BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:34

Vandaag ons kitten voor het eerst een eendagskuiken gegeven. Zo gaaf om te zien hoe ze dan te werk gaan!
Eerst even er lekker mee spelen, daarna pootuitrukken en lekker oppeuzelen.

Hier een stukje dat hij ermee aan het spelen was https://www.youtube.com/watch?v=froFjzD ... re=mh_lolz

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:37

essiesilly schreef:
Versvoer.nl bezorgt thuis en ook in Utrecht :) heel mooi spul!

Alleen hebben wij een erg kleine diepvries en dan word bestellen wel erg duur ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:53

aaaa kiki wat een geweeeeeeldig leuk katje heb je <3 <3 <3 <3 ben verliefd! mis mijn katje :(
ik heb ook net een hoop eendagskuikens binnen gekregen haha

afcaafca, voer je kvv? dan hebben ze in veel dierenwinkels wel aardige keuze :)

heb trouwens ook nu baby konijn (met haar :| :| ) en hele kwartels, verder nog lamstongetjes, paardenlever, lamsvlees, rundervlees, biokippen, zalmkoppen, haring, pens, uhhh en vanalles en nogwat :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:55

Dank je Essiesilly! Heeft heel wat voeten in de aarde gehad om hem zover te krijgen.
Z'n moeder had het nest verstoten na 1 week. Met 6½ week bij ons terecht gekomen, woog slechts 292 gr (en dan te bedenken dat een kitten met de geboorte ca 100 gr weegt, en met 8 week zo'n 700/800 gr).
Na een kleine 3 week woog hij al 756 gr.
1x hebben we gehad dat we dachten dat hij het niet zo redden, maar gelukkig is hij daar ook bovenop gekomen. Hij is de enigste van het neste dan nog leeft.....

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:40

Nou wil graag helemaal gaan Barfen maar voer nu nog een combi van KVV en Barf :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:24

kiki1976 schreef:
Dank je Essiesilly! Heeft heel wat voeten in de aarde gehad om hem zover te krijgen.
Z'n moeder had het nest verstoten na 1 week. Met 6½ week bij ons terecht gekomen, woog slechts 292 gr (en dan te bedenken dat een kitten met de geboorte ca 100 gr weegt, en met 8 week zo'n 700/800 gr).
Na een kleine 3 week woog hij al 756 gr.
1x hebben we gehad dat we dachten dat hij het niet zo redden, maar gelukkig is hij daar ook bovenop gekomen. Hij is de enigste van het neste dan nog leeft.....

Dat is idd wel echt naar :n een kitten hoort 100 gram per week aan te komen... Fijn dat het nu zo goed gaat!

Mag ik vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan jullie hond/kat? Ik wil dolgraag een hond en katten heb ik al, die ik als ze bij mij terug komen ook geen brok meer wil geven, maar nu lijkt het erop dat het toch kvv gaat worden (ach, beter dan brok :) ). Met dan als extra af en toe een kuikentje of een visje ofzo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:00

Ik ben zo rond de 100/120 euro kwijt per 3 maanden. Het ligt eraan of ik voornamelijk KVV bestel, of juist barf en bij het laatste of ik meegedaan heb met bestellingen, of zelf bestel. Alleen wil ik weer van de kvv af, want de laatste levering valt erg tegen (hoe hond het erop doet)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:56

Wat je per maand kwijt bent verschilt heel erg met wat je geeft. En dan niet alleen het verschil in kvv of barf, maar ook wat.
Hert is bv een heel stuk duurder dan bv kip etc. En dan zit er ook nog een heel verschil in de hoeveelheid die ze nodig hebben.
Ik heb bv 2 honden die volgens de "richtlijnen'' samen met een kg per dag toe moeten kunnen. Nou daar hebben ze echt lang niet genoeg aan en worden dan echt dun.
Ze krijgen nu 1½ tot 2 kg per dag.
Het gaat hier om een Franse Bulldog reu en een Boxer teef, beide geholpen. Normaal is deze combi juist heel erg oppassen op over gewicht. In hun geval juist op ondergewicht. Maar zijn ook behoorlijk actief qua spelen, wandelen, rennen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 15:19

ik ben zo n 150 euro kwijt voor anderhalve maand voor 2 grote honden (45 en 35 kilo)

ik heb nog 2 eenden liggen om te verkopen, iemand interesse?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:02

Jammer genoeg nu nog niet :( Voelde me van de week echt dom, ik was ervan overtuigd dat ik al bijna door voorraad heen was. Hoelang krijg je die eenden?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 16:42

haha geeft niet!
hoelang? :P uh geen idee tot het seizoen afgelopen is maar weet niet tot wanneer dat loopt

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:08

Mijn vriezer is net een beetje gevuld met 25 kg lamavlees, we kunnen weer even vooruit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:36

Na lang twijfelen zijn wij nu ook overgestapt.
Ik voerde al geruime tijd NatureDiet. Omdat dit het enige voer was dat mijn super kieskeurige Luna wilde eten.
Zelfs pure kippenborst filet hoefde ze na 2 á 3 dagen niet meer. En we hebben in haar 3,5 jarig bestaan inmiddels zo ongeveer alle merken, soorten en type hondenvoer geprobeerd. Van brok tot natvoer en van kvv tot barf. Maar mevrouw wilde niets langer dan een paar dagen eten. En dan stopte ze gewoon echt volledig met eten tot ze zo mager werd dat ik wel moest ingrijpen.

Inmiddels gaat 't al bijna 2 jaar heel goed op NatureDiet. Ze eet steeds beter en laat minder vaak d'r bakje staan.

Omdat ik toch 't liefst m'n honden volledig natuurlijk wil voeren (in ieder geval zonder toegevoegde chemische troep), bleef de wens voor KVV en BARF eigenlijk altijd bestaan. En nu is het moment daar.

