Werkhonden & Training

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Re: Werkhonden & Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:23

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:14

wat leuk zeg, leuke foto's ook :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:42

Goede morgen

vandaag is het weer een trainings dag , enkel speuren en appèl want pakwerker moet werken maar dat geeft niets even de puntjes op de i.

Ik ga mn mannie vragen wat fotos van ons te maken wil dat ook wel eens terug zien.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:55

Goede morgen!
Hier vandaag verf dag, ik ga eind van de week verhuizen en er moeten nog 2 muren ge-latex-ed worden :D
Ook wat minder goed nieusw, Evi is gisteravond opgehaald door haar fokker.
Lang verhaal, waar het op neerkomt is dat ze mijn ene kat te grazen heeft genomen, welke vervolgens gewond is weggevlucht.
Na deze aanvaring vertoonde Evi serieus agressief gedrag naar mijn andere(iets minder bange) kat terwijl ze in de bench zat binnen.
Inmiddels is de gewonde kat weer binnen, het is even afwachten of zij haar staart kan behouden....
Met natuurlijk mijn eigen katten maar ook de katten in de buurt,van de buren etc in mijn achterhoofd heb ik gisteren met de fokker gebeld; hij gaf aan haar vreselijk graag terug te willen.
Ze zijn geweest, Evi herkende hem, ze werd gek van vreugde naar de man en dat was voor mij het teken de juiste beslissing te maken.
Hij heeft ook haar volle zusje nog zitten.
Erg, erg jammer dat dit niet gelukt is; heb ook best een paar traantjes moeten laten gisteren maar ik zoek als eerste een fijne huishond; dat gaat bij mij boven de sport; daar ben ik iig gisteren achter gekomen.
Evi was, hoe mooi en lief ze ook was, als IPO II hond nét een stapje te hoog gegrepen!
Nu eerst verhuizen, rust pakken ook voor alle beesten en dan maar eens rustigaan verder gaan kijken!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:31

Och Wildgirl, wat een triest verhaal.....

Arme kat.

Mooi en kippenvel om te lezen hoe Evi de fokker weer herkende.

Sterkte!!!

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:51

@ Biepmiep: Leuke foto's zeg! Ik ben wel eens mee geweest naar jachttraining bij een Duitse Staander. Of volgen jullie een ander programma met zo'n kleintje? ;)

@Wildgirl: Wat naar! Hopelijk gaat het snel weer goed met de kat. Moeilijke beslissing is dat, want je bent zo snel aan zo'n dier gehecht!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:08

He bah dat is balen wildgirl, hopelijk komt alles goed met de kat

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:35

Jeetje dat moet schrikken zijn geweest wildgirl, sterkte met je kat hopelijk kan ze dr staart behouden.
Heel jammer van de combi maar je had er nog niet lang fijn dat de fokker haar terug wil nemen.

ik heb wat fotos vandaag van mij en assad:
speuren
Afbeelding

appél
Afbeelding

Afbeelding

apport:
Afbeelding

Afbeelding

Geen pakwerk dit keer want de pakwerker moest werken :D

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:20

Gaaf Seven, mooie hond!

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:29

Wauw! Mooi hoor! Ik ben benieuwd naar pakwerk foto's! :)
(ps. Ook echt mooie foto's in je pb)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:04

wat een leuk topic! en al zo vol! doet me goed dat er zo veel mensen met hun hond werken
ik heb schapenwerk met mijn 2 beaucerons gedaan, het kostte me uiteindelijk te veel tijd om iedere keer 3 kwartier heen en 3 kwartier terug te rijden en dan nog trainen met 2 honden dus heb ik zelf drentse heideschaapjes gekocht.
hier thuis veel geoefend vooral met mijn teefje die iets tE enthousiast was dus heb elke dag geoefend met walk on, stop, lay down en daarna klaar dus niet te ver laten gaan met erom heen rennen.
uiteindelijk at ze samen met de rammetjes de brokjes op <3

chip mijn reu
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
chip Afbeelding

jolie als pup
Afbeelding

verder hebben we nog gehoorzaamheids cursussen gedaan (basis, gg1 en gg2) en behendigheid :D
ik speur ook regelmatig, iets wat ze heeel erg leuk vinden! en ik zelf ook erg belangrijk vind! een hond uitdagen met zijn neus, ze worden er geestelijk moe van maar lichaamlijk is het niet belastend
jolie speuren
Afbeelding

ook fietsen we veel ( ja ja sportieve luitjes zijn wij)
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:44

Leuk om te zien die werkhonden!

