Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kady1 schreef:mn deur uit en ik zit in het bos, wat behoorlijk groot is (groot genoeg voor een lekkere rit te paard van 1,5 uur)... dus ja ik zou zeggen van wel, zonder mijn katten zou ik met een flinke muizenplaag zitten (en ook vangen ze regelmatig ratten)
Babsiej schreef:Maar als je als eigenaar de verantwoording voor je kat neemt hebben we dat probleem helemaal niet.
Dat is alleen het probleem, men wil de verantwoording niet nemen, en dan hebben andere mensen/dieren het gedaan.
Jammer dat het zo moet, ik zorg er namelijk ook voor dat men geen last heeft van mijn dieren, en dat verwacht ik ook van mijn omgeving.
HLPhoto schreef:Maar het moedwillig doden van een rat of een muis mag wel? Ik zie het verschil niet zo eerlijk gezegd. Van een rat of een muis heb ik ook last, en die mogen ook niet op mijn erf komen. Mijn hond pakt ze ook als ze de kans krijgt (ook al zitten ze hier weinig en is ze meestal te traag...)
Chiqa schreef:*Checkt de stand van poll*
Gelukkig vind de ruime meerderheid nog steeds dat de kat heerlijk buiten mag rondhobbelenOndanks dat ze op andermans erfjes rondlopen
daar doe ik het voor.
Chiqa schreef:*Checkt de stand van poll*
Gelukkig vind de ruime meerderheid nog steeds dat de kat heerlijk buiten mag rondhobbelenOndanks dat ze op andermans erfjes rondlopen
daar doe ik het voor.
HBVisser schreef:Door gewoon te zorgen dat zijn/haar dieren op zijn/haar erf blijven en niet de hele buurt afzwerven. Je vindt het toch ook niet leuk als ik mijn auto bij jou op de oprit zet omdat die van mij toevallig vol stond of wel?Maar als het baasje nou van het bestaan van jouw hond niet eens afweet? Hoe kan hij er dan iets aan doen?
Babsiej schreef:Wederom amen. Als ik ooit katten heb (en nogmaals: vind het prachtige en leuke dieren) blijven ze óók op mijn erf.Het gaat hier nu alleen over honden, maar je stelt je kat aan veel meer gevaren bloot. Misschien moeten de katteneigenaren die hun katten overal maar los laten, zich eens realiseren dat simpelweg niet iedereen ervan gediend is. En zoals ik het hier lees is inderdaad met een aantal katteneigenaren absoluut niet te praten. Tenzij je zelf in de buidel wil tasten. Wat dus weer de omgekeerde wereld is.
HLPhoto schreef:HBVisser schreef:Door gewoon te zorgen dat zijn/haar dieren op zijn/haar erf blijven en niet de hele buurt afzwerven. Je vindt het toch ook niet leuk als ik mijn auto bij jou op de oprit zet omdat die van mij toevallig vol stond of wel?Maar als het baasje nou van het bestaan van jouw hond niet eens afweet? Hoe kan hij er dan iets aan doen?