Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikitabanana

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:54

iepsel schreef:
Enne.........we hebben zó meegeleeft, waar blijven de foto's Clown

ja, ik heb alles gelezen, en meegeleefd
jou eigendom, staat op jou naam, dus jou kat!

goed dat die weer thuis is!!

en goeie regeling.. Pling

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 00:33

echt super dat die weer terug is.. Lachen
rangorde komt wel weer goed.. Knipoog
wel rot dat ze hem dat wel hebben laten doen.. ik zou ook de plantenspuit pakken al heeft dat bij die van mij ook niet zoveel zin.. die gaat der echt voor staan en tikt dan tegen de spuit aan van jahh nog meerr.. Nagelbijten / Gniffelen

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 18:17

euh foto's ja die zal ik zekers maken Knipoog zal nu de camera gaan opladen want die heb ik niet in de oplader gahad sinds de vakantie Bloos
Dan kan ik morgen wel even foto's maken Knipoog

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:25

Als hij op het aanrecht en ook op de tafel springt als jullie weg zijn, dan moet je er gewoon peper op strooien, dit vinden ze heeel vies Lachen
Ook is het handig om hem er dan eerst goed aan te laten ruiken, dus even met zijn neus door de peper op het aanrecht halen Lachen lijkt zielig, maar ze leren het zo snel af! Zo deden wij het bij onze katten ook.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:32

Wat goed dat jullie hem terug hebben!
Je hebt goede afspraken gemaakt Ja

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:45

Eponastable schreef:
waaauww super nieuws! Ik ben blij dat ze de chip hebben gevonden!
Niet te zat vanavond é Haha!

enneuh stuur die dame langst een asiel dat ze daar een kat zoekt Duivel

Nou inderdaad zeg! De Nederlandse asielen zitten propvol.
Het enige is dat ze moet betalen voor een asieldier. Wellicht
was dat haar overweging om er een van straat te halen..... Duivel

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:48

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Gefeliciteerd Inge!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Fijn dat' ie er weer is!

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:12

sterre2007 schreef:
Eponastable schreef:
waaauww super nieuws! Ik ben blij dat ze de chip hebben gevonden!
Niet te zat vanavond é Haha!

enneuh stuur die dame langst een asiel dat ze daar een kat zoekt Duivel

hier in het asiel zit nog een kat wie graag veeeeeeeeeeel aandacht wil(je kunt amper werken zoveel loopt hij je achterna) en hij moet binnen gehouden worden.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:24

En ik weet er zoals eerder gezegd ook nog eentje voor ze die gewend is om binnen te blijven en zich daar goed bij voelt. Knipoog

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:33

fijn dat je kat weer thuis is maar ik zou de kat toch niet meer naar buiten doen
ben bang dat de andere mensen anders misbruik vd situatie gaan maken en hem weer veel gaan voeren e.d. zodat hij dadelijk wel daarnaar toe blijft gaan

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:30

En? Hoe is de nacht gegaan? Zitten ze 's nachts nog apart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:02

raylaatje schreef:
sterre2007 schreef:

hier in het asiel zit nog een kat wie graag veeeeeeeeeeel aandacht wil(je kunt amper werken zoveel loopt hij je achterna) en hij moet binnen gehouden worden.

Ach, in elk asiel zitten wel dat soort beesten. Zo heb ik momenteel een mamapoes in huis met haar 5 kleintjes. Ze was ergens gedumpt, in het asiel terechtgekomen en ik ben nu hun pleeggezin. Katten zat. Laat die vrouw idd haar beest maar ergens anders zoeken. En dan nog zo gelovig ook, pff, ik dacht dat je dan leerde dat je respect moet hebben voor andermans eigendom (ok, dat leer je niet alleen als gelovige) én dat je levende wezens moet respecteren (de kat niet binnen opsluiten dus). Snap er overigens ook echt geen hol van dat je haar wil gaan betalen. Alsof je haar nog moet bedanken voor de goede zorgen ook, ze heeft er toch zelf voor gekozen hem in haar huis op te sluiten, te voeren en eventueel met hem naar de DA te gaan? Verward

anyway, fijn dat 'ie weer terug is!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:05

Ik vind dat mensen hier veel te scherp zijn tegenover die vrouw...

