De hond waar je een blokje voor om gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:41

Ik heb niet alle 15 pagina's doorgelezen
Het naschoppen van de vrouw vind ik notdone omdat het geen enkel nut/ recht meer heeft.
Al kan ik mij enigzins wel de woede voorstellen,.
Maar als mijn honden ruziemaken of 1 vliegt hen aan.
Dan krijgen ze toch echt wel een giga rotschop voor hun donder om los te laten.al is het mijn hond of die van iemand anders dat zal me geen snars uitmaken.
Heb het wel eens gehad dat een teckel een andere hond niet meer losliet , je kon doen wat je wou maar denk maar niet dat hij losliet.
Nou hierbij toch echt mooi een giga etensbak op zn kop gesmeten. dan denk ik je moet toch wat he. Zal heus wel pijn doen maar loslaten zal die.

Enigzins wij hebben een aantal honden dus die lopen ook altijd in een roedel en los. Tja er zijn best wat mensen die vinden dat we ze aan moeten lijnen want het kan nooit luisteren... :+
Allemaal staan ze prima onder appel en ja ze luisteren prima.
Maar er zijn altijd honden wei aan elkaar een hekel hebben.
Wij zorgen er altijd voor dat ze dan bij ons blijven en volgen. en afleiden.
Als een andere hond 1 van onze aanvliegt proberen we vaak de rest erbuiten te houden. maar het gebeurd dat ze met de hele groep op de andere vliegen. vaak lost het ziochzelf wel op.
maar honden die echt vechten dan doe ik er alles aan om ze uit elkaar te krijgen en als dat met een rotschop moet een klap met een paraplu of whatever zo be it.
En ook mijn eigen honden zullen dan een giga opdonder krijgen als ze zoiets doen :)

TS: Het dominante gedrag moet je echt de kop indrukken. je bent duidelijk niet de baas over de hond en daar neemt hij genoegen mee.
Ik raad je aan met de hond op curcus te gaan ook goed met soortgenoten en om je overwicht kwa begeleiding terug te winnen, dat zal een heel stuk helpen om te zorgen dat je hond luistert ook als hij een hond tegenkomt die hij duidelijk niet mag ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:02

Toushie schreef:
Ik heb niet alle 15 pagina's doorgelezen
Het naschoppen van de vrouw vind ik notdone omdat het geen enkel nut/ recht meer heeft.

en ik vraag me nog steeds af in hoever het natrappen was.
Hoop niet dat ik er overheen heb gelezen.
Als die vrouw zo'n goeie trap kon geven moet de hond van de ts toch heel dichtbij de vrouw zijn geweest. Zij kon de situatie misschien nog (steeds) als gevaarlijk hebben gezien.. wel of niet gezien dat de hond net was aangelijnt én dan nog met de vraag of de ts haar hond wel onder controle zou hebben met lijn... kan alsnog bedreigend zijn overgekomen en ja dán is het geen natrappen.

Toushie

Re: De hond waar je een blokje voor om gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:05

Superwoman: ik ga dan uit van wat ik op de 1e pagina heb gelezen. En dat het kan niet vanuit de vrouw oordelen maar vanuit de Ts gezien haar hond geen schade meer kond uitrichten :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:07

Toushie schreef:
Superwoman: ik ga dan uit van wat ik op de 1e pagina heb gelezen. En dat het kan niet vanuit de vrouw oordelen maar vanuit de Ts gezien haar hond geen schade meer kond uitrichten :)

begrijp ik :j

Ik ben er even over gaan nadenken en tot de conclusie gekomen dat de situatie van de vrouw wel eens heel anders geweest zou kunnen zijn en ds ook de reden waarom zij een schop gaf.
Lijkt mij dat de ts daar misschien nog even over na kan denken?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:20

Toushie schreef:

Daarop heeft ts na al die pagina's nog steeds niet geantwoord, meerdere mensen hebben gevraagt: in hoeverre was het naschoppen, was de hond van de ts al uit de buurt van de andere hond? want zoals ik het lees: de hond rende terug naar zijn baasje en ts haar hond rende erachteraan, ts ook, die kon toen de hond vastklikken (zat de hond toen nog op die andere, aan die andere, haalde ie nog steeds uit oid?) en toen schopte de vrouw ts haar hond...

