'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:10

Nikki__ schreef:
suuzepuus schreef:
ze had nog een andere hond dus de pup zat niet alleeen thuis. en een hond kan best af en toe een paar uurtjes alleen thuis zijn. sommigen janken alleen de hele boel bij elkaar. dat zou ik ook niet prttig vinden.

En waarom de hond jankt maakt niet uit, het is alleen belangrijk dat jij het niet prettig vind ;).
Een hond kan prime alleen zijn hoor. Een pup alleen niet!

pffff wat doe je moeilijk zeg. ik zou er niet blij mee zijn als mn hond jankt. wat de reden dan ook mag zijn. het is voor de hond ook niet fijn andsers jankt ie niet }:0
en nee puppy's kunnen niet lang alleen zijn maar er was al een andere hond dus de pup zat niet alleen. en wat is alleen.... 2 uurtjes? 3 uurtjes? 8 uur? 12 uur?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:18

Jij vind dat ik moeilijk doe, moet je zelf weten. We hebben duidelijk en andere mening, maar dan hoef ik niet per direct moeilijk te doen omdat ik het niet met jouw eens ben ;).

Het gaat er niet om dat er een andere hond bij was. Een pup zit op dat moment in een van zijn belangrijkste levensfases. Dan is het niet de bedoeling dat hij contenu alleen gelaten wordt terwijl hij juist leren en ontdekken moet.
Maar goed, jij bent het daar blijkbaar niet mee eens.

edit; twee uur is voor een pup al veel te lang!

suuzepuus

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:20

waar staat wat alleen zijn is?? alleen zijn kan ook 2 uurtjes zijn. dat kan een pup ook alleen zijn.
een andere mening is prima (dat ben ik hier wel gewend....) maar wat jij schrijft is geen mening maar dingen lezen zoals jij het wil lezen/zien en niet zoals het wordt bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:27

suuzepuus schreef:
chiqa snapt de term broodfokker nog niet helemaal geloof ik.....
google het maar eens. dat heeft niks met mijn nestje te maken....

Heb even gekeken.....maar je evrtoont ernstig veel overeenkomsten met de broodfok hoor
Geeft geen enkele garantie op de gezondheid, weigerd de honden te testen, heb geen enkel onderzoek gedaan naar erfelijke ziektes die kunnen voorkomen bij de cane corso, en durft ook nog geld te vragen voor deze pups die geen enkele positieve bijdrage levert aan de cane corso populatie.

Of ga je de pups toch maar gratis weggeven en geef je ze 2 jaar garantie op de erfelijke aandoeningen??
Zie je nu toch wel in dat je de nieuwe eigenaar met jou problemen opzadelt?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:29

suuzepuus schreef:
waar staat wat alleen zijn is?? alleen zijn kan ook 2 uurtjes zijn. dat kan een pup ook alleen zijn.
een andere mening is prima (dat ben ik hier wel gewend....) maar wat jij schrijft is geen mening maar dingen lezen zoals jij het wil lezen/zien en niet zoals het wordt bedoeld.

Als er staat dat het een eis is dat de pup alleen kan zijn, kan zelfs een idioot nog bedenken dat de pup alleen moet zijn.
Dus lees ik niet zoals ik het lezen wil, maar lees ik wat er staat ;).

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:30

Amen ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:32

Chiqa schreef:
suuzepuus schreef:
chiqa snapt de term broodfokker nog niet helemaal geloof ik.....
google het maar eens. dat heeft niks met mijn nestje te maken....

Heb even gekeken.....maar je evrtoont ernstig veel overeenkomsten met de broodfok hoor
Geeft geen enkele garantie op de gezondheid, weigerd de honden te testen, heb geen enkel onderzoek gedaan naar erfelijke ziektes die kunnen voorkomen bij de cane corso, en durft ook nog geld te vragen voor deze pups die geen enkele positieve bijdrage levert aan de cane corso populatie.

Of ga je de pups toch maar gratis weggeven en geef je ze 2 jaar garantie op de erfelijke aandoeningen??
Zie je nu toch wel in dat je de nieuwe eigenaar met jou problemen opzadelt?

jij kunt bij mij in elk geval niet terecht voor een pup....

