2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:45

Dat ging nog sneller dan ik verwacht had, maar goed dat je er niet mee doorgaat.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:48

Diablo schreef:
Dat ging nog sneller dan ik verwacht had, maar goed dat je er niet mee doorgaat.

Precies

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 11:57

Sammy_xxs schreef:
Nou mensen, ff een update van mij!

Django is nu bijna een weekje bij ons, maar ik zie dat het niet gaat.
Ze zijn beide erg dominant, constant elkaar proberen te overmeesteren, op elkaar rijen.
Reno ( mijn hond ) die doet wel rustiger en probeerd django steeds op zn plek te zetten. Maar django die accepteerd het niet en gaat er steeds vol tegenin. Ik merk ook aan Reno dat hij het wel leuk vind, maar vaak genoeg is hij hem zat. Reno is echt de rust hem zelve in huis, die ligt thuis de hele dag te slapen en buiten is hij druk.
Maar django is constant druk, en dat vind Reno niet echt fijn.
Samen uitlaten gaat wel goed, en ze kunnen ook wel gewoon rustig op hun plaats blijven, maar djngo moet echt in zn bench anders lokt hij Reno steeds uit.
Ook is Reno erg jaloers, kan django amper aandacht geven, want dan komt Reno er gelijk bij om hem weg te jagen.

Dan komt er ook nog bij dat Django niet zindelijk is, terwijl mij verteld is dat hij dat wel is. Maar hij plast constant in huis, en hij eet alles op ( papier, plastic enz.. ) ik irriteer mij daar ook enorm aan.

Dus ik heb besloten dat ik hem niet in huis ga nemen. Hij is super mooi en lief, maar hij en Reno samen gaat hem niet worden :)
Dus mijn zoektocht gaat verder!

Lijkt mij een verstandige keuze. Alleen hij zal vast wel zindelijk zijn maar wellicht gewoon dominant aanwezig en aan het vlaggen in huis? Hoor je wel vaker met meerdere reuen. Mss een leuke stabiele teef erbij?

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:00

Diablo schreef:
Chawi schreef:
Het enige verschil tussen een Weimaraner reu en een pitbull reu is de schade die ze kunnen aanbrengen wanneer ze er voor besluiten te gaan. That's it!

Ondanks dat het bij mijn vriend 1x goed fout is gegaan, is het in 25 jaar maar 1x fout gegaan.
Dat zijn dus meerdere hondenlevens. Moet je het daarom maar niet doen?

Nou, ik heb honderd keer liever twee vechtende Weims, labjes, goldens, Stabij's of wat dan ook, dan twee vechtende pitbulls hoor.

Ik niet, die blijven in de rondte klappen en bijten, Pitjes houden vast en die kan je beet pakken en los klikken (als je weet waar je mee bzig bent, maar helaas weten 9 van de 10 eigenaren dit niet)

YazhiSien

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:09

Verstandig besluit! Dat plassen kan ook een manier van dominantie zijn, het huis ruikt nog niet naar hem, heb dit wel vaker reuen zien doen.
Succes met je zoektocht en hopelijk vind je een maatje voor je reu!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 13:00

Ja dat plassen zou wel zo kunnen zijn, hoewel zijn eigenaresse zei dat hij soms wel is een ongelukje heeft, maar dit zijn geen ongelukjes meer, ook laat hij het soms gewoon lopen zonder dat hij het door heeft van blijdschap.

Vind het alleen wel jammer, maar ik ga ook meehelpen een plekje voor hem te zoeken, want zou het sneu vinden als hij op een verkeerde plek terrecht komt.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:18

Vreugdeplasjes voor zo'n jonge hond zijn niet abnormaal hoor en bij overplaatsen kan je ook wel een teruggang in zindelijkheid verwachten bij een jonge hond. Maar goed, het lijkt me wel verstandig dat je er vanaf ziet om eerdere redenen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:20

Fijn om te lezen dat het meteen niet goed ging. Klinkt misschien raar, maar als het in het begin wel goed gaat en na verloop van tijd toch niet, dan is het afscheid veel lastiger.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 13:24

Ja dat klopt, dat kan wel.
Maar ik vind het niet fijn, want heb 2 kids, dus vind ik het niet zo fris...
Maar de hoofdzaak was natuurlijk of ze matchen, maar dat doen ze niet als dat wel goed zou zijn zou ik het wel doen.
Maarja helaas is het niet het geval.

En voor alle mensen die hier in dit topic mij af zaten te zeiken, ik kan heus wel logisch nadenken zoals jullie zien ;)
Als het niet gaat gaat het niet. Ik moet niet perse deze hond hebben.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 13:25

Freggle_Edge schreef:
Fijn om te lezen dat het meteen niet goed ging. Klinkt misschien raar, maar als het in het begin wel goed gaat en na verloop van tijd toch niet, dan is het afscheid veel lastiger.

