Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Dagmar80 schreef:De teckel in het mandje is een strak plan :p
De Bordeaux en Duitse dog lijken me minder fietsenlopers... In ieder geval lastig als ze even trekken :p
Dan laat ik wel los. Gaat me meer om de gewrichten. Eigenlijk gaat het om tien minuten aan de fiets heen (naar het strand) en tien minuten terug (naar huis).
Het is iig leuk om na te denken over welke hond(en) ik wil.
anneliesdj schreef:De rasvereniging soms ook bij asielen.
Majabeestje schreef:Ben wel benieuwd hoe jullie denken over de combi labradoodle/dwergteckel.
De labradoodle is een kleine medium qua grootte (als een kleine labrador) en houdt van spelen met andere honden. Zou een wat meer rustige teckel daar tegen kunnen of wordt deze direct een hernia geknakt door een grotere hond? Ben een beetje bang dat een kleine teckel niet opgewassen is tegen een wat grotere hond. Terecht of niet?
_San87_ schreef:Majabeestje schreef:Ben wel benieuwd hoe jullie denken over de combi labradoodle/dwergteckel.
De labradoodle is een kleine medium qua grootte (als een kleine labrador) en houdt van spelen met andere honden. Zou een wat meer rustige teckel daar tegen kunnen of wordt deze direct een hernia geknakt door een grotere hond? Ben een beetje bang dat een kleine teckel niet opgewassen is tegen een wat grotere hond. Terecht of niet?
Denk dat het afhankelijk is van de hond, mijn dwergteckels (ruwharig) waren altijd heel goed opgewassen tegen grotere honden. Nu waren de grotere honden in kwestie ook voorzichtiger met het spelen met de kleintjes. Denk dat daar e.e.a. ook vanaf hangt. Een grote lompe is misschien wat lastig voor een kleine dwergteckel.
_San87_ schreef:anneliesdj schreef:De rasvereniging soms ook bij asielen.
Die had ik al opgeschreven, ja.
Heb de Nederlandse, Belgische en Duitse rasvereniging van de Weimaraner aangeschreven. Ik ben benieuwd of ik een positief bericht krijg, met name Duitsland is vrij streng wat herplaatsen betreft.
De Duitse Dog ga ik van het weekend eens mee aan de slag.
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Die had ik al opgeschreven, ja.
Heb de Nederlandse, Belgische en Duitse rasvereniging van de Weimaraner aangeschreven. Ik ben benieuwd of ik een positief bericht krijg, met name Duitsland is vrij streng wat herplaatsen betreft.
Ik wil je wel een heel klein beetje waarschuwen, dd is normaal een lieve gemoedelijke vriendelijke makkelijk op te voeden hond. Maar herplaatsers zijn vaak echt moeilijke honden, het is dan vaak moeilijk ze mentaal de baas te zijn omdat ze een fikse portie zelfvertrouwen hebben en zich zo bewust zijn van hun enorme formaat.
Bij honden van dit formaat is 'voorkomen is beter dan genezen' echt een gouden regel.
Majabeestje schreef:Ben wel benieuwd hoe jullie denken over de combi labradoodle/dwergteckel.
_San87_ schreef:anneliesdj schreef:De rasvereniging soms ook bij asielen.
Solleke_Noah schreef:_San87_ schreef:
Rijkelijk te laat zie ikmaar moest door je omschrijving denken aan een koppel galgo's. Misschien sla ik de bal wel helemaal mis, maar dat zijn toch honden die heel uitgelaten zijn en graag wandelen/rennen, maar in huis erg rustig. Bovendien grote honden, kortharig en normaal gezien een lief karakter. En herplaatsers genoeg.
Koningspoedel kan ik erg aanraden, heb er zelf drie (gehad)echte droomhonden, vacht vraagt wel veel onderhoud. Atletisch, sportief, lief, eigenwijs, grote knuffels.