Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:25

MelanieB schreef:
de deken ligt op de grond, ik ga maar een dik vest pakken en een lange trainingsbroek en slaap wel zonder deken :=

Snap ik niet, dat beest op die deken is toch al dood, je hebt meer te vrezen van zijn maatje ( ze zijn vaak met z'n tweeen :Y) :D ), en die weet echt het verschil niet tussen en deken en een trainingsbroek :D _O- _O- _O- _O-

MelanieB

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:29

Dankje,spreek me ff moed in, hmm, bij nader inzien, deze stoel zit erg lekker hoor. :Y)

Als ik nog een keer word geconfronteerd ga ik echt hyperventileren, ik ga echt eens een therapeut aanspreken wat ik toch kan doen, word gewoon gek van mezelf met die angst :+
Ben nergens bang voor, alleen die stomme rotbeesten... -O-

Ik ga mn bed overhoop trekken, ik móet weten of er meer zitten, anders ga ik echt beneden pitten :+

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:31

Wat toevallig dat ik dit topic nu tegen kom.

Ik ging gister pas om half 2 naar bed, ik heb 1,5 uur achter een spin aangezeten := Of nou ja, ik heb er meer naar gekeken en bedacht hoe ik dat ding naar buiten ging werken. Uiteindelijk weet ik nog steeds niet of het nou gelukt is :\

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:54

Ik heb nu 55 minuten op een houten keiharde stoel gezeten, de plankafdrukken staan in mn kont en rug, ga poging doen om op het bed te zitten, heb alles nagekeken, onder bed, matras eraf, niks...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:27

oh oh wat ik gister toch meemaakte...
mijn zoontje van bijna 11 mnd kruipt rond....wil een snoer van de boxen pakken dus ik zeg dat dat niet mag...
zie ik hem ineens heel raar kijken, tilt zijn handje op (net of hij iets wil pakken)
dus ik kijk goed....zit me daar toch een grote spin (groter als zijn handje) net 2 cm van zijn handje verwijderd, wist niet hoe snel dat ik hem op moest tillen...snel in zijn stoel gezet en de spin (met knikkende knieeen) naar de spinnenhemel gedaan met mijn vliegenmepper...

ik was echt panisch....moet er niet aan denken dat hij die spin had gepakt...weet echt niet wat ik dan gedaan had (ik durf het dus echt niet aan te raken)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:30

ik had me meer zorgen gemaakt of ie de spin in zn mond had gestopt....*crunch crunch * :+

maar kan me voorstellen dat het schrikken was

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:34

daar was ik dan ook echt bang voor geweest aangezien alles richting mond gaat, gatver......heb er nog rillingen van....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:55

magda_90 schreef:
Ik zal binnenkort eens foto's van Cees plaatsen. Voor diegene die mij wat kennen, de opvolger van Fluffy. (Maak daarvoor een apart topic aan trouwens).

Helaas nog maar 1 foto van. T.z.t. volgen er meer :j Overigens was dit de eerste keer dat ik dit nieuwe exemplaar vast heb. Vandaar dat ie op mijn mouw zit en ik een krekelbakje bij me heb :)

Ik en Cees :D
Afbeelding

Even voorstellen:
- Cees
- Bezit van AOC Friesland
- Chileense Vogelspin > Grammostola rosea

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:02

ja en weet je , als ze zo groot zijn vind ik ze minder eng :S

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 07:22

Citaat:
Het ziet er naar uit dat we deze herfst veel spinnen zullen aantreffen. Volgens Britse wetenschappers hebben veel spinnen zich kunnen voortplanten door de gunstige weersomstandigheden van de afgelopen weken. Veel kleine spinnetjes zullen rond deze tijd van het jaar geboren worden.

Dit seizoen komen spinnen massaal op en kruipen ze de huizen in. De spinnen in de tuin vallen rond deze tijd van het jaar extra op omdat ze dikker worden. Hoewel de beesten voor velen een doodsangst oproepen, brengen de spinnen ook enkele voordelen met zich mee. Doordat vervelende insecten zoals vliegen worden opgegeten door de spinnen, krijgen we daar geen overlast van.

www.demorgen.be

Vandaag in de krant :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:00

Nou......

Ik heb gisteren grote schoonmaak gehouden in mijn huiskamer.
Superalert natuurlijk bij alles wat ik aan de kant schoof.

Ik kwam tijdens de schoonmaak niets tegen. Toch voelde ik ogen naar me kijken......
En ja hoor, een uur na de schoonmaak zat hij/zij (ik vermoed zij, want ze was huge) op de muur......

Zwart....groot.....8 poten....en ze keek me boos aan.

Ik heb 2 seconden boos terug gekeken, heb de hemel gedankt dat mijn wederhelft vrij was en heel hard om mijn ridder geschreeuwd.

Mijn ridder kwam aan gegaloppeerd, zonder paard........en heeft me verlost van het monster.
Hij heeft haar over de schutting gegooid,nu kan ze bij de buurvrouw gaan wonen.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:08

HBVisser schreef:
Nou......

Ik heb gisteren grote schoonmaak gehouden in mijn huiskamer.
Superalert natuurlijk bij alles wat ik aan de kant schoof.

Ik kwam tijdens de schoonmaak niets tegen. Toch voelde ik ogen naar me kijken......
En ja hoor, een uur na de schoonmaak zat hij/zij (ik vermoed zij, want ze was huge) op de muur......

