Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:09

Nee idd niet! En dan die arrogante blik er bij!
Lig nog altijd in een deuk

<3

pipo

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:07

hahahaha je zou me op kunnen vegen!!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:11

Het is ook zo apart dat ze vaak weten wanneer ze wat moeten zeggen!!
Een keer was er op tv een liefdesscene. Hoor je ineens de vogel 'LEKKER ZOENEN'....... :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:13

ze zijn echt niet achtelijk!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:25

Hier kwam mijn wijlen schoonvader eens binnen met zijn vogel(die nu bij ons woont) en zette hem op een standaard, zegt onze grijze roodstaart Nicky: "poedersuiker." :D

En als Nicky valt of schrikt zegt ie direct: "appelflap!" :(

:')

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:50

Memuska whaha geweldig

Mindfields :+ niet heel netjes maar wel grappig
maar ik ben blij dat onze peter geen scheldwoorden gebruikt hij is heel bescheiden hihi

met peter gaat het heel goed hij is volgens mij al helemaal gewent ik kan alles met hem doen hij is gek op lekker kroelen en kusjes geven
hij mag iedere dag een paar keer een paar uur uit zijn kooi vandaan
ik heb wat nieuwe speeltjes in zijn kooi gehangen die vind hij bar intressant
en ik heb vandaag nieuwe zitstokken in zijn kooi geplaatst van appelboomtakken ze zijn wat dikker dan de stokken die hij had
verder heb ik een paar slijtstokken besteld die komen morgen met de post als het goed is
peter heeft vrij lange nagels dus ik hoop dat door de slijtstok dat iets meer slijt :j
ook heb ik een douchezitstok voor hem besteld die komt ook morgen
ik heb hem van het weekend voor het eerst in bad gedoucht
hij kent dat helemaal niet werd altijd met de plantenspuit natgespoten maar de ik wil hem leren te douche dat lijkt me veel leuker en lekkerder voor hem
hij vond het eerst een beetje spannend in bad maar na een paar minuten door het water te lopen en te ouwenelen stapte hij zo onder de douchestraal hij vond het geweldig :D
vanmorgen heb ik hem meegenomen onder de douche dat vond hij best spannend dus riep steeds peter gaat slapen peter gaat slapen :+
toen ik mijn hand naar hem toerijkte wist hij niet hoe snel hij erop moest klimmen en kroop meteen omhoog op mijn schouder en zei doei doei dus met andere woorden ik heb er genoeg van :P
nu zit hij heerlijk te dutten op zijn stok het is echt een heerlijk beest ik ben iedere dag zo blij met hem we hebben het echt getroffen met hem *\o/*
voor de rest probeer ik hem op pellets te krijgen want hij kreeg bij zijn vorige eigenaar alleen maar zaden dan leek me niet echt verstandig dus ik wil hem nu overzetten op pellets
hij krijgt nu deze pellets Nutribird p15 tropical hij is het er nog niet erg mee eens ik meng er nu wat van zijn oude voer (alleen zaden) doorheen maar dan pikt hij die eruit vandaan
iemand nog tips hoe ik hem op pellets overkrijg of moet het gewoon wennen en doe ik het op de juiste manier ?
want hij nu dus doet hij rukt aan zijn voerbakje zo met andere woorden hallo doe er is wat anders in inplaats van die vieze dingen :(
eten jullie die alleen pellets of mengen jullie er nog zaden doorheen ??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:55

Wij zijn ook bezig met die pellets!! Joey vind het helemaal niets.... Zat bij jou de beschrijving in de verpakking?? Het staat op de doos vermeldt, maar bij ons zat die er niet bij. Zijn er toen om gaan vragen, kregen we een hele verbaasde reactie 'Wat moet je nu met een gebruiksaanwijzing bij voer??' Maar uit een ander pak kwam deze wel. Wij zijn het 'oude' voer volgens schema aan het mengen met de pellets, maar hij eet alleen het oude voer er tussen uit...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:01

dit staat er in de beschrijving
Indien uw vogel niet gewoon is aan korrelvoeding, moet de omschakeling naar dit nieuwe voeder geleidelijk gebeuren.
dus hier net zo als bij jou de pellets laat hij mooi liggen
het mengen met het oude voer met de pellets moet de goede manier zijn ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen
ik denk als ik hem alleen pellets geef dat hij het bakje probeert eraf te rukken van boosheid :(

