[FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:25

Lastig, wanneer is het nu een bijzonder ras. De meeste rassen die ik hier terug zie kom je toch regelmatig tegen. De 1 is niet zo bekend met Aussies, de ander met Husky's, de volgende weer met de boerboel. Persoonlijk word ik hier in de buurt (lees vnl hondenvereniging) doodgegooid met Aussies en Oudduitse herders. Wordt mijn mudi (waar er toch niet gek veel van zijn in ned) in de buurt herkend want er loopt er nog 1 in de omgeving. Tja, voor mij blijft hij bijzonder ;-)

MarlindeRooz

Re: [FOTO] Bijzondere hondenrassen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:27

Tjaa, maar een sint bernard, herder, labrador etc.. die zie je overal.
vooral hier in het oosten, zie je veel sint bernard honden..
maar ik kan me voorstellen dat ze in Amsterdam nou niet echt heel erg handig zijn. :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:28

Hmmm ja wat is bijzonder, een ras dat je niet veel ziet lopen, maar ik zie hier bv. geen husky's, ik heb er 2x eentje zien lopen in de meer dan 15 jaar dat ik hier woon.
Maar in overijssel zijn ze dus minder zeldzaam begrijp ik. ;) En Sint Bernards zie ik hier ook niet.

Maar iets is NIET zeldzaam alleen omdat iemand zijn eigen hondje zo speciaal vindt - dan heb je het doel van het topic niet begrepen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:30

herder is een breed woord marlinderoos :P want mijn herders (beaucerons dus ) zie je vrijwel nooit en er word regelmatig gevraagd wat voor kruising het is 8)7 haha en "moeten die extra tenen er dan niet af, blijven ze niet hangen?"

huskyyyyssss <3 mooi! :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:30

In ons dorpie hier, waar nog geen 800 mensen wonen, hebben we al 3/4 sint Bernards lopen, erg bijzonder vind ik die dus niet. Terwijl je idd in Amsterdam die honden waarschijnlijk veel en veel minder ziet. Herders heb je hier ook wel, net als labradors en golden retrievers :j
Jack russels ook een aantal, en maltezers ook :j

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:33

Zeldzaam, tja, dan zou je moeten kijken hoeveel honden ervan in nl rondlopen..... Dan heb ik een zeldzaam ras ;-) Maar goed, die discussie blijft denk ik. Hiervoor een Drentse Patrijs gehad, zie je niet heel veel, maar kan ik bijv niet echt een zeldzaam ras noemen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:34

essiesilly schreef:
herder is een breed woord marlinderoos :P want mijn herders (beaucerons dus ) zie je vrijwel nooit en er word regelmatig gevraagd wat voor kruising het is 8)7 haha en "moeten die extra tenen er dan niet af, blijven ze niet hangen?"

huskyyyyssss <3 mooi! :)

ja sorry, ik bedoel dan: Duitse, mechelse en witte herder..

ik woon echt in een dorp, en dan in een wijk met wat grotere huizen... dus daar zitten veel rashonden. Maar die rassen ken ik ook niet allemaal hoor :n
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-01-12 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:35

ja snap m haha :D

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:39

moet deze topic nog helemaal door pluizen, maar ik zeg even wat, dan kan ik hem zo vinden bij eigen berichten.

steeds zoeken, ik word GEK

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:39

Agossie schreef:
Neroo schreef:

Dit is voor mij een typische JR foto. Ook Jacks moeten opgevoed worden en helaas gebeurt dat maar zelden. (ik ken er 2)(die opgevoed zijn dan)

Helaas is onze Coco toen ze aangelijnd was ontzettend hard gebeten door een loslopende (!!) herder. Heel haar lies aan naar zijn grootje. Welke hond is nu niet goed opgevoed ;) Daarom reageert ze zo op grotere honden.

Makkelijk oordelen als je het verhaal niet kent :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:42

Neroo: Blijft wel zo dat kleine hondjes vaak al bij voorbaat, gebeten of niet, zo reageren op grote honden. Zo'n grote hond (indien niet goed opgevoed) voelt zich dan uitgedaagd.

