Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:17

Als jullie nog iemand kennen met een rammetje met chronisch snot en opzoek is naar een voedster
Denk dan ff aan die lieve Moco
Afbeelding

Ik heb besloten haar niet aan mijn duo te koppelen, omdat Maya er al heel lang over heeft gedaan dat ze Michael niet meer eng vond...Qua naam zou het perfect zijn, de 3 Mtjes
Maja ik durf de gok niet te nemen, maar ik vind Moco nu zo zielig, sinds haar vriendje is overleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 15:58

Dappere beslissing , wat een knappe meid <3

Heb me ingehouden := , was in de dierenwinkel en zag een rood oog pool (met tattoe... , die zijn in [plaats] wel vaker vast niet goed genoeg...) helemaal uitgevloerd in het hoekje van een dierenwinkel glazen hok :(:) . Maar ten eerste heb ik genoeg konijnen , en ten 2de 17,50 voor zo'n konijn.....

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:38

:(:)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:31

Goddie, wat sneu zeg Winsel! Ik zal m'n oren en ogen iig goed openhouden voor dit mooie konijntje.

Vandaag 1 van mijn voedster opgehaald welke gecastreerd was. Ze had een verdikte baarmoeder dus ben blij dat alles eruit is. Heb besloten dat mijn andere 2 voedsters van het voorjaar ook onder het mes gaan, hup, alles eruit.

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 18:35

Hallo allemaal ! Kan ik me hier ook melden? :)
Ik zal mijn twee dames even voorstellen!, jaja je ziet het goed tweedames zitten samen, Hoor vaak dat dit niet goed gaat maar deze twee zitten al tijden samen en zijn niet uit elkaar te krijgen.

Maak kennis met snuitje ( de wit met zwarte ) en tara ( de kleine )
Ze hadden hier als een gek door de tuin gerent dus waren een beetje moe.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:07

millennium schreef:
Goddie, wat sneu zeg Winsel! Ik zal m'n oren en ogen iig goed openhouden voor dit mooie konijntje.

Vandaag 1 van mijn voedster opgehaald welke gecastreerd was. Ze had een verdikte baarmoeder dus ben blij dat alles eruit is. Heb besloten dat mijn andere 2 voedsters van het voorjaar ook onder het mes gaan, hup, alles eruit.

:(:) Mijn ene voedster was drachtig van een toen nog niet geholpen ram , baby's eruit baarmoeder eruit weg ellende. De 2de was noodzaak , na stuk of wat schijnzwangerschappen een rot karakter en haar maatje was bang van haar heb ik haar dit jaar laten helpen. Het is zo'n verschil ze zijn weer klef en happy , het is een uitgave maar dan heb je ook wat :)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:32

millennium schreef:

Nou gelukkig dat de operatie goed is gegaan. en blijkbaar net op tijd.

Mijn gezusters die ik vandaag heb opgehaald zitten nu samen in hun nieuwe verblijf. Was vast een spannende rit voor ze.
Voor ons ook ben bek af.
http://i218.photobucket.com/albums/cc93 ... CF0237.jpg

Maar we moeten nog een keer terug...ben verliefd geraakt op 2 blauwe rexen die ze daar hebben zitten...alleen manlief nog overhalen :o

Had ik hier al gevraagd of iemand op zoek was naar lieve witte voedster met blauwe ogen? kruizing rex hangoor/franse hangoor gewicht 1815 gram. geboren 15 februari 2012. Ik zoek voor haar een ander huisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:43

Oh <3 rexen zijn het einde :D

Hmm nee ik zit bommetje vol , met kerst en oud en nieuw moeten mijn konijnen ook al mee naar mijn ouders (wil graag met ze kerst vieren , klinkt raar maar met je kinderen kerst vieren is toch normaal :P)

Hebben jullie ideetjes voor niet te dure kerst kadotjes voor ze? tot 10 euro per koppel en 5 euro voor de jongste die apart zit :P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:53

Dank je wel :)

Ehmm speelballen? maar die zal je vast wel hebben.

De knotwilgen uit de buurt kortwieken en daar iets van in elkaar maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:08

Hmm of in het fietsen hok tot de kerst leggen :P , maar zullen ze die wel willen eten..... Ze willen alleen maar vers *zucht*

Speelballen vooral de vulbare zitten vol met zand , die kan in het konijntjes kerst pakket :P. De jongste zal een bal met een bel en sloopfactor wel waarderen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:34

Wat een mooie dames Denise1984!

Hoop ook echt dat het karakter van deze voedster in een 'positieve' zin zal bijdraaien. We zullen zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:55

Ik duim mee!

Kerstkado voor de jongste is gekozen :) een nieuw schuilkistje in zijn hokje!

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:37

takkie_muis schreef:

Dat is ook leuk toch.