Als de zoveelste magere kat langs kwam lopen, belde ik ook niemand hoor... En als dat beest op een dag in de zetel lag, dan was dat prima. Ok, wij hielden ze niet binnen.

Maar het binnenhouden op zich van een kat is niet zo'n drama als sommigen hier denken... Heel wat katten wennen er perfect aan, mits voldoende aandacht en zo.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:10

tamaramt schreef:
fijn dat je kat weer thuis is maar ik zou de kat toch niet meer naar buiten doen
ben bang dat de andere mensen anders misbruik vd situatie gaan maken en hem weer veel gaan voeren e.d. zodat hij dadelijk wel daarnaar toe blijft gaan

Hoe krom kun je de wereld maken? Het hele topic roept boe en bah omdat de vinder de kat binnen houdt, en nu zou ts hetzelfde moeten doen?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:21

Maar TS gaat dat niet doen Haha!
Binnen 3 tal weken gaat hij weer lekker buiten...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:00

poes schreef:
Ik vind dat mensen hier veel te scherp zijn tegenover die vrouw...

Als de zoveelste magere kat langs kwam lopen, belde ik ook niemand hoor... En als dat beest op een dag in de zetel lag, dan was dat prima. Ok, wij hielden ze niet binnen.

Maar het binnenhouden op zich van een kat is niet zo'n drama als sommigen hier denken... Heel wat katten wennen er perfect aan, mits voldoende aandacht en zo.

Binnenhouden wennen ze wel aan inderdaad, maar het zorgt er ook voor dat een kat niet terug kan naar zijn eigen echte thuis in dit specifieke geval!!

Twee van mijn ex asielkatten zijn voormalig zwervers en erg erg angstig en niet op te pakken. Zij komen alleen buiten op het balkon, 3 gaan er (onder begeleiding) lekker mee onze grote tuin in en 1 is zo snugger dat hij ook als de tuin verlaten wordt hij de weg wel weer terug vindt. Dus die ene blijft langer en soms ook nachtjes buiten, de rest niet. Er zijn drukke wegen met trambanen en bussen vlak achter onze tuinen.

En de TS laat dit mannetje lekker na 3 weken weer de vrijheid om buiten rond te rennen.
Laatst bijgewerkt door fargo op 13-08-08 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:02

Caira schreef:
tamaramt schreef:

Hoe krom kun je de wereld maken? Het hele topic roept boe en bah omdat de vinder de kat binnen houdt, en nu zou ts hetzelfde moeten doen?

2 Weken binnenhouden zodat hij zich weer thuisvoelt, en daarna laat ze hem toch weer vrij?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:08

fargo: ik heb ook 2 ex-zwervers, en die komen ook enkel op het balkon, en ze tonen zich niet ongelukkig hoor.

Maar wie zegt dat die mensen die kat gelijk hebben binnen houden? Voor hetzelfde geld kwam die daar al maanden achter eten schooien (katten schooien niet omdat ze honger hebben maar omdat ze weten dat er wat te rapen valt). Nou dan kan ik perfect begrijpen dat je op een druilerige avond zo'n beest binnenpakt en werkelijk gelooft dat hij geen baasje heeft.
Als ze zo dicht bij elkaar wonen, had TS met folders of zoiets toch echt deze dame moeten kunnen bereiken?

Ik versta het verhaal van beide kanten hoor, ook wel dat het van die mevr niet helemaal correct was, maar ik vind ook dat TS gewoon de gevolgen moet accepetern van het los laten lopen van een kat.

Katten zijn de enige beesten die we zomaar los laten banjeren, maar dan verwachten we wel dat iedereen het zomaar respecteert als je eigendom. Dat vind ik dan wel een beetje krom, gezien de vele zwerfkatten.

