Luxe hondenhalsband & -lijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:53

Maar agossie, er zijn ook mensen die zulke banden etc. wél waarderen. Waarom moet je dan steeds weer reageren dat jij het niet mooi vindt? Zat topics die wél jouw interesse hebben dennk ik?

Ontopic: De Laboutfit is niet iets wat ik zou kiezen, maar het stáát hem wel! Onderstaand vind ik dan weer helemaal geweldig! Wat een kwaliteit straaalt daar van af!

Huertecilla schreef:
Inmiddels een hoogwaardig én modderbestendig product gevonden.

Gemaakt van ´Lorica´ en het ijzerwerk van 316L.

´Lorica´ is latijn voor pantser en het spul is bewust zo genoemd; het is een zeer robuust weerbestendig kunstleer.
Het wordt gebruikt voor hoogwaardige bandjes van luxe duikershorloges.

316L is ook een materiaal wat voor luxe horloges gebruikt wordt; het is een hoogwaardig roestbestendig staal waar de kasten van dure zwitserse klokjes van worden gemaakt.

Heel faaie en functionele halsband&lijn van ruighond-bestendig hoogwaardig materiaal voor een verrassend betaalbare prijs:

http://www.petzympatico.com.au/images/p ... ry/659.jpg]
http://www.petzympatico.com.au/images/p ... ry/794.jpg

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:06

Agossie schreef:
Ehm... wat was dat ook alweer met "Honi qui mal y pense"?? Zo "mal" was het dus nog niet...

Het aantal keer bekeken is ook door mensen die geen voorstander zijn van de halsbanden en zelf mensen die meerdere keren "gekeken" hebben. Het zijn niet je aanhangers...
.

Hè hou alsjeblieft toch eens op met dat gehakketak. Als je opgelet had, had je gelezen dat TS eens probeert er zelf een te maken. Ben best benieuwd wat dat wordt.
Ik moet zeggen dat ik de Lorica ook een erg mooie riem vindt, net afgewerkt ook de binnenkant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:44

Buenas PiB ;)

De Hennessy&Sons is inderdaad een érg goed uitgepakt kwaliteit/prijs product; een zwitsers horlogebandje-kwaliteit hondenhaldband&lijn voor de prijs van niet veel meer dan het horlogebandje.
Die prijs is bij horlogebandjes relatief hoog omdat de luxe horloges luxe geprijsd zijn en als hondenaccessoire heeft het met de ´Welkoop is duur genoeg´ te maken.

Het niveau van handwerk en afwerking is lager dan dat van Gucci Dog en de wet van de remmend meeropbrengst maakt die laatste terecht een stuk duurder.

Die wet van de remmende meeropbrengt maakt ook dat de Henessy&Sons minder duurder is dan op grond van het kwaliteitsverschil met zeg een Hunter of Coach redelijk zou zijn.

Met name de modellen in Lorica vind ik een gouden zet; dat is mudpuppy-bestendig toch high end qualiteit.

Het, de horloge-link, verbaasde me echt toen ik dit product vond.
Als ik geen horloge-freak zou zijn, had ik die niet opgemerkt. Het hele merk, dus product helemaal niet gevonden trouwens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:51

Nikka schreef:
Ik moet zeggen dat ik de Lorica ook een erg mooie riem vindt, net afgewerkt ook de binnenkant.

Dat is hetzelfde superzachte anti-allergie en zoutwater-&zweetbestendige spul; Saffiano-leer, wat bij luxe horlogebandjes gebruikt wordt.
Ik beken zonder meer dat ik van die Lorica-Saffiano uitvoering gewoon heel hebberig wordt :o

Anoniem

Re: Luxe hondenhalsband & -lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:53

Ik ook :j

Maar van het setje in de OP word ik nog steeds het hebberigst...... zooooo mooi bij Raphi.......

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 08:59

Yamcha schreef:
Ik ook :j

Maar van het setje in de OP word ik nog steeds het hebberigst...... zooooo mooi bij Raphi.......

Hij heeft ook twéé setjes nodig Yamcha; voor normaal en voor speciaal ;)
Eigenlijk drie; hij heeft ook een werk-klof nodig:
Een Welkoop-nylon voor koeiendrijven,
een H&S in lorica voor normaal en
een Hermès voor de speciale gelegenheden *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:03

Jij snapt het helemaal :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 09:31

Yamcha schreef:
Jij snapt het helemaal :D

*\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:33

Geweldig :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 09:43

Yamcha schreef:
Geweldig :D

Ja kijk, uiteindelijk gaat het bij dit topic alleen maar om léuk.
De waardering door de eigenaar van de combinatie van esthetiek en hond.
Het enige doel van dit topic is het aanreiken van genieten van een high end mogelijkheid.
Dat is uitsluitend ´luxe´; de kale functionaliteit voorbij.

