wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:19

_San87_ schreef:
Tallie1979 schreef:
Achja, de hondeneigenaar die de hoop van zijn hond laat liggen zet er ook geen vlaggetje in.. :P zelfde geld voor de paardeneigenaar die zijn peerd op straat laat kakken..

Vorige week liep een keurige man met zijn Cocker Spaniel langs ons huis. Hond poepte op het gras, meneer raapt het keurig op met een plastic zakje en neemt het mee. Vervolgens komt hij langs onze garage en hup, daar gaat het zakje met stront, zo recht ons bloemenperkje in.

Ik ben naar buiten gerend, heb het zakje eruit gevist en meneer netjes gevraagd of hij deze voortaan in de prullenbak kan deponeren en dat hij zich moet schamen.. Meneer nam met het schaamrood op de kaken het zakje aan en mompelde een soort van excuus.

Ik wist niet wat ik zag, zó asociaal heb ik ze nog niet meegemaakt hier, de hondeneigenaren.

Dat is zeker aso zeg!! :oo

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:21

Thirty schreef:
En voor honden krijg je een vette boete. Plus dat er opruimplicht is en hondenbelasting op veel plekken.

Citaat:
kan jij verschikkellijk hoog en verschrikkelijk laag springen maar het is niet verboden voor de wet dat er een kat op straat loopt

Kun jij hoog en laag springen, maar ze mogen geen overlast veroorzaken. 21ste keer.

dus nu? word ik morgen opgepakt, wacht de hele buurt onee....sterker nog het hele durp want alles loopt hier los, en toen? moet ik voorzorgsmaatregelen gaan nemen omdat thirty dat zet? of was het stiekem toch een kromme mening van je?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:22

_San87_ schreef:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet :)* .

Ja precies, daarom katjes binnen :) maar mag ik nu wel even alle honden eigenaren over 1 kam scheren? :') alle mensen laten hun hond op de stoep kakken en lopen dan weg.. ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:23

_blue_ schreef:
dus nu? word ik morgen opgepakt, wacht de hele buurt onee....sterker nog het hele durp want alles loopt hier los, en toen? moet ik voorzorgsmaatregelen gaan nemen omdat thirty dat zet? of was het stiekem toch een kromme mening van je?

Je kan je katten tegen betaling afhalen in het asiel. 'want ik wist niet dat het jouw katten waren'.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:24

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Ja precies, daarom katjes binnen :) maar mag ik nu wel even alle honden eigenaren over 1 kam scheren? :') alle mensen laten hun hond op de stoep kakken en lopen dan weg.. ;)

Niet binnen...afgezette tuin voldoet prima.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:28

Tallie1979 schreef:
_San87_ schreef:

Het was niet mijn bedoeling alle katteneigenaren over een kam te scheren, dus mocht dat zo overkomen, excuses. Want ik weet heel goed dat er genoeg katteneigenaren zijn die wel hun verantwoording nemen :).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:31

secricible schreef:
Jis_ schreef:
Ik heb mijn maatregelen genomen en jij gaat er bij voorbaat vanuit dat ik wel ben gaan tuinieren, dus niet. :)
Je excuses voor die sneer die niet nodig was, maar dat is blijkbaar normaal communiceren voor jou.

Als jij met opzet vaag blijft zal ik het moeten doen met de informatie die ik heb. Ik maakte inderdaad uit je post op dat je wel tuinierde.
Als je dat niet doet, dan lijkt het me dat je eerste post totaal overbodig was, we hadden het er namelijk over dat het niet meer mogelijk is om te tuinieren als je zwanger bent, omdat er dan een kans is dat je dan ziektes oploopt die je kind schaden.
Beetje jammer dat ik mijn tuin 9 maanden zou moeten verloederen of het uit moet besteden omdat anderen geen verantwoordelijkheid nemen.

Verder kan ik tegne miepie zeggen wat hier al 100x is gezegd: waarom moet ik actie ondernemen omdat anderen te lui zijn verantwoordelijkheid te nemen voor hun dier?