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 13:02

Bonita_Bon schreef:
Toushie schreef:

Daarop heeft ts na al die pagina's nog steeds niet geantwoord, meerdere mensen hebben gevraagt: in hoeverre was het naschoppen, was de hond van de ts al uit de buurt van de andere hond? want zoals ik het lees: de hond rende terug naar zijn baasje en ts haar hond rende erachteraan, ts ook, die kon toen de hond vastklikken (zat de hond toen nog op die andere, aan die andere, haalde ie nog steeds uit oid?) en toen schopte de vrouw ts haar hond...

Ik kan niet op elke reactie in het topic antwoorden! ik heb dan over deze vraag heen gekeken, excuses.
Toen de honden elkaar achterna renden, ben ik er niet achterna gegaan. Toen de honden terug kwamen kon ik Lex pakken toen de andere hond al bij baas was ( de vrouw stond een 2 meter achter mij, want ik was naar voren gelopen ). Toen trapte de vrouw lex, er zaten dus zeker 30 sec. tussen. De honden waren allang van elkaar af. Toen heb ik dus de vrouw haar huid volgescholden, en toen liep de stampend weg met nog een paar kreten als *** hond, volgende keer ga ik dit en dat doen etc.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:06

Citaat:
Ik denk het wel. Lex is absoluut geen valse hond !
Dr komt heel vaak een klein wit hondje bij ons logeren, waar hij super mee om kan gaan. Dat is dan wel een teefje, maar die laat absoluut niet over zich heen lopen..

Het lag hem ook gewoon aan deze hond, ze liggen elkaar gewoon niet! Lex liep overigens ook een tijdje bij een uitlaatservice, dan kwamen ze hem ophalen en mocht ie met een groepje in een heel groot bos/strandgebied lopen. Dat ging altijd super! Nooit gevochten oid.

RightOn schreef:
heb je trouwens nog gezegt tegen haar dat het dom was om haar hond omhoog te trekken terwijl hij voor jouw hond op de rug ging liggen?
en had jouw hond dan de aanval gestaakt denk je?

het zijn vaak de baasjes die problemen tussen 2 honden veroorzaken. er wordt te snel geroepen dat een hond niet spoort, (nou kan mijn asiel hond echt een beetje vreemd uit de hoek komen :D ) vooral door mensen die de hondentaal dus niet eigen willen maken, die denken dat de gemiddelde hond slim genoeg is om onze taal te begrijpen.....ik heb daar nog een heel goed voorbeeld van. ik loop met mijn honden langs het kanaal komt een vrouw me tegemoed met 2 teckels teef en een reu. (los lopend)
ik doe mijn boxerteef aan de lijn en laat mijn franse bulldog die ook heel dominant is maar echt heel braaf en eerlijk is met andere honden wel nog los lopen, heb hem al sins dat hij 8 weken was. die teckelreu en mijn bull komen het eerst bij elkaar. ze doen een beetje stoer tegen elkaar maar niks aan de hand...komt die vrouw snel aan lopen, begint nee nee nee te roepen en geeft mijn bull met haar voet een por (gelukkig niet hard) en toen ging het dus mis. bull schrikt en kijkt waar die voet vandaan komt en de teckel denkt ha die kan ik heben en duikt op mijn bull, zo jammer. :')

