Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:22

Dus verandert van kattengrit en apart zetten, sorry maar dat vind ik nou niet heel erg je best doen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 23:52

Ts ik zou graag nog een reactie willen mbt een ander huis voor je kat?
Vind het jammer dat je er niet op in gaat

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 01:25

anneliesdj schreef:
stef schreef:
Ik heb als tip gegeven dr tassen niet te laten slingeren, maar daar wordt niet op ingegaan

Jawel maar daar wordt voor 't gemak maar zoveel mogelijk overheen gelezen.

Er staat ook in dt ze geprobeert heeft dr spullen ergens anders te zetten, maar daar word zoveel mogelijk overheengelezen, toch?
;)

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 01:27

Maar m'n vriend wilt dat rotbeest dus écht niet weg doen voorlopig. En ik HAAT haar gewoon echt, ik ben het helemaal zat. Ze heeft vanochtend niet alleen op mijn handtas geplast, ook op mijn andere tas, waar allemaal kleren inzaten. Volgens mijn vriend is dat, en ik citeer: 'onze eigen schuld, we moeten maar alles omhoog leggen'. Dat snap ik dus niet, dat ie zo denkt. Dus als ik op de grond ga liggen, waar normaal mijn handtas staat, mag de kat op mij komen plassen? Ja daaag.. Ik heb speciaal gisterenavond mijn handtas en rugzak op de wasmachine gelegt, maar dat maakt de kat dus niks uit.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:27

Herkenbaar... mijn vriend zijn kat heeft vanmorgen over 2 paar van mijn lievelingslaarzen heen gepist. Ze lagen in mijn kastenkamer op elkaar en mevrouw is er bovenop gaan zitten. 1 paar kan ik -denk ik- nog redden, die lagen onderop, maar mijn bruine laarzen zaten echt van boven tot onder helemaal onder de pies. Heb alle laarzen in een sopje gelegt, hopelijk trekt de lucht er nog uit.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:30

Eshaa schreef:
Maar m'n vriend wilt dat rotbeest dus écht niet weg doen voorlopig. En ik HAAT haar gewoon echt, ik ben het helemaal zat. Ze heeft vanochtend niet alleen op mijn handtas geplast, ook op mijn andere tas, waar allemaal kleren inzaten. Volgens mijn vriend is dat, en ik citeer: 'onze eigen schuld, we moeten maar alles omhoog leggen'. Dat snap ik dus niet, dat ie zo denkt. Dus als ik op de grond ga liggen, waar normaal mijn handtas staat, mag de kat op mij komen plassen? Ja daaag.. Ik heb speciaal gisterenavond mijn handtas en rugzak op de wasmachine gelegt, maar dat maakt de kat dus niks uit.

Op de wasmachine leggen is nou niet echt je uiterste best doen lijkt me zo :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:17

Ze krijgt de tip om haar tassen op te hangen en dan LEGT ze ze ergens anders neer, met dat halve werk kom je er niet.
Hoop dat de TS haar vriend zover krijgt het katje te herplaatsen want prettig is dit voor niemand in dat huis.

@ Storm, kan me voorstellen dat je daar goed van baalt.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:55

ooowww is die kat nog niet weg :=

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:53

Tja je wil dus geen moeite doen voor die kat, want die kat schreeuwt om aandacht/begrip.
Die kat zit onder de stress.. Die is indd. beter af bij een ander die wel begrijpt hoe die met katten om moet gaan. Waarschijnlijk plast ze dan ook niet meer in huis, aangezien het probleem bij jullie ligt.
Een kat plast in huis door stress, katten zijn namelijk van nature zindelijk. Dus probeer je vriend te overtuigen dat het het beste is als ze ergens terecht komt waar ze weten hoe ze hiermee om moeten gaan.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:12

Ts. op de wamachine je spullen leggen is niet bepaald een oplossing en nou bepaald mee willen werken om samen aan het ongemak te willem werken.
Katje word het in jullie leefsituatie ook totaal niet makkelijk gemaakt.
Katje wil waarschijnlijk gewoon een veilige, rustige, overzichtelijke en liefdevol thuis.

Ik hoop echt dat het dier gauw overgeplaatst word naar een goed blijvend thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:34

Waarom is het zo erg dat TS van de kat af wil? Soms gebeuren die dingen. Ik heb 6 konijnen waar ik wel graag vanaf wil, nou en?

Misschien is het wel een buitenkat en wil de kat lekker veel buiten leven en overal plassen. Mischien moet je dat eens proberen? Buiten eten geven en een drinkbak neerzetten en zorgen voor een droog slaap/schuilplekje. En dan alleen naar binnen onder toezicht met aandacht (als bijv je vriend thuis is, zijn kat, laat hem dat maar lekker doen dan)
Er lopen zoveel katten buiten, zielig is dat niet want anders zou half nederland een dierenbeul zijn.

