Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:Bedankt voor de onderbouwing.
Bij de UK KC survey is de Bolognezer alleen in de algemene samenvatting opgenomen omdat er onvoldoende data was voor een rapportage over het ras.
Één gezonde of ongezonde hond maakt evenmin een gezond/ongezond ras als één zwaluw een voorjaar
Huertecilla schreef:De meeste kopers van een rashond Moll, kopen zo´n dier op het uiterlijk.
Je zou kunnen zeggen; als life-style accessoire.
Als mode-uiting of penis-verlenger is irrelevant.
Wat moet iemand in vrédesnaam met een Deense Dog, een Azawakh of een Malamute in een vinex-wijk?
Alleen het imago, de life-stye uiting, de hond als accessoire!
Dat gaat alleen goed wanneer het vermomde Golden Retrievers zijn.
Hoe kleiner het ras hoe geringer de schade die het toebrengt.
Het is allemaal totáál niet de zorg van de kynologie. Als ze hun producten van ´verantwoorde fok´ maar verkopen voor veel geld.
Eigenlijk nog een geluk bij een ongeluk dat zoveel rassen letterlijke zielepoten zijn; de modale Engelse Bulldog valt dood neer aan een hartaanval voor die een fietser bij de enkel heeft....
Noot aan alle lezers: dit is een mengeling van serieus, sarcasme en humor. Neem het niet letterlijk, laat het gerust je hersens prikkelen.
Moll schreef:laten we wel wezen hoeveel golan brasiliero zie je nog op show, of in het straat beeld op zich.
Huertecilla schreef:Ik heb vandaag een rasgids uit ´37 laten schieten. Moet wel leuk blijven en geen investering worden.
Huertecilla schreef:Huertecilla schreef:Ik heb vandaag een rasgids uit ´37 laten schieten. Moet wel leuk blijven en geen investering worden.
Zo is het jaren niets en nu ineens een tweede voor een koopje![]()
Hetvan originele oude boeken zelf in je bibliotheek hebben is dat je de, door telkenmale verfraaide hervertelling, verworden romantische verzinsels kan elimineren
![]()
Zo heb ik ook een fascimile kopie van een Bulldog boek uit 1895. Gaat eigenlijk over een pitbull met onderbeet
Moll schreef:Dat is met recht interessant
Huertecilla schreef:Foto uit een boek uitgeven in 1925:
http://imagehost.vendio.com/a/13479371/ ... owler3.jpg
Waar zijn die leuke hondjes gebleven? Wegverbeterd
Danique_G schreef:Ik heb gehoord dat ten tijde van de 101 en dolmatiërs film er ontzettend veel vraag was naar die dieren. En dat er toen ook heel veel ziektes waren en dat ze dat uiteindelijk hebben opgelost door iets met het fokken of ook iets van een fokverbod (vader wist het niet meer zeker) waarom doen zij dit nu niet?
mika11 schreef:Ik heb geen idee wat de UK KC survey is?
mika11 schreef:Is er eigenlijk nog een verschil tussen erfelijke aandoeningen/gezondheidsproblemen bij de verschillende rasgroepen.
Ik dacht dat er zo'n 9 of 10 verschillende rasgroepen zijn (bv veedrijvers, spaniels, gezelschapshonden, staande honden, dogachtigen etc).
mika11 schreef:Zo heb ik ook het idee dat de dogachtigen een mindere rasgroep is.
Vanwege de stompe snuiten.

Zijn alleen niet zo zennnn als sommige doggen