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:42

Au ~~}>

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:45

Jammer dat het hier persoonlijk wordt.

Ik ben van mening dat je van praktisch iedere hond een hond kan 'maken' naar jouw tevredenheid.
Kwestie van (her)opvoeden. :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:51

ben ik met je eens dejavu maar volgens bepaalde mensen hier kan dat niet met een hond zonder papieren....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:53

Dat is niet waar suuzepuus, we speculeren alleen over bepaalde gedragingen, eigenschappen, ziektes enzovoort die je doorfokt als je maar onbewust fokt.

Dejavu heeft het over karakter en daarover wordt veel minder gespeculeerd. Weet je zelf ook wel.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:59

Het gaat in dit topic toch niet over het opvoeden of heropvoeden van een hond.
De discussie die oplaait is het feit hoe mensen denken over het feit dat er zomaar in het wilde weg gefokt wordt met honden met zowel met stamboom als zonder en met bastaarden.

Het feit dat je fokt met honden die totaal niet getest zijn op bepaalde erfelijke afwijkingen kan voor nog meer ellende zorgen. Het stukje wat ik eerder plaatste in dit topic over het waarom wel en waarom niet fokken is daar een heel goed voorbeeld van.
Iedereen heeft daar zijn eigen mening over en daarom ook deze discussie.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:00

gedragingen en karakter eigenschappen zijn heel vaak aangleerd en ziektes kunnen ze ook krijgen als ze geen wel een goede stamboom heebn.
om mij te gaan vergelijken met een broodfokker vind ik nou niet bepaald terecht.
het is hier jammer genoeg geen discussie meer....

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:03

suuzepuus schreef:
ben ik met je eens dejavu maar volgens bepaalde mensen hier kan dat niet met een hond zonder papieren....

Het gaat niet om de papieren, maar om het feit of je al het mogelijke hebt gedaan om de nieuwe eigenaren zo'n gezond mogelijke pup mee te kunnen geven mbt erfelijke gebreken en gezondheid.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:04

Ik had het inderdaad over het algemeen over karakters en dat je bij het uitkiezen van een hond uiteraard eisen mag stellen, maar sommigen hebben echt een enorme waslijst:
Hond moet .....
Hond moet niet....
Hond kan.....

Naar mijn mening is dat allemaal te leren en dat moeten geen voorwaarden zijn.
Ik ben niet bekend met de puppy's van de teef van Suuzepuus, waar hier om gebakkeleid wordt. Het feit dat er (blijkbaar) onbewust gefokt is, betekent dat niet dat de eigenschappen direct flut zijn. Het risico is groter, maar de eigenaar heeft het nog altijd zelf voor een groot deel zelf in de hand. :)

Edit - Ik heb het over het karakter. Niet over een lichamelijk rapport waarin je aantoont dat erfelijke ziektes niet voorkomen.
Laatst bijgewerkt door dejavu op 29-03-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:05

Sorry hoor, maar karakter is echt niet alleen maar aangeleerd.
Een hond wordt geboren met een karakter net zoals mensen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:08

er is niet onbewust gefokt hoor. we hebben 2 uur gereden naar de reu toe (2 keer zelfs) onze teef heeft geen papieen dus wordt het lastig om onze pups die wel mee te geven. de karakters van de reu en teef zijn super en we hopen dat de pups dat mee krijgen. ze wennen hir aan katten, paarden, kindeen en huiselijke geluiden (zoals stofzuiger enz)ze worden ingeeent en ontwormd met paspoort afgegeven aan de nieuwe eigenaars en dan maar hopen dat ze een goede opvoeding krijgen!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:09

Bij een pup kan je ook inderdaad nog helemaal geen eisen stellen, want je weet nooit wat het gaat worden.
Is inderdaad ook afhankelijk in welk milieu de hond terecht komt.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:10

kamatz schreef:

Mwah, deels. Ik denk dat het grootste percentage bepaald wordt door de eigenaren.
Inderdaad het milieu is erg belangrijk, Kawats. :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:22

dejavu schreef:
kamatz schreef:

Mwah, deels. Ik denk dat het grootste percentage bepaald wordt door de eigenaren.
Inderdaad het milieu is erg belangrijk, Kawats. :)

met mileu bedoeld ze de omgeving/eigenaren....
denk ik

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:46

SZPS - Ik snapte direct wat Kamatz bedoelde, hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:56

dejavu schreef:
Jammer dat het hier persoonlijk wordt.

