hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:01

NoaSky schreef:
Okey misschien offtopic, maar ben nu benieuwd.

De honden die tijdens het uitlaten aangevallen werden. Was het hier toevallig het geval dat jullie hond aan de riem liep en de andere hond los? Dit kan namelijk een verklaring zijn.

Dat is zo onzinnig. Alsof een hond dat doorheeft. Volgens de gerenommeerde trainers is dat de grootste nonsens die er bestaat.

Signalen..tjsaaa de mijne waarschuwd ook niet zodat het zichtbaar is. Ik herken de blik in zijn ogen terwijl elk ander zou zeggen: Hij kijkt zoals die altijd doet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:02

marielle231 schreef:
MamboBeach schreef:
Wat zijn enkelen onder ons ontzettend sneu...

Mijn hond liet ik uit in een park, was aan het snuffelen. Een hond komt van achteren aan rennen en grijpt hem direct! Mijn hond heeft hem nooit aan zien komen, ik niet, want we kwamen net de hoek om lopen. Wlek signaal heb ik dan gemist? Hij vloog er meteen op.

Ja deze ken ik, dit is met mijn rottie ook eens gebeurd :j
Kwam nog wel net de flat uitlopen.
Xsing herder kwam de bocht omvliegen en dook erop, ik heb letterlijk geen flauw idee waarom helaas.
stond net 5 sec buiten :=
Dus het enige wat ik vermoed waar het om draaide was terratorium.

Ja, ik vind dat echt heel vervelend. En al helemaal als de eigenaar dan niet oplet.

Sancha schreef:
MamboBeach schreef:
Nee, dat begreep ik ook niet van die eigenaar want die zei dat hij dat altijd deed. Geen waarschuwing vooraf, direct er bovenop. Fijn dan... Mijn hond bijna naar de klote...

het gaat steeds verder offtopic, maar ik zou hier wel een melding van maken, zodat die eigenaar wellicht een aanlijnplicht of muilkorfplicht krijgt.

De hond waar het om gaat is inmiddels dood. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:03

NoaSky schreef:

De honden die tijdens het uitlaten aangevallen werden. Was het hier toevallig het geval dat jullie hond aan de riem liep en de andere hond los? Dit kan namelijk een verklaring zijn.

Nee, allebei los.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:03

om alle dromen uit de wereld te halen over de stafford en over kaakkracht en alle andere onzin en weer terug te gaan naar ontopic verhalen heb ik hier een link staan voor de mensen die het interessant vinden over pitbull achtige dogo honden en rotti's e.d.
http://bsl.bsl-sbt.com/bsl/bsl.php?s=&l=1

nogmaals wat de stafford heeft gedaan klopt niet maar daar is zeer zeker een reden voor.
dat de pup dood gebeten is heeft ook zeker een oorzaak, en volgens mij uit het topic verhaal begreep ik dat de pup nog leefde dus ook niet dood gebeten was maar dat de dierenarts het pupje heeft in laten slapen.
dat de pup dit moest meemaken komt omdat de stafford waarschijnlijk niet los kon laten door het scharen van het gebit.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:04

MamboBeach schreef:
Of zoals hier wordt genoemd, een waarschuwing vooraf, sorry, voor mij is dat een dooddoener. Mijn honden kan ik perfect de lichaamstaal van af lezen, van heel veel honden trouwens. Maar als ik met mijn ogen zou knipperen en ze zouden er op duiken vind ik ook niet gezond. Dat gaat hier dan ook niet gebeuren. Dat geeft het ook geen vrijbrief.

Neem jij maar geen berghond, komt niet goed. Die geven vaak minimale signalen.

MamboBeach

Sancha schreef:
je hebt die hond niet eens gezien, dus hoe kan je nu zeggen dat er geen signalen waren?

Heb je het tegen mij?

mltex

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:05

@ Sancha

Kom op zeg, zet die oogkleppen eens af en haal die doppen uit je oren! Je probeert nog steeds onacceptabel gedrag goed te praten... kom aub onder die steen uit en besef dat er nog steeds honden (maar ook mensen, paarden enz) zijn die gewoon niet sporen, geen excuses dus! En ja dit geldt voor alle rassen!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:05

MamboBeach schreef:

Mijn hond liet ik uit in een park, was aan het snuffelen. Een hond komt van achteren aan rennen en grijpt hem direct! Mijn hond heeft hem nooit aan zien komen, ik niet, want we kwamen net de hoek om lopen. Wlek signaal heb ik dan gemist? Hij vloog er meteen op.