Met opzet?...(wast handen in onschuld)
Dat was mijn maatregel ja maar tuinieren is wel mogelijk, als je maar niet gaat wroeten in de aarde, alleen wilde ik echt alles uitsluiten, dat was mijn keus. Maar ik ga echt niet tegen iemand zeggen die een kat heeft of wel met handschoenen in de aarde wroet en een kindje verwacht, je zult er dan zeker geen moeite mee hebben als je kindje wat mankeert of dood geboren wordt. :n

Meestal is er ook een aanstaande vader, het is ook zijn tuin.

Zo ben er wel klaar mee nu hoor, :j fijne avond nog. :) (gemeend)

Succes met de tip's die je gekregen hebt TS.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:32

Thirty schreef:
En waarom zou een ander kosten moeten maken en moeite moeten doen om andermans dier van hun eigen terrein af te houden?
Die vraag heeft nog niemand kunnen beantwoorden. Katten mogen geen overlast veroorzaken. Dat mogen mijn honden ook niet.

Dat is ook banketstaaf en oneerlijk, maar het is nu eenmaal zo dat wanneer je het niet doet ze niet van je terrein af blijven :Y) . Waarschijnlijk is de katteneigenaar wel in overtreding als zijn katten bij jou overlast veroorzaken maar het is dan alsnog gewoon heel lastig dingen op hem te verhalen of hem te dwingen zijn kat bij zich te houden omdat je het domweg niet kan bewijzen. Als je gewoon al in overtreding zou zijn wanneer je kat losliep zou het er allemaal inderdaad een stuk simpeler op worden, maar ik betwijfel echt of dat gauw gaat gebeuren. Tot die tijd voldoet de lidl peper bij ons prima =:) .

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:33

liedje89 schreef:
Thirty schreef:
En waarom zou een ander kosten moeten maken en moeite moeten doen om andermans dier van hun eigen terrein af te houden?
Die vraag heeft nog niemand kunnen beantwoorden. Katten mogen geen overlast veroorzaken. Dat mogen mijn honden ook niet.

Dat is ook banketstaaf en oneerlijk, maar het is nu eenmaal zo dat wanneer je het niet doet ze niet van je terrein af blijven :Y) . Waarschijnlijk is de katteneigenaar wel in overtreding als zijn katten bij jou overlast veroorzaken maar het is dan alsnog gewoon heel lastig dingen op hem te verhalen of hem te dwingen zijn kat bij zich te houden omdat je het domweg niet kan bewijzen. Als je gewoon al in overtreding zou zijn wanneer je kat losliep zou het er allemaal inderdaad een stuk simpeler op worden, maar ik betwijfel echt of dat gauw gaat gebeuren. Tot die tijd voldoet de lidl peper bij ons prima =:) .

Dat zeg ik. Haal je katten af bij het plaatselijke asiel. Mag je elke keer betalen. Zullen we zien hoe snel je daar zat van bent.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:38

Tallie1979 schreef:
Jis_ schreef:

Blijkbaar wel, als je zegt geen moeite te hebben met kattenpoep in je tuin, want daar ging de OP over.

Neem aan dat dit algemeen gesproken is :D want ik heb geen probleem met katte poep in mijn tuin en anderen hebben geen last van mijn katten :P

Heb namelijk geen tuin en mijn katten blijven binnen aangezien ik 3 hoog zit! :D

Zeker algemeen gesproken...heb wel een tuin en geen katten dus jah, zolang de honden niet in de tuin lopen is het vrij spel voor de katten van de buren. :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:47

Ze zien je aankomen de tweede of derde keer dat je die kat in komt leveren :roll: denk je nu echt dat ze niets beters te doen hebben bij zo'n asiel dan jou burenruzie opstoken 8)7 . Het plaatstelijke asiel hier neemt geen verzorgde katten aan (nogmaals) omdat dit diefstal is!! Dus dat is toch geen oplossing, bovendien is de kat van mijn tante laatst ingeslapen toen hij op zo'n manier in het asiel kwam omdat hij daar zijn medicatie niet kreeg dus hoezo de kat word niet de dupe ;( .

Het meermaals vangen en afleveren van een kat bij het asiel kost vele malen meer moeite dan een beetje peper door de tuin mieteren :)* . Bovendien hoeft het feit dat de buurman het zat is niet te betekenen dat je geen last meer hebt van de kat. Het kan ook betekenen dat je dan ineens last krijgt van de radio, de auto, verdere vervuiling, "leuke" feestjes of nog veel gezelliger vandalisme of fysiek geweld tegen jou of je dieren.. Dus wat jij voorsteld valt naar mijn idee vrij ruim in de catagorie moeilijk doen als het ook makkelijk kan :').