Je bent bij wet verplicht om een gevonden dier aan te geven... maar bij wet ben je ook niet letterlijk toegestaan een kat vrij te laten lopen, al wordt het wel gedoogd.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:13

De TS heeft écht alles gedaan wat ze kon om deze kat terug te vinden!
De persoon die ze in huis heeft genomen heeft geen enkele moeite gedaan om de eigenaar terug te vinden...
Ik zou zeggen, lees het topic nog maar eens goed door vooraleer je met zulke oordelen afkomt!

(ik wordt echt gek van zulke reacties)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:20

Ik heb het hele topic doorgelezen.
Ik heb zelf onlangs een kat gevonden en met een 100tal pamfletjes ophangen bereik je een gigantische buurt.

Moest ik een kat kwijt zijn zou ik dat een kleine moeite vinden.

Kijk, ik blijf erbij: spijtig verhaal voor beide kanten waar beide kanten ook gewoon schuld hebben (en aan de oplossing te zien wordt dit ook gewoon toegegeven).

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 13:10

poes, ik snap je standpunt ondeertussen, maar ik heb inderdaad geen pamfletten opgehangen (niet aan gedacht op dat moment). Het is helaas alleen niet over te doen Knipoog

Spike blijft hier absoluut geen binnenkat, kreeg vanmorgen al pijn in het hart toen hij bij de achterdeur zat te mauwen. Maar helaas hij mag nog niet naar buiten van me. Die andere twee blijven ook lekker binnen momenteel.

Het op het aanrecht komen heeft hem ondertussen al wel een leuke buit opgeleverd. Ik had roggebrood klaargemaakt met kaas en had een haring erbij. Alleen belde er iemand aan de voordeur, 5 minuten laten zat meneer mijn haring op te eten. Maar ach als dat mijn grootste probleem is, overleef ik het ook wel. Ook is de kaas niet onaangeroerd gebleven, die lag ook al op de grond, die heb ik m maar wel afgepakt.

Meneer ligt nu op zolder achter het schot van de cv-ketel heerlijk te slapen (dus kan er geen foto's van maken, want het zijn compleet zwarte foto's waar je niets op ziet). Even geduld dus nog voor de foto's tot hij een andere slaapplaats heeft opgezocht.

Ook zag ik ergens de vraag hoe het nu onderling gaat. Het gaat goed, af en toe een omwegje maken als er 1 in de buurt ligt waar hij langs wil. Maar hij gaat er ook net zo makkelijk weer naastliggen. Dus dat gaat goedkomen Knipoog enne zijn broer keurt hem geen blik waardig, maar vechten is geen sprake meer van geweest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:39

Fijn dat hij zo goed weer went iig Ja

Zolang de kat zich goed voelt in dit verhaaltje e Ja

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:12

Hoe gaat het vandaag? Al kans op foto's? Clown

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 19:49

ja je hebt kans op foto's Knipoog heb alleen vandaag even geworsteld met een internet-verbinding te krijgen op de computer (nieuwe laptop). Ik ga vanavond alles nog installeren wat erop moet en dan ga ik morgen de foto's hier neerzetten. (welke trouwens erg slaapverwekkend zijn, meneer slaapt aan 1 stuk :S )

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:51

Wat een verhaal zeg! Heb net alles mee zitten lezen.
Begrijp wel dat die mensen een band hadden opgebouwd met de poes, maar dan is het wel logisch om het terug te geven aan de rechtmatige eigenaar..
Gelukkig hebben jullie wel samen een oplossing kunnen vinden. Lachen
Top dat je de poes zelf laat kiezen, maar hou het in de gaten dat ze hem niet weer binnen gaan houden, daar zou ik zelf toch bang voor zijn!

Heb je hem inmiddels al afgeleerd dat ie niet meer op de tafels en aanrecht komt? Plantenspuit erbij zetten en muizenvallen schijnen goed te helpen (maar zou ik niet snel doen, ben altijd bang dat ze zichzelf er pijn mee gaan doen)

Hoop voor je dat poezenbeest bij jou en zijn broertje blijft.