Heb sinds kort besloten om na het examen van de GG1 te stoppen met gehoorzaamheid, merk dat ze in het begin erg goed gaat na de cursusstop maar hoe vaker we getraind hebben hoe minder dat het gaat en ze de kantjes eraf loopt. Op zaterdag wil ik wel de behendigheid blijven doen en ben op zoek gegaan naar een andere plek waar ik dan ook zou kunnen trainen.
Weet nog niet of het echt verstandig is om twee keer per week te gaan doen, we doen geen wedstrijden maar wil het puur recreatief blijven doen.
Ik had twee plekken gevonden welke dezelfde afstand was en dezelfde reistijd. Eentje met binnenbak in de winter (helaas nu geen plek) en de ander zonder binnenbak maar wel iets goedkoper en gelijk een plek vrij (1e kost 8 euro de ander 5 euro per les). Hopen dat het droog blijft en dat ik vanavond eens kan gaan kijken hoe ze les geven. Iemand nog tips waar op te letten?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:48

ik denk dat je hond zich gewoon verveeld en daarom de kantjes ervanaf loopt, dus let erop bij de nieuwe hondenschool of je eerst een half uur moet staan wachten omdat de groep zo groot is of dat je echt uitgedaagd word, bezig blijft etc.
daarnaast vind ik het belangrijk dat ze op een hondenschool ook een beetje inspelen op hondengedrag. ik zie nl maar al te vaak dat de school gewoon zit af blijf leert maar met een "probleempje" als heel de tijd blaffen niks kan..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:57

Essiesilly dat denk ik trouwens ook hoor, ze moet een uitdaging hebben en ze heeft verrekte snel iets door. Ik train bewust thuis niet omdat ik dan merk dat als ik het vaker ga doen ze het juist minder leuk gaat vinden. Kan ook de oefeningen niet teveel gaan veranderen omdat ze dan vaak net het andere gaat doen. Bijvoorbeeld zit tijdens volgen moet ik ervoor te niet vaak down of staan tijdens volgen gaan doen.

Beide locaties hebben bij de behendigheid 4 of max 5 mensen in de groep. Dat hebben we nu op zaterdag ook en dat werkt erg prettig. Moet alleen goed opletten of het allemaal large honden zijn of dat we net zoals nu tussendoor de latjes lager moeten gaan leggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:25

Jammer dat je nu niet meer werkt met ze es.

Klinkt juist alsof je thuis ook wel mag gaan trainen, leer de hond meer concentratie op te brengen oefen dat zodat ze zich minder snel verveeld. doe meer in de training zoek zelf meer uitdaging maar leer ook dat volgen bijv niet enkel 5 passen opletten is nee dit kan ook 30 stappen zijn :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:21

ik werk wel met ze :D alleen niet meer met de schapen :p
nu is het op m n ijzeren ros haha en speuren :)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:41

Haiii.
Mag ik me hier ook melden?

Ik heb een 2.5 jarige hollandse reu en daar train ik knpv mee.
Zit een onwijs goede beet op en stelt als een malle.
T is wel een onwijs dominante hond.
Maar we zijn al aardig ver,alles zit erop en eraan, alleen nog de puntjes op de i.

Heb ook een duitse teef , helaas heeft zij hd dus zijn we met haar gestopt.
Zij is inmiddels omgetoverd tot huishond.
Ik zal straks even kijken of ik fotos kan plaatsen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:54

Maar fietsen is toch geen werken met de hond dat is puur conditie opbouwen :j
Speuren is een onderdeel van werk. of een training als je een zoekhond hebt. Ik vind het leuk om te doen en aasad is ook erg gedreven in het speuren misschien iets te :D

Welkom mariposa heb je fotos van je hollander 1 van mn favo sport/werkrassen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:59

ik vind trainen voor de UV toch wel echt werken :o concentratie, uithoudingsvermogen en hardheid daar draait het om.
niet zomaar een blokje om he ;)
speuren kan je absoluut doen als werk, ja ik doe het als hobby maar de meeste mensen doen ook ipo/pakwerk als hobby
er zijn niet veel mensen hier in het topic die de kost verdienen met hun hond, dus echt werken denk ik

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:00

Welkom !
Foto's zijn altijd welkom

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 14:05

Het is geen werken het is inderdaad trainen voor een examen maar daarna kan je dr niet mee verder.

