Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mallootje schreef:Op mijn werk heb ik niet de mogelijkheid om de deur een half uur te sluiten en intussen een blokje om te lopen, maar ik heb wel de mogelijkheid om even naar buiten te gaan als de hond een plasje moet doen. Ik heb geen baas of manager dus ik ben in principe vrij om te doen wat ik wil. Als ik een kwartier met de hond wil spelen dan zou dat kunnen, maar dan kan dat op dat moment niet buiten op een groot grasveld
urosa schreef:Kom ook even binnen vallen, en zeg maar niet welke hond wij deze zomer gaan ophalenMaar ik vind altijd dat er zo heftig gereageerd wordt op mensen die allebei 40 uur werken en een hond willen. In mijn ervaring, en dan met diverse rassen, Duitse Herder, Ierse Setter, Bull Mastiff, Labrador/Stabij kruising en Chihuaua hebben daar allen geen last van gehad. Wij werken namelijk ook beiden 40 uur. Mensen maken zich nog drukker over een hond die veel alleen thuis is dan kinderen die massaal naar de crèche gebracht worden
de aanwezigheid van een mens is geen levensbehoefte van een hond? Juist als je een hond gewoon hond laat kunnen ze meestal prima alleen zijn. Die van mij liggen dus niet bij mij op de bank of in bed, maar gewoon op hun plek. Nu zijn de honden bij mij nooit alleen want ze zijn met hun 2en
Tussen de middag worden ze kort uitgelaten door mijn vriend, en s ochtend en s avonds lopen/fietsen wij er voldoende mee (deden wij, want de Bull Mastiff is helaas overleden
en met een Chihuahua fietsen.. neuh.. ja in het mandje voorop), de Labrador/stabij is daarbij de enige die meer mentale uitdaging vraagt. Maar bij ons gelukkiger is (als hij komt logeren) dan bij mijn moeder die fulltime thuis zit, de hondenuitlaat service maakte nog complimenten over hoe zijn gedrag verbeterd is. Dusja soms heel terecht die opmerkingen over werkweken, maar als je gewoon tijd in je hond wil investeren en hem voldoende uitdaging en beweging geeft hoef je echt niet de hele dag naast hem op de bank te zitten.
Ook even ontopic: Mallootje heb je wel eens nagedacht over een Bull Mastiff? In je post zie ik klein/middelgroot maar later zegt ook iemand een groter ras. Voordeel van grotere honden vind ik wel dat die zich meestal wat beter redden tussen de paarden. Mijn paard kon bv niet op mijn Bull Mastiif staan, die zag ie wel, een chihuahua is toch een ander verhaalBull Mastiff hoef je niet veel te pleasen, kunnen alleen zijn, makkelijk op te voeden mits je consequent bent, blij met gewoon lange wandelingen of korte stukken aan de fiets. Als je dan echt een sport/ intensieve cursussen zou willen doen zijn ze minder geschikt. Zelf had ik ook een minder intelligent exemplaar, maar wel echt een goedzak!
Mallootje schreef:Haha nee hoor, ik zet ze achter elkaar en ga op de achterste zitten, gezellig treintje spelenNee grapje.. Mijn huidige sportpaard gaat wellicht volgend jaar met pensioen, dus dan maakt die enkel nog wat buitenritjes en komt er voor mij weer wat tijd vrij qua rijden. En 2 stallen mesten of 3 is ook geen wereld van verschil, terwijl we met een hond niet klaar zouden zijn met een kwartiertje extra
AnniekSlijk schreef:Ik weet niet of het hier mag plaatsten, zo niet hoor ik het wel,
Mijn vriend en ik gaan samen wonden in maart. En ik wil mijn hele leven al een hond (het mocht nooit van mijn ouders) We hebben een huisje gekocht en nu kan er dus eindelijk een hond komen. We zijn opzoek naar een middelgrote hond. (ons huis is niet heel groot) Als we een leuk klein hondje tegen het lijf lopen is dat ook goed, maar ik heb persoonlijk niet zoveel met kleine hondjes. De hond kan mee naar mijn werk, ik werk als dierenarts assistente. het is dus wel belangrijk dat de hond goed overweg kan met anderen honden. daarnaast gaat hij mee naar de paarden. en moet dus ook wel goed kunnen (leren) luisteren en los kunnen lopen. Zelf zat ik te denken aan misschien een Australian shepherd ofzo. Kooiker hondje vind ik ook leuk, maar die schijnen nogal eigenwijs te kunnen zijn. Kruisingen vind ik ook helemaal geen probleem. wel leuk zelfs, niet zo standaard:P
Hebben jullie nog tips voor mij voor een leuk ras.
AnniekSlijk schreef:Niet echt sporten, lange wandelen maken is wel het plan, maar zal niet elke dag gaan lukken. Hij moet het dus zeg maar wel kunnen, maar het moet geen probleem zijn als het een dag een keer niet gaat lukken. (misschien wat veel eisend.)
AnniekSlijk schreef:Niet echt sporten, lange wandelen maken is wel het plan, maar zal niet elke dag gaan lukken. Hij moet het dus zeg maar wel kunnen, maar het moet geen probleem zijn als het een dag een keer niet gaat lukken. (misschien wat veel eisend.)
NoName126 schreef:Die heb ik zelf twee, en daarvan kan ik met alle overtuiging zeggen: Absoluut niet. Valt in de categorie aussie, border, kooiker. Als je geen sport doet, en niet van lange wandelingen houdt, zit je dadelijk met een hond die je hele interieur sloopt en wellicht (angst)agressie ontwikkelt. Tollers zijn absoluut geen kleiner formaatje goldens!
Stoof schreef:AnniekSlijk, wat dacht je van een Wolfspitz of andere keeshond (grote of middenslag)? Die past perfect bij jouw eisen denk ik. Alleen kunnen ze wel wat "blafferig" zijn, maar als je daar consequent mee omgaat zou dat geen probleem moeten zijn.