Carpe diem, memento mori, durf te leven, geniet en niet met mate;

¡A3VT!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:45

Een topic voor de leuk is ook leuk :j

Ik ga een topic starten voor paardendingen die ik leuk vind :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 09:48

Yamcha schreef:

Ik heb een custom made high end halsring daarvoor :D
Twee :o
en ik heb ook een kwaliteits-dagelijkse.
Twee :o :o
en dan heb ik het nog niet over het ´vulspul´ onder het zadel ;)
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 06-10-11 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:50

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 09:54

Lida3 schreef:
Dames ik heb nu de collectie van Buddy company in de winkel, echt helemaal leuk,
http://www.buddycompany.nl

Niet voor mij bedoeld blijkbaar die melding maar toch:

Vertel eens wat over de hardware; gespen en D-ringen.
Is dat doorgelast en wat is het materiaal; roestvast staal of verchroomd bijvoorbeeld.
Op basis van welke kwaliteitscriteria schaar jij het onder de high end producten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:00

Yamcha schreef:

Geprobeerd, maar ik was blijkbaar uitgelogd :(

Lida3 schreef:
Dames ik heb nu de collectie van Buddy company in de winkel, echt helemaal leuk,

Sorry, ik vind het niet echt wat. Honden hebben al haar zat, denk dat die hele band wegvalt. Ik vind het idee erg leuk en ook wel mooi, maar niet voor een hond :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 10:10

Yamcha schreef:
Sorry, ik vind het niet echt wat.

Afgezien van smaak is er een serieus kwaliteits-probleem.
Nog afgezien van de hardware, gewoon met het gebruikte ´leer´ al.
Om de haren op de vacht te bewaren is het looiproces zéér strikt beperkt omdat de haarzakjes in tact moeten blijven en de haren niet mogen verzwakken.
De resulterende huid met vacht is flexibel en niet zo sterk. De enige mogelijkheid om er een degelijke halsband&riem van te maken is het óp een stuk kwaliteitsleer stikken.
Ik kan het niet zo goed zien, dus met een slag om de arm líjkt het erop dat el cheapo hardware direct aan de koeienhuid zit.
Als dat inderdaad zo is, dan vind ik dat de fabrikant en leverancier niet de indruk kunnen wekken dat je er zeg een Bullmastiff, Duitse Herder, zelfs Franse Bulldog mee kan vastzetten.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:13

Gemaakt uit een stuk leer, R.V.S. geen littekens op de huid, en mijn Rotti heeft er een in Tan and Black het contra van hem, en staat hem goed. Ook niet iedereen hoeft het leuk of mooi te vinden.
Hollandse huiden, in holland gemaakt, dus geen kindertjes in de 3e wereld voor een habbekrats aan het werk. *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 11:40

Lida3 schreef:
Gemaakt uit een stuk leer,

Alleen een enkele laag koeienhuid? of is het óp een stuk leer gezet?

Citaat:
R.V.S.

Kan je een foto van een losse D-ring laten zien?
Of een close-op van de gesp? Op de fotos van de product-site ziet de gesp-pen eruit als een afgeknipt stuk verchroomd ijzerdraad.
Kan je een foto van de ´rol´ op de gesp laten zien? Ik wil graag zien of dat een stukje pijp of rondgebogen plaat is.

Goed punt dat van de goedkope arbeid. Dat is inderdaad een punt met de leerindustie in vooral India.
In China speelt een ander probleem; feitelijke dwangarbeid in de gevangenissen.
Maar goed dat is net als smaak niet het onderwerp.
Hollandse huid klinkt als goed marketingpunt doch maakt dat een luxe kwaliteitsband?

Mbt het onderwerp mis ik op basis van de productinfo en fotos totáál waarom je het op dit topic plaatst.
Wat is de kwaliteit ten opzichte van een band van zeg Kieffer of Hunter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:54

Kieffer is +:)+

Hunter ook. Hunter en Kieffer hebben een (afgerond, niet scherp) stukje pijp om de gesp. Ik kan zeggen dat dat wel degelijk wat uitmaakt, bij de singels en bij de banden. Een stukje pijp is veel duurzamer. Gebogen plaat is veel sneller weer plat, en zal op een gegeven moment van de gesp afkomen.
RVS zegt ook niet alles, je hebt goedkope troep (harry's horse) en topkwaliteit (Stübben, Passier, Kieffer). De topkwaliteit is hard en onbuigzaam, maar wel erg betrouwbaar, de karabijnhaken knappen niet in tweeën (kan dat? ja hoor, dat kan, een combinatie van een gruwelijk sterke hond die móet en zál, een kat die op de loop gaat en metaalmoeheid doen veel), en de musketonhaken blijven goed.
Uiteindelijk gaat het mij ook niet om de mooi, ik heb een hond die gefokt is als koeiendrijver, die dat graag en goed doet, en gewoon goede spullen nodig heeft, anders gaan zijn banden en lijnen niet lang genoeg mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:25

Yamcha schreef:
Hunter en Kieffer hebben een (afgerond, niet scherp) stukje pijp om de gesp. Ik kan zeggen dat dat wel degelijk wat uitmaakt, bij de singels en bij de banden. Een stukje pijp is veel duurzamer. Gebogen plaat is veel sneller weer plat, en zal op een gegeven moment van de gesp afkomen.

