Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

slimmerik schreef:Goh Ragebol, jouw hond kent dus de wet? Weet dus het verschil tussen iemand met zijn gulp open en iemand die dat niet heeft? Had het dus niet gedaan bij een kind wat verstoppertje aan het spelen was bij een ander gezelschap wat per ongeluk daar in de buurt was?
Zo'n kind had nl in paniek kunnen raken..... en wie weet wat dan de gevolgen waren geweest.

easygoing schreef:Dat denk ik idd ook. Een hond heeft meestal haarfijn door of iemand goede intenties heeft of niet. Niet altijd, dus denk dat je 'm een aanval naar mensen zoveel mogelijk af moet zien te leren.. maar meestal hebben ze gelijk.slimmerik schreef:Denk dat jij geen idee hebt hoe deze honden in elkaar zitten want ze weten inderdaad precies wat wel hoort en niet oke is.Goh Ragebol, jouw hond kent dus de wet? Weet dus het verschil tussen iemand met zijn gulp open en iemand die dat niet heeft? Had het dus niet gedaan bij een kind wat verstoppertje aan het spelen was bij een ander gezelschap wat per ongeluk daar in de buurt was?
Zo'n kind had nl in paniek kunnen raken..... en wie weet wat dan de gevolgen waren geweest.
easygoing schreef:slimmerik schreef:Goh Ragebol, jouw hond kent dus de wet? Weet dus het verschil tussen iemand met zijn gulp open en iemand die dat niet heeft? Had het dus niet gedaan bij een kind wat verstoppertje aan het spelen was bij een ander gezelschap wat per ongeluk daar in de buurt was?
Denk dat jij geen idee hebt hoe deze honden in elkaar zitten want ze weten inderdaad precies wat wel hoort en niet oke is.
En honden met een muilkorf moeten ook standaard aan de lijn gelaten worden. Het zegt toch niets voor niets dat ze een muilkorf om hebben.
(Pitbulls bijvoorbeeld)
En dat geldt ook natuurlijk voor ieder ander ras.
. Mijn stafford teef niet gezien haar hond- agressie. Ik heb haar ook een tijdje gemuilkorft om zodoende op dit gedrag te kunnen trainen. 
is een hele lieve hond en je merkt ook dat als je dat een paar daagjes niet doet en gewoon alleen kleine afstandjes loopt dat ze iets baldadiger word dan wil ze in je mouw bijten enzo 
slimmerik schreef:easygoing schreef:
Denk dat jij geen idee hebt hoe deze honden in elkaar zitten want ze weten inderdaad precies wat wel hoort en niet oke is.
Ik schrik ervan dat je dergelijke honden hebt en niet lijkt te weten hoe überhaupt een hond in elkaar zit.
Macs schreef:Yuna, dan krijg ik echt een gefrustreerde hond die zijn ei niet kwijt kan, die een afkeer tegen andere honden krijgt omdat ze er niet mee kan/mag spelen. Zo creeër je dus gedragsproblemen..
Yunaa schreef:Macs schreef:Yuna, dan krijg ik echt een gefrustreerde hond die zijn ei niet kwijt kan, die een afkeer tegen andere honden krijgt omdat ze er niet mee kan/mag spelen. Zo creeër je dus gedragsproblemen..
Tuurlijk, en dat is logisch. Geen een hond zou het leuk vinden om heel zijn leventje maar aangelijnd moeten worden. Maar het risico van juist die honden vind ik erg groot... Misschien komt dit ook omdat mijn hondje door een Pitbull is gepakt hoor.
.