Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:16

Ik ga dr naar toe corrigeerd met stem of met hand in de hals, dan roep ik haar weer bij me en dan beloning als ze wel vlot komt.

Weet je waar het vaak fout gaat bij honden die zenuwachtig of angstig zijn mensen durven ze niet te corrigeren wat oei dan worden ze nog banger maar als je honden onderling ziet durven ze dat gedrag heel goed te corrigeren waarna ze de hodn uitdagen om ze uit de agst te halen dit werkt bij ons net zo maar mensen kunnen de gedachte van bange hond helaas nie los laten waardoor ze meer schade dan goedheid geven.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:21

Seven schreef:
Ik ga dr naar toe corrigeerd met stem of met hand in de hals, dan roep ik haar weer bij me en dan beloning als ze wel vlot komt.

Weet je waar het vaak fout gaat bij honden die zenuwachtig of angstig zijn mensen durven ze niet te corrigeren wat oei dan worden ze nog banger maar als je honden onderling ziet durven ze dat gedrag heel goed te corrigeren waarna ze de hodn uitdagen om ze uit de agst te halen dit werkt bij ons net zo maar mensen kunnen de gedachte van bange hond helaas nie los laten waardoor ze meer schade dan goedheid geven.

Maar als ik naar haar toe ga dan rent ze juist weg :( .. Ik dacht er zelfs aan om een halsband met trilfunctie aan te schaffen zodat ik haar kan corrigeren op afstand, zou dat wat zijn? Heb jij daar ervaring mee? Of denk je dat ik dan een stap oversla?

Daar ben ik het wel helemaal mee eens!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:23

Dat weg rennen geeft niet je blijft met rust maar duidelijke lichaamstaal naar dr toe lopen tot ze zich echt over geeft dus gaat liggen kop laat zakken of zelfs op de rug draaid. Dan loopt je zonder iets te zeggen weg en op de zelfde afstand als ze niet wou komen roep je dr weer komt ze dan is ze heel braaf.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:26

Seven schreef:
Dat weg rennen geeft niet je blijft met rust maar duidelijke lichaamstaal naar dr toe lopen tot ze zich echt over geeft dus gaat liggen kop laat zakken of zelfs op de rug draaid. Dan loopt je zonder iets te zeggen weg en op de zelfde afstand als ze niet wou komen roep je dr weer komt ze dan is ze heel braaf.

Oke dat ga ik eens proberen. Ze probeert er namelijk vaak een volg-me-dan-ik-ben-toch-sneller spelletje van te maken (niet dat ik achter haar aan ga rennen of zo want dat maakt het spelletje alleen maar leuker en ik ben daar te lui voor :D ).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:32

Ze probeerd je uit, dat doen honden ook met elkaar de hon ddie dat niet wil zal niet gaan rennen maar zich focussen duidelijke boze lichaamstaal uitstralen en blijven lopen in ene rustig maar zeker tempo tot de ander zich overgeeft. Mijn honden zijn nu zo ver zodra ik die houding aanneem weten ze dat het menis is en stoppen ze per direct, dan verzacht ik gelijk de houding en laat ze met rust of beloon.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:55

Seven schreef:
Ze probeerd je uit, dat doen honden ook met elkaar de hon ddie dat niet wil zal niet gaan rennen maar zich focussen duidelijke boze lichaamstaal uitstralen en blijven lopen in ene rustig maar zeker tempo tot de ander zich overgeeft. Mijn honden zijn nu zo ver zodra ik die houding aanneem weten ze dat het menis is en stoppen ze per direct, dan verzacht ik gelijk de houding en laat ze met rust of beloon.

Oke daar zal ik dan nog duidelijker op gaan letten. Ik ben sowieso altijd kalm en duidelijk, vind dat heel belangrijk omdat ik wil dat ze me begrijpt en me ziet als een consequente en constante factor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:57

Dat is top, ik ben zelf erg hectisch maar met mn honden heel duidelijk en gebruik veel lichaamstaal dat zie je ook aan mn honden ik hoef vaak niet eens wat te zeggen :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:01

Seven schreef:
Dat is top, ik ben zelf erg hectisch maar met mn honden heel duidelijk en gebruik veel lichaamstaal dat zie je ook aan mn honden ik hoef vaak niet eens wat te zeggen :D