Ja daar ben ik ook blij om, nu ben ik nog niet aan django gehecht dus kan ik er makkelijker afstand van nemen :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:19

hele verstandige keuze!
Voor nu zou ik je als tip willen geven om je hond lekker nog voor zeker een jaar alleen te laten zijn, veel mee trainen en sporten en dan daarna pas gaan kijken v evt een hond erbij.
Dan is je hond wat ouder en zijn pubertijd net voorbij waarschijnlijk wat het makkelijker maakt om er een hond bij te zetten.
Ik zou dan een teef adviseren.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:42

Jammer voor jou dat het niet zo klikte als gehoopt, gelukkig kom je er nu achter. en niet wanneer je er al gehecht aan bent. Gelukkig ben je inderdaad verstandig en zie je dat het niet samen gaat, voordat het verder uit de hand loopt. succes met je zoektocht naar een ander leuk kameraadje.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 10:40

Bedankt tamarant, ja we zijn ook inderdaad van plan om nog even te wachten. Hoewel Reno zich wel erg volwassen gedraagt, hij is niet zo erg speels meer.
We zien wel wat er op ons pad komt :)

@ Briitje Ja het is jammer, maar er komt wel een leuke op ons pad :D Bedankt!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:12

Is Django al weg bij jullie?
Jammer dat het niet goed ging!
Van die vreugde plasjes, mijn hond kruising Jack x Pinscer van 1 jaar en 2 maanden deed dat ook als hij heel enthousiast was, is helemaal over gegaan nu :-) Is alleen wat genant als je iemand tegenkomt hond word blij en plast over zijn of haar schoen ha ha :-)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 22:25

Nee hij is nog niet weg, maar ik ga morgen zn eigenaresse bellen dat het niet gaat.
Het word nu ook steeds erger, ze zijn op het randje van echt vechten.
Word al heel wat gegromd en gejankt, dus dat gaat m niet worden.

Ja vreugeplasjes zou niet zo erg zijn nee, maar plast ook gewoon echt.
Mja het gaat zowiezo niet met hun samen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 06:14

ik dacht dat de hond al weg was aangezien je 4/5 dagen geleden al plaatste dat het niet ging.
Waarom dan nog zo lang wachten; hup die hond terug voordat ze straks al in gevecht zitten waar je kinderen bij zijn.
Geen risicos er mee nemen; beslissing is gemaakt dus gewoon zsm die hond terug naar zijn baasje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:25

Sammy_xxs schreef:
Nee hij is nog niet weg, maar ik ga morgen zn eigenaresse bellen dat het niet gaat.

niet handig hun zo lang in spanning te laten zitten. Spanning onderling bouwt idd elke dag of eigenlijk elk uur meer en meer op. Zeker als wij als mensen ons ermee gaan bemoeien (wat niet anders kan als ze in het gezin leven). Erg onhandig om dus zo lang te wachten en te hopen terwijl je al weet dat het niet goed gaat....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:43

dierenfan schreef:
Sammy_xxs schreef:

niet handig hun zo lang in spanning te laten zitten. Spanning onderling bouwt idd elke dag of eigenlijk elk uur meer en meer op. Zeker als wij als mensen ons ermee gaan bemoeien (wat niet anders kan als ze in het gezin leven). Erg onhandig om dus zo lang te wachten en te hopen terwijl je al weet dat het niet goed gaat....

Snap ik ook niet. En de kans om er een andere hond met succes erbij te plaatsen word ook steeds kleiner.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 21:29

Ja we hebben drukken dagen gehad, en de eigenaresse ook.
Zo erg is de spanning nog niet, als ik roep klaar stoppen ze.

En ik hoop niks, wil ook dat django zo snel mogelijk weggaat, maar door de drukte afgelopen dagen is het nog niet gelukt.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 23:46

Hoii
Ik haal ff dit topic weer omhoog, er is namelijk weer een hond op mn pad gekomen.
En ik kan wel tips gebruiken.
Het is een staffxpitt het is een reu gecastreerd en hij is 6 jaar oud.
Hij is super lief, het klikt ook super met mijn hond, zover ik nu kan zien.
Mijn hond is dominanter, maar hij accepteerdf dat. Hij heeft zich al 3 keer overgeven vandaag, toen hij net kwam. En nu is het de rest van de dag super gegaan. Ze vallen elkaar niet lastig, lopen samen mij de hele dag achterna kijken wat ik allemaal aan t doen ben ;) ze liggen samen op de bank te slapen. Gewoon alsof ze al jaren samen zijn.
Maar er is 1 probleem, cheeko ( de herplaatser ) is jaren lang zwaar mishandeld. En echt gruwelijk mishandeld ( omdat hij niet stoer was, vonden ze m een mietje en sloegen ze hem dus ) erg sneu want er zit geen kwaad in. Hij werd alleen in de tuin gelaten, nooit lekker mee gewandeld enzo.
Maar omdat hij dus zo mishandeld is, schrikt hij nogal bij onverwachte bewegingen, en dan geeft hij een waarschuwing ( een snauw maar hij bijt niet )
Verder is hij heel aanhankelijk, hij ligt nu ook lekker op mn schoot te slapen.
Maar gaat dit gedrag nog veranderen? Want ik heb natuurlijk kids, en wil niet dat ze de dupe worden. ( Mijn zoontje is 2 en hij kan bij mijn hond echt alles doen ) maar ben bang dat cheeko hem dan een keer tog pakt ook al doet hij dat niet express.

