Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:52

LDRD schreef:
Podenco's zijn leuk :j , maar ook hier willen wij absoluut geen jachthond meer. We hebben in het verleden al wat angsten doorstaan met honden die de hort op gingen :roll: .

Bovendien is het onze bedoeling dat de hondjes na verloop van tijd met de paarden mee kunnen naar het bos. Dan is het ook wel handig als ze in losloopgebieden ook écht los kunnen lopen.

Vandaag spannende dag :j . Vanmiddag om 15.55 landt Ollie op Schiphol. Ben erg benieuwd natuurlijk hoe hij er life uit ziet en hoe hij is, maar ben ook zeker benieuwd hoe onze andere 2 honden op hem gaan reageren. Van onze poezen zal hij wel snel een lesje krijgen hoe het niet hoort denk ik :+ .

Oh wat spannend! Via welke organisatie adopteer je de hond? (Ik heb het topic niet zo goed door gelezen)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:14

ponyparadijs schreef:
Dat jachtinstinct van onze podenco Sasja valt erg tegen hoor. Die jaagt op muizen en molletjes. Dus niet echt op wild of hazen of iets dergelijks.

Oehhh!!! Hebbuh!!! :D Dat zou hier op de boerderie juist heel goed van pas komen :D

ponyparadijs

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:25

Hahaha kom je haar halen? nee het is echt een huishond hoor. Regen kou getver dan gaat ze niet naar buiten. Op een boerderij rond lopen vindt ze misschien een uurtje leuk. Maar dan wil ze naar binnen op de bank liggen Hahahaha!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:37

LDR spannend zeg, ben benieuwd naar foto's

Mijn hond clyde is een kruising greyhound. Tja jachtinstinct heeft hij wel . Hij vangt buiten hazen konijnen en poogt ook nog wel eens een hert :+

Maar thuis met de konijnen is er niets aan de hand tevens met de katten vroeger die ik met mijn ex had.
Zelfs met de hamster ging het goed hihi
Afbeelding

hij funtioneert ook als knuffelhond
Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:41

Mooie knuffelhond haha! :)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:16

Bassenqua schreef:
Voor mij persoonlijk is dat geen bewuste keuze geweest, sterker nog...ik wilde persé géén hond uit het buitenland. Na 3 maanden dagelijks zoeken en op geen enkele site van een stichting geweest te zijn kwam ik Turqua op MP tegen en zij trok mijn aandacht. Ze is alles wat ik niet wilde maar toch hoort zij voor mijn gevoel hier. Ja ze zat in Spanje, ik had haar nog nooit in real life gezien maar toch was dit de hond die ik wilde. Kun je twee dingen doen, of je gaat aan je gevoel voorbij omdat je verstandelijk vind dat je een hond uit Nederland moet halen of je volgt je gevoel en doet het gewoon, het is duidelijk wat mijn keuze is geweest en ik ben er blij om.

Ik was niet eens op zoek naar een hond... Kwam Podenco reutje tegen van bijna 1 jaar die zijn hele leven al in een asiel zat en ik had precies hetzelfde gevoel. Binnenkort komt ie!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:40

ponyparadijs schreef:
Hahaha kom je haar halen? nee het is echt een huishond hoor. Regen kou getver dan gaat ze niet naar buiten. Op een boerderij rond lopen vindt ze misschien een uurtje leuk. Maar dan wil ze naar binnen op de bank liggen Hahahaha!

_O-
Maar ze moet dan de baas helpen met koeien voeren enzo, dus een uurtje...soms duurt het langer :D
Op de bank is hier een echte :n
Neemt ze geen genoegen met een lekker groot hondenkussen??

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:44

Die van mij neem ik twee keer per dag mee naar stal. Heeerlijk. Die rent rond op het terrein, komt soms met een rat of een muis terug.. En gaat altijd gezellig mee op buitenrit :D Ideale hond.

athene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:54

Iedereen fijne Kerstdagen gewenst !!!!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door athene op 24-12-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:59

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:59

da's ook een knapperd Cariena :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:05

mooie hond Cariena

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:05

dat is ook een leuke hond cariena

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:17

Weet verder helaas weinig van m,hij heeft voor mij meerdere eigenaren gehad.
Maar het is een schat van een hond ook voor mijn kindjes van 1 jaar en 8 weken!:-D
Hij begint nu wel af te takelen levertumor |( maar zolang ie nog fit genoeg is blijft ie bij ons.
Laatst bijgewerkt door cariena1 op 24-12-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:27

Wat een leuke honden komen hier voorbij! Vooral veel uit Europa valt me op. Allemal speciaal en niet zo standaard als de honden uit nl :) dat vind ik er zelf zo leuk aan!