Thirty

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:52

Jammer van de kat van je tante, maar eigen schuld.

Voor de rest hoop ik niet dat je het zal ondervinden.
Ik woon Godzijdank niet naast je of bij je in de buurt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:54

liedje89 schreef:
Ze zien je aankomen de tweede of derde keer dat je die kat in komt leveren :roll: denk je nu echt dat ze niets beters te doen hebben bij zo'n asiel dan jou burenruzie opstoken 8)7 . Het plaatstelijke asiel hier neemt geen verzorgde katten aan (nogmaals) omdat dit diefstal is!! Dus dat is toch geen oplossing, bovendien is de kat van mijn tante laatst ingeslapen toen hij op zo'n manier in het asiel kwam omdat hij daar zijn medicatie niet kreeg dus hoezo de kat word niet de dupe ;( .

Oh... Dat is dan mooi banketstaaf wanneer je je kat kwijt bent en een goedwillend persoon hem naar het asiel brengt omdat hij/zij de kat gevonden heeft en geen idee heeft wie de eigenaar is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:57

_San87_ schreef:
Tallie1979 schreef:
Achja, de hondeneigenaar die de hoop van zijn hond laat liggen zet er ook geen vlaggetje in.. :P zelfde geld voor de paardeneigenaar die zijn peerd op straat laat kakken..

Vorige week liep een keurige man met zijn Cocker Spaniel langs ons huis. Hond poepte op het gras, meneer raapt het keurig op met een plastic zakje en neemt het mee. Vervolgens komt hij langs onze garage en hup, daar gaat het zakje met stront, zo recht ons bloemenperkje in.

Ik ben naar buiten gerend, heb het zakje eruit gevist en meneer netjes gevraagd of hij deze voortaan in de prullenbak kan deponeren en dat hij zich moet schamen.. Meneer nam met het schaamrood op de kaken het zakje aan en mompelde een soort van excuus.

Ik wist niet wat ik zag, zó asociaal heb ik ze nog niet meegemaakt hier, de hondeneigenaren.

:oo

Ik kreeg een keer de buurvrouw aan de deur, of mijn hond in haar achtertuin had gepoept? Ik nee en dat weet ik zeker, ben namelijk altijd bij ze als ze buiten lopen. (andere buurvrouw doet de deur open voor haar hond en die laat dan zichzelf uit in de straat) Geloofd ze me niet dus ik zei toen maar, snap eigenlijk niet waarom je komt klagen, jouw katten poepen elke dag in mijn tuin. Ze wist net hoe snel ze weg moest komen. :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:58

liedje89 schreef:

Het meermaals vangen en afleveren van een kat bij het asiel kost vele malen meer moeite dan een beetje peper door de tuin mieteren :)* . Bovendien hoeft het feit dat de buurman het zat is niet te betekenen dat je geen last meer hebt van de kat. Het kan ook betekenen dat je dan ineens last krijgt van de radio, de auto, verdere vervuiling, "leuke" feestjes of nog veel gezelliger vandalisme of fysiek geweld tegen jou of je dieren.. Dus wat jij voorsteld valt naar mijn idee vrij ruim in de catagorie moeilijk doen als het ook makkelijk kan :').

Oh en jij schijnt echt te denken dat ik naar het asiel ga met het verhaal dat dit de kat van mijn buurman is die me overlast veroorzaakt? :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:59

Trouwens, niet alle katten zijn onder de indruk van peper.. Ik heb een kat die het zelfs eet zonder verblikken of verblozen..

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:00

hihi ben toch altijd blij dat mijn kat thuis komt om te poepen op zijn eigen wc voor de rest loopt meneer ook buiten en tuurlijk zal hij ergens wel eens een drolletje laten liggen maar over het al gemeen is mijn kat zindelijk en komt thuis maar des te min erg vervelend TS maar miss idd de aangegeven middelen proberen ander oplossing zie ik nie.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:06

In de flora- en faunawet (artikel 16 lid 3) staat:
Citaat:
'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'

Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld. Dus ook katten.