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:38

Wat doet iedereen aan paniek saaien. Tja sorry ik ben geen katten mens en mijn vriend heeft er drie! Zins een half jaar wonen we samen en het gaat eigenlijk heel goed nu de katten lekker veel naar buiten kunnen. Als ik zo'n kat had dan had ik hem of her geplaatst of in laten slapen. Beestje is toch niet 100%, oej nu begint half bokt waarschijnlijk gelijk te stuiteren, maar er worden per dag duizenden kippen/varkens etc geslacht voor ons. En dan is er een kat die zich niet kan aanpassen/niet functioneerd en daar maken we ons allemaal ontzettend druk om. Toch een raar wereldtje waarin we leven

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:50

Lamar schreef:
Waarom is het zo erg dat TS van de kat af wil? Soms gebeuren die dingen. Ik heb 6 konijnen waar ik wel graag vanaf wil, nou en?

Misschien is het wel een buitenkat en wil de kat lekker veel buiten leven en overal plassen. Mischien moet je dat eens proberen? Buiten eten geven en een drinkbak neerzetten en zorgen voor een droog slaap/schuilplekje. En dan alleen naar binnen onder toezicht met aandacht (als bijv je vriend thuis is, zijn kat, laat hem dat maar lekker doen dan)
Er lopen zoveel katten buiten, zielig is dat niet want anders zou half nederland een dierenbeul zijn.

Nou en?.... Weet niet wat jouw reden is waarom je van je 6 konijnen af wilt, maar je hebt wel ooit voor ze gekozen. Er zo nongelant over doen vind ik jammer.

Heb je alles gelezen? Kat kan daar niet niet naar buiten, daarnaast hebben ze zover ik begrijp samen dat katje in huis gehaald dus het is niet alleen zijn kat, alleen hij heeft er meer een band mee dan zij.
Ben het met je eens dat ze haar beter kunnen herplaasten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:59

femkemaats schreef:
Wat doet iedereen aan paniek saaien. Tja sorry ik ben geen katten mens en mijn vriend heeft er drie! Zins een half jaar wonen we samen en het gaat eigenlijk heel goed nu de katten lekker veel naar buiten kunnen. Als ik zo'n kat had dan had ik hem of her geplaatst of in laten slapen. Beestje is toch niet 100%, oej nu begint half bokt waarschijnlijk gelijk te stuiteren, maar er worden per dag duizenden kippen/varkens etc geslacht voor ons. En dan is er een kat die zich niet kan aanpassen/niet functioneerd en daar maken we ons allemaal ontzettend druk om. Toch een raar wereldtje waarin we leven

Je bent inderdaad overduidelijk geen kattenmens, geen probleem natuurlijk maar mensen die wel erg veel om katten geven mogen hier toch wel mee zitten oftewel paniek zaaien, zoals jij het noemt.
Het gaat hier over een kat, niet over kippen en varkens.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:19

Wie zegt er dat het beest geen 100% is??
En een dier dat altijd binnen heeft geleefd pleur je niet van de ene op de andere dag naar buiten.

En die koeien/varkens/kippen die dagelijks geslacht worden, worden dat niet omdat ze zich niet aanpassen, dus een beetje kromme vergelijking denk ik.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:29

Schijnbaar zijn wel wij heel tolerant thuis met een kat die al jaren graag op spullen plast..
Weg gaat ie niet hoor.
Maar lees dingen over inslapen?....
Als het dier pijn heeft ja dan zou ik laten inslapen, maar dit is gewoon gedragsprobleem van de kat hier

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:31

Kat wegdoen? Misschien is er wel iets waardoor je kat zich zo gedraagt, TS.
Ik snap op zich wel je frustratie, maar als wegdoen de enige optie is, dan zou ik niet meer aan een dier beginnen...

En inslapen? Dat is zo belachelijk. Als je dat zou doen mag je jezelf geen dierenvriend noemen en ben je geen dier waard. Kijk, als het dier pijn heeft is het natuurlijk een ander verhaal.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:32

Leuk die discussie's hier! De grote afwezige is wel TS.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:40

Wilde ik net zeggen 3bengels. Jammer dat iedereen toch ook wel goed bedoelde adviezen heeft en er kennelijk niets mee gedaan wordt. Waarom zet je je hulpkreet dan op Bokt?