wat zal je geschrokken zijn. en natuurlijk heeft jou hond geen signalen uitgezonden die was gewoon aan het snuffelen toch? of wilde je even aan het landelijk gemiddelde timmeren van het ras met de meeste bijtincidenten (althans gemeten de huis tuin en keuken beetjes staan nooit op die lijst)

my_precious ik mis de bijtkracht van de steffert in combinatie met die kaaklem. ik weet dat een bulmastief hoog op de lijst staat maar een zeer hoge bijtkracht hoger dan die van een mechellaar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:06

Hhilde schreef:
MamboBeach schreef:
Of zoals hier wordt genoemd, een waarschuwing vooraf, sorry, voor mij is dat een dooddoener. Mijn honden kan ik perfect de lichaamstaal van af lezen, van heel veel honden trouwens. Maar als ik met mijn ogen zou knipperen en ze zouden er op duiken vind ik ook niet gezond. Dat gaat hier dan ook niet gebeuren. Dat geeft het ook geen vrijbrief.

Neem jij maar geen berghond, komt niet goed. Die geven vaak minimale signalen.

Hoezo, wilde ik er 1?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:06

seresta schreef:
MamboBeach schreef:

wat zal je geschrokken zijn. en natuurlijk heeft jou hond geen signalen uitgezonden die was gewoon aan het snuffelen toch? of wilde je even aan het landelijk gemiddelde timmeren van het ras met de meeste bijtincidenten (althans gemeten de huis tuin en keuken beetjes staan nooit op die lijst)

my_precious ik mis de bijtkracht van de steffert in combinatie met die kaaklem. ik weet dat een bulmastief hoog op de lijst staat maar een zeer hoge bijtkracht hoger dan die van een mechellaar.

de stafford staat er niet bij omdat de stafford zijn kracht minder is als de dogo bijv.

edit: een stafford heeft helemaal geen kaaklem, weet niet waarom mensen dat steeds zeggen

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:07

trisca schreef:
ze heeft misschien de hond een keer bij ons los zien lopen, verder niet.

De hond die het gedaan heeft is een reu, onze Westy een reu en onze Dober een teef :) (de pup was een teef)

Dan zal het geen jaloezie zijn geweest,tenzij hij jaloers zou zijn dat de pup al los was voor hem,terwijl hij al lang in de bench zat...
al is dat geen reden natuurlijk.. zit er alleen over na te denken ...

maar wat ik vreemd is dat hij hiervoor met andere honden kon spelen (zelfs met jou reu dus wat vaak op deze leeftijd echt onmogelijk is vooral met een teef erbij) en dan agressief tegen een pup is,en hem doodbijt zonder reden/waarschuwing..

we zijn er allemaal niet bijgeweest helaas,dus kunnen wel gissen wat er is gebeurt maar waarschijnlijk komen we er nooit achter..
had hij al vaker contact met puppy's gehad ? of hiervoor agressie tegen andere honden laten zien ?

Overigens geven ze niet altijd signalen af! Mijn teef heeft pas geleden helaas ook een teef aangevallen (niemand gewond behalve mijn reu die er tussensprong om het te sussen had een klein wondje op z'n oor)
zij gaf absoluut geen signaal naar de teef af,maar deed het puur uit jaloezie dat mijn reu die teef wel leuk vond!
De meeste geven signalen af maar dus niet altijd...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:08

Jeetje, wat een vreselijk nare ervaring...Imo kun je hier alleen een les uit leren....je laat die hond niet meer vrij lopen in de buurt van andere handen, misschien in combinatie met een muilkorf, klaar.

Ik zou ook eens kijken wat je met die hond nog qua training kunt doen. Er zijn veel mensen die echt verstand hebben van dit soort honden en diens cursussen het puppycursus-gedoe in het niet doen staan.

Ik persoonlijk vind het te drastisch de hond meteen in te laten slapen vanwege zo'n incident, maar ja, wie ben ik....

Trouwens, ik las net ergens vaag over dat honden die doden de spuit moeten hebben? Was dat dan weer voor bullshit? Onze JACHThond heeft ooit op een onbewaakt moment ook de kat van de buren (die zich in onze goed omheinde tuin bevond waar onze hond nooit uit zou kunnen komen, waar hij lekker vrij rond mocht lopen...!) te pakken genomen en gedood....Het is en blijft een beest, klaar.

PussInBoots

Gut, lezen is moeilijk. De kaakklem is volledig achterhaald! (Nog maar een keer).

Famke160301

Hhilde schreef:
Famke160301 schreef:
Tja en zo praten we uiteindelijk alles goed..

Niks goedpraten. Gewoon waarheid. Mijn hond gromt vanaf binnen naar honden die 25 meter verderop langs het hek lopen.

