Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

concentratie, uithoudingsvermogen en hardheid daar draait het om.

) jaar eens een wedstrijdje. Zo zijn er veel meer mensen die waarschijnlijk wel graag meekletsen in dit topic, maar daar eigenlijk niet de juiste hond voor hebben. Wat mij betreft is dit alleen maar gezellig.
. Tin had voor het eerst in de kennel gezeten, en was dus al wat van het pad af. Hij luisterde wel, maar daar was alles mee gezegd. Afliggen wilde niet meer lukken, ik verklootte zelf het aan de voet (was links en rechts even kwijt), en uiteraard het aandacht bij mij houden, dat is nog wel ons grootste aandachtspunt. Maar goed, voor de weinige aantal weken dat we nu bezig zijn, doet hij het al erg goed (vind ik zelf
), dus we doen alles lekker op ons tempo.
), en Shinto had hierbij 2 grote voordelen, hij is snel, en hij vind niets mooier dan overal in- en op springen. Zo ook de kruiwagen, waar de andere honden dit eng vonden, doet Shinto dit dagelijks op stal (echt waar, ik kan niet met een kruiwagen lopen, een hooiwagen lopen, of met de heftruck rijden, of Shinto springt erop), en zat hij al in de kruiwagen voor mijn vriend het commando kon geven. Ze waren dus by far de snelste combinatie en Shinto heeft zijn eerste (en waarschijnlijk enige) beker ooit gewonnen. Uiteraard waren we erg trots op hem en hij op zichzelf.