Ik ben van mening dat je van praktisch iedere hond een hond kan 'maken' naar jouw tevredenheid.
Kwestie van (her)opvoeden. :)

Zonder meer waar, je kunt zelf erg veel doen :)

kamatz schreef:
suuzepuus schreef:

Het gaat niet om de papieren, maar om het feit of je al het mogelijke hebt gedaan om de nieuwe eigenaren zo'n gezond mogelijke pup mee te kunnen geven mbt erfelijke gebreken en gezondheid.

En volgens mij is dat idd het hele punt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:24

Nikki__ schreef:
Je kan mij niet wijs maken dat alle pups die op dat moment in het asiel zaten, allemaal wagenziek waren.
En natuurlijk zetten ze bij een pup dat hij niet alleen thuis kan zijn, omdat ze niet alleen thuis horen te zijn!
Als je er zoveel vanaf weet, zou je dat zeker moeten weten!

Sorry, maar op zulke dingen kan ik niet normaal reageren omdat er totaal geen logica in zit!
Opbouwend kritiek, wat wil je dat ik hier opbouwend neer zet?
Jij zet duidelijk neer dat je wil dat je pup alleen thuis kan blijven.
opbouwend kritiek, neem asjeblieft geen pup, of begin er gewoon totaal niet aan!

Als je nou eens even LEEST! Er zaten toendestijds GEEN pups in het asiel. En de honden die in het asiel zaten konden niet alleen thuisblijven of waren wagenziek, konden niet met andere honden of met katten. Tuurlijk weet ik dat een pup niet gelijk alleen kan blijven, dat hebben we ook langzaam opgebouwd. En dat wagenziek weet je ook nooit van tevoren, maar als een oudere hond al wagenziek is, dan neem ik hem echt niet.

Dus hou nou eens op met dat aanvallen, want daar word ik schijtziek van! :(

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:17

er zijn ook honden waarbij de fokker erkend is, alsnog HD of andere problemen geconstateerd worden..
dus een "'goede"hond met papier enz.. hoeft per defenitie niet gezond te zijn terwijl de ouders wel zijn getest.en hoog op bepaalde wedstrijden goed bloed of wat dan ook zijn.
dus een hond met goed geteste ouders , papier is niet altijd gezond.
de kans dat ie wat mankeert is wel klleiner natuurlijk dus een kruizing of zonder papier kan naar mijn mening ook wel

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:25

Petite schreef:
Citaat:
Ik vind het jammer dat er weer 8 nieuwe hondjes op de wereld zijn gezet, waar eigenlijk geen plaats voor is. Ik hoop dat de hond ik kwestie nu wordt gesteriliseerd.

Naar aanleiding van dit soort uitspraken.. Waar ik me dood aan kan ergeren.. Open ik dit topic. :D
Wanneer iemand een topic opent met baby dieren kun je steevast deze antwoorden verwachten. Tuurlijk zijn er veel dieren en hebben deze mensen ook gelijk. Maar wat dacht je van de mens zelf? Daar zijn er pas teveel van, en toch blijven desbetreffende mensen zich doorfokken terwijl zij het wéten! Kunnen ze beter zichzelf gaan sterilliseren. Wanneer iemand zijn kind showt op bokt komen er ook niet zulke antwoorden als bij die dieren..

Wat vinden jullie van dat soort uitspraken en valt er wat tegen te doen?
ik ben het helemaal eens met dat soort uitspraken, ook waar het mensen betreft. Er zijn er gewoon teveel en met dieren wordt dan in mijn ogen veelsteveel geleurd enz. Ik ben voor beperking! ;)