Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:09

Geweldig Meikje! Je hebt gewoon een hele "poepcurve" bijgehouden _O-

Ik heb geen ervaring met Farmfood, behalve dat het de bijnaam : Fart Food heeft.

Wat poep betreft: mijn hondjes poepen beiden 1 keer per dag een piepklein keuteltje. Ze eten dus uitsluitend vlees.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:10

Ik voer Cavom aan mijn kruising Fila Brasiliero x Holl herder.

Ben er erg tevreden mee :j

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:24

Ik voer sinds een paar weken ook Cavom,ik had er hier op bokt veel goede verhalen over gelezen en toen kwam ik er achter dat mijn veevoer handelaar het ook verkoopt.
Het bevalt goed, de honden vinden het erg lekker en glimmen weer als een gek(mijn reu van 5 was de laatste tijd vrij dof van vacht.
ook lijkt het of hij minder verhaart.
Bijkoment voordeel is ook nog dat het goedkoper is dan wat ik eerst gaf(lam en rijst van Greenfields).
Tot nu toe ben ik er heel tevreden over!

Voorheen lieten ze ook veel meer stinkscheten, wat ik nu eigenlijk ook niet meer merk.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:35

Mijn Franse Bulldog en Bouvier krijgen Eukanuba, en ben daar heel gelukkig mee: Mooie poep, minder scheetjes, perfecte lijn,...
Onze Yorkshire krijgt Royal Canin, wat voor zo n kleine vent, ook erg goed voer is , dezelfde voordelen als eukanuba. Ook eet hij het erg graag! We zijn overgeschakeld op aanraden van de dierenarts en de wisseltijd nam hij eerst zijn RC brokjes en dan pas die van Eukanuba. :Y)
En de twee labradors krijgen Hills, om hun conditie op pijl te houden, want zoals we allemaal weten worden labradors rap vet:).

Btw: Op school hebben ze me wijsgemaakt dat Pedrigree erg beschadigend is voor de darmen. Nuja, ze hebben me wel meer dingen daar wijsgemaakt, en ook willen ze alleen het opperste beste voor hun beesten.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:38

Noek__ schreef:
Mijn Franse Bulldog en Bouvier krijgen Eukanuba, en ben daar heel gelukkig mee: Mooie poep, minder scheetjes, perfecte lijn,...
Onze Yorkshire krijgt Royal Canin, wat voor zo n kleine vent, ook erg goed voer is , dezelfde voordelen als eukanuba. Ook eet hij het erg graag! We zijn overgeschakeld op aanraden van de dierenarts en de wisseltijd nam hij eerst zijn RC brokjes en dan pas die van Eukanuba. :Y)
En de twee labradors krijgen Hills, om hun conditie op pijl te houden, want zoals we allemaal weten worden labradors rap vet:).

Btw: Op school hebben ze me wijsgemaakt dat Pedrigree erg beschadigend is voor de darmen. Nuja, ze hebben me wel meer dingen daar wijsgemaakt, en ook willen ze alleen het opperste beste voor hun beesten.

Een reden dat veel dierenartsen Eukanuba aanraden, is vooral omdat deze nogal veel da's sponsort.
Eukanuba en Hills worden allebei op dieronvriendelijke wijze getest en onderzocht.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:41

wimmus schreef:
Noek__ schreef:

Een reden dat veel dierenartsen Eukanuba aanraden, is vooral omdat deze nogal veel da's sponsort.
Eukanuba en Hills worden allebei op dieronvriendelijke wijze getest en onderzocht.

Jeetje :S
Dan toch maar allemaal op Royal Canin zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:02

Noek__ schreef:

Ach kom die onzin ga je toch niet mee inlaten....Eukanuba is prima voer is niet voor niets een marktleider.
En als jou hondjes het er goed op doen is dat toch prima :)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:15

Ja je honden BHA en BHT voeren is ook onzin ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:17

En wat is BHA en BHT?

