Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 09:48

Nou ze stond er dus gewoon al op na de 28e pas...
Als het kon zou ik direct zelf erbij zetten dat ze al geplaatst is, nogmaals ik kan daar verder weinig aan doen..
Of het nu wel of niet de bedoeling is geweest de boel op te ruien, je doet het wel, je had ook gewoon even kunnen pben, ipv al mijn gegevens openbaar te zetten.
Ben er ondertussen ook wel klaar mee, ik kan me over alles gaan lopen verdedigen.
Terwijl de ts gewoon 0,0 interesse heeft getoond nadat Indra is weggegaan en niet eens de moeite heeft genomen om terug te pben om te vragen waar de hond terecht is gekomen (en dan kan je boos zijn omdat je niet bent ingelicht maar als je echt zo erg om je beestje geeft als dat je doet voorkomen wil je dat alsnog wel graag weten ipv alles wat ik neerzet in twijfel te trekken).
Vandaar ook dat iedereen van harte welkom is omtmee te gaan kijken!
Ik ben al die tijd netjes gebleven maar er nu wel klaar mee.
Jis als iedereen nu weer gewoon ontopic gaat hoop ik dat het topic nog open blijft!

tyleysmiley

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:33

NoGo,sorry,maar ik heb nergens jouw gegevens openbaar gezet!!!! Ik heb zelf wel de algemene site hierop gezet,maar daar staan echt jouw gegevens niet op hoor.
Verder rui ik de boel helemaal niet op,ik ben niet voor pb,want alles wat ik te zeggen heb,mag gelezen worden,en ik zeg ook niet dat jij je overal voor moet verantwoorden,maar als hier in dit topic staat dat het allemaal zo goed gaat en ik vervolgens vanmorgen zie dat ze nieuw geplaatst is,mag ik daar toch ook wel in DIT topic transparant ,dus voor iedereen te lezen,een hele nette vraag over stellen?
En alhoewel ik weet dat pb's niet besproken mogen worden:ik heb Caye een NET pbtje gestuurd,waarin netjes wordt gevragen of zij op de hoogte is van het asielverhaal.
Nogmaals ,je hoeft jezelf niet te verantwoorden,maar het was vast een stuk duidelijker geweest als ik het in dit topic al gelezen had,maar goed,hoop dat alles goed blijft gaan met Indra,want dat is toch het allerbelangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:06

Toch vind ik het apart dat je haar wel via het asiel wilde proberen te laten herplaatsen maar dat niet aan TS of in het topic hebt vermeldt. Je weet dat er hier genoeg andere mensen zaten die Indra nog een kans wilde geven, dus waarom dan niet openlijk hier zeggen dat het ECHT niet gaat en dat ze toch weer herplaatst moet worden, maar haar wel op de site van dat asiel laten zetten?

In mijn ogen komt dat de transparantie echt niet ten goede...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:24

tyleysmiley:Als ik op de site klik kom ik toch echt mijn emailadres tegen en van daaruit ben ik gewoon te achterhalen ;)
En verder ook ik ben ervoor om alles openbaar te zetten, alleen staat er heel duidelijk dat het ontopic moet blijven gaan en dat anders het topic op slot gaat, dus op dat punt zou ik wel voor een pb hebben gekozen zodat iedereen die dat wil gewoon de update kan blijven lezen.
Mocht je van daaruit vinden dat het niet klopt kan je er altijd nog voor kiezen om het openbaar neer te zetten.
En nee Caye was niet op de hoogte van het feit dat ze op de asielsite geplaatst was/is (en dat 'is' staat er omdat ze er dus nog steeds op staat terwijl ze gewoon geplaatst is).
Sterker nog Caye is nergens van op de hoogte omdat zij nergens op reageerd. (en ik haar niet gecontact heb voor de herplaatsing).
En idd mijn reactie kan nogal bot overkomen, maar ik vind het erg vervelend om op deze manier aangevallen te worden en dan voornamelijk doordat TS zich afvraagt of mijn verhaal wel klopt.
Ik heb verdorrie niks maar dan ook niks gehoord OOK niet op mijn pb met excuses en dat ze langs mag komen bij de nieuwe eigenaar zodat ze weet hoe haar hond terecht is gekomen!
En ja dat vind ik erg, want ze doet het wel allemaal voorkomen alsof ze het beste met het beestje voor heb en ik dat niet heb gehad, omdat ik niet eerlijk zou zijn geweest, terwijl ik overal open en eerlijk over probeer te zijn...

Rock: waarom ik dat niet heb gedaan is omdat er volgens TS maar 1 persoon naast mij zou hebben gereageerd via pb die de hond had willen hebben, en daar wilde zij hem niet naar toe doen omdat deze katten heeft.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:43

Ik heb er even over moeten nadenken maar toch besloten het maar gewoon neer te zetten ik ga hier dan ook voor de laatste maal een reactie plaatsen.