Het is niet de vraag of je nu katten of honden mens bent.
Feit is dat beestje is in huis genomen en dus heb je er in mijn ogen de verantwoording voor.
Poesje piest en is niet leuk meer.

Ik heb zelf 4 katten en ook een hond. Katten ruiken nu eenmaal niet echt fijn, vooral als ze overal gaan pissen. Ik heb voor iedere kat 1 kattenbak.

Ik denk dat er een hoop stress bij komt kijken. Met name de hond zal wel een bepalende factor zijn in dit geval. Ik zou zeggen doe je best om hiermee rekening te houden, zo niet ga dan eens kijken of je misschien iemand anders een plezier kan doen met het beestje. ik vind het wel een beetje triest op deze manier, vooral als TS zo erge hekel aan het beest heeft.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:41

Wij hadden een wat oudere kat die sinds de verhuizing de hele zooi onder ging plassen. Misschien een beetje stress na de verhuizing? Nou, niet dus want na drie jaar piste hij alsnog de hele zooi onder. Je kon nog niet één stap verzetten en je stond al in de pis. En als iets stinkt, dan is dat het wel! Uiteindelijk bleek hij incontinent te zijn. Mijn ouders hebben hem toen weggedaan naar een nieuw thuis. Ik vond dat eerlijk gezegd erg cru (heb je zo lang een kat, doe je hem zomaar weg!), maar ik begreep op zich hun frustraties wel. Boos was ik wel op mijn ouders!

Intussen hadden we ook een oude hond die na haar 12e jaar incontinent bleek te zijn. Zij liet niet alleen haar plas lopen, nee ze legde her en der ook haar drollen. Probleem was ook dat ze in de loop der jaren blind werd en niet kon zien wáár ze poepte en plaste. Het ontlasten werd dus niet alleen op de grond gedaan, maar álle plekken werden potentiële wc's. Zo waren haar favoriete plekken: in het bed van mijn ouders (terwijl ouders sliepen!), op de bank (je gaat zitten en er zit een drol aan je kont geplakt), op tassen (wil je nét weggaan, zijn al je spullen doorweekt met hondenzeik!), op tapijt, op jassen en schoenen, en ouderwets op de vloer. Omdat ze verder gezond was hebben we haar gehouden en hebben we haar zoveel mogelijk naar buiten gedaan. Het besef dat ze dan buiten stond werd in de loop der jaren steeds minder, dus het probleem in huis werd steeds erger. We hebben altijd de drollen en het plas met liefde voor haar opgeruimd, maar uiteindelijk ging het gewoon niet meer. Ze kreeg epileptische aanvallen en ze ging regelmatig over haar nek. Het ontlasten was inmiddels zó uit de hand gelopen, we konden niet eens normaal op visite zonder dat ze eens een drol draaide. Ook heeft ooit een visite een vers gelegen drol uit de bankstel gevist, nadat hij iets vreemds had gevoeld. Wat scháám je je dan op zo'n moment. Op haar 19e (!!!) is ze uiteindelijk ingeslapen (niet vanwege haar incontinentie, maar vanwege haar aanvallen die steeds vaker voorkwamen en steeds erger werden). Een opluchting dat we na 7 jaar poep en plas ruimen van de hond dit niet meer hoefde te doen. We konden weer normaal lopen in het huis.

Begrijp best dat je echt niet langer de plas wilt opruimen van je kat en zoals je nu beschrijft zeg je dat je (bijna) alles geprobeerd hebt. Misschien dat je toch langs de dierenarts kan gaan en kijken of hij misschien iets tegen dit probleem heeft. Is ze trouwens al gesteriliseerd? Misschien dat het probleem minder wordt als je dat laat doen? Wij hebben onze hond weleens een luier omgedaan (speciaal voor loopse honden). Ik weet niet of dit ook voor katten bestaat? Ik zie het al helemaal voor me! _O-

ps. Meerdere kattenbakken in huis zetten?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:45

Ik denk dat de kat beter herplaatst kan worden naar iemand die een rustig huisje heeft. TS weet niet zo goed waar het vandaan komt, dan is het toch alleen maar goed om een oplossing te verzinnen? Of moet ze nu een studie op het beestje beginnen in de hoop er ooit achter te komen waarom het alles onder zeikt? Vind het apart dat het alleen zachte dingen zijn die ondergeplast worden.

Even een reactie op wat berichtjes terug: Iemand zei dat de hond en TS weg moestte. Waarom de hond wel en de kat niet? een hond is niet zielig?