Maaaaar t gaat hier niet om jouw hond! En wat jouw hond doet geldt zeker niet voor alle andere honden!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:09

seresta schreef:
MamboBeach schreef:

:') Was dat het?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:10

Adil schreef:
Trouwens, ik las net ergens vaag over dat honden die doden de spuit moeten hebben? Was dat dan weer voor bullshit? Onze JACHThond heeft ooit op een onbewaakt moment ook de kat van de buren (die zich in onze goed omheinde tuin bevond waar onze hond nooit uit zou kunnen komen, waar hij lekker vrij rond mocht lopen...!) te pakken genomen en gedood....Het is en blijft een beest, klaar.

Amen

my_precious

Feit:
De stafford heeft geen kaakklem, wel een gigantische kaakdruk (;kracht). Het fabeltje is er meer in geslopen omdat de stafford niet gauw los laat. Het is meer het feit dat de staff niet los wilt laten. Mocht een staff (dan ook betreft rottweiler, fila, presa, dogo, bordeaux-dog etc etc) kaakklem hebben zou dit absoluut niet met een banketstaaf stokje (breakstix) geopend kunnen worden. Ook is er wetenschappelijk naar het schedel van de stafford en diverse honden gekeken, hier kon men gèèn kaakslot vinden

Thirty

Famke160301 schreef:
@ Sancha

Kom op zeg, zet die oogkleppen eens af en haal die doppen uit je oren! Je probeert nog steeds onacceptabel gedrag goed te praten... kom aub onder die steen uit en besef dat er nog steeds honden (maar ook mensen, paarden enz) zijn die gewoon niet sporen, geen excuses dus! En ja dit geldt voor alle rassen!

Ik zeg nergens dat die niet bestaan ;) Alleen om te roepen dat de staff in dit geval ook niet normaal was, is onzin. Want dat weet niemand. Zo simpel is het.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:11

Famke160301 schreef:
t gaat hier niet om jouw hond! En wat jouw hond doet geldt zeker niet voor alle andere honden!

Niet alleen mijn hond. ALLE honden kunnen van ver af een signaal geven.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:11

seresta schreef:

Een watte, een watte en een watte?

Hoe verwacht je nu dat iemand je serieus zal nemen, als je kennelijk geen enkele rasnaam goed kan spellen?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:12

Sancha schreef:
seresta schreef:

Een watte, een watte en een watte?

Hoe verwacht je nu dat iemand je serieus zal nemen, als je kennelijk geen enkele rasnaam goed kan spellen?

misschien dyslectisch of zo whaha

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:13

my_precious schreef:
Feit:
De stafford heeft geen kaakklem, wel een gigantische kaakdruk (;kracht). Het fabeltje is er meer in geslopen omdat de stafford niet gauw los laat. Het is meer het feit dat de staff niet los wilt laten. Mocht een staff (dan ook betreft rottweiler, fila, presa, dogo, bordeaux-dog etc etc) kaakklem hebben zou dit absoluut niet met een banketstaaf stokje (breakstix) geopend kunnen worden. Ook is er wetenschappelijk naar het schedel van de stafford en diverse honden gekeken, hier kon men gèèn kaakslot vinden

Of ze nu een kaakslot hebben of een enorme wilskracht hebben om vast te houden zal me jeuken. Feit is dat ze graag gaan hangen. En antwoorden als, je moet niet in paniek raken en niet gaan slaan enz... Als jouw hond daar (half) ligt dood te gaan dan wil je toch iets doen. Beetje dom toekijken is ook banketstaaf...

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:13

lampenkap schreef:
NoaSky schreef:

Dat is zo onzinnig. Alsof een hond dat doorheeft. Volgens de gerenommeerde trainers is dat de grootste nonsens die er bestaat.

Signalen..tjsaaa de mijne waarschuwd ook niet zodat het zichtbaar is. Ik herken de blik in zijn ogen terwijl elk ander zou zeggen: Hij kijkt zoals die altijd doet.

Pardon? Misschien kun je dan vragen wat ik hiermee bedoel voor je mij meteen belachelijk probeert te maken?

Het gaat hierbij namelijk niet op de hond die losloopt, maar in zo'n geval om de hond die aan de riem loopt. Wat veel baasjes namelijk niet weten is dat honden aan de riem zich vaak gesterkt voelen door de baas. Ik ga hier verder niet op in, vindt ik te offtopic en niet relevant. Maar wilde dit toch even gezegd hebben.

@ Mambobeach, dan kan ik alleen maar zeggen dat ik het zeer onverantwoord vind van de eigenaar van de andere hond dat hij/zij deze los laat lopen.. Je hoort je eigen dier toch in ieder geval in te kunnen schatten. Jammer dat jullie hier de dupe van zijn geworden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 00:14

Hhilde schreef:
Famke160301 schreef:
t gaat hier niet om jouw hond! En wat jouw hond doet geldt zeker niet voor alle andere honden!

Niet alleen mijn hond. ALLE honden kunnen van ver af een signaal geven.

Dat zeg je goed, maar het hoeft niet.