Dat vind ik mooi om te zien. In huis reageert ze ook heel makkelijk op mijn lichaamstaal, ik kan hoor met een blik de keuken uit sturen en een handgebaar naar haar mand sturen als er iemand aanbelt. Maar buiten is het een ander verhaal, dan is ze zo snel afgeleid en blij om alles. Ze mist buiten vaak de ''will to please'' laten we maar zeggen :Y) ...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:04

Dat hoor ik mee bij staffie eigenaren en herken het ook wel bij mijn dame toen ze jonger was dat komt wel goed mist je consequent bent. Denk dat zuci en blue het wel zouden kunnen vinden gaan ze samen de hort op haaha

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:11

Seven schreef:
Dat hoor ik mee bij staffie eigenaren en herken het ook wel bij mijn dame toen ze jonger was dat komt wel goed mist je consequent bent. Denk dat zuci en blue het wel zouden kunnen vinden gaan ze samen de hort op haaha

Hahahaha jut en jul, en wij er maar achteraan lopen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:15

nou echt, hoewel zuci wel direct komt als ik dr roep maar daar zit ook 5 jaar training in hahaha

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:19

Seven schreef:
nou echt, hoewel zuci wel direct komt als ik dr roep maar daar zit ook 5 jaar training in hahaha

Dus ik heb nog een lange weg te gaan hoor ik :D De bijnaam van Blue is niet voor niets 'draak'. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:23

hahaha zuci is altijd zoekzuci of evil knievel :D Beest spoort soms niet maar tis een eenmalige hond

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:52

Oh nwdynamite ik herken reno echt precies in jou verhaal!
Binnen super goed luisteren, een blik zegt al genoeg.
Maar buiten, totaal geen aandacht, maar wel als k een tak heb dan is de volle focus daarop en daar maak ik dan gebruik van :)

K hoop dat deze periode snel weer voorbij is :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:58

Onze 1 jarige bull x staff pakt zo nu en dan de kranten incl post als ik er niet ben.
Ze kan er weken vanaf blijven en dan ineens tref ik bij thuiskomst een hoopje krant incl post.
Ik heb het genegeerd (kon ze immers niet op heterdaad betrappen) maar werkte niet.
Ik heb ze met de kranten geconfronteerd maar ook dat lijkt niet te werken.
Laatst had ze een rouwkaart verbouwd -O-

Ze heeft genoeg kauwbotten en speeltjes, en haar maatje (staff James).
Ik ben veel met haar bezig (fietsen, oefeningen, bos etc) (mentale) beweging genoeg.

Waarom blijft ze het nog doen??
Hebben jullie tips?

Voor de rest is het een schat van een hond, reageert super op consequente acties/commando's.
Gaat pas eten als ik het zeg, door de deur als ik het zeg etc etc.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:03

Klinkt me niet als verveling in de oren meer als he een vreemde ik kan niet bij hem maar wel bij de spullen die door de deur heen komen, lekker slopen :D

Je kan een zak aan je brieven bus hangen waardoor de post niet op de grond valt. Verder is op heterdaad betrappen de enige correctie tijd je kan de post onder een hond dr neus drukken maar dat snappen ze niet.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:07

Bij onze hond ligt het likken en bijten op haar poten niet aan haar voeding . Ze is hier op getest . We hebben haar uitgenreid laten testen en Kaya heeft atopie , ze is allergisch voor huisstofmijt , dit is echt heel vervelend voor haar aangezien dat je haar hiervoor niet kan beschermen , nu hebben we van die apparaten aangeschaft die hangt in de woonkamer en filtert de lucht .

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:22

Er zijn voor huisstofmijt wel degelijk medicijnen hoor. Onze Duitser heeft dit namelijk ook en die krijgt er ook medicijnen voor. Je zou ook is naar iets homeopatisch kunnen kijken. Iets van een spray ofzo. Zal zo dadelijk thuis wel even laten weten wat voor medicijnen die van ons krijgt en welke spray we gebruiken.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:26