Ik heb een Westpointer (straat hond van het westen van curacao) uit Curacao uiteraard :+ toen ze 12 weken was daar uit het asiel gehaald en vervolgens toen we weer in NL gingen wonen uiteraard meegenomen! Het is een enorm lief beest vol van vertrouwen, heel waaks (niet kefferig alleen als er iets is) en erg leergierig.

Edit: foto vergeten :)

Afbeelding

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:40

En ze gaat altijd mee de bossen in met mijn pony :)
Wat gelukkig super goed gaat. Ze is zo snel en actief (maar binnen gaat ze juist rustig liggen) dat ze een buitenrit makkelijk vol houdt!

Afbeelding

Eerste keer sneeuw vorig jaar was natuurlijk wel gek voor onze Antiliaan :brr:

Afbeelding

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:53

Mooie mix, mijn hond rende weer hard naar binnen de 1e keer dat hij sneeuw zag. Toen heeft hij een veulen deken opgehad. Toen ging hij dan maar wel.

Maar ach de 1e keer dat hij ging zwemmen kon ik hem achteraan duiken omdat ie bijna verzoop ( hij sprong de honden achteraan die ook gingen zwemmen)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:01

haha heel herkenbaar mijn Jara wilde ook meteen weer naar binnen dat er sneeuw lag en is in de eerste week dat ik haar had, zo de sloot ingelopen, ze had niet door wat kroos was :P

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:05

Afbeelding

zo liep hij voor het eerst in de sneeuw :+

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:08

Hahah geweldig! hihi kroos :+
Naar binnen ja?! Gino is zo nieuwsgierig die wilde het meteen opeten :D
Hoewel ze ook enorm van warmte houdt, ze staat nu tegen de openhaard aan die we hebben aangemaakt (en staat regelmatig tegen een hele hete verwarming)

Aa wat schattig! Past goed dat dekentje :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:47

Dat dekentje...:)
Die van ons leeft juist helemaal op als het koud is buiten. Er zit een beetje Schotse Collie in, hij heeft ook een megadikke vacht en krijgt altijd een klein 'kraagje'.
Afbeelding
en speciaal voor jullie.....I'm sexy and I know it!!!
Afbeelding

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:03

Mik kan los, maar komt terug als het hem uitkomt! Hij jaagt graag achter katten aan(laatst rende er een kat achter hem aan) Kwam ie terug met kras op neus, en klauwde mijn eigen kat ook nog ff over zijn neus! :D
Lange wandelingen zitten er niet meer in(gebroken poot gehad en 2 operaties eraan, nu plaat in zijn poot). Sinds kort weet ik dat ie een levertumor heeft, met apart voer zijn zijn bloedwaardes wel iets verbeterd. Allemaal afwachten dus hoelang ie nog gezond blijft.
Verder vrat ie ook alles kapot tapijt, bankstel e.d heeft ook paar operaties gekost om m weer op de been te krijgen :( Al met al zo'n 5000€ alle operaties samen. Dat probleem is opgelost door een snuitje s'nacht om zijn neus te doen!
Vadaag wel weer hele leuke hond op MP gezien Ziva uit Servië van 6 maanden oud <3 , maar mijn man wil er op moment geen hond bij met 2 kinderen van 1 jaar en één van 8 weken is het al druk genoeg!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AALQJB44-D.jpg

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:16

ach ja je beste maatje mag ook wel geld kosten

Mijn hond afgelopen jaar een tumor weglaten halen rib uit mijn lijf maar zeker weten het waard. Al verklaarden genoeg mensen mij voor gek. Maar nu ruim een half jaar later is er nog steeds niet terug gegroeid.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:29

Hij is het waard,verzekeren kon niet ivm leeftijd,ouders en famillie hebben gesponsord omdat ik toen in we zat.:-D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:19

Kinke schreef:
_O-
Maar ze moet dan de baas helpen met koeien voeren enzo, dus een uurtje...soms duurt het langer :D
Op de bank is hier een echte :n
Neemt ze geen genoegen met een lekker groot hondenkussen??

Jij hebt zeker nog nooit een podenco gehad? Een groot honden kussen is echt te min hoor.
Ze heeft hier een eigen bank. Maar als ik mijn hielen licht ligt ze op mijn stoel hahahaha.
En dat is heel normaal voor Diva Sasja.