Ik wil hem eigenlijk niet nemen, terwijl hij egt de perfecte hond is, precies wat ik zocht, maar vanwege zijn wantrouwen wil ik het niet omdat mn kids dan wel weer belangrijker zijn natuurlijk.
Maar vind het zo jammer, want hij is zo lief! En ook erg sociaal naar andere honden, en ook gewoon een kroelbeest. En vind het zielig als hij van hut naar her zou gaan. Deze hond verdient gewoon een liefdevol huisje.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:00

Nou het gaat gelukkig al voorruit, oudere hond en gecastreerd. Al blijf ik erbij dat 2 reuen imo geen goed combi is. Tuurlijk alles kan, er zijn vast uitzonderingen op de regel, hoop dat jij dat bent. :+

Ik begrijp goed dat je hem dus eigenlijk al in huis heb genomen maar twijfelt of die wel kan blijven? Hoelang heb je hem nu al? Helaas bestaan er zulke mensen, die dieren mishandelen.. mogen ze van mij dood schieten!! _-:(

Ja het gedrag zal vast wel veranderen, maar daar zal heel veel tijd overheen gaan. Van een kind kan je niet verwachten dat het 24/7 rustig stil gaat zitten voor de hond. Dus de kans dat hij een keer een onverwachte beweging maakt en Cheeko schrikt, is natuurlijk best groot.. Je vergeeft het jezelf nooit als je kindje gewond raakt...

Eigenlijk weet je de keuze dus al.. Ookal is het zeer moeilijk en is het niet ideaal voor het beestje. Maar dit is toch ook niet ideaal voor je gezin?

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 00:09

Ja hij is gister even langs gekomen om kennis te maken. En dat ging eigenlijk goed. Dus vandaag is hij weer gekomen en blijft hij een nachtje hier.
Ja vind dieren mishandelen ook zo erg :( en hij is zo lief, tis echt jammer dat hij nu zo schrikt enzo...want verder is tie gewoon perfect.
Maar het is inderdaad niet ideaal voor mijn kinderen. Maar ben nu al aan m gehecht! Hij heeft echt direct mijn hart gestolen, bij django had ik dat egt niet, die wilde ik graag zo snel mogelijk weer weg.
Maar cheeko ach zo'n lief beestje! Maar ik durf ook niet echt het risico te nemen :( baal er zo van! Egt jonge die mensen die dat zo'n lieve hond aandoen kan ik gewoon niet geloven :(

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:29

Nee snap dat ook nooit.. sla lekker iemand van je eigen soort op zn ..... -_-
Maar de mensen van wie die nu is, word die daar dan mishandeld? Hoezo gaat die eigenlijk weg bij die mensen? Gelukkig zie je zelf ook in, dat het mis kan gaan, tenkoste van je kindje(s)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 02:18

Nee mijn vriendin heeft m daar weggehaald, maar ze kan m zelf niet houden. Ze heeft een baby en ze gaat in september weer naar school. Ze wilt graag een huisje voor m waar hij alle aandacht krijgt want dat kan ze hem straks niet bieden. Ze zou hem heel graag willen houden maar gaat niet, ze is ook alleenstaand dus vandaar.
Maar k heb misschien al een oplossing mijn buurvrouw wilt hem misschien wel nemen. Kan ik m toch elke dag zien! :D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 06:08

Ik heb veel ervaring met herplaatsers en daar heeft o.a. ook een mishandelde kruising duitse herder/rottweiler bijgezeten.
Het gedrag wat ontstaan is door mishandeling gaat er nooit helemaal uit...
Ik heb jaren getraind met deze hond en ik kon er bijna alles mee maar met andere mensen was ze niet altijd te vertrouwen en het vechten met honden heb ik er nooit uit kunnen krijgen.
Mijn conclusie is dan dus ook; de 6 jarige reu waar je het over hebt moet naar een huis zonder kinderen en andere dieren.
Niet bij jou; teveel risico mbt je kinderen.
Dat gaat hoe dan ook een keer fout..