niet al. De ochtend erna belde de dierenarts omdat de hond was overleden. Zelden heb ik een rekening zo zuur gevonden als die 439 euro (ik weet het bedrag zelfs nog). Ja het was veel geld voor een student maar daar ging het natuurlijk niet om. Het was zuur omdat het geld is wat je betaalt aan een dier wat je niet meer mee naar huis kunt nemen. Dat verlies maakt het bedrag zo ´groot´ want het gevoel is dubbel: je moet betalen én bent ook nog eens je dier kwijt. Ik heb hem toen ook laten cremeren (125 euro), te duur eigenlijk maar ik was blij dat het kon. Om dan je verdriet te gaan afreageren op de dierenarts; dat vind ik niet netjes. Voor een dierenarts is het inslapen van een dier ook niet het prettigste onderdeel van zijn werk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:06

galley schreef:
Ik heb nu ruim 3 jaar van mijn ratje mogen genieten maar hij is helemaal op. Oud en versleten en helaas geeft zijn lichaam het niet genoeg op om rustig in te slapen in zijn matje. Tja, echt een k*tmoment maar dan moet hij maar geholpen worden.

Nu heb ik enkele jaren terug ook zo'n moment gehad, en ik wist dat ik op behoorlijke prijzen kon rekenen. Ik denk, ik bel eventjes rond. Ik heb met 2 dierenartsen in de buurt gebeld, en jawel.
50 euro!
Nou heb ik best wel wat over voor een huisdier hoor, maar dit komt er op neer dat ik extra zou moeten gaan lenen van DUO om mijn ratje in te laten slapen en nog te kunnen eten de komende maand.

Goed, geen man over boord, we wonen aan de grens met België, daar is het meestal wel goedkoper. Even bellen, 44 euro -O-

Nu heb ik connecties met een dierenarts die al met pensioen is en ook vaak wel aan euthasaat kan komen en die ga ik nu maar even proberen te bereiken want die kan het bijna gratis(spul in hoeveelheden voor een rat schijnt een euro of 5 te kosten).

Maar hemeltje, ik vond het altijd belachelijk dat mensen hun huisdieren in het bos los lieten en dergelijke. Die mensen snap ik nu een beetje beter, met deze prijzen is de grens om een dier waar je niet echt aan gehecht bent thuis aan het einde te helpen ook erg laag.

Wat vinden jullie hier nu van? Ik snap dat een dierenarts kosten maakt, je betaalt ten slotte wel voor de 5 minuten dat hij met je dier bezig is en voor het spuitje en middeltje en dat is logisch. Maar zoveel? Of woon ik nou toch echt in de verkeerde regio?

Ken je niemand met een slang....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:07

Sallandval, dat bedrag was omdat er vanalles aan vooraf is gegaan.... dat is inderdaad heel zuur, helemaal omdat je dan alles nog geprobeerd hebt, maar imo niet te vergelijken met alleen een afspraak om in te laten slapen.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:08

Air, je wil echt altijd alles blijven omkeren hè? Ik spreek over een gebouw, een tafel en personeel. Niet over apparatuur. En dan nog, een basis consultprijs zal vaak toch echt een aantal vaste kosten in rekening brengen zoals het afschrijven van materiaal.

Overigens, niet geheel off topic heb je me nog steeds geen antwoord gegeven over hoe jij de inkomsten van jouw hobby bij de fiscus aangeeft. Dan zou je ook al beter begrijpen dat niet iedere cent die een zelfstandige ontvangt ook gelijk doorgesluisd wordt naar de spaarrekening.

Maar goed, ik laat het hierbij want als je steeds de volgende post je zin verdraait dan heeft discussiëren weinig zin.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:09

cam schreef:
Air schreef:

Sorry, maar zelfs de goedkope dierenartsen gaan je niet 40 euro als gratis weggeven :)[/quote]

Nee dierenartsen die creatief zijn met rekeningen zijn dat ook wel eens de andere kant op.
En op die manier komt die €40 echt wel op zijn rekening terecht.
Alleen niet bij je juiste klant :D
Daarom ben ik blij met mijn misschien dan in jouw ogen dure maar wel eerlijk dierenarts.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:13

Air schreef:
Afschrijving van apparatuur? Niet aan de orde. Gebruik van gereedschap wat weer steriel moet worden gemaakt? Niet aan de orde. Nazorg door de assistent? Niet aan de orde.

