De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 14:42

Als een pup aangeleerd krijgt dat een mand/bench een plek is waar hij op zichzelf kan zijn/terug kan trekken/ongestoord kan rusten, dan maakt het niet uit dat er een kooi overheen zit. Om hem erin op te sluiten en daarom te ontnemen van even een rondje tippelen, stretchen, even spelen, dan vind ik het meer kwaad dan goed doen.

Wel vind ik dus dat de bench moet openstaan, ook 's nachts, omdat ze behoefte hebben even een rondje te doen op zn tijd.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:03

kimmie261 schreef:
maar míjn idee is juist dat een pup zich veilig voelt bij zijn baasje,zoals een pup normaal zich terug zou trekken bij zijn moeder en broers en zusjes of andere honden,een hondje die je dus als enig hondje in huis hebt,die wil bij jou zijn,niet appart liggen in een afgesloten hok...

de pups die hier rondlopen,liggen als ze moe zijn te slapen of tegen mijn voeten aan of op schoot,of tegen een andere hond aan,geen van de pups trok zich eenzaam en alleen terug....

Je hebt het constant over een pup en een afgesloten hok waar die zich eenzaam en alleen terugtrekt.
Ik heb het over een hondje van inmiddels 3 jaar, die in een OPEN bench ZELF ERIN GAAT en die niet eenzaam is en zich eenzaam terug trekt en die heeeeeeel veel bij mij ligt en op bed slaapt. Niks zieligs aan, niks eenzaam en alleen.

Ik snap je standpunt wel, maar je doet net of alle honden die een bench hebben zooooooo zielig zijn en zoooooo eenzaam en ook zulke
slechte baasjes hebben, want die hond wordt maar (vrijwillig) in een hok gepleurt en dat nog wel met een OPEN deurtje.

Mijn hondje heeft het ook zoooooooooo slecht :P

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:27

IngridB schreef:
kimmie261 schreef:
maar míjn idee is juist dat een pup zich veilig voelt bij zijn baasje,zoals een pup normaal zich terug zou trekken bij zijn moeder en broers en zusjes of andere honden,een hondje die je dus als enig hondje in huis hebt,die wil bij jou zijn,niet appart liggen in een afgesloten hok...

de pups die hier rondlopen,liggen als ze moe zijn te slapen of tegen mijn voeten aan of op schoot,of tegen een andere hond aan,geen van de pups trok zich eenzaam en alleen terug....

Je hebt het constant over een pup en een afgesloten hok waar die zich eenzaam en alleen terugtrekt.
Ik heb het over een hondje van inmiddels 3 jaar, die in een OPEN bench ZELF ERIN GAAT en die niet eenzaam is en zich eenzaam terug trekt en die heeeeeeel veel bij mij ligt en op bed slaapt. Niks zieligs aan, niks eenzaam en alleen.

Ik snap je standpunt wel, maar je doet net of alle honden die een bench hebben zooooooo zielig zijn en zoooooo eenzaam en ook zulke
slechte baasjes hebben, want die hond wordt maar (vrijwillig) in een hok gepleurt en dat nog wel met een OPEN deurtje.

Mijn hondje heeft het ook zoooooooooo slecht :P

Niemand zegt dat een open bench slecht is. Lezen :+
Zelfs zei Kimmie geloof ik nog dat een open bench geen probleem was dus om haar daar op aan te vallen..?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:42

precies,zou fijn zijn als mensen dan ook alles lezen wat ik post

maar voor ingridB om mezelf maar te quoten,overigens is deze post vindbaar op de vorige pagina:

kimmie261 schreef:
een hond die zelf in en uit een open bench kan lopen is natuurlijk niets mis mee :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:46

Ten eerst kan ik heeeeel goed lezen :D en ten tweede, ik val haar absoluut niet aan.
Maar wél wordt er constant gezegt dat een bench niet nodig is, niet goed is en vaak wordt er gesproken over een hond
in een afgesloten bench zetten.
In haar vorige post zegt ze toch ook dat een hond lekker bij het baasje moet zijn en niet in een afgesloten hok???

Maar nogmaals, ik val haar niet aan, ik zeg alleen wat er gezegt wordt hier :j

Jessicajoann

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:50

Maar om je nou te gaan verdedigen en te zeggen dat jou hond in en uit kan lopen is niet nodig toch? Aangezien niemand daar een probleem mee heeft.
Het is duidelijk dat wij problemen hebben met honden die in een dichte bench zitten, niet waar hij de keuze heeft. Dus ik snap het niet echt waarom je het zei.

