Het naschoppen van de vrouw vind ik notdone omdat het geen enkel nut/ recht meer heeft.
Al kan ik mij enigzins wel de woede voorstellen,.
Maar als mijn honden ruziemaken of 1 vliegt hen aan.
Dan krijgen ze toch echt wel een giga rotschop voor hun donder om los te laten.al is het mijn hond of die van iemand anders dat zal me geen snars uitmaken.
Heb het wel eens gehad dat een teckel een andere hond niet meer losliet , je kon doen wat je wou maar denk maar niet dat hij losliet.
Nou hierbij toch echt mooi een giga etensbak op zn kop gesmeten. dan denk ik je moet toch wat he. Zal heus wel pijn doen maar loslaten zal die.
Enigzins wij hebben een aantal honden dus die lopen ook altijd in een roedel en los. Tja er zijn best wat mensen die vinden dat we ze aan moeten lijnen want het kan nooit luisteren...

Allemaal staan ze prima onder appel en ja ze luisteren prima.
Maar er zijn altijd honden wei aan elkaar een hekel hebben.
Wij zorgen er altijd voor dat ze dan bij ons blijven en volgen. en afleiden.
Als een andere hond 1 van onze aanvliegt proberen we vaak de rest erbuiten te houden. maar het gebeurd dat ze met de hele groep op de andere vliegen. vaak lost het ziochzelf wel op.
maar honden die echt vechten dan doe ik er alles aan om ze uit elkaar te krijgen en als dat met een rotschop moet een klap met een paraplu of whatever zo be it.
En ook mijn eigen honden zullen dan een giga opdonder krijgen als ze zoiets doen

TS: Het dominante gedrag moet je echt de kop indrukken. je bent duidelijk niet de baas over de hond en daar neemt hij genoegen mee.
Ik raad je aan met de hond op curcus te gaan ook goed met soortgenoten en om je overwicht kwa begeleiding terug te winnen, dat zal een heel stuk helpen om te zorgen dat je hond luistert ook als hij een hond tegenkomt die hij duidelijk niet mag
) vooral door mensen die de hondentaal dus niet eigen willen maken, die denken dat de gemiddelde hond slim genoeg is om onze taal te begrijpen.....ik heb daar nog een heel goed voorbeeld van. ik loop met mijn honden langs het kanaal komt een vrouw me tegemoed met 2 teckels teef en een reu. (los lopend)

Precies hoe ik er ook over denk.
) , máár als het gaat om mensengedrag, denk ik niet dat een normale manier van communiseren over wat er daarvoor was gebeurd nog mogelijk was 
dat weet je als je al een klein beetje de hondentaal kent.