Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:12

ThePast03 schreef:
Als je niet meer met argumenten kan komen ga je maar over op persoonlijke aanval? Lachen

Je was er niet bij, heb dat dier vol geraakt en hij was zeiknat, maar misschien kan jij me uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan? Clown

Nee was er idd niet bij maar heb wel een hoop mensenkennis.
Je discussieert ontzettend veel alleen je praatjes vullen geen gaatjes zoals mijn opa altijd zei Knipoog
Maar goed dat is mijn mening Knipoog

Maar goed dat telt niet alleen voor jou, wat ik persoonlijk nog veel erger vind zijn mensen die zichzelf zo tegenspreken.
Een link hier en dit topic ligt op zijn gat Cool (Vanwege de tegenstrijdigheden)
Maar goed vind het wel best, zonde van je tijd om een heel dag hier in dit topic te vertoeven,
het gaat vrijwel nergens over....dit noem ik beslist geen afspiegeling van de maatschappij, gelukkig maar Ja

Morgen gaan mijn katten weer lekker naar buiten, weten presies welke tuin ze moeten mijden (Emmer water of toch écht die eigenheimer) en zitten morgen weer braaf voor mijn deur te wachten.

Geen hypocrieten die ze naar asiels aan de andere kant van het land slepen, dood willen schoppen,
een maat 42 willen parkeren op hun lieve bassie, geen honden die ze mollestreerd.
Nee gewoon een heel simpel plaatsje in het Hoge noorden, met gemm. 2 katten per huishouden,
poepvrije tuinen (hooguit mss een van je eigen kat soit Haha! lekker spannend)

En waarom dat mogelijk is omdat hier mensen leven die tolerant zijn Knipoog Soms kan het leven ook aangenaam zijn, gelukkig wel.
Welterusten ik ga mn katten binnen halen en slapen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:15

liedje89 schreef:
dan is dat bij jullie in de buurt niet goed georganiseerd. wij hebben een kat(die echt geen eigennaar had overigens), een konijn(die bijna bij mijn moeder op schoot kroop in de tuin) en een gewonde merel door de dierenabulance laten halen bij ons waren ze er iedere keer binnen 2 uur. Ik kan het van de dierenambulance trouwens ook best begrijpen , ik denk dat ze daar inderdaad ook wel vaak voor gebruikt worden. Dat van die hond is wel schandalig.

Bij ons komt de dierenambulance vanuit Doetinchem. Gaan maar 1 x per dag de Achterhoek rond. Dus als je 's avonds om 6 uur belt komen ze de volgende dag om een uur of een.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:21

Ik wil toch nog even reageren op alle uitspraken van Liedje, waar ik me vooral aan stoor is dat het niet uit maakt of er een kat in je tuin kakt, hoeveel moeite is het om die keutels weg te halen?

Ik vind het nogal een aso uitspraak, ik denk dat jij veel katten hebt die bij iedereen schijten anders kan ik me niet voorstellen dat je zulke uitspraken doet.
Zou jij het ook niet erg vinden om de sigarettenpeuken van de buurman op te vegen omdat die ze niet in zijn eigen tuin wil gooien en dus over de schutting gooit?
Nee natuurlijk niet, simpelweg omdat jij geen zin hebt om de troep van een ander op te ruimen, zo is het precies hetzelfde met katten. Of ze nu 1 keer in de week bij mij in de tuin poepen of 4x per dag maakt niet uit, het is niet mijn kat en wel mijn tuin dus ik hoef dat niet te pikken, vrij logisch dat ik die kat de stuipen op het lijf probeer te jagen.

