klaver4dieren schreef:AaronYve schreef:Dit is niet het topic om hierover te discussieren. ik vind het wel een hele goeie discussie, want ik vind dus wel dat het de taak van de da is.
Hij zou een melding kunnen maken over het feit dat er een andere eigenaar staat geregistreerd bij dit dier.
En niet iedereen klakkeloos geloven, je hebt toch een soort van voorbeeldfunctie want dierenartsen kunnen dit controleren, wij niet.
Misschien kun je hierover een topic openen?
Bij wie moet de dierenarts daar melding van maken?
Ongeveer 1/3 van de GECHIPTE honden is niet juist geregisteeerd. Maar wat is juist? Mevrouw Jansen komt met de hond! Zijn woont samen met meneer Pietersen. De hond staan op de naam van Pietersen? Van wie is de hond? Als ze op één adres wonen, begrijp je dat het goed zit.
Maar ze zijn gescheiden afgelopen jaar? Ze wonen nu op een verschillende adres? Maar hoe kom je daar achter? Van wie is de hond dan?
Verder kan je bij veel databanken niet alle gegevens zien! Dan kan de eigenaar aangeven. Bijvoorbeeld alleen het mobiele nummer of emailadres! Handig voor je privicy (Je mag als databank wettelijk niet zo maar alle gegevens in de openbaarheid brengen).
Dus het is als dierenarts helemaal niet eenvoudig om dit te controleren.
Hetzelfde als het entboekje. Met kan het vergeten zijn, wil een rabiesvaccinatie voor het buitenland en vraagt een nieuw boekje - paspoort aan de deirenarts! Kan je niet zo maar weigeren als dierenarts! Dus heeft de eigenaar een nieuw boekje!
Verder heeft ongeveer 30 % van de mensen met een hond of kat minimaal 2 dierenartsen waar ze naar toe gaan!
Als regel heb je als dierenarts voor een simpel vaccinatie ongeveer 10 minuten.
Moet je een
- lichamelijk onderzoek doen,
- soms temperaturen,
- controle gebit, ogen, oren, lymfeknopen, anaalklieren,
- hart en longen luisteren, buik voelen, melkklieren controleren,
- soms wegen,
- je bevindingen noteren in de computer,
- vaccin klaarmaken, soms 2 of drie, (rabiës, kennelhoest, neusenting),
- toedienen,
- in het vaccinatieboekje invullen, tekenen, stempelen,
- even een kort gesprekje hoe het met de hond gaat, met name over voeding, gewichtmanagement, vlooien en wormen.
Dat wordt het controleren van de chip en kijken op internet of die vermist is, geen echt haalbare kaart! (mede omdat het eigendom vaak niet duidelijk te achterhalen is ivm de Wet op de Privacy)
Peter Klaver, dierenarts databank Petlook.nl
Mooie regel zeg, mijn dierenarts neemt gelukkig de tijd voor mijn dieren.
En ik ga niet in op de discussie zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, dit is hiervoor niet het topic! Misschien een topic openen als je wilt discussieren

maar het kan , onze kat was ook doodgereden en gewoon weggegooid en toen ze onze advertentie lazen hebben ze gezegd dat ze onze kat hadden doodgereden en weggegooid want sommige mensen , lezen die advertentie van vermiste dieren niet eens . maar ik denk waarschijnlijk dat zo'n vuile hufter je kleine ventje gewoon binnen heeft zitten of door verkocht . maar alsnog veel sterkte
maar ik BLIJF hoop houden hoor!!! en zodra ik meer weet laat ik het jullie ook zeker te weten horen!! Goed of slecht nieuws, ik laat t weten!