Ik voer nu sinds een week DARF (biologische kvv zonder premix) als basis.
En ze krijgen daar afwisselend nog verschillende soorten BARF bij (kuikentjes, botten, orgaanvlees, etc.).

En 't beste nieuws: Luna eet eindelijk goed. Ze heeft nu zelfs als eerste d'r bakje leeg.

M'n vriend moet er echt aan wennen... Die kan 't bijvoorbeeld niet over z'n hart verkrijgen om eendagskuikens te voeren... Dus dat doe ik zelf maar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:41

Ik hoef Tessa ook niet meerdere dagen hetzelfde voor te schotelen. Maar voordeel met barf is dat ze elke dag iets anders krijgt en het gelukkig ook allemaal opeet. Ik hoop dat Luna dat ook gaat en blijft doen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:45

Ja klopt.. Ze vindt het geweldig al die afwisseling!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:19

Die kosten zijn idd goed te overzien.
Onze eerste hond wordt waarschijnlijk een Grote Sennenhond, een grote hond dus :D dan vind ik 50 euro best te overzien... Ik zal het meenemen, bedankt :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:25

Ik dacht ook dat het veel duurder was, maar het valt me alles mee. Je kan het zo duur maken als je zelf wil, alleen wel opletten dat je goede kwaliteit spiervlees geeft. Ik heb ooit goedkoop rund/kalfsvlees besteld en dat was zo slecht, dat ik alles weggegooid heb.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:31

Ojee, zo erg? Mja, logisch op zich, goedkoop is vaak duurkoop natuurlijk :)
Bedacht me ook dat je op zich ook wel kosten maakt voor een vriezer en benzine, aangezien je afneempunten niet per se naast de deur liggen. Maar dat is ook niet zo heel veel denk ik :)

Ben al fokkers tegen gekomen die ook barfen :D zo'n pup wil ik wel! :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:31

Femke schreef:
En 't beste nieuws: Luna eet eindelijk goed. Ze heeft nu zelfs als eerste d'r bakje leeg.

M'n vriend moet er echt aan wennen... Die kan 't bijvoorbeeld niet over z'n hart verkrijgen om eendagskuikens te voeren... Dus dat doe ik zelf maar.

Fijn he, als een hond eindelijk goed eet *\o/* Hier ook ruim 3 jaar getobt met onze Shar Pei, met gekookte kipfilet, blikvoer erdoorheen, dinner... Dat is echt een zorg minder voor ons.

Eendagskuikens worden hier (nog) niet gevoerd, dat vind ik ook echt te smerig haha. Gelukkig lijken ze er hier niks aan te missen, krijgen toch lekkers zat :D

@ Magrathea: hier wordt voornamelijk wild, biologisch en exotisch gevoerd en ik ben voor een hond van 27 kg zo'n 45 euro per maand kwijt. Hij eet 600 gr per dag. Dat is dan alleen excl. benzine naar afhaalpunten toe en stroomkosten van de vriezer. Qua kosten zit ik dus wel iets boven de bedragen die hiervoor genoemd werden, je kunt het inderdaad zo gek maken als je zelf wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:35

Wij zijn zelfs goedkoper uit dan toen we NatureDiet voerde...
Met NatureDiet was ik zo'n 85,- euro per maand kwijt met 3 honden.
Nu zit ik onder de 70 euro per maand, voor de 3 honden (kleintjes... alle drie onder de 10kg)

En dan hebben we nu hoogwaardig voor mensen goedgekeurd biologisch vlees.

Met voorverpakt voer en brokken weet je in ieder geval zeker dat je de allergoedkoopste bende krijgt die er te vinden is.
Wat dat betreft is zelf vlees zoeken toch altijd al een enorme stap vooruit.

Ik ga komende vrijdag even naar de markt om zalmkoppen en kippen karkassen te regelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:39

Magrathea schreef:
Ojee, zo erg? Mja, logisch op zich, goedkoop is vaak duurkoop natuurlijk :)
Bedacht me ook dat je op zich ook wel kosten maakt voor een vriezer en benzine, aangezien je afneempunten niet per se naast de deur liggen. Maar dat is ook niet zo heel veel denk ik :)

Ben al fokkers tegen gekomen die ook barfen :D zo'n pup wil ik wel! :)

Je woont al dicht bij mij en Essieblablalajrhgt (sorry Es, ik vergeet je nickname steeds :P ), plus dat er op barfplaats vaak verzamelpunten in delft zijn! Scheelt een hoop!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:50

;( ;( ;( ;( je vergeet mij gewoon! hahahaha
klopt wij wonen niet zo ver van elkaar :)

ik voer ook zoveel mogelijk bio, en wild wat ik rechtstreeks van de jager krijg :) ideaal! vooral als ze straks gedekt is vind ik het belangrijk echt goede kwaliteit te geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:34

Oh, dat is inderdaad geweldig zeg!

Nou, ze hebben hier gisteren voor 't eerst een eendagskuiken gekregen.
Luna en Lotus snapten er helemaal niets van.

Leila had dit voorjaar al een baby vogeltje gevangen in de tuin, en opgeslokt. Dus die wist wel dat zo'n klein vogeltje lekker smaakt. En vrat er 2 op (ze pakte die van Luna ook maar, toen ze zag dat Luna het niet snapte).

Heb 't hondje nog nooit zo tevreden zien slapen met d'r buikje vol _O-

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 17:28

haha hier wisten ze eerst ook niet wat ze met eendagskuikens aan moesten (en ik ook niet :+ vond t maar zielig die gele fluffy dingen) maar goed toen heb ik er een keer een gevilt en toen snapte ze het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:36

Ja, ik denk dat ik dat ook maar 'ns moet doen...