De daarbij onvermijdelijk openbuigende hoeken beschadigen de band. Je kan er ook lelijk je vingers aan openhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:31

En de hond zijn nek.....

Dat is niet zo van toepassing bij de mijne, moeder Natuur heeft hem genoeg kraag meegegeven om zijn nek afdoende te beschermen, maar bij dieren zónder zo een vacht is dat wel degelijk een risico. En voor mij een heel goede reden om geen goedkope banden aan te schaffen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:08

Lida3 schreef:

Ik opende de site verwachtingsvol maar jeminee, wat een lelijke halsbanden :') . Niet alleen omdat ze mijn smaak niet zijn, maar qua afwerkingsnivo is het je reinste hobbyistenwerk. Stomp afgesneden riemuiteinde, met naaisteekjes vastgezet merkplaatje and so on....
Ik ben blij te lezen dat het model auteursrechtelijk beschermd is, dan weet ik zeker dat ze niet nagemaakt gaan worden...

En dan die arme kleine hondjes die gekeeld worden door die brede riem :=

Sorry, Lida, misschien voor de liefhebbers leuk als extra modeaccessoire, echter in dit topic vallen ze zwaar buiten de boot.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:43

Remy schreef:
Sorry, Lida, misschien voor de liefhebbers leuk als extra modeaccessoire, echter in dit topic vallen ze zwaar buiten de boot.

+:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 20:33

Yamcha schreef:
de karabijnhaken knappen niet in tweeën (kan dat? ja hoor, dat kan, een combinatie van een gruwelijk sterke hond die móet en zál, een kat die op de loop gaat en metaalmoeheid doen veel), en de musketonhaken blijven goed.

Er is een enórm kwaliteitsverschil in ijzerwerk van halsbanden en lijnen.
De haak/clip is een goede illustatie.
De verreweg, vérrweg meest voorkomende is de alomvertegendwoordigde musketon gegoten uit pisbakkenijzer met een laagje chroom.
Die hebben twee zwakke punten;
1. de haak zelf kan knappen
2. de swivel kan het begeven

ad.1. De haak is op zich heel stijf en indien de maat groot genoeg is (lees een maat groter dan mooi is) sterk genoeg aan de hand. Aan de hand ben je namelijk zelf een schokdemper. Zet de hond vast en de musketon knap als de hond met een knal in de lijn rent. De turco van mij heeft een haak van een paarden-leidtouw kapot geknalt zo.
Ik had een kleine verzameling kapotte paardenhaken aan kunnen leggen. Op één na door een vastgezette hond. Die ene was een foutje van mij met hengstief. Dat was gelijk een illustratie van hoe totaal onvoldoende sterk die dingen zijn.

ad. 2. De swivel is een knop die in een oog draait. Beiden van het pisbakkenijzer. Dit slijt als een wilde en de knop kan door het gat schieten en het oog zelf kan knappen.

Bij een musketon uit brons heb ik alleen 2. meegemaakt en ook dat komt minder snel voor omdat brons betere zelfsmerende eigenschappen heeft.
Ook een peperdure bronzen veiligheidshaak met draaiborg is zo gesneuveld bij mij.
Wederom een paardending bij... een hond.

De jachtsluiting en een veerclip zijn altijd van staal. Indien verschroomd dan is het geen rvs.
Staal is een stuk taaier en vervormd een heel stuk voor het breekt.
Als de haak goed van afmeting is, dan ligt de vervorming door hondengeweld ver beneden de waarde waarbij permanente vervorming optreedt. Maw de haak geeft wat mee en veert weer terug in de vorm.
Als de sluiting goed geconstueerd is, dan sluit de vorm zichzelf op en kan deze niet open gaan door de lichte flexibiliteit onder last.
De jachthaak moet een beetje vergevingsgezind behandeld worden wat dit punt betreft omdat de sluiting bedoeld is als snel-losser van een goed opgeleide jachthond. Het is geen haak voor vastzetten van een erin knaller.

RVS is staal met meer dan ruim 10% chromium, waardoor het weerstand tegen corrosie heeft.
De soort legering is van invloed op hoe sterk het materiaal is.
In dít verband kan je ervan uit gaan dat staal en roestvast staal beiden volstaan.
RVS is logischerwijze duurzamer. Laag nikkel rvs is superdeluxe want anti-allergeen.

Ideaal is eigenlijk de stalen
Afbeelding
Deze haak heeft een zelfopsluitende sluiting.
Er is ook een versie die geborgd kan worden:
Afbeelding
Onverwoestbaar door een hond en in gegalvaniseerd staal goedkoper dan de alomvertegenwoordigde pisbakkenijzer dingen. Die heb ik dus voor onze turco als ik die vastzet :D

Maar ja, dat is niet mooi en het oog wil ook wat. Vandaar dus de verschilende fraai ogende ontwerpen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 20:43

Ik heb eigenlijk liever kwaliteits bronzen muskaton haken (inderdaad, uit kapotte teugels gerecycled).
Ik heb een lange lijn gemaakt (gebruik je voor de eerste stadia van border collie training) met zo een stalen haak, en mijn ervaring is dat ze niet prettig los te maken zijn.