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:20

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:20

Ik geef de honden Royal Canin Croc... Een brok die al heel lang bestaat en ik vind hem super voor de honden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:21

Myra87 schreef:
Een bestanddeel dat nou juist in die dure brokken zit om het houdbaar te houden

Ach te verwaarlozen dus :)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:21

Chiqa schreef:
Noek__ schreef:

Ach kom die onzin ga je toch niet mee inlaten....Eukanuba is prima voer is niet voor niets een marktleider.
En als jou hondjes het er goed op doen is dat toch prima :)

Eukanuba wordt geproduceerd door P&G. Met een beetje googelen zie je vanzelf hoe het er bij dit bedrijf aan toe gaat. Dat het marktleider is, komt wellicht doordat P&G veel dierenartsen sponsort en gigantisch veel geld in hun PR pompt.
Het is niet bepaald onzin dat P&G dieronvriendelijke testen uitvoerd. Inmiddels roepen talrijke organisaties mensen op om dit bedrijf te boycotten.

Misschien geen reden om meteen over te stappen, wél iets om in gedachten te houden.

BHA & BHT zijn kankerverwekkende stoffen die in het voer verwerkt zitten. Erg gezond voor honden, dikke onzin dus 8)7

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:23

Chiqa schreef:
Myra87 schreef:
Een bestanddeel dat nou juist in die dure brokken zit om het houdbaar te houden

Ach te verwaarlozen dus :)

Ach, het is maar net wat je er zelf mee doet he

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:26

Die van mij wilden nooit Hills en Eukanuba... Zo zie je dat ze ook nog eens hun voorkeur hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:29

Sorrie maar ik ben niet zo'n typje dit dit soort zaken reuzen spannend vindt.
Heb daar ook totaal geen interesse in, heb er meer dan voldoende ervaringen met RC en Eukanuba die zijn allemaal prima.
Oud en bejaard en nog kerngezond! :P

Maar begrijp dat jullie zelf het eigen vee slachten en fokken voordat je het in voert aan je dieren?

want och dr zal maar een stofje indwarrelen :+

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:37

Chiqa schreef:
Sorrie maar ik ben niet zo'n typje dit dit soort zaken reuzen spannend vindt.
Heb daar ook totaal geen interesse in, heb er meer dan voldoende ervaringen met RC en Eukanuba die zijn allemaal prima.
Oud en bejaard en nog kerngezond! :P

Maar begrijp dat jullie zelf het eigen vee slachten en fokken voordat je het in voert aan je dieren?

want och dr zal maar een stofje indwarrelen :+

Gut, sorry dat er mensen zijn die het wél interessant vinden wat voor troep er gemiddeld in eten te vinden is.
Dat het jou geen donder uitmaakt, moet jij weten. Maar ga vervolgens niet mensen afkraken die gezondheid van hun dier wél reuzespannend vinden.

De feiten zijn nu eenmaal dat Eukanuba/Iams op dieronvriendelijke wijze word getest. Nog een feit is dat veel brokken, oa Royal Canin en Eukanuba, BHA en BHT bevatten. Deze stoffen staan bekend als kankerverwekkend.

Wat jij met die feiten doet, moet je zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:41

wimmus schreef:
dat het jou geen donder uitmaakt, moet jij weten. Maar ga vervolgens niet mensen afkraken die gezondheid van hun dier wél reuzespannend vinden.

De gezondheid van mijn dieren is niet belangrijk? Vervelende insinuatie zeg!

De gezondheid van mijn dieren staat zeer hoog in het vaandel, vind ik zeer van belang.
En daar heeft RC prima zijn sporen in nagelaten :)

Maar begrijp dat het jou niet lukt je eigen slachtvee te volgen, fokken en slachten?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:44

cloris schreef:
Overschakelen naar FarmFood kan nog wel eens voor problemen zorgen, het beste kan je eerst een week pens geven en dan rustig aan naar de FarmFood, daarbij hoort is veel gevallen ook nog een soort van ontgiftingsperiode, daar moet je doorheen.
Als het veel ontlasting blijft veroorzaken kan het ook zijn dat je teveel geeft, ik moest toen ongeveer de helft geven van wat ik normaal gaf.

