Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Solleke_Noah schreef:Zelf zou ik nooit een hond zoals duitse dog nemen, omdat je daar al zo snel afscheid van moet nemen. Enkele maanden geleden is onze allerliefste golden retriever overleden op 14 jaar, dat vond ik gevoelsmatig al veel te vroeg. Laat staan dat je je dier hoogbejaard op 8-jarige leeftijd moet afgeven..
Dani schreef:Mijn hond komt ook uit Spanje maar is niet zielig hoor.Ik heb daar echt een hekel aan, dat gepiep dat 't allemaal zielige hondjes zijn die gered moeten worden. Die van ons heeft volgens mij een prima leven gehad tot hij naar het asiel werd gebracht. Het zijn heel vaak gewoon leuke, blije, gezonde honden, en geen getraumatiseerde bange probleemgevallen.
Niet dat je dan een hond uit Spanje moet nemen.Maar ze zijn dus zeker niet per definitie zielig.
pjotter schreef:ik gooi mijn vraag hier toch ook maar neer.
Hier de zoek tocht naar een tweede hond.
Een kort beeld van de situatie:
we wonen in een hoek huis met kleine tuin.
Ik werk halve dagen ben dan incl reistijd 5,5 uur van huis mijn vriend werk full time.
We hebben een jacky teefje van bijna 2 zij gaat daar waar het kan overal mee naar toe (altijd mee naar de paarden mee op visitie) als ze alleen thuis is zit ze in de winter binnen heeft dan de hele beneden verdieping en in zomer buiten in de tuin met afdak om droog en uit de zon te kunnen zitten.
Er is aan beide kanten ervaring met honden onze dame is niet eerste.
De ervaring is met kruising sheltie en verder vooral terriers.
Wat zoeken wij:
Een hond die makkelijk mee kan naar de paarden en met mijn vriend mee kan moutainbiken.
Dus makkelijk los kan lopen en goed zal luisterd na de nodige training natuurlijk.
Een middeslag of kliene hond met niet te veel haar.
Goed te trainen en lekker actief.
Maar moet naar een (mid)dag bezig zijn ook lekker relaxed thuis kunnen zijn.
Nou zou ik heel graag een border collie willen en ben ik zo wie zo fan van dat type hond. Maar ik vaag me toch af of dat niet toch een beetje TE zal zijn voor ons.
We zullen dan zo wie zo zoeken naar een puppy af hond want dat is niet reeel op dit moment
Graag hoor ik jullie mening en ideeen over evt andere rassen.
Of miss zelf iemand die een hondje weet wat een nieuw huis zoekt en bij ons zou kunne passen hoor ik dat ook heel graag.
BloemBloem schreef:Mijn schoonmoeder is vorig jaar overleden en nu zou mijn schoonvader graag wat meer gezelligheid in huis willen omdat hij erg eenzaam is geworden.
Hondje zal wel 5 ochtenden alleen zijn. Zijn er rassen die hier goed mee om kunnen gaan?