Werken met je hond moet je ook niet zien als in je geld er mee moeten verdienen maar honden die werk verrichten kunnen er wel mee werken. Zoals ipo/knpv/diensthonden maar ook speurhonden schapendrijvers ea. Deze honden worden dan ook in de werkhonden klasse geplaatst op een show omdat het als een oorspronkelijke taak word gezien en als werk.

Ik doe de ipo niet enkel als hobby, ik wil er echt de wedstrijden mee in en later misschien de diensthonden in. Daarnaast train ik ook honden voor ander mensen dus toch iets van werk :D

Edit: Maar ik ben de ts niet dus weet ook niet wat die als opzet van werkhonden had :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:31

Wat een megaleuke foto's komen er voorbij! En wat sneu van de kat, hoe is het nu met hem?

Wat betreft de discussie over wat werk is, tjah... Ik ben iemand die de IPO voor de hobby wil gaan doen, en voor de lol traint, wellicht over een aantal (10 ofzo :+) jaar eens een wedstrijdje. Zo zijn er veel meer mensen die waarschijnlijk wel graag meekletsen in dit topic, maar daar eigenlijk niet de juiste hond voor hebben. Wat mij betreft is dit alleen maar gezellig.

Wij hadden gister een ontzettend gezellige clubdag! De IPOhonden moesten op voor examen, en onze trainer had geregeld dat wij van get VZH groepje alvast ons rondje mochten lopen, zodat we eens tips konden krijgen van een examinator, supergaaf natuurlijk. Nu heb ik te paard al last van wedstrijdstress, met de hond is dit niet minder :D. Tin had voor het eerst in de kennel gezeten, en was dus al wat van het pad af. Hij luisterde wel, maar daar was alles mee gezegd. Afliggen wilde niet meer lukken, ik verklootte zelf het aan de voet (was links en rechts even kwijt), en uiteraard het aandacht bij mij houden, dat is nog wel ons grootste aandachtspunt. Maar goed, voor de weinige aantal weken dat we nu bezig zijn, doet hij het al erg goed (vind ik zelf :) ), dus we doen alles lekker op ons tempo.

Ze hadden ook voor de puppy/jonge honden cursus een leuk behendigheidsparcours uitgezet, met hindernisjes en obstakels. Dit zodat iedereen van de club mee kon doen met de clubdag, echt heel leuk! Ze hadden er een soort wedstrijdje van gemaakt, wie als snelste binnen was won. Als je een hindernis oversloeg kreeg je 5 strafpunten. Het ging van start-paaltjes-tunnel-bankje (overheen lopen)-haag-om het verstek heen-over het A platform-hond in de kruiwagen laten springen en 10 meter lopen-tennisbal uit bak met water laten vissen en zo snel mogelijk terug naar start. Mijn vriend doet de jonge honden cursus met Shinto (de mislukte herderkruising van 5 :+ ), en Shinto had hierbij 2 grote voordelen, hij is snel, en hij vind niets mooier dan overal in- en op springen. Zo ook de kruiwagen, waar de andere honden dit eng vonden, doet Shinto dit dagelijks op stal (echt waar, ik kan niet met een kruiwagen lopen, een hooiwagen lopen, of met de heftruck rijden, of Shinto springt erop), en zat hij al in de kruiwagen voor mijn vriend het commando kon geven. Ze waren dus by far de snelste combinatie en Shinto heeft zijn eerste (en waarschijnlijk enige) beker ooit gewonnen. Uiteraard waren we erg trots op hem en hij op zichzelf.

Photobucket doet het op mijn werk niet zo best, kan hem niet verkleinen, dus hier even de link:

http://img.photobucket.com/albums/v327/ ... WA0003.jpg

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:41

Leuke foto :D
Leuk zijn die obstakel races altijd onze staff vind dat ook geweldig, we hebben een boerderij dus ze rijd vaak mee op de kraan, tractor of in de kruiwagen hahaha

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:47

Mijn beste maatje....

Afbeelding

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 17:50

Hihi, ik heb een pensionstal, en Shinto is de enige van de 4 honden die altijd en eeuwig overal mee moet rijden. Of als ik op strobalen klim, vanaf de grond springt hij zo op 2 grote strobalen, geen probleem. Ronde hooibalen opensnijden? Shinto springt erboven op en vermoeilijkt de zaak wel even.

Overigens werk ik wel met Shinto, bedenk ik me net. Heb het helaas niet meer op foto staan, maar ik zet Shinto in voor het losmaken van het zaagsel. Ik haal het plastic van de baal, en Shinto gaat graven. Heel effectief :j