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:02

Hahah gelukkig zijn dat de enige scheldwoorden die hij gebruikt en ook maar zelden, je zou je doodschamen anders haha.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:13

wha ja idd gelukkig doet hij het niet steeds :+

hier komen er steeds meer woorden en zinnen uit vandaan het word steeds duidelijker en harder
in het begin zei hij heel zachtjes hallo en joehoe
nu roept hij geregeld miauw miauw miaaaauuwwww
en hallooooooooow als hij me hoort maar niet ziet hihi
hij fluit een heel lang liedje het komt me wel bekend voor maar ik weet niet waarvan :)*
hij kan ook echt heel hard zeggen lekker slapen met een zware mannen stem :D
hij zegt echt heel veel dingen kan er zo effe niet opkomen maar wat heel leuk is om te delen met jullie is
dat hij met een zware mannenstem mien waar zijn me sokken en dan komt er achteraan met een vrouwenstem in de kast :+ :+

ik heb van zijn vorige baasje een krantenknipsel gekregen van 26 maart 1980 peter was toen ruim 5 jaar
hij is bij willem duys in de voor de vuist weg show geweest
ik zal dat krantenknipsel wel inscannen is wel leuk om te lezen :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:51

hee leuk joh! enne verrasend wat ze allemaal zeggen he!
Wat pellets betreft. Meestal als ze los zijn en je eet bv een stuk fruit (ofzo) willen ze ook. Want wat jij eet is lekker of in iedergeval spannend. Door net te doen of jij die pellets eet wek je hun intresse.
Wat een andere optie is , is om ze smorgens pellets te geven (zeg een klein schepje) en pas als dat op is het zaad. Mengen werkt niet.. wnt ook hierin zijn ze zeker niet gek. :+ Niet denken dat t zielig is als ze niks eten, je paard moet ook waarschijnlijk eerst zijn "oude"niet lekkere hooi opeten voordat ze nieuwe krijgen. Zo gaat dat hier wel tenminste.
Met douchen.. doe dat smorgens, als ze kletsnat op stok gaan savonds heb je kans op schimmelvorming omdat ze dan gaan slapen en niet aan veerverzorging doen zoals overdag.(gewoon een losse tip ;) )

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:52

dank je wel voor de tips maar zoals ik al schreef ik douche s'morgens met hem
het voer wacht ik nog even af want volgens mij begint het te wennen ik zag hem vanmorgen pellets eten

de slijtstokken en de douchestok zijn binnen de slijtstokken hangen in zijn kooi
hij keek er een beetje met een schuinoogje naar maar hij vind ze nu heel gewoon
hij is nu druk aan het spelen met zijn babyrammellaar :D
de douchestok heb ik verkeerd besteld ik heb perongeluk een kleinere besteld voor valkparkieten 8)7
morgen eens kijken of dat werkt en echt niet te klein is
anders moet ik hem verlengen en de zitstok verdikken maar wie weet kan het even goed wel
terugsturen werkt niet want dan heb ik de bezorgkosten aan mijn broek hangen en verder hebben ze niks wat ik er evt voor kan ruilen :D

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:27

Hallo,

Ik wil me ook graag melden,ik heb ook een grijze roodstaart papegaai van bijna 5. Hij heet Kioko,maar we noemen hem altijd Kiek...
Het is een mannetje,hebben hem laten testen,al was het zonder de test ook duidelijk,hij is gek op vrouwen,hahah
We hebben hem vanaf 6 weken,zelf met de paplepel groot gebracht..
Hij kan vrij veel zeggen en kan heeeeeel veel geluidjes nadoen,maar heeft altijd fases waarin hij iets heel veel zegt,en als hij dan weer wat nieuws leert gaat hij dat heel veel zeggen..soms leuk,soms iets minder leuk...
Hij is niet geknipt en vliegt veel door het huis heen, gaat altijd mee douchen..