keona schreef:
plientjedres schreef:
je weet het toch nooit hoe een hond reageerd.
hier loopt (of liep dat weet ik eigenlijk nog niet) altijd een hele lieve rustige rotweiler x herder reu van 9 maanden.
altijd heel lief iets tegen lui aan, ook niet echt enthousiast maar ook niet lelijk tegen andere honden.
eigenlijk negeerde hij ze meer.
de eigenaren hebben ook nog een echte rotweiler teef en de man fietste er elke dag mee zodat de energie er goed uit ging.
hoorde ik gister dat die kruizing 2 kleine hondjes heeft aangevallen, weet niet precies de aanleiding of er iets gebeurde ofdat het uit het niets was.
kleine hondjes geven ook soms verkeerde singalen omdat het verwende hondjes zijn.
maar 1 hondje dood 1 hondje zijn staart kwijt en onduidelijk of die nog leeft (ik heb het hier van horen zeggen.)
nu had ik van een aantal honden hier verwacht dat het wel een keer fout moest gaan maar zeker niet van die.
dus je weet het echt nooit,dit geval was een rotweiler maar ik heb altijd problemen hier met een dalmatier.
zolang er lukraak word doorgefokt en niet meer naar het gedrag van honden gaat kijken word zometeen elk ras onvoorspelbaar

ben het hier mee eens.alleen over het door fokken etc ben ik het niet helemaal mee eens.een goede fokker zal ook ouder dieren nemen met een goed karakter.en niet een reu en een teef op elkaar zetten omdat ze zo mooi zijn ook al hebben ze een raar en vreemd karakter(want dat gebeurt ook).daarom raad ik het aan naar een goede fokker te gaan.en je moet gewoon altijd in je hoofd ouden dat het fout kan gaan en je hond lezen wnt vaak zie je het dan al aan komen,niet altijd.

ik bedoel hier ook niet de goede fokkers maar de broodfokkers mee, het is gewoon balen dat dit soort dingen gebeuren :(

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:29

Medicijnen heten antopica maar daar zijn we nu mee gestopt omdat dat oplangere termijn niet goed is voor zijn nieren. Behandelen hem met teatree spray en homeopatische druppeltjes in zijn voer. Wij geven onze twee Duitse herders en onze stafford Acana Ranchlands en gedroogde snacks waaronder paardenhart,paardenhuid, hert etc etc. In de brokken zit vlees van vrije uitloop dieren dus zondeer antibiotica,steroiden etc want schijnt dat daar ook de meeste allergische reactie's komen. En ook geen conserveringsmiddelen etc.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:40

Seven schreef:
Klinkt me niet als verveling in de oren meer als he een vreemde ik kan niet bij hem maar wel bij de spullen die door de deur heen komen, lekker slopen :D

Je kan een zak aan je brieven bus hangen waardoor de post niet op de grond valt. Verder is op heterdaad betrappen de enige correctie tijd je kan de post onder een hond dr neus drukken maar dat snappen ze niet.

Hm ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Heb ze nl wel een keer betrapt dat ze tegen de voordeur omhoog sprong toen de krantenjongen de krantjes niet door de brievenbus kreeg en zat te frotten. Een zak zal denk ik niet lang blijven hangen, ben al op zoek naar een postopvangbak. Wist je dat ze die niet bij de bouwmarkten hebben?! Wordt online bestellen :D

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:08

Bang is niet het juiste woord maar ik weet inmiddels wel waar dit smerige ras toe in staat is -:(-

Wordt tijd dat hier weer een muilkorf en aanlijn plicht voor komt, deze honden zijn levensgevaarlijk

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:18

Misschien moet je zelf even een muilkorf omdoen, en dan graag gelijk zo 1 waarbij je überhaupt niet eens meer je mond kan open doen :=

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:24

xRomana schreef:
Bang is niet het juiste woord maar ik weet inmiddels wel waar dit smerige ras toe in staat is -:(-

Wordt tijd dat hier weer een muilkorf en aanlijn plicht voor komt, deze honden zijn levensgevaarlijk

wil je de mensen met een staff opstang jagen,denk dat je dat goed lukt.knap van je.en smrig ras denk eerder de smeerige mensen die zo'n ras nemen en het verpesten.een aanlijn plicht moest voor meerdere honden zijn,en dat heeft niks met een bepaald ras te maken.mensen snappen niet wat het is een losloop gebied(en denken los loop gebied los gooien,honden luisteren vaak niet of zijn niet goed sociaal),dat is het probleem.en dan heeft dat niks met dat smerige ras te maken zo als jij dat noemt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:44

xRomana schreef:

Ik lees t aan je naam, de zelfde inhoud als dé romana heeft, geen... :')

Hoe erg kun je zijn man, dat is hét voorbeeld van 'vooroordelen'.

Staffords zijn gevaarlijk, dravers kunnen niet galoperen... hou op. :')

Ken eigenlijk geen een veelzijdig ras als de stafford, je kunt er alles mee als je de goeie hebt, alles... :')