Over een afgesloten bench word gesproken omdat we dát het probleem vinden. Niet gek om te herhalen. Maar dan mag je ook niet meer zeggen dat je de bench gebruikt voor opvoeden dat is al honderd keer gezegd :Y)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:50

Maar een bench met een open deurtje is toch al niet meer afgesloten? :Y)

En ik ben het niet geheel met Kimmie eens, maar ik snap wel waar haar mening vandaan komt. Echter, er is ook een gulden middenweg denk ik dan :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:00

nou ingridB je post is duidelijk wél aanvallend,maar geeft niet hoor,je kan over iets heen lezen,maar om nog 1x duidelijk te zijn,ik heb niets tegen een open bench waarin een hond vrij in en uit kan lopen,ook niet bij puppies!!
plus nogmaals kleine (volwassen) hondjes in een grote (grootste) bench ook geen problemen mee.

gaat mij om het opsluiten van puppies + opsluiten van grote rashonden in veel te kleine kooien en dat vaak voor vele uren per dag...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:05

Ik wilde nooit een bench in huis, mijn honden moeten gewoon vrij rond kunnen lopen. Daarin tegen raakt mijn collie in paniek ik kleine ruimtes, aangezien ze nogal een kenneltrauma heeft. Maar we hebben nu een nieuwe herplaatser en daarvoor hebben we een bench in huis gezet. De deur gaat enkel dicht als hij een botje of een oor krijgt, want hij kan last hebben van voernijd en dan vertrouw ik hem niet naar mijn collie. Maar verder staat de deur altijd open en hij ligt er altijd in te pitten. Hij vond een mand open in de kamer nogal bedreigend en met de bench kan hij zijn eigen vertrouwde plek creeeren. We hebben hem wel helemaal donker gemaakt, zodat het echt een holletje is geworden. Ik zie de bench liever vertrekken, maar de hond vind zijn bench echt het einde dus laten we hem lekker staan.

Maar ik werk ook voor een hondenuitlaatservices en dan kom ik wat honden tegen in een bench. Sommige honden zitten dag en nacht in de bench ook al is de eigenaar thuis. Dan ga je een grote golden ophalen en dan zit hij in een maatje bench van een middelmaat hondje en daar moet hij dan ook in zitten als de eigenaren thuis zijn, omdat hij anders de kamer vies maakt. Nou dat vind ik echt niet kunnen.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:05

kimmie261 schreef:
nou ingridB je post is duidelijk wél aanvallend,maar geeft niet hoor,je kan over iets heen lezen,maar om nog 1x duidelijk te zijn,ik heb niets tegen een open bench waarin een hond vrij in en uit kan lopen,ook niet bij puppies!!
plus nogmaals kleine (volwassen) hondjes in een grote (grootste) bench ook geen problemen mee.

gaat mij om het opsluiten van puppies + opsluiten van grote rashonden in veel te kleine kooien en dat vaak voor vele uren per dag...

Líjkt me duidelijk :j

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:09

MyWishMax schreef:
Maar in dat geval vraag ik me af, waarom een bench en geen kussen oid? Als het alleen zijn eigen plekje is, die altijd open staat, dan kan je net zo goed iets anders neerzetten dan zo'n lelijk stalen ding _O-

*Mijn mening dan he? :) *

Omdat 1 van onze honden een open ruimte als bedreigend ervaart. Als hij dan slaapt denk hij dat hij continu op zijn hoeden moet zijn. En onze bench is helemaal donker gemaakt en dat geeft hem een veilig gevoel, waar niemand langs loopt. Maar ik dacht er altijd hetzelfde over als jou tot we deze herplaatser in huis kregen. Als er ooit een andere hondje komt, komt er in principe geen bench in huis, mits de hond aangeeft het prettig te vinden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:11

nowornever schreef:
Maar ik werk ook voor een hondenuitlaatservices en dan kom ik wat honden tegen in een bench. Sommige honden zitten dag en nacht in de bench ook al is de eigenaar thuis. Dan ga je een grote golden ophalen en dan zit hij in een maatje bench van een middelmaat hondje en daar moet hij dan ook in zitten als de eigenaren thuis zijn, omdat hij anders de kamer vies maakt. Nou dat vind ik echt niet kunnen.

nee, en dat is nu waarom ik zo vreselijk tegen die kooien ben geworden,het is bijna geen hulpmiddel meer geworden maar een accessoire wat je koopt bij een hond en heel gewoon dat deze maar dagen lang en nachten in zo'n kooitje wonen,en helaas gebeurd dit meer als dat het gedacht wordt.. ;(

als ik op een ander forum lees dat een puppie wat al een hele nacht in een kooi woont en overdags al tig time outs krijgt en voor stofzuigen,kindjes ophalen en whatever in die kooi gezet wordt,op een hondenschool door zo'n malloot gezegd wordt dat de pup maar nog meer in de kooi gezet moet worden,want haar drukke gedrag zou zijn omdat ze moe was en dan vervelend werd,echt dan zakt mijn broek op mijn knieen,en wenste ik echt dat die rotdingen nooit uitgevonden waren...

