Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:16

Cayenne schreef:
Zat ik ook al aan te denken, maar zouden de vogels dan juist weer niet schrikken van de waterspuiter? :=

Wat heb je te verliezen? Nu schrikken ze van de kat, met een beetje geluk is die kat na twee spuiten pleite, en anders is het iedere nacht bal.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 10:20

Ibbel, dat is ook zeker zo :j Ik ga eens kijken wat mogelijk is. Mijn ouders hebben een spuitkikker tegen reigers staan. Die werkt voor hen ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:27

Reigers en katten, 1 pot nat. Als ie het eenmaal doorheeft , had gerust een nacht willen waken met een waterpistool naast de volière maar je woont wat ver :+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:43

Cayenne schreef:
Ik doe wel even kort kokend water over de groente, hoor. Ivm bestrijdingsmiddelen is dat beter.
Rode pepers, spruitjes, sperziebonen, walnoten etc krijgen ze ook. Ik probeer ze ook gekookte rijst te leren eten, maar dat vertikken ze nog. Fruit geef ik ze dan weer heel bewust niet. Daar kunnen ze gisten van krijgen in de krop en erg ziek van worden.
Wat apart dat je ze tomaat kunt geven. Voor valkparkieten zijn de groene steeltjes en blaadjes van de tomaat 100% dodelijk.

Pfff, ik ben al sinds 04:30 uur wakker. Weer paniek in de tent -O-
maar nu weet ik wel de oorzaak: een zwarte schaduw met een belletje om. Oftewel een kat die mijn vogels terroriseert.....
Daar ben ik mooi klaar mee. Als iedereen nou verdorie zijn kat eens op eigen terrein zou houden.. Dit gaat me straks nog gewonde -of nog erger- dode vogels kosten.... -:(- -:(-
Ik heb een kat in mijn voortuin gehad, ze poepte er steeds. Ik heb koffiedrap neergegooid en ze is weg gebleven. Mijn ouders deden dit vroeger ook. Werkt echt en is kat vriendelijk!
Zou zonde zijn als je mooie dieren zich dood vliegen ofzo. Even uitvogelen waar ze de tuin in komen. En dan daar koffie neerleggen. Of wat ook werkt, maar dan moet je waken, flinke straal water erover heen.
Mijn kat corrigeer ik met een plantenspuit. Maar in jouw geval zou ik de tuinslang nemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 14:18

We hebben vanmiddag al een lamp gekocht en gaan even online oriënteren voor een goed spuitalarm :j
Ik merk dat ik er momenteel zelf het meeste last van heb. Kom echt slaap te kort :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:26

Iets erop kunnen vinden en bij kunnen slapen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:16

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 16:24

We hebben inmiddels een lamp hangen die bij beweging reageert. Maar het is door de regen ook erg rustig gelukkig :D

Iris, dat filmpje _O- _O-

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:34

Zo dat werkt goed! :o? ''Zou ik hem ook op een compressor kunnen aansluiten ipv op een navul flesje? ''

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:44

Onze catharina beebs kwamen vandaag heel voorzichtig uit hun hokje. Ze scharrelden heel voorzichtig vlakbij hun hokje een beetje in het stro rond. Het eenna kleinste ding is een lekker fanatiek vogeltje. Een paar keer hebben we ze gezien maar het is toch wel heel vermoeiend in de grote boze wereld. Dus dan gingen ze weer gauw slapen. Ze zijn vandaag 5 weken oud ( de oudste twee). Ze vinden het ook steeds stommer om opgepakt te worden. Ze zijn niet bang voor mijn handen maar ze vinden het niet leuk meer. Niks mee te maken, gewoon even tuttelen. Hoort erbij.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 09:16

Wat leuk Misty. Dat gaat dan ook al hard zeg!

Deze kleine voer ik nu al 3 weken met de hand omdat zijn vader hem dus kapot maakte.
Hij doet het super! Ik voer hem alleen 's ochtends en 's avonds nog bij. Overdag blijft hij al netjes op gewicht en zit hij in de voliere. Rond een uur of 19:00 's avonds komt hij binnen en slaapt hij weer in huis. Ik gok dat hij met een week of 3 zelfstandig is :)
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:17

Hij is mooi! Heeft hij al een naam?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:14

Loki, maar hij reageert ook prima op MjamMjam wanneer hij honger heeft _O-

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:39

Cayenne schreef:
Loki, maar hij reageert ook prima op MjamMjam wanneer hij honger heeft _O-

Stille meelezer kruipt onder steen vandaan...

