Ik heb geen ervaring met Farmfood, behalve dat het de bijnaam : Fart Food heeft.
Wat poep betreft: mijn hondjes poepen beiden 1 keer per dag een piepklein keuteltje. Ze eten dus uitsluitend vlees.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noek__ schreef:Mijn Franse Bulldog en Bouvier krijgen Eukanuba, en ben daar heel gelukkig mee: Mooie poep, minder scheetjes, perfecte lijn,...
Onze Yorkshire krijgt Royal Canin, wat voor zo n kleine vent, ook erg goed voer is , dezelfde voordelen als eukanuba. Ook eet hij het erg graag! We zijn overgeschakeld op aanraden van de dierenarts en de wisseltijd nam hij eerst zijn RC brokjes en dan pas die van Eukanuba.![]()
En de twee labradors krijgen Hills, om hun conditie op pijl te houden, want zoals we allemaal weten worden labradors rap vet:).
Btw: Op school hebben ze me wijsgemaakt dat Pedrigree erg beschadigend is voor de darmen. Nuja, ze hebben me wel meer dingen daar wijsgemaakt, en ook willen ze alleen het opperste beste voor hun beesten.
wimmus schreef:Noek__ schreef:Mijn Franse Bulldog en Bouvier krijgen Eukanuba, en ben daar heel gelukkig mee: Mooie poep, minder scheetjes, perfecte lijn,...
Onze Yorkshire krijgt Royal Canin, wat voor zo n kleine vent, ook erg goed voer is , dezelfde voordelen als eukanuba. Ook eet hij het erg graag! We zijn overgeschakeld op aanraden van de dierenarts en de wisseltijd nam hij eerst zijn RC brokjes en dan pas die van Eukanuba.![]()
En de twee labradors krijgen Hills, om hun conditie op pijl te houden, want zoals we allemaal weten worden labradors rap vet:).
Btw: Op school hebben ze me wijsgemaakt dat Pedrigree erg beschadigend is voor de darmen. Nuja, ze hebben me wel meer dingen daar wijsgemaakt, en ook willen ze alleen het opperste beste voor hun beesten.
Een reden dat veel dierenartsen Eukanuba aanraden, is vooral omdat deze nogal veel da's sponsort.
Eukanuba en Hills worden allebei op dieronvriendelijke wijze getest en onderzocht.
Chiqa schreef:Noek__ schreef:Jeetje :S
Dan toch maar allemaal op Royal Canin zetten?
Ach kom die onzin ga je toch niet mee inlaten....Eukanuba is prima voer is niet voor niets een marktleider.
En als jou hondjes het er goed op doen is dat toch prima
Chiqa schreef:Sorrie maar ik ben niet zo'n typje dit dit soort zaken reuzen spannend vindt.
Heb daar ook totaal geen interesse in, heb er meer dan voldoende ervaringen met RC en Eukanuba die zijn allemaal prima.
Oud en bejaard en nog kerngezond!![]()
Maar begrijp dat jullie zelf het eigen vee slachten en fokken voordat je het in voert aan je dieren?
want och dr zal maar een stofje indwarrelen
wimmus schreef:dat het jou geen donder uitmaakt, moet jij weten. Maar ga vervolgens niet mensen afkraken die gezondheid van hun dier wél reuzespannend vinden.
cloris schreef:Overschakelen naar FarmFood kan nog wel eens voor problemen zorgen, het beste kan je eerst een week pens geven en dan rustig aan naar de FarmFood, daarbij hoort is veel gevallen ook nog een soort van ontgiftingsperiode, daar moet je doorheen.
Als het veel ontlasting blijft veroorzaken kan het ook zijn dat je teveel geeft, ik moest toen ongeveer de helft geven van wat ik normaal gaf.
Chiqa schreef:wimmus schreef:dat het jou geen donder uitmaakt, moet jij weten. Maar ga vervolgens niet mensen afkraken die gezondheid van hun dier wél reuzespannend vinden.
De gezondheid van mijn dieren is niet belangrijk? Vervelende insinuatie zeg!
De gezondheid van mijn dieren staat zeer hoog in het vaandel, vind ik zeer van belang.
En daar heeft RC prima zijn sporen in nagelaten
Maar begrijp dat het jou niet lukt je eigen slachtvee te volgen, fokken en slachten?
wimmus schreef:Overtrokken insinuatie inderdaad, excuus.
wimmus schreef:Mijn eigen kudde slachtdieren opzetten is wel een interessant plan zijn, zelfs haalbaar.
Helaas heb ik daar momenteel te weinig tijd voor.
kimmie261 schreef:onder premium brok versta ik brok waar een hoog vlees percentage inzit en niet opgevuld is met bietenpulp,maismeel,kippeveren en granen....
en dat is eukanuba,RC ,hills enz wel,dus 2de hands brok..paardenbrok met vleessmaak,aan mij zouden ze geen cent verdienen
premium brokken herken je niet aan de hoeveelheid reclame en mooie verpakkingen om hun granenbrokken heen....
blijf erbij een hond is een carnivoor,en als je je verdiept in het hondwezen en beter wil voeren voor je hond,dan zorg je dat deze in ieder geval brok met zo'n hoog mogelijk percentage vlees erin krijgt,en je oren niet laat hangen naar de hoeveelheid reclame die een bedrijf maakt of weet te maken..
zelf een beetje logisch nadenken over wat je voert is toch niet teveel gevraagd...?