Katten vangen vogels en vissen en muizen. Mag niet.
Dus het is WEL wettelijk geregeld dat je je katten onder toezicht moet houden. *\o/*

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:08

Thirty schreef:
In de flora- en faunawet (artikel 16 lid 3) staat:
Citaat:
'Eenieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.'

Met een dier worden hier ook huisdieren bedoeld. Dus ook katten.

Oei, als ik het goed lees, mogen katten dus ook geen muizen of ratten vangen.

En mogen honden dus ook geen katten bijten?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:08

De kat van mijn tante liep al tijden buiten en niemand heeft eerst netjes bij haar geklaagd of gevraagd gewoon gevangen en weggebracht en die was wat ouder en dus wat dunner en is toen maar ingeslapen. Terwijl hij zelfs gewoon gechipt was dus hoezo eigen schuld, mijn tante kon helemaal niet weten dat iemand last had van het beest?

Ik heb van die buren gehad thirty ik vind dat zelf uiteraard ook nogal een barbaarse aanpak :P . maar als ik mijn buren niet mag zou ik ook niet gewoon overgaan op onderhandse en achterbakse streken zoals iemands geliefde huisdier stelen en er dan over liegen :x . Laat het gewoon los, kies eieren voor je geld, sommige mensen zijn zo dat ga je toch niet veranderen :Y) . En thirty uiteraard denk ik niet dat je het asiel binnenkomt met: "dit is de rotkat van mijn buren ik wil ze jennen mag ie een nachtje bij jullie slapen??", ik denk alleen wel dat ze na twee of drie keer wel doorkrijgen dat dat wel de intentie is :+

De dierenambulance komt wel gewoon als je denkt dat een kat verdwaald is die lezen dan de chip uit maar als de kat er verder verzorgd uit ziet mogen zij de kat dus niet zomaar meenemen. Alleen als de kat als vermist is opgegeven of wanneer de kat er gewond, ziek of verwaarsloost uitziet gaat ie mee. Ook terecht er zijn dus genoeg mensen die de kat van de buren gewoon stelen om hen te jennen -:(- !

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:09

'in het veld'.

Maar je weet niet wat je kat doet als je er zelf niet bij bent ;)

'Dat doet mijn kat niet' gaat dus hier niet op, want elke kat gaat achter een muis en vogel aan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:11

Tallie1979 schreef:
Oei, als ik het goed lees, mogen katten dus ook geen muizen of ratten vangen.

En mogen honden dus ook geen katten bijten?

Dat mag ook niet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:12

liedje89 schreef:
De kat van mijn tante liep al tijden buiten en niemand heeft eerst netjes bij haar geklaagd of gevraagd gewoon gevangen en weggebracht en die was wat ouder en dus wat dunner en is toen maar ingeslapen. Terwijl hij zelfs gewoon gechipt was dus hoezo eigen schuld, mijn tante kon helemaal niet weten dat iemand last had van het beest?

Nee, allicht als je je kat los laat lopen en geen idee wat ie allemaal uitvreet. Katten kunnen kilometers ver gaan, denk je dan echt dat het voor iemand te doen is om de eigenaar te achterhalen?

Citaat:
De dierenambulance komt wel gewoon als je denkt dat een kat verdwaald is die lezen dan de chip uit maar als de kat er verder verzorgd uit ziet mogen zij de kat dus niet zomaar meenemen. Alleen als de kat als vermist is opgegeven of wanneer de kat er gewond, ziek of verwaarsloost uitziet gaat ie mee. Ook terecht er zijn dus genoeg mensen die de kat van de buren gewoon stelen om hen te jennen -:(- !

Zolang de buren mij 'jennen' door niet op hun beesten te letten, heb ik alle recht om het beest weg te brengen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:13

Thirty schreef:
liedje89 schreef:

Nee, allicht als je je kat los laat lopen en geen idee wat ie allemaal uitvreet. Katten kunnen kilometers ver gaan, denk je dan echt dat het voor iemand te doen is om de eigenaar te achterhalen?

Citaat:

Zolang de buren mij 'jennen' door niet op hun beesten te letten, heb ik alle recht om het beest weg te brengen.

Nee, dat recht heb jij niet. Dat recht eigen jij je toe.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:14

Ik mag een (voor mij) zwerfkat wegbrengen als ik dat wil. :j