En o ja, ik had hier gister gepost dat er nog nooit katten achter de kippen aan hebben gezeten, had ik niet moeten doen want vanmorgen was er een op jacht...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:21

Chiqa schreef:
Nee was er idd niet bij maar heb wel een hoop mensenkennis.
Je discussieert ontzettend veel alleen je praatjes vullen geen gaatjes zoals mijn opa altijd zei Knipoog
Maar goed dat is mijn mening Knipoog

Fantastisch dat je zoveel mensenkennis hebt dat je aan geschreven woord de daden van een mens kan herkennen. Knipoog

Bovendien snap ik werkelijk niet dat jij jezelf aangesproken voelt als jouw katten geen overlast veroorzaken.
Niemand heeft last van katten die geen overlast veroorzaken namelijk en ook niemand heeft last van katten die dat wel doen maar eigenaren hebben waarmee je normaal kan praten. Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:27

Ja als je zelf ook 2 katten hebt die je tuin vol schijten is het niet erg als die van de buurman zijn hoopje er ook begraaft maar als je zelf geen katten hebt maar juist een paar kleine kinderen die elke dag lekker in het zand spelen dan wil je geen stront in de tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:29

Dierenambulance is niet overal goed geregeld Lachen Hoe het hier zit weet ik niet echt, maar je leest wisselende ervaringen.

Peper en koffiedik is natuurlijk leuk, maar dat kan je wel een flinke tijd blijven doen als het waait of regent. En onthoud een kat nou eigenlijk na een tijd dat hij in bepaalde tuinen niet 'gewenst' is? Ik weet niet hoeveel tuinen de gemiddelde buitenkat afgaat, maar zou hij echt onthouden bij welke hij beter niet kan komen? Of moet je dat peper en koffiedikken eeuwig blijven doen?

Joh enneh Chiqa, moet jij niet even je beesten lekker met hun neus door hun behoeftes gaan wrijven? Dan heb je even iets om handen wat je geloof ik vrij graag doet... zit je in ieder geval niet hier anderen te vervelen met allerlei drogredenen..
Hmm, zie je misschien nu in hoe irritant dat is? Als mensen persoonlijk worden in een discussie of mensen zomaar aanvallen en/of met dingen aanzetten die niets met het topic te maken hebben Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-08 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:36

anneliesdj schreef:
Ik wil toch nog even reageren op alle uitspraken van Liedje, waar ik me vooral aan stoor is dat het niet uit maakt of er een kat in je tuin kakt, hoeveel moeite is het om die keutels weg te halen?

Ik vind het nogal een aso uitspraak, ik denk dat jij veel katten hebt die bij iedereen schijten anders kan ik me niet voorstellen dat je zulke uitspraken doet.
Zou jij het ook niet erg vinden om de sigarettenpeuken van de buurman op te vegen omdat die ze niet in zijn eigen tuin wil gooien en dus over de schutting gooit?
Nee natuurlijk niet, simpelweg omdat jij geen zin hebt om de troep van een ander op te ruimen, zo is het precies hetzelfde met katten. Of ze nu 1 keer in de week bij mij in de tuin poepen of 4x per dag maakt niet uit, het is niet mijn kat en wel mijn tuin dus ik hoef dat niet te pikken, vrij logisch dat ik die kat de stuipen op het lijf probeer te jagen.

En o ja, ik had hier gister gepost dat er nog nooit katten achter de kippen aan hebben gezeten, had ik niet moeten doen want vanmorgen was er een op jacht...

dat bewijst maar weer zeg nooit nooit. dan gebeurt het ineens. En ik begrijp best dat je geen zin hebt om andermans rommel op te ruimen, maar water,peper,koffiedik oid door je tuin wil werpen, en geen zin hebt om de eigennaar van iedere kat in de buurt op te zoeken da zul je het toch wel moeten waarschijnlijk. En ik kan me inderdaad niet zo storen aan kattenpoep in de tuin, als je kinderen hebt kruipen kan ik het nog wel begrijpen dat je je er aan ergerd maar zo'n ramp is het niet. katten kakken meestal wel in de bosjes niet op het open veld, en ja de zandbak maar het is denk zoiezo beter die af te dekken. Je hebt er waarschijnlijk langer over gedaan om mijn post te lezen en daar commentaar op tegeven

