Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kimmie261 schreef:maar míjn idee is juist dat een pup zich veilig voelt bij zijn baasje,zoals een pup normaal zich terug zou trekken bij zijn moeder en broers en zusjes of andere honden,een hondje die je dus als enig hondje in huis hebt,die wil bij jou zijn,niet appart liggen in een afgesloten hok...
de pups die hier rondlopen,liggen als ze moe zijn te slapen of tegen mijn voeten aan of op schoot,of tegen een andere hond aan,geen van de pups trok zich eenzaam en alleen terug....
IngridB schreef:kimmie261 schreef:maar míjn idee is juist dat een pup zich veilig voelt bij zijn baasje,zoals een pup normaal zich terug zou trekken bij zijn moeder en broers en zusjes of andere honden,een hondje die je dus als enig hondje in huis hebt,die wil bij jou zijn,niet appart liggen in een afgesloten hok...
de pups die hier rondlopen,liggen als ze moe zijn te slapen of tegen mijn voeten aan of op schoot,of tegen een andere hond aan,geen van de pups trok zich eenzaam en alleen terug....
Je hebt het constant over een pup en een afgesloten hok waar die zich eenzaam en alleen terugtrekt.
Ik heb het over een hondje van inmiddels 3 jaar, die in een OPEN bench ZELF ERIN GAAT en die niet eenzaam is en zich eenzaam terug trekt en die heeeeeeel veel bij mij ligt en op bed slaapt. Niks zieligs aan, niks eenzaam en alleen.
Ik snap je standpunt wel, maar je doet net of alle honden die een bench hebben zooooooo zielig zijn en zoooooo eenzaam en ook zulke
slechte baasjes hebben, want die hond wordt maar (vrijwillig) in een hok gepleurt en dat nog wel met een OPEN deurtje.
Mijn hondje heeft het ook zoooooooooo slecht
en ten tweede, ik val haar absoluut niet aan.
kimmie261 schreef:nou ingridB je post is duidelijk wél aanvallend,maar geeft niet hoor,je kan over iets heen lezen,maar om nog 1x duidelijk te zijn,ik heb niets tegen een open bench waarin een hond vrij in en uit kan lopen,ook niet bij puppies!!
plus nogmaals kleine (volwassen) hondjes in een grote (grootste) bench ook geen problemen mee.
gaat mij om het opsluiten van puppies + opsluiten van grote rashonden in veel te kleine kooien en dat vaak voor vele uren per dag...
MyWishMax schreef:Maar in dat geval vraag ik me af, waarom een bench en geen kussen oid? Als het alleen zijn eigen plekje is, die altijd open staat, dan kan je net zo goed iets anders neerzetten dan zo'n lelijk stalen ding
*Mijn mening dan he?*
nowornever schreef:Maar ik werk ook voor een hondenuitlaatservices en dan kom ik wat honden tegen in een bench. Sommige honden zitten dag en nacht in de bench ook al is de eigenaar thuis. Dan ga je een grote golden ophalen en dan zit hij in een maatje bench van een middelmaat hondje en daar moet hij dan ook in zitten als de eigenaren thuis zijn, omdat hij anders de kamer vies maakt. Nou dat vind ik echt niet kunnen.
daar hoef je je echt niet over te verdedigen ofzo hoor,ik heb ook niets tegen open benches,ik snap ook wel dat mensen een hond voor bv voernijd oid voor veiligheid even de rust geven met deurtje dicht,maar heb wel erg veel moeite met zo'n situatie als dat je hierboven schetst,en geloof mij het afgelopen jaar zijn er 4 rottweilers aangeboden die in zo'n zelfde situatie leefden,waarvan bij alle 4 (jonge honden tussen de 1 en 2 jaar oud) de voorpoten krom stonden...
. Terwijl ze ook bij de baas op schoot of met de baas op de grond mocht zitten koos ze toch voor de bench, de mand wint het dan niet van de baas hoor.
, Of zelfs een schokband voor een htk hond.
. Onze hond heeft trouwens geen kooi maar een tent (lichtgewicht reisbench). Onze hond voelt zich echt niet onveilig in huis maar wanneer dingen die zij eng vind zoals harde knallen en lichtflitsen door het raam haar huis binnendringen gaat ze lekker camperen
.liedje89 schreef:Ja hoor kim, omdat mijn hond zich het veiligst voelt in een bench heb ik haar dus niet goed opgevoed. Onze hond heeft trouwens geen kooi maar een tent (lichtgewicht reisbench). Onze hond voelt zich echt niet onveilig in huis maar wanneer dingen die zij eng vind zoals harde knallen en lichtflitsen door het raam haar huis binnendringen gaat ze lekker camperen
.
Onze hond is trouwens zo knuffelig als een hond maar kan zijn. Ligt het liefst op schoot en als het daar te warm voor is ligt ze op de grond bij je. Hangt ook behoorlijk aan mijn moeder maar toch is haar holletje een fijne plek. Imo ook heel logisch wilde honden en wolven maken toch ook holletjes onze hond graaft ook nog graag een hollletje wanneer de gelegenheid zich voordoet.
kimmie261 schreef:nou ingridB je post is duidelijk wél aanvallend,maar geeft niet hoor,je kan over iets heen lezen,maar om nog 1x duidelijk te zijn,ik heb niets tegen een open bench waarin een hond vrij in en uit kan lopen,ook niet bij puppies!!
plus nogmaals kleine (volwassen) hondjes in een grote (grootste) bench ook geen problemen mee.
gaat mij om het opsluiten van puppies + opsluiten van grote rashonden in veel te kleine kooien en dat vaak voor vele uren per dag...