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:15

Jouw hond wil je wel beschermen, maar op een manier dat hij tegenover andere honden agressief kan reageren. Helaas is mijn oude hond helemaal doorelkaar geschud door een herder en had vreselijke wonden. De baas deed niks.. Tweede keer weer aangevallen door een herder, de baas deed weer niks dus ben ik zelf bovenop die herder gesprongen. Jammer dat die herder dan wat overkomt, maar als de baas dit weet niet los laten lopen dus! Ik heb uitgelegd aan die man waarom ik zo reageerde en hij snapte mijn reactie. Nu is het een goede vriend van ons en heeft netjes zijn hond aan de lijn.
De reactie van die vrouw is pure frustratie, zij komt ook voor haar hond op en is erg geschrokken. Jij schrikt weer doordat jouw hond een schop krijgt. Maar je weet hoe hij op andere mensen en honden reageert, dus dat risico moet je gewoon niet nemen! het gaat ten koste van andere mensen en dieren, dat jij een balletje wilt gooien. Kennelijk is hij dan niet te vertrouwen en moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:21

Eva1993 schreef:
Bedankt voor de reacties. Is toch wel enigszins schokkend om te horen dat iedereen mijn hond een trap zou geven, omdat mijn hond echt een schat van een beest is..

O, hij is overigens wel gestraft! Hij doet dit ook wel eens aan de lijn, en dan schaam ik me zo erg dat ik begin te schreeuwen NEE en dat soort dingen, dan gaat hij wel dergelijk op de grond liggen met zijn hoofd laag en zijn oren plat.. Hij weet dus wel dat het fout is !

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om heel het topic door te lezen. Maar tot nu toe ben ik nog nooit een lieve witte herder tegen gekomen. Ik ken er nu 3 en allemaal schatten van beesten naar de mens toe. Maar naar andere honden ze lusten ze rauw.
Dat is idd de hond waarvoor ik een blokje om loop.

En idd een gevecht komt van 2 kanten. Ik heb zelf een boxer die door zijn vorige eigenaar ook niet echt is opgevoed. Maar die gaat nooit los als ik weet dat er een hond kan komen, waarbij het verkeerd kan gaan.
1 keer is het verkeerd gegaan. Ik had me handen vol en me hond aan z'n loopband. De andere eigenaar zegt ; Dit gaat niet goed zo!!
Me hond mij me geroepen maar nog niet op het remmetje. Ik zei nog wacht even. Nee ze loopt gewoon door. Die andere hond komt dreigend op mijn hond af. En daar ging hij. Hij sprong er gewoon bovenop. Kon me ogen niet geloven. Heb hem zelf een tik gegeven. En hij liet los. Idd de eigenaar geeft mijn hond zo'n rotschop, 3 dagen lang kon hij amper lopen. Dit is ook afgelopen tussen een gevecht tussen de eigenaar en mij. Niemand geeft hem een schop waarbij hij een meter verder beland terwijl hij al los liet.

Snap niet waarom iemand het in zijn hoofd haalt om een hond te schoppen. Een klap met de riem, of je hand is meestal genoeg. Of die hond moet echt ziek in zijn kop zijn.

Maar goed 2 honden die elkaar aankijken, instict komt naar boven. De ene is dominant de ander onderdanig. Dan gaat het goed. 2 dominant gaat het eigenlijk altijd fout.
Zou er niet teveel wakker van liggen. Hier heb je weer van geleerd en klaar. Jij houd je hond gewoon vast, of als het veilig is los.Dan lopen ze toch maar een blokje om voor je.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:25

sharir: wat de meeste mensen met een schop bedoelen zullen vast niet bedoelen dat de hond 3 dagen niet meer kan lopen ;)
Tenminste ik in ieder geval niet. ik geef heus wel een schop maar dan kunnen de honden nog wel gewoon bewegen ;) en ik denk dat meerdere mensen die zouden schoppen net zo doen.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:35

Dat is dus de reden dat ik mijn rottweiler niet los laat, omdat ik dit soort situaties voor wil zijn. Hoe lief hij ook is er hoeft maar 1 ding te gebeuren en je wordt met de nek aan gekeken en je hond is er de dupe van.

