Yamcha schreef:Is idd een interessant topic
Ja, de meningen over Cesar zijn erg verdeeld, idd. Cesar heeft bij een paar honden een tt gebruikt (met succes overigens) en sindsdien zijn de geitenwollensokken-opvoeders met kruidenthee niet zo'n fan meer van hem, want dat zouden ze bij hun GR nooit nodig hebben![]()
Voor het gemak wordt dan maar even vergeten, dat voor die honden Cesar het laatste redmiddel is, dat hun ongewenste gedrag dusdanig gevaarlijk is, dat je dat er niet zomaar uitkrijgt en soms minder leuke methodes moet gebruiken...... Cesar geeft de voorkeur aan alternatief gedrag aanleren, en in veel gevallen is dat een prima oplossing, maar bij die honden dus niet.
Wat ik altijd wat jammer vindt is dat zijn programma een show is, waarin hij wel de veranderingen laat zien, en hij legt uit over de "energie" van hond en baas, maar het is mij niet altijd duidelijk hoe die veranderingen tot stand komen.
Persoonlijk is, waar ik echt moeite mee heb, die loopband...... laat die hond gewoon uit joh! Neem hem mee naast de fiets, gooi hem in je auto en neem hem mee naar het bos, maar zelf moeite doen is blijkbaar teveel gevraagd voor die Amerikanen. Al zullen er ook wel zijn, die gewoon wel hun honden uitlaten zo het hoort
Ik geloof echt ook, dat veel problemen komen van dat er gewoon niks met die honden gedaan wordt, de honden vervelen zich en gaan ongewenst gedrag vertonen. Alleen uitlaten is overigens bij werkhondenrassen niet genoeg, je moet ook trainen, laat die honden denken, bezig zijn...... Daar voorkom je heel veel ellende mee.
Ik kijk ook altijd naar de dog whisperer. Ik heb zelf 3 honden, altijd honden gehad ook een probleemhond die inmiddels is overleden op 11 jarige leeftijd. Ik vind dat Cesar klare taal spreekt en haal er zelf ook wel tips uit waarvan ik vind dat ze goed werken. Ik ben het helemaal met Yamcha eens; het is een show en je ziet niet het hele trainingstraject met de hond alleen de voor en na situatie en een paar highlights. Daarom staat er ook altijd "don't try this at home". Wat ik goed vind van het programma is dat het duidelijk maakt dat je niet "zomaar" een hond kunt nemen zonder je te verdiepen in de opvoeding (geldt overigens ook voor kinderen)
De meeste problemen zijn ontstaan door inconsequente opvoeding en het niet goed verstaan van je hond.
Ik vind probleem en aanpak in het algemeen heel logisch in al zijn eenvoud.
En die loopband? Daar moet ik ook altijd erg om lachen, echt Amerikaans. Het maakt in ieder geval wel duidelijk dat voldoende beweging ook nodig is voor de geestelijke balans van de hond.

) geen tijd kunnen/willen maken om hun hond uit te laten!! Beweging is na opvoeding het belangrijkste voor de hond!!
) 
Maar wanneer je ze uit elkaar haalt, houd je ze dan bij elkaar of juist niet???