Verder is hij vaak bang van speeltjes en nieuwe dingen in zijn kooi,hebben die van jullie daar ook last van? Hij had altijd veel speeltjes in de kooi,maar aan de meeste heeft hij eens aan vastgehangen,gelukkig waar ik bij was zodat ik hem kon losmaken maar die haalde ik er dan uit omdat ik ze eng vond. Als ik dan iets nieuws had moet hij er niks van hebben,gaat letterlijk dagen bovenin zn kooi hangen en komt niet naar beneden.
Heb de speeltjes eerst in zijn omgeving laten liggen zodat hij er kon wennen,zo heb ik al jaren een super mooie hoekslijtage stok,maar als ik dat ding maar pak,word hij een bolletje en begint tie te grommen?
Vind het zo jammer want nu heeft ie alleen een stok met zon ronddraaiend speeltje aant uiteinde,en 4 bakjes die die kan openmaken met wat lekkers,hij krijgt verder wel veel kleine dingen om mee te spelen,plastic wat om sigaretten zit vind ie geweldig en takjes etc.

In me profiel staat een foto van hem,
Groetjes natascha

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:27

hee leuk nog zo'n grijs moster!!

Dat een popje naar vrouwen trekt en een man naar vrouwen is kolder hoor. Zie het net als kinderen, de 1 is een moederskindje de ander een paps lieverd..heeft niks met met geslacht te maken.

Ik heb een 2e kanje die gromt als ik aan het dwijlen of vegen ben :j mega bang wordt je ervan hahaha
Bang voor speeltjes hoor je vaak. Maar bv zo'n hoekstok of speeltjes kan je ook bij je op de bank nemen en daar laten liggen als hij bij je is of pakken en tegen praten.. (nieuwschierig maken) lukt vast wel dan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:38

Cocochanel, gewoon die enge speeltjes laten hangen, onze grijze roodstaart was eerst ook altijd een paar dagen bang voor alles, uiteindelijk ging hij altijd toch op onderzoek uit zodra hij merkte dat die dingen daar gewoon hingen en hem niet opvraten. Inmiddels kan ik niet eens snel genoeg een nieuw speeltje ophangen want dan hangt hij er al in(of in mijn vingers haha). We hebben sinds een paar weken een andere vogel erbij, een amazonepapegaai en die was eerst als de dooood voor ALLES, maar speelt nu ook gewoon met de speeltjes.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:42

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:27

jaaaa, leuk!!!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:12

Mindfields wat leuk zeg creabea hoor
cocochanel welkom hier en idd zoals pipo zegt ze nieuwschierig maken naar het nieuwe speeltje werkt hier ook heel goed
peter kijkt ook met een schuinoogje naar nieuwe dingen maar als ik er dan mee speel wil hij ook ineens en zegt wat doe je nou of wat is dat :+

peter is vanmorgen onder de douche geweest met zijn nieuwe douchestok hij is vrij dunnig maar het ging erg goed
hij vond het heerlijk ik ga hem nog wel even iets dikker maken dan zit hij net effe steviger :D

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:57

hihi verzopen kippie <3

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:00

Haha die Peter, en die blik er bij ook, leuk!

Natascha, welkom! Kiek is leuk!

Ayla begint elke dag wat duidelijker "alles goed" te zeggen, ja hoor ze leert het wel. Ze heeft vooral - eigenlijk al vanaf dag twee ofzo - door dat ze heel schattig moet beginnen brabbelen en fluiten als ze in haar kooi moet. Lijkt wel "oh kijk hoe lief ik ben, je gaat me toch niet wegzetten?"