@ Jessicajoann,lijkt duidelijk ja,we wachten het maar af of het nu echt duidelijk is...

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:16

wij gebruiken in het begin dat we een nieuwe pup hebben een bench,
Dit is eigenlijk puur voor de nacht en de momenten dat we niet thuis zijn,
onze honden hebben het nog noooooit erg gevionden om in de bench te gaan, ze krijgen er ook eten in, (met deur open)
naarmate de hond ouder word gaat ie minder vaak in de bench, als we boodschappen doen bijvoorbeeld een keer niet
dit bouwen we uit tot ie niet meer in de bench hoeft.
Als we de bench dan op een goeie dag weghalen moet je t hondje eens zien kijken.... heet truerig! hij mist dan echt even zijn plekje,
maar dat gaat al gauw weer beter, ik ben voor een bench en denk dat je er een hoop rust mee kweekt tijdens de opvoeding
en een vertrouwd plekje

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:16

Kimmie: Ik vind het ook altijd vreselijk om dat soort honden weer terug te moeten brengen, want je weet dat ze weer opgesloten moeten worden in een veel te kleine bench. Ik zou persoonlijk een bench als hulpmiddel gebruiken bij een puppy, maar zo snel mogelijk ook weer afbouwen. Nou wil ik uit principe geen puppy maar een herplaatser.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:17

nowornever als een hond zich daar veder fijn in voelt is het toch prima :) daar hoef je je echt niet over te verdedigen ofzo hoor,ik heb ook niets tegen open benches,ik snap ook wel dat mensen een hond voor bv voernijd oid voor veiligheid even de rust geven met deurtje dicht,maar heb wel erg veel moeite met zo'n situatie als dat je hierboven schetst,en geloof mij het afgelopen jaar zijn er 4 rottweilers aangeboden die in zo'n zelfde situatie leefden,waarvan bij alle 4 (jonge honden tussen de 1 en 2 jaar oud) de voorpoten krom stonden...

en ik ben maar een heel klein topje van de ijsberg,want hey wie ben ik,ik krijg zo af en toe een hondje aangeboden...wil niet weten hoeveel honden daadwerkelijk alleen uit een kooi komen om uitgelaten te worden...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:21

Ik verdedig me ook niet, want ik weet dat ik mijn hondje er mee help.

Maar er wordt door veel hondenscholen ook een bench aangeraden voor puppy`s, maar vaak worden puppy`s aangeschaft en als ze geluk hebben nemen de baasjes een week vrij, maar gaan daarna gelijk fulltime aan het werk. In zo`n korte tijd kunnen ze ten eerste niet leren alleen te zijn, maar ook niet leren dat een bench leuk en vertrouwd is en daar heb ik ook grote moeite mee. En natuurlijk met honden die er dag en nacht in zitten. Maar dat zijn een hoop mensen gelukkig ook wel met ons eens.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:57

Maar ik denk niet dat de bench de oorzaak van ale problemen is. Mensen die een bench gebruiken als hondenoppas zijn degene die een fout maken. Onze hond zat in het begin ook wel eens in een dichte bench. Maar toen was de bench nog wel zo groot dat ze warm of koud kon liggen en kreeg ze er een speeltje of iets te kauwen in.. In verhouding was dat niet kwa ruimte maar iets krapper dan je grote hond in de gang zetten met een mand. Nu vind ze de bench nog steeds een fijn holletje het is namelijk voor een hond een heel fijn gevoel om in een holletje te kunnen waar ze zich kunnen verschuilen. En onze hond is eigenlijk niet zo gauw bang maar toen er gister (letterlijk) een kanon af ging was ze toch maar wat blij dat ze in de bench mocht :Y) . Terwijl ze ook bij de baas op schoot of met de baas op de grond mocht zitten koos ze toch voor de bench, de mand wint het dan niet van de baas hoor.