Idd Farmfood is trouwens geperste brok, andere brokken geextrudeerd, wat wil zeggen dat farmfood uitzet in de maag, daarom dat je vaak minder moet voeren. Ook is farmfood een zwaar voer. Onze dober krijgt het al sinds hij klein was. uitstekend, enige voer waar hij geen diarree op deed. Mijn pupje nu kreeg bij de fokker bento (is van versele laga, niet te vinden in nederland dus :P ) en ben nu wel aan het twijfelen om eerst een half jaar pupvoer van royal canin of hills te geven of onmiddelijk farmfood.
Farmfood geeft idd een soort ontgiftigingsperiode.

@wimmus: elk voer moet testen, zonder komt het gewoon niet op de markt en wat is dieronvriendelijk, omdat ze ook dieten gaan testen? Naja ik heb er mss een andere kijk op...
Feit is dat tegenwoordig behoorlijk wat allergieen voorkomen op voer, waar dit aan ligt geen idee, maar ergens schrikt het me toch af om de goedkopere merken te gaan voeren. als ik naar een gewoon voer ga (RC of Hills) dan waarschijnlijk enkel om de pupperiode te overbruggen en dan wel de betere merken. Er wordt naar die voeders wel ongelooflijk veel research gedaan, met de dieten zie ik echt goede resultaten enzo, dus de gewone voerreeks zal wel niet zo slecht zijn. Als ik anders op een ander voer overga wil ik farmfood proberen. op zich tot nu toe altijd heel erg tevreden geweest.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:58

Chiqa schreef:
wimmus schreef:
dat het jou geen donder uitmaakt, moet jij weten. Maar ga vervolgens niet mensen afkraken die gezondheid van hun dier wél reuzespannend vinden.

De gezondheid van mijn dieren is niet belangrijk? Vervelende insinuatie zeg!

De gezondheid van mijn dieren staat zeer hoog in het vaandel, vind ik zeer van belang.
En daar heeft RC prima zijn sporen in nagelaten :)

Maar begrijp dat het jou niet lukt je eigen slachtvee te volgen, fokken en slachten?

Overtrokken insinuatie inderdaad, excuus.

Mijn eigen kudde slachtdieren opzetten is wel een interessant plan zijn, zelfs haalbaar.
Helaas heb ik daar momenteel te weinig tijd voor.
Ik voer mijn hond & kat voornamelijk KVV, kant en klaar 'vers' vlees.
Ik wil mijn dieren zo min mogelijk schadelijke stoffen voeren, en ze zo dicht mogelijk bij hun natuur houden. En ja, natuurlijk ben je dan ook niet 100% zeker van wat je voert en kan het allemaal nog veel beter.
So be it, momenteel is dit het beste wat ik ze bieden kan. Mijn dieren zijn gezond en ik hoop dat op deze manier zo te houden.

@zitake; tussen dieren testen en dieren testen zit een groot verschil.
Vrijwel alle A-merken (oa RC) worden bij dezelfde bedrijven getest. Bedrijven die diervriendelijk testen, de dieren goed huisvesten en niet bewust doodziek maken. Eukanuba/Iams en Hills worden door andere bedrijven getest, en van deze bedrijven is het bekend dat ze niet diervriendelijk zijn.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:33

Mijn hond kreeg als pup Fokker en nu Prins procare super.. Op beide doet ze het heel erg goed! Over de voerkeuze is ook wel veel nagedacht dus we hebben niet zomaar het eerste de beste voer uit het schap getrokken. Ze heeft weinig ontlasting, een mooie gezonde vacht en mooie tanden en kiezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:07

wimmus schreef:
Overtrokken insinuatie inderdaad, excuus.