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 01:36

Mindfields schreef:
Cocochanel, gewoon die enge speeltjes laten hangen, onze grijze roodstaart was eerst ook altijd een paar dagen bang voor alles, uiteindelijk ging hij altijd toch op onderzoek uit zodra hij merkte dat die dingen daar gewoon hingen en hem niet opvraten. Inmiddels kan ik niet eens snel genoeg een nieuw speeltje ophangen want dan hangt hij er al in(of in mijn vingers haha). We hebben sinds een paar weken een andere vogel erbij, een amazonepapegaai en die was eerst als de dooood voor ALLES, maar speelt nu ook gewoon met de speeltjes.

ja dat heb ik ook vaak gedaan,maar dan gaat hij echt letterlijk dagen bovenin zijn kooi hangen zonder te eten en drinken, heb het vaker geprobeert,maar dat lijkt me ook niet de bedoeling,bij hem in de buurt leggen ook gedaan en er dan mee spelen ,maar zodra ik het aanraakt gaat hij grommen(dat raar geluid maken) en stopt er niet mee ...vind dat het ook niet waard eigenlijk ...
overigens niet met alles,er waren ook dingen die hij meteen leuk vond hoor!
ga het van de week nog eens rustig met de stok proberen,vind hem namelijk zooo mooi en leuk...als hij hem echt niet leuk vind is hier misschien iemand die hem graag wilt hebben :)

@ tinkert_tje haha leuk die douchstok,die van mij gaat ook altijd mee onder de douche maar zit gewoon op de stok van het douchegordijn.. wel super gezellig altijd!

@ mindfields,echt gezellig je kooi zo! blijven je papegaaien nooit met hun voetjes in die kettingen hangen ? heeft die van mij al een paar keer gehad,en gillen dat ie dan deed,toen ik hem los wilde maken beet ie me ook nog eens in me vinger ...

@ memuska,dankjewel ! Ayla is ook een leukerd!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 01:54

ze hoeven en kunnen natuurlijk niet alles leuk te vinden en overal aan wennen
ik zou het dan ook weghalen als hij zo heftig reageerd
ik ben er achter gekomen dat peter spiegels echt doodeng vind :=
toen peter vanavond op mijn schouder zat zat er iets in mijn oog dus ging ik iets dichterbij de spiegel hij schrok daar zo van dat hij probeerde weg te vliegen
hij heeft zijn leven lang niet gevlogen hij ging iets omhoog om kwam een paar meter verder met een zachte landing op de vloer terecht
hij riep van alles van in paniek peter peter,he kerel ,kom dan kom dan
ik schrok er ook van dat hij ineens zo schrok pfff
hij wist niet hoe snel hij weer op mijn hand moest klimmen en in mijn nek om kusjes moest vragen <3

peter wenst iedereen weltrusten :+
http://www.youtube.com/watch?v=-dzqlu7g ... plpp_video

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:16

Haha leuk hoor!

Net maakte Ayla een onzachte landing, jeeeetje!! Ze zat op mijn schouder en we waren op weg naar de badkamer, toen mevrouw plots besloot om de andere kant uit te vliegen, de gang door en het hoekje om richting voordeur. Daar hoorde ik haar boem bats knetter landen, niet helemaal zoals gepland gok ik... Ik heel voorzichtig: "Ayla?" - Komt er vanachter het hoekje: "Alles goe?"

:+

Geniaal!!!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:34

Leuk filmpje Tinkertje ! die mij stopt altijd met praten als ik ga filmen ! haha
die van mij vind spiegels wel leuk ,en als ik mijn haren ga borstelen (vooral voor de spiegel) vind die ook helemaal geweldig,komt ie gelijk bij me zitten met mijn haar spelen !
haren vind die zowieso wel leuk,komt ook altijd achter me op de bank zitten en gaat dan met mijn haar spelen!

memiska, dat heeft ie van mij ook weleens , dan schrikt ie ergens van en gaat ie ervandoor,maar in zijn paniek stort die dan ook ergens neer.. hij zegt dan nooit wat eigenlijk maar kruipt wel weer snel op mijn hand dan..

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:37

Ayla stopt ook met praten als ik ga filmen! En als ik een foto wil maken gaat ze op de lens zitten, nou ja niet zo handig...

Ze was daarstraks idd ook hééééél snel met weer omhoog kruipen!