En ik heb geen katten, dus mijn katten kakken ook nergens.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:40

Ik heb ook 4 katten en 2 honden.
De katten lopen ook buiten.
Een daarvan een Noorse boskat gaat zelf behoorlijk ver, die heeft een groot terrein voor zichzelf in beslag genomen.
Ook lopen ze wel bij de buren in de tuinen.
We zijn daar niet echt blij mee.
Dus wij dachten de oplossing gevonden te hebben in een peperdure petsafe, was net op de markt en dat moest het zijn!!
Nou...........niet dus he, al head bangend schoten ze er gewoon doorheen.
Manlief de hele dag druk geweest ermee, voor de kat z'n viool dus.
Tegen de buren heb ik al gezegd, wil je ze niet in de tuin, dan gooi er maar een emmer water overheen.
Maar doe ze nooit lichamelijk geweld aan, dan heb je een probleem.
Ik heb dus het uiterste geprobeerd om mijn katten binnen de tuin te houden, maar helaas zonder succes.
Een tijd binnen laten heb ik ook geprobeerd maar dan slachten ze elkaar op een gegeven moment af van pure frustratie.

Wat ik hier mee wil zeggen, echt, katten bezitters willen echt wel hun best doen ,er zelfs flink wat geld voor neer leggen maar soms werkt het gewoon niet.
Die Noor gaat ook wel eens via het raam bij mijn buurmeisje de slaap kamer op.
Ik heb al aangeboden een hor voor hun te betalen.
Als ze er ooit om vragen haal ik die hor dan ook meteen dezelfde dag nog.
Ook heb ik mijn katten allemaal wel een belletje en een kokertje om de nek.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:40

Wat schijnbaar goed werkt is de kat insmeren met kattenurine(uit een flesje) of modder oid. De kat ruikt zichzelf dan niet meer maar zit nog dagen in de lucht die jij erop hebt gesmeerd, schijnt erg goed te werken.

@ Liedje; Zo erg is het wel, in kattenpoep zit een bacterie die zeer schadelijk kan zijn voor mn zwangere vrouwen en kleine kinderen. En nee, ik strooi geen koffiedik of peper, zoveel katten komen hier niet en zo druk ben ik niet in mijn tuin maar mocht ik er wel last van gaan krijgen dan ga ik wss bovenstaand trucje proberen. Temeer omdat de kat die hier het meeste komt van mensen is die al vaker zijn aangesproken op hun kat en zich daar niets van aan trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:43

Onassa, jij hebt tenminste erover nagedacht en moeite gedaan Lachen Denkdat de meeste opmerkingen hier in het topic ook puur op mensen gericht zijn die zeggen 'nou hij mag vrij rondlopen' of 'nou dat is normaal in nederland dus zoek het zelf maar uit' of 'joh als jij er last van hebt los jij het maar op' etc.

liedje89 schreef:
Je hebt er waarschijnlijk langer over gedaan om mijn post te lezen en daar commentaar op tegeven dan het zou duren om de katten poep op dit moment uit je tuin te vissen.

Doet dat er toe? Het gaat erom dat het, letterlijk Haha! , strontirritant is om poep uit je tuin te moeten opruimen wat niet nodig zou zijn als mensen gewoon de verantwoordelijkheid voor hun eigen dieren eens iets meer zouden dragen.

Verder vind ik het zelf nou gewoon niet echt fris/hygiënisch als er kattenstront in de tuin ligt. Zeker gezien we bij m'n vader ook dingen hebben zoals aardbeien, tomaten, basilicum, etc..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:48

Onassa schreef:

Kijk dat is een heel andere reactie dan die katteneigenaar die lachte en zei: dan koop je toch een hor
Naast jou zou ik wel willen wonen. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:50

