AnniekSlijk schreef:Op m'n werk kan de hond groot en deels rond scharrelen, soms samen met een andere hond. Er zullen ook momenten zijn dat hij even op zijn plaats moet en even moet blijven liggen. En tuurlijk word er buiten het werk om dingen met hem gedaan, waar hij ook bij moet na denken. Wandelingen duren tussen de middag sowieso 3 kwartier. Na m'n werk kan dat langer. En mee naar de paarden natuurlijk, waar ook nog een andere hond rond loopt en de buitenritten zou leuk zijn als hij dan mee kan, naar het bos of strand. Ik ga natuurlijk niet zomaar een hond aanschaffen, ik verdiep me er echt wel goed in! Heb via m'n school ook cursussen over honden gedrag gedaan, dus echt leek ben ik zeker niet! Ben me nu aan het verdiepen wat het beste bij ons past. De cockers heb ik me idd ook al in zitten verdiepen.
Cockers zijn hele leuke honden maar hou er rekening mee dat ze eigenwijs zijn en dat het jachthonden zijn. Ik heb er 2 en wat me erg tegen is gevallen is dat ze jagen en dat ze niet dicht bij de baas blijven. Als ik ze mee naar de paarden neem moet ik ze dus echt vastbinden anders gaan ze aan de scharrel. Heel anders dan onze Jack Russel die ik gewend was.