Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Seven schreef:Ik ga dr naar toe corrigeerd met stem of met hand in de hals, dan roep ik haar weer bij me en dan beloning als ze wel vlot komt.
Weet je waar het vaak fout gaat bij honden die zenuwachtig of angstig zijn mensen durven ze niet te corrigeren wat oei dan worden ze nog banger maar als je honden onderling ziet durven ze dat gedrag heel goed te corrigeren waarna ze de hodn uitdagen om ze uit de agst te halen dit werkt bij ons net zo maar mensen kunnen de gedachte van bange hond helaas nie los laten waardoor ze meer schade dan goedheid geven.
.. Ik dacht er zelfs aan om een halsband met trilfunctie aan te schaffen zodat ik haar kan corrigeren op afstand, zou dat wat zijn? Heb jij daar ervaring mee? Of denk je dat ik dan een stap oversla?Seven schreef:Dat weg rennen geeft niet je blijft met rust maar duidelijke lichaamstaal naar dr toe lopen tot ze zich echt over geeft dus gaat liggen kop laat zakken of zelfs op de rug draaid. Dan loopt je zonder iets te zeggen weg en op de zelfde afstand als ze niet wou komen roep je dr weer komt ze dan is ze heel braaf.
). Seven schreef:Ze probeerd je uit, dat doen honden ook met elkaar de hon ddie dat niet wil zal niet gaan rennen maar zich focussen duidelijke boze lichaamstaal uitstralen en blijven lopen in ene rustig maar zeker tempo tot de ander zich overgeeft. Mijn honden zijn nu zo ver zodra ik die houding aanneem weten ze dat het menis is en stoppen ze per direct, dan verzacht ik gelijk de houding en laat ze met rust of beloon.
Seven schreef:Dat is top, ik ben zelf erg hectisch maar met mn honden heel duidelijk en gebruik veel lichaamstaal dat zie je ook aan mn honden ik hoef vaak niet eens wat te zeggen
...
Beest spoort soms niet maar tis een eenmalige hond

keona schreef:plientjedres schreef:je weet het toch nooit hoe een hond reageerd.
hier loopt (of liep dat weet ik eigenlijk nog niet) altijd een hele lieve rustige rotweiler x herder reu van 9 maanden.
altijd heel lief iets tegen lui aan, ook niet echt enthousiast maar ook niet lelijk tegen andere honden.
eigenlijk negeerde hij ze meer.
de eigenaren hebben ook nog een echte rotweiler teef en de man fietste er elke dag mee zodat de energie er goed uit ging.
hoorde ik gister dat die kruizing 2 kleine hondjes heeft aangevallen, weet niet precies de aanleiding of er iets gebeurde ofdat het uit het niets was.
kleine hondjes geven ook soms verkeerde singalen omdat het verwende hondjes zijn.
maar 1 hondje dood 1 hondje zijn staart kwijt en onduidelijk of die nog leeft (ik heb het hier van horen zeggen.)
nu had ik van een aantal honden hier verwacht dat het wel een keer fout moest gaan maar zeker niet van die.
dus je weet het echt nooit,dit geval was een rotweiler maar ik heb altijd problemen hier met een dalmatier.
zolang er lukraak word doorgefokt en niet meer naar het gedrag van honden gaat kijken word zometeen elk ras onvoorspelbaar
ben het hier mee eens.alleen over het door fokken etc ben ik het niet helemaal mee eens.een goede fokker zal ook ouder dieren nemen met een goed karakter.en niet een reu en een teef op elkaar zetten omdat ze zo mooi zijn ook al hebben ze een raar en vreemd karakter(want dat gebeurt ook).daarom raad ik het aan naar een goede fokker te gaan.en je moet gewoon altijd in je hoofd ouden dat het fout kan gaan en je hond lezen wnt vaak zie je het dan al aan komen,niet altijd.
Seven schreef:Klinkt me niet als verveling in de oren meer als he een vreemde ik kan niet bij hem maar wel bij de spullen die door de deur heen komen, lekker slopen
Je kan een zak aan je brieven bus hangen waardoor de post niet op de grond valt. Verder is op heterdaad betrappen de enige correctie tijd je kan de post onder een hond dr neus drukken maar dat snappen ze niet.
xRomana schreef:Bang is niet het juiste woord maar ik weet inmiddels wel waar dit smerige ras toe in staat is![]()
Wordt tijd dat hier weer een muilkorf en aanlijn plicht voor komt, deze honden zijn levensgevaarlijk
xRomana schreef:Bang is niet het juiste woord maar ik weet inmiddels wel waar dit smerige ras toe in staat is![]()
Wordt tijd dat hier weer een muilkorf en aanlijn plicht voor komt, deze honden zijn levensgevaarlijk