Onassa schreef:
Ik heb ook 4 katten en 2 honden.
De katten lopen ook buiten.
Een daarvan een Noorse boskat gaat zelf behoorlijk ver, die heeft een groot terrein voor zichzelf in beslag genomen.
Ook lopen ze wel bij de buren in de tuinen.
We zijn daar niet echt blij mee.
Dus wij dachten de oplossing gevonden te hebben in een peperdure petsafe, was net op de markt en dat moest het zijn!!
Nou...........niet dus he, al head bangend schoten ze er gewoon doorheen.
Manlief de hele dag druk geweest ermee, voor de kat z'n viool dus.
Tegen de buren heb ik al gezegd, wil je ze niet in de tuin, dan gooi er maar een emmer water overheen.
Maar doe ze nooit lichamelijk geweld aan, dan heb je een probleem.
Ik heb dus het uiterste geprobeerd om mijn katten binnen de tuin te houden, maar helaas zonder succes.
Een tijd binnen laten heb ik ook geprobeerd maar dan slachten ze elkaar op een gegeven moment af van pure frustratie.

Wat ik hier mee wil zeggen, echt, katten bezitters willen echt wel hun best doen ,er zelfs flink wat geld voor neer leggen maar soms werkt het gewoon niet.

Maar, zou je op dezelfde manier met je honden omgaan? Als jouw hond blijft ontsnappen uit je tuin laat je het dan ook maar wezen met de mededeling aan de buurt; gooi er maar een emmer water over? Tuurlijk niet, die hond blijft in jouw tuin, al moet je hem vastleggen en als zelfs dat niet werkt dan blijft hij maar binnen.
Wat is het voor raars dat katten blijkbaar wel overal rond mogen lopen?

Ik ben er niet op tegen dat katten loslopen hoor, zolang ze geen overlast veroorzaken. En jij hebt het geprobeerd en bied de buren oplossingen dus met jou valt te praten, als jouw katten in mijn tuin kwamen zouden ze een koekje krijgen Knipoog
Het gaat vooral om de instelling van de eigenaar, ik kan me ook flink ergeren aan krolse poezen en hitsige katers, dat kan toch niet? Als je in het buitengebied woont dan kun je je kater los laten lopen maar als je in de nieuwbouw woont moet je hem laten helpen of gewoon binnen houden. Ik vind echt dat je het niet kunt maken om de buren in het gejank van jouw kater/poes te laten zitten, ik zou me doodschamen als het mijn kat was.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:57

anneliesdj schreef:
Het gaat vooral om de instelling van de eigenaar, ik kan me ook flink ergeren aan krolse poezen en hitsige katers, dat kan toch niet?

Moet je honden hebben die gaan blaffen als katten midden in de nacht zitten te schreeuwen, das ook weer niet leuk voor de buren.
Gelukkig hebben we ze dat snel af kunnen leren. Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:59

ThePast03 schreef:
Kijk dat is een heel andere reactie dan die katteneigenaar die lachte en zei: dan koop je toch een hor
Naast jou zou ik wel willen wonen. Knipoog

Dat vind ik ook absoluut geen nette reaktie van die eigenaar, zo kweek je ook dat mensen een hekel gaan krijgen aan katten(en vooral de eigenaren).
Ik probeer dat dus op voorhand te voorkomen.
Als er weer eens wat nieuws op de markt komt, zal ik het weer gaan proberen.
Ik heb zelf ook meer rust als ik mijn katten kan zien.
Als er een 's avonds eens een half uurtje later thuis komt dan gewoonlijk lopen mijn man en ik al te stressen en gaan zoeken.
Komt ook omdat we in het vorige huis een kat zijn kwijt geraakt, die was vergiftigt door een duiven melker (had al veel dode katten op zijn geweten) en dat vergeet je niet snel meer.
Gelukkig is hier de buurt wel veilig en valt er goed met elkaar te praten.
Maar mocht het echt een keer zover komen dat iemand echt enorme overlast van een van mijn katten zou hebben, en ik kan hem echt niet binnen houden dan denk ik dat ik voor een goed ander huisje zou gaan uitkijken.
Daarmee heb ik denk ik de vraag van Annelies wbt de honden ook beantwoord.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:03

Bij ons bevalt de kattenren in de tuin uitstekend, wij hebben hem aan onze schuur gebouwd zodat hij ook nog een binnenverblijf heeft. 's Avonds is hij gewoon binnen en zo kunnen wij overdag gewoon lekker de buitendeur openzetten.