Nou mijn nieuwe dames zijn de nacht goed doorgekomen. Ze hebben alleen niet gegeten maar dat zal wel door de stress zijn. Al het oude weg gehaald en weer vervangen voor vers. Ook het trappetje naar de ren toe durven ze nog niet af. Maar ja komt ook wel goed denk ik.

Nu aan het zoeken voor iets om de hokken mee af te dekken maar jeetje plexiglas is ook niet te betalen zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:23

Denise1984 schreef:
takkie_muis schreef:

Dat is ook leuk toch.

Nou mijn nieuwe dames zijn de nacht goed doorgekomen. Ze hebben alleen niet gegeten maar dat zal wel door de stress zijn. Al het oude weg gehaald en weer vervangen voor vers. Ook het trappetje naar de ren toe durven ze nog niet af. Maar ja komt ook wel goed denk ik.

Nu aan het zoeken voor iets om de hokken mee af te dekken maar jeetje plexiglas is ook niet te betalen zeg.

:(:) Als ze nog niet gegeten hebben kan je misschien dwangvoeren? Darmen moeten ook niet stilliggen.

Klopt ik heb een bouwzeil er maar voor , goedkoper en door de ringetjes bind ik hem zo vast :') (alleen het bovenste deel van het hok , onder kan het luchten en ze kunnen er als het goed is niet aan knagen)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:27

Ja zit nu ook te kijken naar zeil maar dan wel transparant. Ook best moeilijk. Als je iets wil waar dan nog wel wat dikte heeft.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:29

:') Dat is het dus.. ze hebben geen entingsdagen meer omdat het de enting voor een jaar is en ze dan allebei een apart potje krijgen.. ga toch maar eens verder informeren.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:39

Ik bestel de entingen gelukkig zelf. Op een gewone werkdag ff beesten meenemen en ze zijn ge-ent voor weinig! :oo :P :D

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:54

Nou ik heb voor de gezusters maar een stukje appel gesneden dit gingen ze gelukkig eten. Ook heb ik maar een bakje water neer gezet uit het flesje hadden ze nl ook niet gedronken.

De voedster die geen hooi wilde eten heeft nu gelukkig eieren voor haar geld gekozen. Nadat ik haar niets anders aan bood dan hooi heeft ze toch besloten het maar op te eten. Dus nu krijgt ze haar bixjes ook weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:11

:') Boefjes

Pff kom al jaren op een zorgboerderij , na gedonder met rammen met nestjes is alles ram vrij (bedankt aan de opvangwereld! _/-\o_ ) <3. Maar nu staat er een dierenweide op de planning , de eendjes al gekocht de kippen klaar en de konijnen moeten weg omdat ze ontsnappen kunnen en ze grote konijnen willen.... Het is geslacht worden (smaakt dat wel?) Het bos of ik onderneem actie.

Maar ik heb mijn handen er al afgetrokken maar ik ken de meeste al sinds de geboorte , 2 konijnen zijn van een client en die neemt ze maar mooi mee 1 is angstig en vanuit daar pakt zij iedereen die zijn hand in het hok stopt. Er is 1 voedsterkoppel 2 zusjes dat nog erg goed gaat *afkloppen* , en dan Luna mijn lieveling ( :') ) die ik in gedachten aan de jongste koppel bij mij thuis. Pff ik moet mijn handen er af trekken maar ik kan et niet , na al die konijnen die daar (dood)ziek wegkwamen en nu de kans om de rest weg te kunnen 'werken' is dan wel een droom.... Maar gaat het wel goed komen met de vlaamse reuzen....

Afbeelding

Naja voor de foto mijn lieve Luna <3 Van vorig jaar november. Heb nog een voedster van vorig jaar maart lopen en nog 1 van 2010 oktober geboren en de rest wat ouder....

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 20:04

ah zielig hoor :(

Hoop dat het van de week nog mooi weer wordt dat kan ik nog mooie foto's maken van mijn bunny bende.

Ik moet het trouwens voor elkaar zien te krijgen om mijn rex ram binnen 10 dagen 300 gram af te laten vallen help!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 21:55

Ik denk dat de club buiten maar opgeef , na van alles willen de opvangen vast niet meer met mij te maken hebben.

Luna en het koppel kan ik nog wel even behouden , ik kan het ook niet allemaal bekostigen...

Hoezo dat?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:00

Ja het kost wat al die konijnen. wel moeilijk om het los te laten.

Ze gaan 10 nov op tentoonstelling.. en hij is te zwaar kost me strafpunten.

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:05

Denise1984 schreef:

300 gram op 10 dagen kost hem misschien zijn leven ?
Wat is het je waard ?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:11

Tycho, grote vriend! <3

:P

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 22:15

Tycho schreef:
Denise1984 schreef:

300 gram op 10 dagen kost hem misschien zijn leven ?
Wat is het je waard ?

het was een normale vraag hoor..
maar tips om af te laten vallen zijn welkom. en dat hoeft niet zo snel te gaan. alle beetjes helpen.