Caye jij blijft mij beschuldigen van het vermoeden niet eerlijk te zijn maar weigert hier alles eerlijk en openbaar neer te zetten.
Caye schreef:
Klopt het verhaal van die kennis dan wel? Of is dat verzonnen vraag ik me af? Of heeft deze kennis haar daar gestopt? aan de naam te zien link ik het met NoGo

Nogmaals als je zo begaan was met je hond, waarom vraag je dan het nieuwe adres niet en ga je kijken of neem je contact met de nieuwe eigenaar op?

Caye schreef:
Naja ik had gewoon mijn eerste gevoel moeten volgen. En indra in moeten laten slapen. Mijn vertrouwen in de mens is hier weer bevestigd. Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Vooral als ik hoor dat het niet goed ging met andere hond. Hier thuis vloog Indra deze hond aan. Dus haar karakter zal er ook mee te maken hebben gehad.
Suc 6 met haar elders

Ik heb jou vertrouwen in de mens bevestigd, jahoor je hebt helemaal gelijk niet te vertrouwen (en dat terwijl ik je 10 min heb gezien, bij het ophalen van Indra).
Mijn vertrouwen in de mens is ook weer bevestigd er lopen een hoop mensen rond die niet weten wat ze aanschaffen echte NIET dierenliefhebbers.

Caye schreef:
Voor de rest :x ik ben klaar met honden. Indra wordt ingeslapen.
Ik heb haar oude baas gebeld en de DA en we zijn tot de conculsie gekomen dat het perfecte huisje voor haar zoeken is naar een speld in hooiberg. 16 sep gaan we naar euro disney. En dan heb ik geen oppas meer omdat iedereen als de dood is voor haar. Dus we gaan volgende week afspraak maken..

Op dit bericht werd ik gewezen door een medebokker, toen ik had aangegeven wel interesse in Indra te hebben, maar jij plotseling geld voor haar wilde hebben en ik haar pbde wat nu te doen, omdat er nog zoveel extra kosten aan voer en trainer bij kwam en dit betekende dat wij ons potje voor de ziektekosten van de dieren moesten opentrekken?
Ik denk dan ook dat bovenstaande post wel genoeg zegt over hoeveel jij over hebt voor je dieren.

Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om alles open en eerlijk te houden en jou er zoveel mogelijk buiten gelaten, het enige wat mij te verwijten valt is dat ik jou niet heb ingelicht over de herplaatsing.
Verder heb ik een voor mij vreemde hond opgehaald er een hoop tijd en kosten ingestopt en gelukkig veel liefde voor terug gehad, de enige reden dat ik het gedaan heb is omdat ik 110% zeker wist dat deze hond nog te 'redden' was.
Verder heb ik er zeer veel gezeik voor terug gehad en daar ben ik dan ook helemaal klaar mee, want ook ik ben maar een gewoon mens.
Verder ga ik er dan ook absoluut geen woorden meer aan vuil maken, je hebt me nu genoeg zwart gemaakt, lekker kunnen rellen en een hoop aandacht gekregen en bij deze heb ik me verlaagd tot jou niveau...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:04

Aangezien hier nu toch een slotje op komt:
Ik was de andere persoon die aangaf Indra nog een kans te willen geven.
En ja, wij hebben katten en TS zag dat niet zitten, ookal zitten de katten volledig apart van de honden en heb ik ervaring met 'moeilijkere' honden.
Ik heb niet eens de kans gehad daar met TS over van gedachten te wisselen, ik heb alleen bijna 'wanhopig' aangegeven dat als ze de hond zou laten inslapen om deze reden ik haar per direkt zou komen halen.
TS gaf reactie dat ze niet wilde omdat ze ergens had gelezen dat wij katten hebben en daar heb ik de volgende dag op gereageerd waarna ik direkt een berichtje terug kreeg dat Indra al een nieuw tehuis had...? >;)

Ik vond het al een heel vreemd verhaal was al werd bevestigd door de pb's die TS mij stuurde en wat hier in het topic werd gezegd door diversen. Maar nu komt dus echt de spreekwoordelijke aap uit de mouw.

Het is triest dat er mensen zijn die zo met dieren omgaan.
Ik hoop dat Indra goed terecht komt, of ze nu kan blijven waar ze is of nogmaals herplaatst moet worden, reden voor inslapen is het iig niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:13

Gelukkig dat Indra (nog) niet in het asiel zit. Hoop echt dat het met de nieuwe eigenaar goed blijft gaan. Toch vind ik de advertentie op de asiel site erg misleidend .... :Indra kan goed overweg met andere honden. Er staat niets in over dat ze katten killed.