Ik ga meestal naast het gewoon uitlaten naar een gebied waar geen honden lopen en daar mag hij dan wel los.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:37

dirtchick schreef:
Dat is dus de reden dat ik mijn rottweiler niet los laat, omdat ik dit soort situaties voor wil zijn. Hoe lief hij ook is er hoeft maar 1 ding te gebeuren en je wordt met de nek aan gekeken en je hond is er de dupe van.

Ik ga meestal naast het gewoon uitlaten naar een gebied waar geen honden lopen en daar mag hij dan wel los
.

hoe weet je dat daar geen honden lopen? jij loopt er toch ook?
de TS dacht ook dat er niemand meer op straat zou zijn.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:47

nicci88 schreef:
dirtchick schreef:

Ik ga meestal naast het gewoon uitlaten naar een gebied waar geen honden lopen en daar mag hij dan wel los
.

hoe weet je dat daar geen honden lopen? jij loopt er toch ook?
de TS dacht ook dat er niemand meer op straat zou zijn.

Omdat ik er met de auto ruim 20 minuten voor moet rijden en je daar niet zomaar kan komen ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:33

Eva1993 schreef:
Ik kan niet op elke reactie in het topic antwoorden! ik heb dan over deze vraag heen gekeken, excuses.
Toen de honden elkaar achterna renden, ben ik er niet achterna gegaan. Toen de honden terug kwamen kon ik Lex pakken toen de andere hond al bij baas was ( de vrouw stond een 2 meter achter mij, want ik was naar voren gelopen ). Toen trapte de vrouw lex, er zaten dus zeker 30 sec. tussen. De honden waren allang van elkaar af. Toen heb ik dus de vrouw haar huid volgescholden, en toen liep de stampend weg met nog een paar kreten als *** hond, volgende keer ga ik dit en dat doen etc.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

nou eigenlijk snap ik nog steeds niet dat die vrouw zo dicht bij je hond stond na 30 seconden...
Als mijn hond werd aangevallen zou ik zo snel mogelijk weglopen om (met mijn hond) bij die hond vandaan te komen en schoppen als hij te dichtbij is.
Zou trouwens ook wel pissed zijn als de baas niks deed in dat geval.

Toushie: ik zou wel hárd schoppen hoor :o
Moet niet hebben dat die hond nog kan denken dat ik met hem wil vechten en hij mij wel aan kan.
Hij moet nog maar 1 ding willen en dat is weg van mij en mijn hond }:)

BTW zoek ik ook meestal plekken op waar wij tot nu toe geen honden zijn tegen gekomen.
Mijn hond doet niks en dat wil ik zo houden. Overgens mag onze hond ook lekker los op ons erf, waar ze lekker kan rennen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:35

Superwoman, schop je de eerste keer gelijk zo hard dan? :+
Niet dat ik zo zachtjes schop hoor , maar meestal niet zo hard dat ze 3 dagen niet kunnen lopen...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:36

@ dirtchick: ja maar als jij er kan komen, kunnen andere er toch ook komen? of is het je eigen terrein?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:43

Toushie schreef:
Superwoman, schop je de eerste keer gelijk zo hard dan? :+
Niet dat ik zo zachtjes schop hoor , maar meestal niet zo hard dat ze 3 dagen niet kunnen lopen...

Zal er vanaf hangen hoe ik hem raak denk ik en hoe agessief die hond op mij over komt.
Als je voor de hond op de verkeerde plek schopt, kunnen ze daar best heel veel last van hebben.
Ik zal nooit bewust een dier letterlijk kapot schoppen, ookal is hij niet de liefste.
Dus ja, ik schop de eerste keer gelijk hard zodat ik geen 2e x hoef te schoppen, maar zal wel rekening houden met de grote van de hond etc en proberen te mikken op de juiste plek

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:49

nicci88 schreef:
@ dirtchick: ja maar als jij er kan komen, kunnen andere er toch ook komen? of is het je eigen terrein?

tot nu toe is er niemand die het plekje heeft gevonden dus ik ben er blij mee, mocht dat wel zo zijn dan gaat ie gewoon aan de lijn.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:49

dirtchick schreef:

Ik ga meestal naast het gewoon uitlaten naar een gebied waar geen honden lopen en daar mag hij dan wel los.

