Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neej schreef:Qua beweging denk ik dat je er wel komt hoor, maar een jonge hond, "hele dagen" alleen thuis.. Dat is iets waar ik straks zelf ook tegenaan loop, want we willen er heel graag een pupje bij.. Maar... Ik werk nu 32 uur (dus 4 dagen), tussen de middag gaat mijn vriend een flink eind met 'm lopen (die werkt vlak bij huis) en dus komt Oll wel aan z'n beweging, maar ik durf er in deze situatie echt geen pup bij te zetten.. En dan nog, op dagen dat ik werk plan ik 's avonds niks en probeer ik echt de avonden voor Ollie te houden, maar ik moet bekennen, het valt me af en toe wel zwaar hoorLaat staan met een jonge hond die echt nog veel opvoeding enzo nodig heeft...
Voor mij is deze situatie verre van ideaal en hopelijk kunnen we er op termijn een andere draai aan geven, maar het is even niet anders. En aan een pup durf ik dus gewoon echt niet te beginnen nu.
Neej schreef:Qua beweging denk ik dat je er wel komt hoor, maar een jonge hond, "hele dagen" alleen thuis.. Dat is iets waar ik straks zelf ook tegenaan loop, want we willen er heel graag een pupje bij.. Maar... Ik werk nu 32 uur (dus 4 dagen), tussen de middag gaat mijn vriend een flink eind met 'm lopen (die werkt vlak bij huis) en dus komt Oll wel aan z'n beweging, maar ik durf er in deze situatie echt geen pup bij te zetten.. En dan nog, op dagen dat ik werk plan ik 's avonds niks en probeer ik echt de avonden voor Ollie te houden, maar ik moet bekennen, het valt me af en toe wel zwaar hoorLaat staan met een jonge hond die echt nog veel opvoeding enzo nodig heeft...
Voor mij is deze situatie verre van ideaal en hopelijk kunnen we er op termijn een andere draai aan geven, maar het is even niet anders. En aan een pup durf ik dus gewoon echt niet te beginnen nu.
thoranLOVE schreef:Hallo,
Ik heb echt geen idee meer welke rassen er nog zijn voor mij. Ik houd echt van labradors maar deze zullen helaas te groot zijnOok vind ik kooikerhondjes en bordercollies geweldig! Maar deze verharen weer veel
Weet iemand van jullie een geschikt ras voor mij?
Paar eigenschappen:
- moet goed luisteren (natuurlijk ligt dit ook grotendeels aan de opvoeding)
- niet veel blaffen
- 45cm is wel echt de maximale hoogte
- niet teveel verharen
- en ook niet elke dag hoeven borstelen
- hij/zij moet van grote wandelingen houden maar deze ook niet elke dag![]()
- goed met andere dieren overweg
ik heb nogal veel eisen dus hoop dat er iets bijzit, oja en trucjes of behendigheid leren vind ik ook super leuk!
sallandval schreef:thoranLOVE schreef:Hallo,
Ik heb echt geen idee meer welke rassen er nog zijn voor mij. Ik houd echt van labradors maar deze zullen helaas te groot zijnOok vind ik kooikerhondjes en bordercollies geweldig! Maar deze verharen weer veel
Weet iemand van jullie een geschikt ras voor mij?
Paar eigenschappen:
- moet goed luisteren (natuurlijk ligt dit ook grotendeels aan de opvoeding)
- niet veel blaffen
- 45cm is wel echt de maximale hoogte
- niet teveel verharen
- en ook niet elke dag hoeven borstelen
- hij/zij moet van grote wandelingen houden maar deze ook niet elke dag![]()
- goed met andere dieren overweg
ik heb nogal veel eisen dus hoop dat er iets bijzit, oja en trucjes of behendigheid leren vind ik ook super leuk!
een kleine labradoodle!
Majabeestje schreef:Met herplaatsers kan je ook een hoop werk hebben, de hond kan gedragsproblemen hebben of misschien niet maar deze wel laten zien uit stress van een nieuw huis/baasje. Zal niet voor het eerst zijn dat het hond ineens vergeet dat ie buiten zijn behoefte moet doen of geen spullen stuk mag maken..
Ik zou er in elk geval voor proberen te zorgen de eerste twee a drie weken vrij te nemen zodat de hond(en?) goed kan wennen en je ook de tijd neemt om de hond alleen te leren zijn, dat opbouwen en trainen. En ook gewoon goed de tijd nemen, elkaar leren kennen, trainen, de huisregels leren, vertrouwen etc.
