Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Stiekem zit hij momenteel best knap in de veren
)

Zoals hij er nu uitziet vind ik ze eigenlijk het leukste, het is geen baby meer, maar zit ook nog niet compleet in de veren.
Toen hij terug kwam was hij gelukkig een koppel geworden met Joy, maar hij mutileert zijn babies tot bloedens toe (daarom ben ik dus ook een jong met de pap aan het groot brengen). Hij voert ze onvoldoende en hij had de nageltjes afgebeten. Ook zat de kleine onder het bloed omdat hij de veertjes tot op het leven stuk beet. Hij heeft om de een of andere reden ook een hekel aan Sterre. Zij had ook eitjes (onbevrucht, want ze heeft nog geen man), maar wanneer ze even van haar nest was om te eten, mocht ze van Jade steeds niet meer terug. Dan blokkeerde hij haar en joeg haar de hele voliere door. Ik moest dan steeds naar buiten rennen en tussen hen in gaan staan. Pas dan durfde ze haar nest weer in.
Waarschijnlijk gaat hij ook Titan heten (ik heb altijd een Titan willen hebben
)

'Wat moet je?'
Ze spartelen en wurmen zich wel alle kanten op ja, en soms beginnen ze ook nog hartverscheurend te piepen, waar de ouders op af komen en dan is het even helemaal chaos
Uiteindelijk wordt het steeds makkelijker! Het achterste teentje er doorheen wurmen vind ik altijd het lastige gedeelte, maar meestal kan ik mijn nagel er voorzichtig onder zetten en hem er dan doorheen laten glijden.
Heeft hij nog steeds van die bizar grote ogen?
Daar word ik automatisch blij van
Ik vond het broedseizoen heerlijk, maar ben nu wel weer toe aan rust
En de vogels ook. Ze zijn bijna allemaal in een enorme plofrui en dat kost ze veel energie. In de kleine voliere zijn de broedblokken er inmiddels alweer een maandje uit, maar ik merk dat ze nog altijd flink aan het bijkomen zijn. Na het ontbijt gaan ze gewoon weer terug op stok om te slapen
Terwijl ze dan in de grote voliere nog hyperactief alle kanten op schieten
Pyriet had deze week geen kuif meer
en Phoenix zit er uit als een ontplofte swiffer
Aura is niet vooruit te branden, van Britt en Breitling maak ik maar helemaal geen foto's voorlopig
en ik hoor de hele dag pijnkreten omdat ze tijdens het poetsen per ongeluk een los veertje uit trekken. De volieres zien er iedere ochtend uit alsof ze ritueel een kanarie hebben afgeslacht
Overal van die piepkleine donsveertjes in allerlei kleuren
En die grote ogen zijn er ook nog
Zat er ook wel een beetje in. Het kweekseizoen is voor het gevoel van de ouders al voorbij en omdat ze vroeg in de rui geschoten zijn, hebben ze onvoldoende doorgezet
Ik wil mijn vingers nog iets langer heel houden