Weet niet of jij de mogelijkheid hebt om die in je tuin te bouwen natuurlijk en ik weet ook niet of zoiets bij katten in de smaak valt als ze dat niet van kitten af aan gewend zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:04

Dat was niet zozeer een vraag, meer een statement Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:07

anneliesdj schreef:
Dat was niet zozeer een vraag, meer een statement Knipoog

Van mij was het gewoon even een eigen ervaring waar ik aan terug moest denken. Onze honden die, toen we hier net woonde, ineens voluit tekeer gingen omdat er een paar katten aan het krijsen waren.

We hebben dat afgeleerd en het gebeurd zo vaak dat ze niet eens meer hun ogen opendoen als het gebeurd nu.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:07

ThePast03, ik heb daar helaas de mogelijkheid niet voor anders had hier beslist al een ren gestaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:08

Maar het wordt ook als normaal gezien dat je een hond zoiets afleert, dat een kat de buurt bij elkaar gilt is blijkbaar normaal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:10

Onassa schreef:
[*olduser*], ik heb daar helaas de mogelijkheid niet voor anders had hier beslist al een ren gestaan.

Jammer maar begrijpelijk, zo'n ding neemt behoorlijk wat ruimte in beslag.

Sommige katteneigenaren hebben goede ervaringen met constructies aan de schutting met afhangend gaas. Klinkt een beetje onduidelijk, maar in een van de topics op BB staat een foto van zo'n constructie.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:12

anneliesdj schreef:
Maar het wordt ook als normaal gezien dat je een hond zoiets afleert, dat een kat de buurt bij elkaar gilt is blijkbaar normaal.

Nou denk dat de mensen die er wakker van worden het niet echt als normaal zien.
Alleen als mijn honden 's nachts blaffen weten de mensen natuurlijk precies waar het vandaan komt en wie de eigenaren zijn.
Van katten die 's nachts lopen te schreeuwen weten de meeste mensen dat niet en ik denk dat de meesten ook weinig zin hebben om 's nachts hun bed uit te komen om te kijken welke katten het zijn.

Het wordt gedoogd en je doet er weinig tegen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:13

Je zult het niet geloven, maar ook dat hebben we al geprobeert Bloos
Daar sprongen ze gewoon in, hingen effe te bungelen en wisten zichzelf alsnog op te trekken.
Bij een kant van de buren hebben we coniferen staan.
Daar kan je ook ze verrekte weinig mee doen, de katten jumpen er gewoon door.
Als we daar ook nou bijvoorbeeld iets van schuttingen zouden hebben konden we de tuin echt afrasteren door er helemaal gaas overheen te doen.
Voor nu zou ik het effe niet weten wat we nog zouden kunnen proberen, maar nogmaals, heb gelukkig geen klachten van buren ofzo hoor.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:15

Nou, ik ga echt niet eerder mijn bed in als dat mijn katten binnen zijn, zou zelf geen oog dicht doen alleen uit al angst.
En mijn katten worden zo vroeg mogelijk gecastreerd of gesterilliseerd zodat we van dat katten gejank geen last hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:16

Onassa schreef:
Voor nu zou ik het effe niet weten wat we nog zouden kunnen proberen, maar nogmaals, heb gelukkig geen klachten van buren ofzo hoor.

En mochten die er wel komen ga je er super mee om dus ik zie het probleem niet. Knipoog

Katten zijn ware ontsnappingskunstenaars, daarom hebben wij ook voor de ren gekozen. Dat is hier gelukkig wel mogelijk.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:17

En heb je daar van kitten af aan aan laten wennen??