Ik denk dat het qua uitlaten wel ok is, helemaal als je er twee neemt. Maar de tijd dat de hond alleen is vind ik nog best veel, ik zou er zelf 'last' van hebben denk ik. Me steeds onrustig voelen omdat ik vind dat de hond te lang alleen is..
_San87_ schreef:Majabeestje schreef:Met herplaatsers kan je ook een hoop werk hebben, de hond kan gedragsproblemen hebben of misschien niet maar deze wel laten zien uit stress van een nieuw huis/baasje. Zal niet voor het eerst zijn dat het hond ineens vergeet dat ie buiten zijn behoefte moet doen of geen spullen stuk mag maken..
Ik zou er in elk geval voor proberen te zorgen de eerste twee a drie weken vrij te nemen zodat de hond(en?) goed kan wennen en je ook de tijd neemt om de hond alleen te leren zijn, dat opbouwen en trainen. En ook gewoon goed de tijd nemen, elkaar leren kennen, trainen, de huisregels leren, vertrouwen etc.
Ik denk dat het qua uitlaten wel ok is, helemaal als je er twee neemt. Maar de tijd dat de hond alleen is vind ik nog best veel, ik zou er zelf 'last' van hebben denk ik. Me steeds onrustig voelen omdat ik vind dat de hond te lang alleen is..
Een hond die een kameraad heeft is toch nooit 'alleen'?
Vrij nemen gaat sowieso gebeuren, ik ben me bewust van mogelijke moeilijkheden met herplaatsers, heb zelf jarenlang bij een dierenasiel gewerkt en zelf ook herplaatsers gehad.
anneliesdj schreef:Ik ben van mening dat je in jouw situatie zeker geen hond met hogere behoefte moet nemen en daar valt een weimaraner ook onder.
Maar met fulltime werken kun je natuurlijk prima een hond hebben en 2 is alleen maar beter.
Majabeestje schreef:_San87_ schreef:
Een hond die een kameraad heeft is toch nooit 'alleen'?
Vrij nemen gaat sowieso gebeuren, ik ben me bewust van mogelijke moeilijkheden met herplaatsers, heb zelf jarenlang bij een dierenasiel gewerkt en zelf ook herplaatsers gehad.
Hm ja, daar heb ik toch wel een beetje een andere kijk op. Een hond zal het ongetwijfeld prettiger vinden om samen te zijn met een andere hond, maar als het baasje (roedelleider) niet thuis is, zal hij je toch 'missen'. Maar dat is mijn idee erbij, weet niet hoe anderen hierover denken?
anneliesdj schreef:O kijk dat maakt het al anders, is agility/frisbee en ipo echt een eis? Maw, je wilt trainingen doen en blijven doen?
Je noemt wel net een paar rassen die weer minder geschikt zijn, fila's staan erom bekend moeilijk te zijn met andere honden, bullmastiff soms ook en alle 3 zijn ze niet/minder geschikt voor agility en frisbee.
_San87_ schreef:Ik heb het volgens mij nergens gehad over een jonge hond, tochIk wil juist geen pups, en wel om de reden dat ik geen tijd heb deze fatsoenlijk op te voeden.
Het liefst wil ik twee 'oudere' honden, herplaatsers.
_San87_ schreef:Erg leuke honden ook, maar in mijn ervaring ook honden met hogere behoefte, zoals jij het zo mooi zei.
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Erg leuke honden ook, maar in mijn ervaring ook honden met hogere behoefte, zoals jij het zo mooi zei.
Ja dat is zo, ik twijfelde ook om hem te noemen maar wel een hond die erg blij zal zijn met agility of ipo.
Een duitse dog? Hoewel ik zou zeggen, ga voor bordeaux als die je zo aanspreekt, zijn prima honden maar die werkdrift zit er niet zo in dus meer dan gewoon gehoorzaamheid moet je dan niet verwachten. (maar zeg nooit nooit)
Neej schreef:_San87_ schreef:Ik heb het volgens mij nergens gehad over een jonge hond, tochIk wil juist geen pups, en wel om de reden dat ik geen tijd heb deze fatsoenlijk op te voeden.
Het liefst wil ik twee 'oudere' honden, herplaatsers.
Nee, je hebt helemaal gelijk, die woorden heb ik in je mond gelegd, sorrBlond, laat en heel erg vermoeid zijn geen goeie combi als je mooie adviezen wilt geven, zo blijkt