Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmie261 schreef:mijn honden leven nu zo'n 30 jaar op vers,maar geef nooit fruit of groente,en zo rot zitten ze niet in hun vacht..
en die groente,ik zie er ook de noodzaak niet van in,wat zit er nou voor groente in een konijnen of kippenmaagje ( of ander kleindier),als je uitgaat van een natuurlijk prooidier...
het is ook welke stroming je volgt,tegenwoordig kan je alle kanten op en zijn er geweldige theorieen die men verkondigd waar ik af en toe echt een beetje verbaast van ben,iets wat 30 jaar geleden echt niet zo extreem was,maar bv bij NRV voeren geef je weer geen groente bij,en bij kvv alleen als het in de kvv verwerkt is...en bij barf is het weer een onderdeel van het menu... [ Afbeelding ]
Sassol schreef:Omdat wolven van kleine prooidieren de hele maag opeten waar voorverteerde groenten in zitten. Ook eten wolven wel eens een besje of gras bij gebrek aan vlees.
Studies hebben ook laten zien dat wolven die overvloed aan vlees hadden van grote diersoorten, en geen groentes/fruit meer aten, slechtere huid en vachtconditie hadden.
xRomana schreef:De toevoeging van verse kruiden en groente is wel degelijk van groye waarde, het vlees van tegenwoordig heeft namelijk niet meer zo gezwommen, gevlogen en gerend als vroeger, ook wordt het hier bereid, vervoert en vaak nog eens ontdooit ook en weer ingevroren. Om dat verlies te compenseren is het niet verkeerd om dr groentes aan toe te voegen waar de hond of kat ook wat mee kan.
Evelli schreef:Wij gaven onze hond Orijen Senior brokken. Geen ruimte voor opslag van vlees (ook niet in de diepvries) en dan toch maar de best mogelijke brokken.
Helaas hadden we net twee nieuwe zakken (27 kg) besteld, we hebben hem vrijdag in moeten laten slapen. Heb ze maar op de boktmarkt gezet