Vind het allemaal wat overdreven hoor, hopen dat TS het huis uit gekickt word. TS is duidelijk niet vies van beesten, maar als je het spoor beister bent vind ik het niet slim om alleen voor een goed gevoel het dier bij je te houden. En daarbij, als je geen klik hebt met een paard, of je hebt je niet meer zo nieuwe paard nog steeds niet onder controle, zoek je toch ook een vervangend adress?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:46

JunkDeLuxe schreef:
Waar dit hele topic nu eigenlijk om draait, is dat m'n vriend haar niet weg wil. In nog geen 100 jaar.
En wat ik daar in vredesnaam mee aanmoet..

Je erbij neerleggen en een goede oplossing zoeken voor het beesie :j

En misschien dit topic eens voorleggen aan je vriend zodat hij misschien ook beseft dat het beter is voor poezel om te verhuizen?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:48

Waarschijnlijk is het al 100x gezegd, maar beter 10x teveel dan 1x te weinig, toch? Toen ik begin van het jaar verhuisde naar mijn appartement, heeft een van mijn katten ook een onzindelijke periode gehad. Ontzettend vies en frustrerend, dus dat gevoel begrijp ik zeker. Zeker als het dan ook nog eens over je kleding en tas gaat. Maar bedenk dat de kat het niet doet omdat ze het leuk vind. Naast de medische oorzaken die je nog niet uit kunt sluiten, zijn er in jouw geval denk ik voldoende psychische factoren die de meest zindelijke kat zouden veranderen in een plasmonster.

Ik lees in je verhaal dat je twee katten hebt. Heb je ook twee kattenbakken? Sommige katten zijn heel kieskeurig en willen geen bak "delen". Als dit het geval is met jouw kat, zal een extra bak je probleem oplossen. Zou het ook kunnen dat je andere kat de bak als zijn territorium ziet? Dit wil ook nog wel eens voorkomen. In dat geval kan je het beste een extra bak op een andere plek neerzetten.

Ook wil het soort bak wel eens helpen. Mijn kat bleek uiteindelijk niet te houden van een overdekte bak, nu ik een extra open bak heb staan, is mijn kat weer helemaal zindelijk geworden. Daarnaast hebben katten vaker wat tijd nodig om te wennen na een verhuizing. Ik lees dat je drie keer verhuisd bent in een redelijk korte periode en dat die periode ook niet bijzonder gezellig was (onleefbaar huis, etc.), dus je hebt grote kans dat de kat gestresst is door dit alles. Als er dan ook nog een hond bij is gekomen, dan is het begrijpelijk dat de kat van slag is.

Qua kattenbakvulling wil het een of het ander ook helpen. Ik ben overgestapt naar Cat's Best (oid), wat een beetje houtig ruikt en samenklontert. Hierdoor kan je snel en makkelijk de plasjes en poepjes eruit scheppen zonder dat je elke paar dagen de hele bak hoeft te verschonen. En zelfs mijn kieskeurige kat is daar blij mee.

Daarnaast blijft het zaak je tassen goed op te bergen. Wellicht niet normaal, maar voorkomen is beter dan genezen. Succes.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:52

Jis_ schreef:
Ze krijgt de tip om haar tassen op te hangen en dan LEGT ze ze ergens anders neer, met dat halve werk kom je er niet.

Wat wil je dan? Katten kunnen bijna overal bij en ik geloof dat TS ook al gezegd heeft dat ze kastdeuren gewoon open maakt.
Dan ben je ook lekker bezig, kan ze straks alleen d'r kleren nog hangend opruimen want als het ook maar enige stevigheid heeft komt de kat er alweer bij.

Ik snap overigens niet dat er hier mensen zijn die gewoon NIET begrip willen opbrengen voor de toestand waarin ts was toen ze de op schreef. Iedereen heeft toch weleens zo'n situatie? Als je hond alwéér je schoenen stuk heeft gebeten, als de kat wéér de kaas van je brood heeft gejat toen jij ff iets terug in de kast legde, als je hond alwéér de tuin in gerend is om achter vogels aan te gaan, als je paard alwéér een scheur in zijn deken heeft.

Vul het zelf maar in, bij iedereen loopt het emmertje weleens over en dan zeg je dingen in een opwelling. Dat betekend niet dat je minder van je dier houd, alleen kun je 't dan even 10 minuten niet zien, is niets raars aan.
Ts heeft allang gezegd dat ze nog steeds gek is op de kat, dat ze nog steeds knuffelt enz.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:57

DeadxStar schreef:
Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

:j

amen :) hier medelijden met de kat,, en met vriend lief,, snap dat hij pissig is als zn maatje gewoon wordt weg gedaan omdat ie plast,, sloten op deuren en je rotzooi opruimen kleed op de bank klaar opgelost je probleem :) verder elke dag even een dweil.. hatzee no problem :)