Duitse herder nestje op komst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:20

Haha heerlijk filmpje :) Die gekke Ayko, hij blijft ook nog gewoon liggen... :P

Wilawander

Re: Duitse herder nestje op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:23

Ha je had al ontdekt dat hij het was? haha

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:51

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:15

Wat een heerlijke filmpjes en foto's weer, Wilawander!!! Echt heerlijk! Ik kijk er zo naar uit...

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:46

Volgens mij moet ik echt stoppen met kijken stap echt nog een keer in de auto om dr 1 uit te zoeken. <3

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:08

Is altijd leuk een derde pup die we kunnen volgen via bokt hihi. :p

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:41

Een hele familie Shira kindjes op Bokt :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:02

maj0, waarom kan het niet? En je woont op zich niet heel ver van Wilawander vandaan. Ga gewoon eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Afwegen... Voors en tegens. Hoe groot is de wil enzo.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:34

Ik kan jullie vertellen dat ze erg hard groeien! Waren al veel meer hond dan zo'n anderhalve week geleden :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:16

Ben je weer geweest, Amy? Bofkont!!! :D

Ik ga hopelijk donderdag weer kijken. Helaas valt de "delegatie" mee en is gereduceerd tot 3 personen...

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:32

Agossie schreef:
maj0, waarom kan het niet? En je woont op zich niet heel ver van Wilawander vandaan. Ga gewoon eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Afwegen... Voors en tegens. Hoe groot is de wil enzo.

We hebben er hier al 1 wonen een friese stabij van 8. Ik zit op dit moment "ziek" thuis mag niet lopen dus knie niet belasten. Daardoor ben ik niet zeker of ik mijn baan kan houden en we komen nu net rond zeg ma. Tus op dit moment jammer genoeg niet verstandig er een hond bij te halen.

Dus ja ik weet dat als we gaan kijken we beide verkocht zullen zijn.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:36

Dan kun je beter niet gaan kijken... Ik was al veel langer bezig met wikken en wegen. Eerst met volwassen honden uit de opvang, maar daar was gewoon steeds iets mee dat echt niet in mijn leven paste. Toen dit topic gaan volgen... En ja... Dan ga je denken... Ik ben NU werkloos, dus ik heb er NU tijd voor!! En toen was ik heeeeeel snel om! Haha!
Vanaf het eerste moment had ik al een zwak voor Annepiet (toen Anke)... Nog even getwijfeld of ik niet voor Amber zou gaan, maar Annepiet heeft het me gemakkelijk gemaakt. Die zocht me op. Zo'n lief diertje!

Dus, ik kan me heel goed voorstellen dat je er nu niet voor gaat. Je moet er echt helemaal klaar voor zijn.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:45

Precies. Ja wil er graag een tweede hond bij maar dat lukt niet op dit moment.
Ik wil beide honden gewoon alles kunnen bieden.
Daarbij kan ik nu geen pup opvoeden omdat ik voorlopig nog wel op krukken loop. En mn vriend werkt gewoon 40 uur.

Maar goed geniet wel van die lekkere puppykopjes. En je hebt groot gelijk als het lukt moet je het gewoon doen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 11:52

Wat jammer Maj0. Als je zo graag wilt en het niet kan. Maar komt vast nog wel een keer de kans dat het wel kan.

Ja ze groeien hard, eten me de oren van het hoofd. Verder komen ze dagelijks buiten wat ze erg mooi vinden.
Ja annepiet is echt een knuffel die moet steeds een knuffel hebben en dan is ze helemaal enthousiast. Dan valt dat staartje er bijna vanaf van enthousiasme en dan word je ook echt geknuffeld haha.
Maar ze hebben allemaal wel een groot knuffelgehalte.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:10

Ja is het ook de wil is er wel maar het verstand zegt niet doen.

Lijkt me wel echt gaaf hoor een nestje met pups thuis te zien opgroeien. Gaat bij ons hem niet worden we hebben een gecastreerde reu haha.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:19

Agossie schreef:

Ik ga hopelijk donderdag weer kijken. Helaas valt de "delegatie" mee en is gereduceerd tot 3 personen...

Dat is het voordeel als je dichtbij woont, al een nakomeling van Shira hebt en contact bent blijven houden ;)

Ze zijn erg leuk nu, leuke leeftijd :j Reageren nu veel meer op elkaar en de omgeving.
Ayko was enorm aan het slijmen, heeft heel m'n handen afgelikt en kwam regelmatig even over het randje kijken. := En Amber is ook heel leuk hoor! Die zou ik zo meenemen := Dus als iemand hier nog twijfelt.... kies alsjeblieft gauw Amber uit! :')

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:25

Neem je amber toch ook mee amy :P

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:31

nee, nee ik volg dit keer m'n verstand en niet m'n gevoel :P

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:44

Haha zelfde als hier dus lastig he ghehe

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:46

amy_leftover schreef:
Agossie schreef:

Dat is het voordeel als je dichtbij woont, al een nakomeling van Shira hebt en contact bent blijven houden ;)

Ze zijn erg leuk nu, leuke leeftijd :j Reageren nu veel meer op elkaar en de omgeving.
Ayko was enorm aan het slijmen, heeft heel m'n handen afgelikt en kwam regelmatig even over het randje kijken. := En Amber is ook heel leuk hoor! Die zou ik zo meenemen := Dus als iemand hier nog twijfelt.... kies alsjeblieft gauw Amber uit! :')

Ja jij hebt indd een voordeel dat je dichtbij woont helaas wonen wij ietsje verder weg.
Wat lief van Ayko :). Gelukkig zijn ze allemaal heel leuk en lief en Aber en Aslan zullen
ook wel snel een huisje krijgen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:57

maj0 schreef:
Haha zelfde als hier dus lastig he ghehe

Ik moet zeggen dat het me eigenlijk nog meevalt, ondanks dat ze in het echt ontzettend leuk zijn :j
Nou hebben wij ook wel heel duidelijk afgesproken om écht niks mee te nemen en dan ga je ook wel heel anders kijken dan wanneer je twijfelt of komt om een pup uit te zoeken. Wilawander weet gelukkig ook wel dat het niet handig zou zijn voor ons :)

Moet zeggen dat zo'n nest pups vooral heel motiverend werkt, om m'n eigen hond zo snel mogelijk door de examens te helpen :))

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:59

Ja daar heb je inderdaad gelijk in.

Haha ja dat wil ik ook graag nog een keer doen. Heb met de hond van mijn ouders alleen puppycursus gedaan, maar mocht niet verder vanwege school. Vind ik nog steeds jammer.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:11

Is ook erg leuk en zeker met dit type hond doe je daar goed aan :j
Wij zijn er mee begonnen puur en alleen voor de hond, die vond het direct fantastisch en je merkt dat ze er veel plezier in heeft en graag wat voor je wil doen. En als dat dan leuk gaat, word je zelf ook enthousiast.

Momenteel doet mijn man de trainingen met haar, maar die vindt het net iets te veel tijd kosten naast al z'n andere bezigheden := Dus straks ga ik zelf weer verder, ben ik ook wel blij van, want ik vind het zelf ook erg leuk om te doen :j Kan het iedereen aanraden, doe je de hond ook veel plezier mee!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 15:55

Wat doen jullie met de hond dan?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 16:17

Appèl, speuren en pakwerk.
Momenteel met de nadruk op het appèl, maar de hond vindt het allemaal even leuk :)