Zwart....groot.....8 poten....en ze keek me boos aan.

Ik heb 2 seconden boos terug gekeken, heb de hemel gedankt dat mijn wederhelft vrij was en heel hard om mijn ridder geschreeuwd.

Mijn ridder kwam aan gegaloppeerd, zonder paard........en heeft me verlost van het monster.
Hij heeft haar over de schutting gegooid,nu kan ze bij de buurvrouw gaan wonen.

Hahaha :D Ik moest erg lachen om je verhaal over de booskijkende dame op de muur en je ridder zonder paard! Hilarisch!
Gister hier ook een dikke stuiterende harige achtpoot de bezem van dichtbij laten bekijken. Brrrrr, hij ligt nog onder de bank te hemelen. ~~}>

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:16

Je hebt mijn ochtend weer goed gemaakt :D Leuk verteld zeg!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:35

Dan heb ik nog niet eens verteld over Truus.

Truus woont in mijn kozijn, aan de buitenkant van het raam.
Truusje is een hele dikke vette kruisspin.
Truus en ik hebben een pact gesloten, zij blijft buiten wonen en ze mag lekker in dat kozijn blijven zitten.

Als tegenprestatie zal ik dat raam niet lappen en haar enorme web lekker laten zitten.
Truusje (nou ja,"je") helpt me over mijn ergste spinnenangst heen.
Ik heb namelijk een klein zwak voor Truus......

Ik heb haar zien groeien, ik zag dat ze thuis kwam met 7 poten ipv 8 en nu is ze nog zwanger ook.
En ik ben dan wel bang voor spinnen maar ik heb respect voor zwangere dames, waaronder ook Truus.

Om een lang verhaal kort te maken is Truus gehandicapt, zwanger en wordt zij straks alleenstaande moeder van honderden baby's.

Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar ook nog eens dakloos te maken. Daarom hebben Truus en ik een pact gesloten.

En dat gaat heel goed.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 09:13

Spinnen leggen eitjes, dus straks wanneer het nog kouder wordt, legt Truus dat ei natuurlijk aan de binnenkant van jouw raam en heb je 100 indoor-Truusjes :=

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:05

lol weg pact :+

ik vind dat persbericht ook niet zo fijn... hoe lang gaat dit seizoen duren ? brrrrrr. heb nog geen grote weer gevonden maar komt vast nog wel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:35

Leuk topic! Ik heb het niet zo op spinnen. Lees hier huiverend mee ;)
Moet erg lachen om het pact met Truusje. Vaak laat ik ze buiten zitten omdat ik het zo eng vind om het web met grote spin weg te halen met de ragebol (straks valt ze eraf en dan dus bovenop mij, aargh!).
Tijdje terug was ik bij een mede-bokker, daar zagen we een enge rode spin. Het leek wel een kruisspin, maar dan een rode.
Mijn man en ik proberen onze dochter te leren respect te hebben voor alles wat leeft, dus ook voor spinnen. Die schrikt niet als de buurman opeens een grote spin tevoorschijn tovert! (We noemen ze Charlotte trouwens, n.a.v. de film)
Misschien een tip voor de mensen die echt panisch zijn voor spinnen: NLP, een therapie waarmee je ook van fobieën af schijnt te kunnen komen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 10:36

Ik had er van de week trouwens ook nog eentje binnen, maar die was gelukkig van middelmatige grootte :D
Hebben jullie Arachnophobia weleens gezien? :=
De scene met die spinnen die uit de gootsteen komen rennen heeft hier echt voor nachtmerries gezorgd :=

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:39

ik heb die film ooit 1 keer gezien, nou nooit meer he ! krijg de rillingen al van allen maar eraan denken of het horen van die naam. zie nog steeds die scene waar spinnen uit lijken kruipen...

cubeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:42

Haha, ik denk dat ik dei al 6 keer GEPROBEERD heb te kijken. Vind het belachelijk dat ik daar bang voor ben. Het is tv!! Maar heb hem nog nooit uitgekeken. Gelukkig woon ik samen en is m'n vriend altijd de klos, en mijn grote held!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 10:53

Mijn stofzuiger is mijn grote held :j
en daarna zuig ik nog wat vogelgrit op zodat de spin er niet meer uit kan kruipen :D

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:59

lijkt me doodeng om daarna de zak te vervangen xD

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:33

Heb je ook foto van Truus :D Ik is gek op spinnenfoto's! Doe Truus maar een dikke knuffel van mij :P

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:36

Bij ons is het het hele jaar door grote spinnentijd. En dan écht grote spinnen. Met zo'n superdik lijf en als mijn broer ze kapotstampt hoor je het kraken := Ik ben als de dood voor spinnen, dus ik spring hier regelmatig de lucht in en gil ik zo hard als het kan zodat er iemand komt om die spin weg te halen!

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:39

Brrrrrrrrrrrrr, truusje heeft geluk met jou!
Hier krijgen ze in uiterste nood (als mijn ridder van huis is ;-) ) van mij de bezem (want ik ga het er niet op gokken tot ridderlief thuis is en ''het'' verplaatst is) en anders krijgen ze onder toeziend oog van mij, op geruime afstand uiteraard, zwemles in de toiletpot om vervolgens een een enkeltje riool te maken :wave: :wave:
Verder ben ik best gek op beestjes hoor :))