Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Met schreeuwen moedig je echt niet alleen aan hoor. Ook weer zo'n fabel. Heb al een aantal keer een knokpartij op weten te lossen door enkel m'n stem te verheffen.
Ik schuif je niks in de mond hoor. Maar jij geeft aan dat wij je niet willen snappen, maar verdiep je nou eens in onze postitie. Misschien dat je dan begrijpt waarom.
kamatz schreef:Ik heb geen moeite met loslopende honden die onder appèl staan. Maar ik verwacht wel dat die mensen hun honden gewoon bij zich houden net zoals ik dat doe. Ik wil het gewoon niet hebben dat andermans honden als idioten op mij en mijn honden komen afgestormd.
Mijn honden spelen met elkaar of met mij, daar heb ik mijn honden voor en niet voor andermans honden hun plezier.
Als je in een losloopgebied loopt dan weet je dat daar honden kunnen loslopen, maar betekent dat dan dat alle honden met elkaar overweg moeten kunnen en dat je ze gewoon maar moeten laten gaan???
Ik vind het een beetje krom door de bocht gezegd dat je daar dan maar niet met een zoals het hier genoemd is "asociale" hond moet gaan lopen, omdat daar "sociale" honden lopen??? Waar moeten die mensen dan heen? En dat alleen omdat een ander te bedonderd is om zijn honden bij te houden???
kamatz schreef:Misschien dat die honden ook aan een lange lijn moeten...totdat ze luisteren???
kamatz schreef:Je zegt dus nu dat asociale honden aangelijnd horen te zijn en niet in een losloopgebied horen te lopen.
Maar wat als mijn asociale hond prima onder appèl staat en zelf nooit naar andere honden toegaat, maar dat het altijd fout gaat doordat een ander zijn honden niet onder appèl heeftPffffff....kom op zeg
dees_daan schreef:kamatz schreef:Ik heb geen moeite met loslopende honden die onder appèl staan. Maar ik verwacht wel dat die mensen hun honden gewoon bij zich houden net zoals ik dat doe. Ik wil het gewoon niet hebben dat andermans honden als idioten op mij en mijn honden komen afgestormd.
Mijn honden spelen met elkaar of met mij, daar heb ik mijn honden voor en niet voor andermans honden hun plezier.
Als je in een losloopgebied loopt dan weet je dat daar honden kunnen loslopen, maar betekent dat dan dat alle honden met elkaar overweg moeten kunnen en dat je ze gewoon maar moeten laten gaan???
Ik vind het een beetje krom door de bocht gezegd dat je daar dan maar niet met een zoals het hier genoemd is "asociale" hond moet gaan lopen, omdat daar "sociale" honden lopen??? Waar moeten die mensen dan heen? En dat alleen omdat een ander te bedonderd is om zijn honden bij te houden???
*zucht*zoals ik al zo vaak zeg.. aan de andere kant van het water hier (soort vaart) is precies eenzelfde gebied, schelpenpad met brede strook gras aan beide kanten, dat is alleen geen losloopgebied, verder zijn hier heel veel plekken waar je lekker met je hond kan lopen, en te bedonderd is om ze bij je te houden? jonge honden die nog getraind worden luisteren vaak niet goed, en een losloopgebied is een hele goede plek om dat te trainen, maar als je dan een andere jonge hond tegenkomt, die 2 spelen dan luisteren ze niet meteen, dat moet nog getraind worden en als ze samen zijn dan kan je roepen wat je wil maar dan gaan ze.. dan kunnen die mensen hun honden dus alleen nog op cursus trainen?