Zo had zo'n hond natuurlijk nooit goed terecht gekomen. Jammer dat er onder valse voorwendselen een "probleem" dier aan de man gebracht zou gaan worden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 18:37

Slimmerik, denk je werkelijk dat ik een hond zou plaatsen zonder dit erbij te vertellen?
En de kans dus groot had geweest dat ze dan om die reden WEER herplaatst had moeten worden, of was teruggekomen?
Denk je echt werkelijk waar dat ik zo dom ben?

Al had ik in de advertentie laten zetten hond opgehaald bij eigenaren omdat deze anders was ingeslapen, omdat ze katten en schapen heeft gegrepen, moet weer herplaatst worden wegens niet samengaan met onze hond, dan had iemand op bokt daar wel weer over begonnen het is ook gewoon nooit goed...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:12

Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik geloven moet..... Doe erg mijn best de goede bedoelingen te zien boven het eigen belang. Maar je wilde hem notabene weg doen omdat ie niet met jouw hond samen kon en dan maak je een advertentie dat ze goed met honden samen kan. Het risico dat het fout gaat als zij geplaatst wordt bij andere huisdieren, is gewoon enorm groot. Dan zou ik er niet zoiets extra in de advertentie plaatsen.

Ik snap best dat de nood om haar elders te plaatsen erg groot was. Maar juist bij deze hond is het m.i. oh zo belangrijk zorgvuldig op zoek te gaan naar een nieuwe baas. Gewoon om het gesleep voor te zijn. En kan iedereen hier roepen dat een hond zijn/haar oude baas niet mist: ik heb anders ervaren en ken andere ervaringen van andere mensen.

Heb ooit een hond die ik 11 jaar niet meer gezien had, bezocht. De hond werd helemaal gek van blijdschap. Ging echt uit zijn dak en dat deed hij bij ander bezoek nooit. Had 4 jaar naast dat gezin gewoond en regelmatig de hond opgepast en in huis gehad.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:51

Maar slimmerik, ik heb ook verteld dat dit ligt aan mijn staff ;)
Onze honden gaan altijd overal mee naar toe en zeker in het begin.
Zo hebben we dat dus ook met Indra gedaan en met alle honden die ze gezien heeft bij vrienden, kennissen en familie doet ze niets tegen de honden in huis.
Terwijl we hier toch echt wel duidelijk hebben gezien dat ze de eerste dag met rangorde bezig waren.
(en ja ook mijn staff doet dominant bij andere in huis, alleen zijn wij er dan om haar hierin te begeleiden/corrigeren).
Indra hierintegen gaf nergens wat om, ook niet toen ze bij vrienden kwam die een echte roedel met alpha teef hadden.
Dus ja naar mijn inziens kan ze gewoon met alle andere honden.
Toch zou ik zeker bij een nieuw huisje wel hebben gekeken wat voor hond daar aanwezig was dit om nogmaals zo een situatie te voorkomen.
Wij zijn ons er dan ook echt wel van bewust geweest dat een juiste herplaatsing van belang is (geweest).
En als er iemand gereageerd had via de asielsite hadden wij diegene echt niet zomaar Indra meegegeven (zoals we nu ook niet hadden gedaan), dat zou in onze ogen absoluut niet eerlijk zijn geweest niet tegenover de nieuwe eigenaren maar ook niet tegenover Indra.
Die zou tenslotte de dupe zijn geworden, als ze bij mensen zou worden geplaatst die niets van haar 'probleem' afwisten en ze de kans zou krijgen een kat te grijpen.
Ten eerste zou dit haar gedrag weer versterken, en ten tweede zou dat een reden kunnen zijn dat ze dan WEER herplaatst zou worden en dat is juist iets wat we will(d)en voorkomen.
Eigenbelang had het in mijn ogen geweest als ik koste wat kost de 2 honden had laten vechten, in de hoop dat het daarna over was.
(en even voor de duidelijkheid ik heb nooit gezegd dat een hond zijn eigenaar niet mist).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:37

Volgens mij telt hier het enige dat iemand een hond heeft weten te redden die nu een prima leven heeft terwijl als zij niet in had gegrepen deze hond was ingeslapen. Iets wat toch wel heel sneu zou zijn of niet dan...?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:39

:)) Joolien!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:55

Omdat alles nu verteld is en uitgelegd is en offtopic blijft gaan, gaat het topic nu echt op slot.
Het enige wat we nu allemaal nog kunnen doen is duimen dat de hond een superleven krijgt op zijn nieuwe adres, want mijn inziens is dat de wens die iedereen die hier heeft meegepraat.