Zo heet onze kat ook!! Prima naam Loki :j

Ik lees trouwens al 'eeuwen' mee maar kom er nu pas achter dat je gewoon in de 'buurt' zit (Den bosch) :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:57

Hij vertrekt naar dezelfde mensen die eerder deze zomer Lotus hebben opgehaald. Loki en Lotus klinkt dus wel leuk :D Ze zijn qua ouders niet aan elkaar verwant, dus daar heeft hij een mooi vriendinnetje aan :P

Silly_Woman, waar woon je? Ik woon idd sinds een jaar in Den Bosch :j

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:01

Cayenne schreef:
Hij vertrekt naar dezelfde mensen die eerder deze zomer Lotus hebben opgehaald. Loki en Lotus klinkt dus wel leuk :D Ze zijn qua ouders niet aan elkaar verwant, dus daar heeft hij een mooi vriendinnetje aan :P

Silly_Woman, waar woon je? Ik woon idd sinds een jaar in Den Bosch :j

Ik ben sinds kort te vinden in Sprang-Capelle. Daar woont mijn vriend.(en ik nu bijna voltijds ook :D )
Paardlief is al enige tijd verhuisd, ben alleen nog op zoek naar werk in de regio... (Werk nu nog in Amsterdam :\ )

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:52

Ooh ja Cayenne het gaat echt heel hard. Ik had ze 2 dagen niet van dichtbij gezien en de oudste twee zijn al bijna grote vogel. Haast geen dons meer en zo mooi al. De twee kleintjes hebben nog wel dons. Ik verbaas me er ook over dat ze zo snel groeien. Het is heel leuk want ze hebben alle vier een andere kleur groen. Ze zijn zo leuk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:48

Wat een PRACHTIG weer! {:} Genieten! Ik weet zeker dat mijn vogels ook blij zijn met dit heerlijke zonne-....... *zucht* :')
Afbeelding

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:48

Hoe is het met jpuw nachtrust en met die van de vogels? Alles weer een beetje rustig gekregen?

Wij hebben vandaag de twee oudste vogels verhuisd naar ons binnen verblijf. Ze eten goed zelf, zijn dapper, klimmen en klauteren en zijn bijna grote vogel. Ik zag dat ze nog wel wat gevoerd worden, maar ze zaten ook op de kop in hun voerbakje te bunkeren. Nu kregen we ze nog redelijk snel te pakken. Met een week of langer ben ik bang dat we ze niet meer kunnen pakken. ( ook vanwege de onlogische indeling/formaat van de volière) Dus dan maar eruit. De twee kleintjes hebben nog best wat dons en eten niet zelf. Dus die mogen nog even bij pa en moe blijven wonen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:53

Hier gaat het weer prima. We hebben een lamp opgehangen en dat scheelt heel erg :j
Hier verhuist er volgende week nog eentje (de cinnamon bonte witmasker op onderstaande foto) en dan heb ik er nog 2 die binnenkort verhuizen. En dan is het kweekseizoen definitief over.

In de grote voliere kunnen ze de zon (en de jacuzzi) gelukkig wel waarderen :+
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:17

Blije foto is dat :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:41

Ik heb lang niks meer van me laten horen maar ik moet nu even het trotse nieuws delen dat Harrie drie auto alarmen nadoet en een riedeltje wat wij hem hebben geleerd. :D

Heb hem er net op betrapt vis het badkamer raam. En het auto alarm is leuk, de buurman kijkt geregeld uit het raam of zijn alarm nou wéér afgaat. _O- _O-

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:52

Filmpje? Wat geweldig!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 20:02

Hahaha, hier was hij al druk aan het oefenen, maar blijkbaar heeft hij het talent van zijn vader. Die kan ook heel goed een auto alarm nadoen _O- Wat grappig dat zijn zoon het ook doet :D
Idd filmpje!!! *\o/*

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:33

Ruby tettert mee met het nummer 'Tequilla' maar verder gewoon wat huis-tuin-keuken gefluit :D