Fijn dat je je woorden terugneemt kon je woorden al niet plaatsen.
wimmus schreef:
Mijn eigen kudde slachtdieren opzetten is wel een interessant plan zijn, zelfs haalbaar.
Helaas heb ik daar momenteel te weinig tijd voor.

Ga j e dan ook de brok die ze eten checken op alle mogelijk denkbare enge stofjes, en hoe wil je dat doen met huisvesting?
Want buiten staan ze ook maar in het milieu. Lijkt me naast een haast ombetaalbare zaak ook een zeer kostbare....En dat terwijl het ook in de schappen ligt en er miljarden dieren ontzettend goed oud op kunnen worden.

De levensverwachting is immers niet voor niets enorm gestegen sinds de komst van de premium brok.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:20

Als je het op schapen betrekt, is het onderhoud zo kostbaar niet. Die hoeven winters geen biks bijgevoert te krijgen, kun je ook met natuurlijke producten (kuil) bijvoeren. Biologisch ontwormen en verder geen preventieve behandelingen geven, klaar ben je. Vleeskoeien idem.
Een goed weidebeheer hoeft ook niet vol chemische middelen te zitten.. precies hetzelfde als hoe ik het momenteel voor paarden probeer te regelen eigenlijk. Helaas is de theorie makkelijker dan de praktijk.

Ik weet ook wel dat de ideale situatie niet haalbaar is. Maar bv KVV en Orijen voer je heel makkelijk, en bevat minder mogelijk schadelijke stoffen dan brok met BHT. Dan vind ik het logisch dat ik daar voor kies.
Als jij daar niet voor kiest, dan zal dat mij weinig uitmaken. Er zijn echter mensen die het ook niet zouden voeren als ze wisten wat er allemaal in brok gestopt word, dan vind ik het belangrijk dat ze dat wel weten. Want van de bedrijven zelf krijg je alleen maar onzin te horen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:36

onder premium brok versta ik brok waar een hoog vlees percentage inzit en niet opgevuld is met bietenpulp,maismeel,kippeveren en granen....

en dat is eukanuba,RC ,hills enz wel,dus 2de hands brok..paardenbrok met vleessmaak,aan mij zouden ze geen cent verdienen :n

premium brokken herken je niet aan de hoeveelheid reclame en mooie verpakkingen om hun granenbrokken heen....

blijf erbij een hond is een carnivoor,en als je je verdiept in het hondwezen en beter wil voeren voor je hond,dan zorg je dat deze in ieder geval brok met zo'n hoog mogelijk percentage vlees erin krijgt,en je oren niet laat hangen naar de hoeveelheid reclame die een bedrijf maakt of weet te maken..

zelf een beetje logisch nadenken over wat je voert is toch niet teveel gevraagd...?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:47

kimmie261 schreef:
onder premium brok versta ik brok waar een hoog vlees percentage inzit en niet opgevuld is met bietenpulp,maismeel,kippeveren en granen....

en dat is eukanuba,RC ,hills enz wel,dus 2de hands brok..paardenbrok met vleessmaak,aan mij zouden ze geen cent verdienen :n

premium brokken herken je niet aan de hoeveelheid reclame en mooie verpakkingen om hun granenbrokken heen....

blijf erbij een hond is een carnivoor,en als je je verdiept in het hondwezen en beter wil voeren voor je hond,dan zorg je dat deze in ieder geval brok met zo'n hoog mogelijk percentage vlees erin krijgt,en je oren niet laat hangen naar de hoeveelheid reclame die een bedrijf maakt of weet te maken..

zelf een beetje logisch nadenken over wat je voert is toch niet teveel gevraagd...?

Tuurlijk kan iedereen daar over nadenken maar iedereen ziet het ook weer anders dus daar zit ook weer een verschil in... En de 1 heeft er wat meer voor over om zich te verdiepen dan de ander. Er zijn bijvoorbeeld mensen die de hond nooit kliekjes van hun eten geven en er zijn mensen die dat dagelijks doen of dat de honden niet anders krijgen. Waarschijnlijk vinden ze het allen een goede manier om hun dier eten te geven...