Of mensen nu grote of kleine honden hebben, er weten er zo weinig nog maar hoe een hond in elkaar zit en hoe hij opgevoed zou moeten worden... :n

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:45

Onze Coco reageerde pas zo op grote honden nadat hij zo hard gebeten was. Wij hebben nooit problemen gehad met onze jack. Luisterde altijd goed! Enige was dus dat gegrom op grote honden nadat ze aangevallen was.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:46

ik had een oppashondje, die was een keer bijna dood geweest door grote honden. Maar die hond speelt de baas over mijn hond terwijl het een mini-hondje is. :')

Mijn conclusie: Kleine hondjes zijn meestal wat feller.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:47

Het is ook echt algemeen zo dat kleine hondjes wat feller reageren, Coco zal een uitzondering geweest zijn, want jacks die goed luisteren zijn ook zeldzaam. ;) Net als goed luisterende Beagles.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:48

Neroo schreef:
Onze Coco reageerde pas zo op grote honden nadat hij zo hard gebeten was. Wij hebben nooit problemen gehad met onze jack. Luisterde altijd goed! Enige was dus dat gegrom op grote honden nadat ze aangevallen was.

probeer er geen probleem van te maken, niet aan denken.. zolang jij denkt o jee een grote hond ontstaat er spanning en reageerd jou hond telkens weer op jou waardoor hij dus gaat grommen blaffen etc

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:48

essiesilly schreef:
Neroo schreef:

probeer er geen probleem van te maken, niet aan denken.. zolang jij denkt o jee een grote hond ontstaat er spanning en reageerd jou hond telkens weer op jou waardoor hij dus gaat grommen blaffen etc

Dat is ook een HELE goeie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:49

Nemurin schreef:
Het is ook echt algemeen zo dat kleine hondjes wat feller reageren, Coco zal een uitzondering geweest zijn, want jacks die goed luisteren zijn ook zeldzaam. ;) Net als goed luisterende Beagles.

Tja maar beagles, dan noem je er ook een hé. :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:50

Ja maar jacks vallen ook onder die categorie hoor! Alleen veel minder in zijn algemeen dan beagles. Waar je 1 op de 10 miljoen beagles veilig los kunt leren lopen, wil dat met jack russeltjes al iets beter bv.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:50

Deden we ook niet. Als er eengrote hond aankwam en ze begon te grommen corrigeerde we haar. En dan was het ook goed. Helaas kunnen we Coco niet meer trainen, want ze is vorig jaar op 14.5 jarige leeftijd overleden.

Tsja Jacks die luisteren zeldzaam, dat is toch echt iets wat je zelf in de hand hebt denk ik dan

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:52

Er zijn ook veel mensen die jacks kopen en die zeggen van "Meer dan zitten en hier komen ga ik ze niet leren want dat doen ze toch niet" en dan geef je het eigenlijk ook al bij voorbaat op.

Dus de jack russel op de manege krijgt gewoon van mij opvoeding, want grommen als ik hem uit de mesthoop trek doen we dus echt niet tegen mij he.
(Vervolgens volgde hij me het hele terrein over zo van baas baas vertel me wat ik moet doen... _O- )

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:53

Commando "blijf" is er goed ingestampt toen ze jong was :))

Enige probleem wat we hadden met Coco is dat we haar in de zomer regelmatig kwijt waren, omdat ze dan op konijnenjacht was in het maisland achter het weiland van mijn pony :') + regelmatig een dood konijn in de achtertuin haha!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:53

wat sneu nero :(
ik ken een hele fijne jack, een ruw harige echt een super leuk hondje!
maar veel mensen vergissen zich in de pit en werkdrift die een jack heeft. heel veel energie. veel mensen denken oo makkelijk een klein hondje daar hoef ik niet zoveel mee te doen ;)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:55

Ohh...wat is die duitse staande van een paar pagina's terug een lekker ding... :D Ik vind poedels altijd erg bijzonder om te zien, het is qua karakter niet mijn ras, maar een koningspoedel vind ik prachtig om naar te kijken.

Wij hebben een drentsche patrijs :)

Afbeelding

Hier was hij nog een guppie van net 2, maar kan zo snel niet bij recentere foto's

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:56

wat cesar ook zegt..honden hebben gewoon een leider nodig! haha maar het is wel zo. ik merk dat onze oudste husky chika ook gewoon bezig gehouden wil worden. dus die leren we vanalles en dat vind ze geweldig, ook al is ze soms eigenwijs of oost indisch doof als je dan ook zoiets hebt van oke jij hebt pech als jij zo doet stoppen we ermee, kan ze opeens heeeeeel goed luisteren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:57

aah dat is ook een schatje <3
ik ga zo wandelen met mijn eigen mixje ( zie os ), een doodgewone labrador en een kruising ( ridgeback, akita en labrador )