Wij hebben een tijdje een herder gehad, was ook een super lief beest maar mijn moeder ging ook om de reden die jij noemt naar een gebied waar bijna geen andere honden kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:55

Vind vooral de eerste reactie van die vrouw oerstom.. haar hond gaat liggen en zij trekt hem overeind. Sorry maar dan heb je er toch ook weinig kaas van gegeten? En naschoppen als een hond alweer vast zit aan de riem, nee dat kan echt niet. Als het nu bovenop je hond zit en er gebeurd vanaf diens baasjes kant niks. Ja dan moet je wat, maar nog even er op af stappen om een schop te verkopen. Dat had ze bij mij niet moeten doen, dan had ze een gigantische klap terug gekregen. Als mijn hond een ander aanvalt en ik sta daar niet naast dan mag iemand best ingrijpen en een schop verkopen naar formaat, maar no way dat iemand mijn hond een trap verkoopt als het aan de riem vastzit en niet meer op die hond zit.

Jammer dat het zo gegaan is, zo te lezen ben je niet iemand die haar hond gewoon los laat lopen zonder erg in de omgeving te hebben. Je hebt van tevoren gekeken en toen mocht die pas los en kwam zij na een poosje langs met haar hond. Misschien is op cursus een optie? Dat die ook in zulke situaties naar je gaat luisteren? Zou natuurlijk jammer wezen als die niet meer los kan.

superwoman schreef:
Vind niet dat zij nog recht had om de andere vrouw te vertellen wat ze "fout" deed.

Ik vind wel degelijk dat ze wat daarvoor had mogen zeggen tegen die vrouw. Misschien dat het in deze situatie niet uitmaakt, maar ik ken zat honden die niks doen als de ander onderdanig -genoeg- is, door je hond dan omhoog te trekken zorg je juist voor problemen. Dat is niet om het tegen iemand goed te praten dat je hond aanvalt, dat is meer een tip voor in het vervolg bij welke andere hond dan ook. Het kan echt wel ellende voorkomen door je hond gewoon onderdanig te laten liggen. Dat is net als mensen die kleine hondjes optillen van de grond zodra er een andere hond opaf komt lopen.. ook niet verstandig.

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:57

Citaat:
Snap niet waarom iemand het in zijn hoofd haalt om een hond te schoppen. Een klap met de riem, of je hand is meestal genoeg. Of die hond moet echt ziek in zijn kop zijn.

Maar goed 2 honden die elkaar aankijken, instict komt naar boven. De ene is dominant de ander onderdanig. Dan gaat het goed. 2 dominant gaat het eigenlijk altijd fout.

_/-\o_ Precies hoe ik er ook over denk.

Ik vraag me al langer iets af; in de topics die ik lees over paarden en gedrag lees ik heel vaak dat je een paard moet leren begrijpen door naar hun natuurlijke gedrag te kijken en de 'paardentaal' te leren begrijpen en daarnaar te handelen. De gedragsfouten die een paard heeft komen altijd door de eigenaar c.q. ruiter. In topics over honden en gedrag lees ik veel vaker dat de fout bij de hond ligt en wordt het natuurlijke gedrag (de 'hondentaal') vaak makkelijk terzijde geschoven. Dit is absoluut geen aanval op iemand in dit topic, maar ik vraag het me gewoon af.
Zou het komen omdat paarden ons met gemak aankunnen en wij daarom misschien meer ontzag voor ze hebben? Honden zijn tenslotte veel minder sterk dan paarden en geven de mensen het (soms onterechte) idee dat wij ze qua kracht e.d. wel de baas kunnen zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:58

De schop nadat alles gebeurd is acht ik als misplaatst...