Wel aan de orde (denk ik, maar ben geen DA)
-opleiding
-loon DA
-loon assistente(s)
-praktijkhuur/aflossing
-gas water licht elektra
-kosten betaalverkeer (pin)
-administratie
-spuit
-vloeistof
-handschoenen
-nazorg steriel maken behandeltafel/ weegschaal, dat soort dingen
-schoonmaak algemeen
-kosten afvoeren stoffelijk overschot (dat wordt -lijkt mij- ook door bedrijven gedaan die vast niet zeggen; oh het is maar een knaagdier, geef die maar gratis mee)

Knappe dierenarts die alles netjes volgens de regels doet en da nog een dikke winst maakt op een euthanasie als je het mij vraagt.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:16

sallandval schreef:
Air schreef:

-opleiding
-loon DA
-loon assistente(s)
-praktijkhuur/aflossing
-gas water licht elektra
-administratie
-spuit
-vloeistof
-handschoenen
-schoonmaak algemeen
-kosten afvoeren stoffelijk overschot (dat wordt -lijkt mij- ook door bedrijven gedaan die vast niet zeggen; oh het is maar een knaagdier, geef die maar gratis mee)

Knappe dierenarts die alles netjes volgens de regels doet en da nog een dikke winst maakt op een euthanasie als je het mij vraagt.

En dan ben je nog wel wat dingen vergeten.

Praktijkauto
Verzekeringen
Bijscholingscursus
Afschrijving van auto,gebouw en apparatuur

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:19

sallandval schreef:
Air schreef:

-opleiding
-loon DA
-loon assistente(s)
-praktijkhuur/aflossing
-gas water licht elektra
-administratie
-spuit
-vloeistof
-handschoenen
-schoonmaak algemeen

Ze hoeven niet rond te komen van 1 consult.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:22

Nee Newt dat klopt,maar wel alle klanten moeten daar aan mee betalen.
Dat is wel zo eerlijk. :o

Air

Re: Knaagdier inslapen 'onbetaalbaar'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:23

En jij denkt dat dat daadwerkelijk 45 per klant is?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:26

Als het goed is weet je voordat je een dier aanschaft, groot of klein, dat de dierenarts vaak prijzig is. Weet je dit niet, dan had je het wel moeten weten. Weet je vantevoren dat je bepaalde bedragen te hoog vind, neem dan het dier niet. Heel simpel

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:29

Air schreef:

Ik begin me echt af te vragen hoe oud jij bent Air.
En of je op je zelf woont,en wat jouw vaste lasten zijn per maand.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:29

Air, klopt het nu dat je vindt dat dierenartsen te veel rekenen voor bepaalde handelingen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:31

Air schreef:

Jij denkt misschien ook dat wat je in de supermarkt koopt dezelfde inkoopprijs heeft als de verkoopprijs?
Iedere ondernemer moet geld verdienen, de dierenarts dus ook.

Ik snap trouwens niet waarom 50 euro voor een rat veel zou zijn maar bijvoorbeeld voor een hond niet? Is dezelfde methode en middel waarschijnlijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:32

cam schreef:
Air schreef:

Ik begin me echt af te vragen hoe oud jij bent Air.
En of je op je zelf woont,en wat jouw vaste lasten zijn per maand.

Opzich kan je natuurlijk ook gewoon antwoorden opde vraag ipv. er iets bij te halen wat compleet offtopic is en ik in geen enkel geval kan plaatsen als relevant.

Nimfee: Een dierenarts die 50 euro rekent voor een rat in laten slapen, dat vind ik teveel ja.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:35

Nou dat is mijn antwoordt op je vraag,maar goed ik zal hem duidelijk voor je maken.
Ja ik denk dat het best in de buurt van de €45 is per klant.

Maar jij zal nog wel bij je ouders wonen en geen idee hebben wat vaste lasten zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 23:39

cam schreef:
Nou dat is mijn antwoordt op je vraag,maar goed ik zal hem duidelijk voor je maken.
Ja ik denk dat het best in de buurt van de €45 is per klant.

Maar jij zal nog wel bij je ouders wonen en geen idee hebben wat vaste lasten zijn.

Hoe kunnen volgens jou dan dierenartsen die dat niet vragen voor een spuitje nog draaiende zijn? Volgens jou bestaan die nu toch allemaal niet meer.....

Wat een leuke misplaatste sneer :D