Ik ken ook honden die hun hele leven in een schuur hebben gelegen zonder iets. Overal dezelfde vloer, geen speelgoed, geen beweging. Imo is dat net zo erg voor een hond die extra vierkante meter maakt het echt niet goed dat hij de hele dag alleen maar ligt te liggen in een saaie ruimte. Krijgt er hoogstens geen kromme poten van. Dus wat dat betreft is dat echt niet begonnen met de bench. Overgens vind ik het ook wel bizar dat er mensen zijn die niet snappen dat een hond als een GR niet in een middelmaat bench past, en dat er mensen zijn die zich niet ff achter de oren krabben als hun hond krom groeit, maar dat is imo wel heel erg misplaatst gebruik maken van de bench. Dat zelfs trainers het aanraden verbaast mij niets er lopen zoveel beunhazen rond, honden trainer is nog steeds een vrij beroep. Zelfde als dat er nog steeds mensen die gewoon geen talent hebben om een hond te trainen het advies krijgen maar een pinnenband om hun lab te hangen om dat hij zich niet gedraagt |o , Of zelfs een schokband voor een htk hond.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:06

vind het ook altijd zo'n woord de kooi is "een veilig plekje"

maw als je geen kooi in huis hebt dan hebben honden blijkbaar geen "veilige"plekjes in huis,ik heb geprobeerd mijn honden zo op te voeden dat mijn hele huis een "veilige"plek voor ze is,daar heb ik dan persoonljk geen kooitjes al dan niet verduisterd als donker hol voor nodig...

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:08

Nee inderdaad... Mijn hond wurmt zijn kleine lijf overal maar vooral dichtbij ons.
Dan ligt ie weer een tijd ergens onder maar vaak toch ook bij ons op de bank.
Ons met het computteren wilt hij graag er naast op de vensterbank. Net een kat dan :p

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:16

Ja hoor kim, omdat mijn hond zich het veiligst voelt in een bench heb ik haar dus niet goed opgevoed :roll: . Onze hond heeft trouwens geen kooi maar een tent (lichtgewicht reisbench). Onze hond voelt zich echt niet onveilig in huis maar wanneer dingen die zij eng vind zoals harde knallen en lichtflitsen door het raam haar huis binnendringen gaat ze lekker camperen :)* .

Onze hond is trouwens zo knuffelig als een hond maar kan zijn. Ligt het liefst op schoot en als het daar te warm voor is ligt ze op de grond bij je. Hangt ook behoorlijk aan mijn moeder maar toch is haar holletje een fijne plek. Imo ook heel logisch wilde honden en wolven maken toch ook holletjes onze hond graaft ook nog graag een hollletje wanneer de gelegenheid zich voordoet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:30

@liedje
dat zegt Kim toch helemaal niet?!!
liedje89 schreef:
Ja hoor kim, omdat mijn hond zich het veiligst voelt in een bench heb ik haar dus niet goed opgevoed :roll: . Onze hond heeft trouwens geen kooi maar een tent (lichtgewicht reisbench). Onze hond voelt zich echt niet onveilig in huis maar wanneer dingen die zij eng vind zoals harde knallen en lichtflitsen door het raam haar huis binnendringen gaat ze lekker camperen :)* .

Onze hond is trouwens zo knuffelig als een hond maar kan zijn. Ligt het liefst op schoot en als het daar te warm voor is ligt ze op de grond bij je. Hangt ook behoorlijk aan mijn moeder maar toch is haar holletje een fijne plek. Imo ook heel logisch wilde honden en wolven maken toch ook holletjes onze hond graaft ook nog graag een hollletje wanneer de gelegenheid zich voordoet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:33

Ze geeft wel duidelijk aan dat haar honden veel beter zijn opgevoed omdat ze geen kooitje nodig heeft dat is toch hetzelfde.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 17:35

kimmie261 schreef:

MIjn excuses als het aanvallend overkomt, is niet zo bedoeld :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:16

liedje89 dat vat jij dan zo op,ik heb ze zó opgevoed dat ze het niet nodig hebben,dat dat dan beter is,dat maak je er zelf van..zo zie je maar hoe mensen dingen lezen en opvatten :)

overigens was de smid net hier en vertelde over deze discussie,en hij vertelde dat zijn jonge herder bij mensen vandaan kwam waar de hond leefde in de kooi,en alleen voor uitlaten eruit gehaald werd..

deze hond heeft 2 weken amper kunnen lopen van de spierpijn toen hij bij hem kwam en de vrijheid kreeg,een VA die bij hem op stal op bezoek was,gaf de hond geen 2 weken meer,zó slecht liep deze,inmiddels is de hond 1,5 jaar verder en 3 jaar oud en niets meer aan te zien.

:\ :\

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:25

Maar dat de hond full time in een bench zit, is niet bij het grootste deel van de bench gebruikers. Dus je kan niet over iedereen slecht denken die een bench gebruikt.

Lijkt wel een beetje op de welbekende 'slof' discussie zo onderhand.