Ik heb ooit zelf in dezelfde situatie gezeten waar mijn hond werd aangevallen door een Mechelaar. Om mijn hond te verdedigen heb ik, terwijl de beide aan het vechten waren, op de herder ingetrapt. Eerst bij zijn achterwerk. Toen dit niet werkte heb ik hem zo lang op zijn kop ingetrapt tot hij losliet.. Ik heb hier geen moment spijt van gehad en zou het zo weer doen,maar toen de eigenaar kwam en zijn Mechelaar wegtrok was het goed, dan ga je niet meer de hond na lopen schoppen.

Uiteraard heb ik onze hond naar de DA gebracht en van boven naar onder door laten checken en alle kleine wondjes laten behandelen, de rekening mocht de eigenaar van de Mechelaar betalen. Dat had ik nu in de positie van deze vrouw ook gedaan, dat brengt veel meer dan een hond naschoppen. Maar aan de andere kant begrijp ik haar gevoelens van frustratie en woede zeer goed, ik veroordeel de schop dan ook niet, maar ik zou het anders aangepakt hebben.

TS, hond aan de lijn, klaar!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:04

Kon het zo snel niet vinden, maar was die andere hond ook los dan?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:07

idinn schreef:
superwoman schreef:
Vind niet dat zij nog recht had om de andere vrouw te vertellen wat ze "fout" deed.

Ik vind wel degelijk dat ze wat daarvoor had mogen zeggen tegen die vrouw. Misschien dat het in deze situatie niet uitmaakt, maar ik ken zat honden die niks doen als de ander onderdanig -genoeg- is, door je hond dan omhoog te trekken zorg je juist voor problemen. Dat is niet om het tegen iemand goed te praten dat je hond aanvalt, dat is meer een tip voor in het vervolg bij welke andere hond dan ook. Het kan echt wel ellende voorkomen door je hond gewoon onderdanig te laten liggen. Dat is net als mensen die kleine hondjes optillen van de grond zodra er een andere hond opaf komt lopen.. ook niet verstandig.

Als je weet dat je hond kan aanvallen, moet je hem gewoon aan de lijn houden.
Of die vrouw nu wel of niet goed handeld, de baas van hond 1 zat al fout en moet imo niet gaan vertellen dat die ander verkeerd reageerde op een situatie die niet had mogen voorkomen...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:27

superwoman schreef:
RightOn schreef:
ik heb het niet over terecht wijzen maar op een normale manier communiseren zoals de meeste honden ook doen totdat mensen zich er mee gaan bemoeien.
ik heb een heel dominante boxer en die vloog een keer achter de JR van mijn tante aan, die gaat na een rondje rennen gauw op haar rug liggen op dat moment staat mijn boxer gelijk boven haar stil. als mijn tante zich er mee had bemoeid was ze er wel opgedoken. mensen nemen maar een hond zonder zich een beetje te verdiepen in hondengedrag, als zij haar hond gewoon had laten liggen was de hond van de ts waarschijnlijk niet eens door gegaan met aanvallen....als haar hond dan toch was doorgegaan dan vond ik die schop gelijk op dat moment echt terecht.

Maar hoe wil je dat nog aanpakken dan?
Normaal communiceren als beide partijen strak staan van de stress :=
(vrouw boos op de ts en de ts boos op de vrouw)
Weet niet zoveel van hondentaal (heb zelf een soort van "beginnershond" in de vorm van een berner sennen van 1 jaar die best goed luisterd *D ) , máár als het gaat om mensengedrag, denk ik niet dat een normale manier van communiseren over wat er daarvoor was gebeurd nog mogelijk was -:)

kalm blijven is in dit geval niet gebeurd helaas maar kan me voorstellen dat de ts gezegt zou hebben dat ze haar hond beter op de grond had kunnen laten liggen. had ik wel gezegt, maar alleen door de trap die te laat kwam, ondanks dat ik weet dat het mijn schuld zou zijn omdat ik niet oplette of we nog wel alleen waren, je trap gewoon een hond niet nadat de hond al meer dan 2 tellen los heeft gelaten. :n dat weet je als je al een klein beetje de hondentaal kent.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 29-12-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt