Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Wat voor dierenleed schuilt er achter onze dagenlijkse maalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:12

Ninx schreef:
dees_daan schreef:

ga eens kijken in een kippenslachterij zou ik zeggen.. je kan zeggen dat we niet weten hoe het gaat, omdat we niet overal zijn geweest, maar de regels zijn wel overal hetzelfde voor de kippenslachterijen..

De regels zijn ook dat je maximaal 120 km pu mag rijden op de snelweg, maar hoeveel mensen houden zich daaraan?

Zo lust ik er nog een paar. Dus geen auto's meer omdat er te hard gereden gaat worden door sommigen?

Welzijnsorganisaties zijn er in Nederland alleen maar om te bewaken en niet direct om te creëren. Als wij onze koeien, kippen, varkens of schapen niet goed behandelen, merken we dat direct in onze portemonnee. Denk je nu echt dat de boeren zo dom zijn? Omdat er wat mensen proberen te sjoemelen met (BUITENLANDS) vlees. Moet je dan maar de Nederlandse boer de nek omdraaien?

Met Nederlands vlees valt er niet te sjoemelen. Alle vee is geoormerkt en kan niet anders aangeleverd worden.

De Partij voor de Dieren: dàt zijn pas zakkenvullers imo. Verbieden de (goed georganiseerde) drijfjacht op zwijnen. Wonen zelf niet op de Veluwe wss waar de zwijnen complete tuinen omspitten op zoek naar eten die ze in hun te kleine leefgebied niet meer vinden. Het zijn een stelletje schreeuwers met hun kont in het pluche.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:13

dees_daan, je leeft in een land waar je aardig wat keuzes hebt. Ook wat betreft banen. Iedereen miept en zevert, maar we hebben zo ongelofelijk veel keuzes in dit vrije land. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:15

Nadya schreef:
dees_daan, je leeft in een land waar je aardig wat keuzes hebt. Ook wat betreft banen. Iedereen miept en zevert, maar we hebben zo ongelofelijk veel keuzes in dit vrije land. Knipoog

dubbel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-08 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:15

Nadya schreef:

als net 16 jarige heb je hier niet zoveel baantjes waar je 30/40 uur in de week werkt hoor, weet niet hoe dat bij jullie is, maar hier iig niet Lachen ik ben nu 18, en dan is er meer werk, met meer uren in de week..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:16

dees_daan schreef:
omdat ze ook hun geld moeten verdienen? tuurlijk zullen er misstanden zijn, maar dat komt vooral doordat er filmpjes getoond worden uit het buitenland, en ze mensen laten geloven dat dit in NL is..

Vind je dat logisch klinken? Als je geld wilt verdienen ga je toch op de beurs werken of in vastgoed?
Deze mensen dachten dus op een dag: "ik wil geld verdienen... mmm, ik kan wel wat misstanden gaan verzinnen en die funderen met jaren '70 filmpjes uit het buitenland, en dan een politieke partij oprichten! Wat een briljant idee! Ik ga vast een nieuw huis, zwembad en Rolls uitzoeken, want dit wordt geld verdienen jongens! Jippie!"

Zucht, klinkt dat logisch?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:17

Nadya schreef:
Wil je per se vlees, zorg dan dat je kiest voor een eerlijk stuk vlees (biologisch bijvoorbeeld). Wees je bewust van het dierenleed en diverse andere zaken (milieu aspect e.d.).

En dit vind ik zo'n gezever!! Die biologische hype!!
Kom op zeg, mensen willen alleen nog maar groen, groen, groen zijn. Maar er meer voor moeten betalen. Nee dat dan weer niet.

Mijn vriend is ook boer. (bollen dan wel) Maar hij teelt ook graan. Nou dat moet gespoten worden. Oei, moet je iedereen daar eens over horen. Al dat gif wat er over het land wordt gereden.
Nou als hij dat niet zou doen komt er niets van de oogt terecht!
Dus als iedere boer biologisch zijn graan zou telen zou er een drastisch tekort komen. waardoor alles duurder moet worden gemaakt! Tsja, en dat willen de mensen toch ook weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:17

Nadya schreef:
RK, ben helemaal met je eens dat veel konijnen een rotleven beschoren zijn. Zeker bij de gemiddelde particulier Verdrietig . Kan daar ook helemaal niet tegen..... Ik zit nu te overwegen wat te zeggen over de konijnen bij een vriendin van me, die ik twee weken heb moeten verzorgen. Echt vreselijk om te zien hoe klein behuisd ze zijn en er nooit uitkomen. Ik snap ook niet waarom mensen zo dieren willen houden..... Vrees dat het een zeer gevoelig onderwerp is, maar ik ben elke vakantie de l.ul en ik kan er niet tegen!!!! Boos!

Jongens, kijk eens op de markt hoe ze met dat vee omgaan! Hoe ze alles op elkaar proppen!! Ik heb docu's gezien, gewoon gemaakt hier in Holland, hoor. Ik kon dan tenminste nog de tv uitzetten Clown . Ik geloof dat ik de bio-industrie niet trek om nu eens te gaan kijken, ben er te gevoelig voor. Als iemand een plek bij mij in de buurt weet, wil ik het eventueel nog wel overwegen, maar ik ga niet alleen.....

Jasper, dat is ook wat ik ervan gezien heb ooit, vroeger..... En zo zag je dat ook in al die docu's. Ben niet voor niets overtuigd vega geworden en nog geen dag spijt van.

Ik ben een keer naar hedel geweest...ik kom er nooit meer.
Is mijn ding niet.
als dieren dan toch naar de slacht gaan, bespaar ze aub de drukte en stress van daar....

en idd de konijnen cavias en noem maar op...maar met een beetje pech zijn die mensen wel vegtarier, want bio is zo zielig, maar ze hebben hun eigen dier levenslang opgesloten...kun je beter maar een paar maanden zitten met uitzicht op de dierenhemel...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:19

dees_daan schreef:
Nadya schreef:

als net 16 jarige heb je hier niet zoveel baantjes waar je 30/40 uur in de week werkt hoor, weet niet hoe dat bij jullie is, maar hier iig niet Lachen ik ben nu 18, en dan is er meer werk, met meer uren in de week..

Ik heb vroeger van alles gedaan. Ben als 14-jarige begonnen met huishouding bij de moeder van een vriendin. Kreeg 5 gulden per uur en wat was ik trots op mijn 15 gulden per week wat ik op de zaterdagochtend verdiende. Haha!
Heb in winkels gewerkt, werkte achter de bar in een studio op zondagmiddag en in de sportkantine in de buurt. Verder in het bejaardentehuis, de keuken, schoonmaken e.d. Hebben jullie dat allemaal niet daar?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:20

Ninx schreef:
dees_daan schreef:
omdat ze ook hun geld moeten verdienen? tuurlijk zullen er misstanden zijn, maar dat komt vooral doordat er filmpjes getoond worden uit het buitenland, en ze mensen laten geloven dat dit in NL is..

Vind je dat logisch klinken? Als je geld wilt verdienen ga je toch op de beurs werken of in vastgoed?
Deze mensen dachten dus op een dag: "ik wil geld verdienen... mmm, ik kan wel wat misstanden gaan verzinnen en die funderen met jaren '70 filmpjes uit het buitenland, en dan een politieke partij oprichten! Wat een briljant idee! Ik ga vast een nieuw huis, zwembad en Rolls uitzoeken, want dit wordt geld verdienen jongens! Jippie!"

Zucht, klinkt dat logisch?

Ja, en zo is het ongeveer gegaan. Er begint er één te schreeuwen en iedereen gelooft het. Bekend verschijnsel maar zo blijkt de mens in elkaar te steken. Je ziet het al in het klein in dit topic. Pinuts is nog nooit op de slachterij geweest maar "denkt" precies te weten hoe het er aan toe gaat.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:20

Oe, en dan vergeet ik onze vergaste ganzen nog van het voorjaar! Was ook zo verschrikkelijk!
Nou als ze eerder hadden nagedacht dan hadden die eieren gewoon geprikt kunnen worden en geen gans die dan vergast was!

Nee, iedereen denk maar wat zielig maar niemand denk aan de schade die de boeren aan hun land hebben, totdat de ganzen aan de mooi hortenzia begint te vreten in de tuin. Dan moet ie toch maar afgemaakt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:21

ik werk nu al 1,5 in een winkel, nu heb ik veel uren, maar vorig jaar in de vakantie kwam ik lang niet aan 20 uur per week, hooguit 10/12 uurtjes per week, achter de bar mag pas vanaf 18 jaar, 1 zondag middag had ik niet veel aan, aangezien ik een pony moest betalen, schoonmaken e.d is ook geen 40 uur per week..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:22

RK, ik vind beiden niets (levenslang opgesloten zitten of enkele maanden in het donker met uitzicht op de dierenhemel). In mijn ogen mag het allebei niet op deze manier Verdrietig . Waarom is het altijd OF OF en waarom niet EN EN???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:23

daarom eet ik gewoon al minstens 3 jaar géén vlees Knipoog en alleen lekkere scharrel eitjes en eet kaas en drink melk van koeien die overdag de hele dag lekker op de wei staan Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:25

minkie schreef:
Oe, en dan vergeet ik onze vergaste ganzen nog van het voorjaar! Was ook zo verschrikkelijk!
Nou als ze eerder hadden nagedacht dan hadden die eieren gewoon geprikt kunnen worden en geen gans die dan vergast was!

Nee, iedereen denk maar wat zielig maar niemand denk aan de schade die de boeren aan hun land hebben, totdat de ganzen aan de mooi hortenzia begint te vreten in de tuin. Dan moet ie toch maar afgemaakt worden.

Godzijdank hoef ik mezelf niet tot dergelijke types te rekenen.
Ik ben bereid MEER te betalen voor kwaliteit, en al die uiterlijke troep van bont, een aangeharkt tuintje en meer crap vind ik ook onzinnig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:26

dees_daan schreef:
ik werk nu al 1,5 in een winkel, nu heb ik veel uren, maar vorig jaar in de vakantie kwam ik lang niet aan 20 uur per week, hooguit 10/12 uurtjes per week, achter de bar mag pas vanaf 18 jaar, 1 zondag middag had ik niet veel aan, aangezien ik een pony moest betalen, schoonmaken e.d is ook geen 40 uur per week..

Ik kreeg destijds 50 gulden voor 2 uurtjes barwerk (zwart) in die studio. Was gewoon een middagje met een klassieke muziek voorstelling met de aankomst van die mensen, de pauze en er na nog wat drankjes schenken. Voor mij was dat toen heel veel geld (heb ik gedaan tussen mijn 17de en 19de). Haha!

Waren bijbaantjes natuurlijk. Ik zat nog op school. Wilde een goede opleiding hebben, omdat ik een goed betaalde baan wilde hebben. Waarom zit jij niet meer op school dan?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:26

Onze koetjes staan ook overdag heerlijk in de wei te soezen, maar wij hebben ook geen labeltje biologisch. Puur en alleen omdat wij niet van plan zijn ons weiland te laten overwoekeren door distels, brandnetels en al die troep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:27

@nadya
Omdat er vraag is naar vlees.
Dat konijn bij die mensen zit er helemaal zonder doel. Gewoon voor de hobbie...járen.

Er is nu eenmaal vraag naar vlees, daar kun je tegen zijn en daar hoor je mij niets over zeggen, ieder zijn standpunt. Prima Ja

Maar die vraag is er...mensen willen wel dat vlees goedkoop hebben, meer betalen voor meer ruimte voor een varken, nee dat doen ze dan weer niet.
Dus met de mogelijkheden doe de boer krijgt met de regeltjes en de wetjes en dan ook nog eens de centjes, zal hij zijn dier zo goed houden als kan.

Wil je veranderingen zien moet je bij de consument aankloppen, niet bij de boer.
Wil je veranderingen dan zal een partij als PVDD eens moeten komen met nuttige dingen, niet met leugens en ook niet met te hoog gegrepen maatregelen die nooit haalbaar zijn.
Ze kunnen van de daken schreeuwen dit en dat moet...maar als het niet uitvoerbaar is, is het alleen maar een hoop geblaat maar geen wol (zoiets was ie toch? Lachen )
Heeft daar het dier wat aan uiteindelijk?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:28

Nou, het barst van de ganzen in het natuurgebied waar mijn paard staat. Hele kolonies. Clown
Zie ze liever zo dan vetgemest in een donkere schuur. Heb ooit die filmpjes uit Frankrijk gezien, hoe ze gedwongen worden met zo'n slang in hun keel om te eten. Omdat mensen ganzenlever willen eten, getver. Die mensen gaan er zelf ook uitzien als een grauwe, vette lever. Haha!
De smeerpijpen. Boos!

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:31

[quote="Nadya"]Nou, het barst van de ganzen in het natuurgebied waar mijn paard staat. Hele kolonies. Clown
quote]

Ja maar als je daar als boer tussen zit ben je lekker mee. Omdat Gemeente meer natuur wil maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:34

Minkie, het is hier een en al natuurgebied en dat zie ik liever dan de boerenindustrie. Knipoog
Gelukkig blijft het ook zo hier. Boeren zijn er ook natuurlijk, maar de grond is hier zo enorm duur, dus die gaan denk ik liever in andere delen van NL zitten. Knipoog

Bovendien kan mijn paard nu tenminste buiten blijven staan. Zie ik bij de boeren niet zo snel gebeuren. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:36

Nadya schreef:
dees_daan schreef:

Ik kreeg destijds 50 gulden voor 2 uurtjes barwerk (zwart) in die studio. Was gewoon een middagje met een klassieke muziek voorstelling met de aankomst van die mensen, de pauze en er na nog wat drankjes schenken. Voor mij was dat toen heel veel geld (heb ik gedaan tussen mijn 17de en 19de). Haha!

Waren bijbaantjes natuurlijk. Ik zat nog op school. Wilde een goede opleiding hebben, omdat ik een goed betaalde baan wilde hebben. Waarom zit jij niet meer op school dan?

ik zit nog wel op school hoor Ja heb het werk in de slachterij gedaan, omdat ik toen examens had, en dus eerder vrij was, ik werk bij de supermarkt als hulpkracht, en in de vakantie werk ik meer. daarom wou ik ook veel uren werken, omdat je, als je weer naar school gaat, veel minder kan gaan werken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:37

Och ja, dat is er ook nog.
Hele stukken weilanden teruggeven aan de natuur. ROFL
En dan zitten miepen als paardlief omvalt van een overdosis Sint Jacobskruid. Goh, waar zou dat vandaan komen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:38

vroegah... in de oorlog
Kwamen de mensen uit de stad maar wat graag naar mijn oma om eten te vragen... ze hadden zelf immers geen eten meer....
Toen zagen ze toch graag die boerenindustrie ipv natuur...

Ik hoop het niet, maar de oorlog moet nu maar eens uitbreken...dan is de boer ineens ook weer de goeie...

En vergeet niet, je boontje groeit ook op stront...als er door oorlog niet meer gemest kan worden, zijn er voor die miljoenen mensen ook geen groentes genoeg...

Maar daar maar niet aan denken...

Hoe doen veganisten dat eigenlijk, groente van onbemest land eten?
Geen aanval, maar een echt vraag die me nu te binnen schiet Lachen
Dat is geen potje hak voor het gemak dan Lachen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:40

Paula schreef:
Och ja, dat is er ook nog.
Hele stukken weilanden teruggeven aan de natuur. ROFL
En dan zitten miepen als paardlief omvalt van een overdosis Sint Jacobskruid. Goh, waar zou dat vandaan komen??

Ja en over een paar jaar erachter komen dat het toch niet zo efficient is dus dan wordt het toch weer landbouwgrond...... Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:41

dees_daan schreef:
ik zit nog wel op school hoor Ja heb het werk in de slachterij gedaan, omdat ik toen examens had, en dus eerder vrij was, ik werk bij de supermarkt als hulpkracht, en in de vakantie werk ik meer. daarom wou ik ook veel uren werken, omdat je, als je weer naar school gaat, veel minder kan gaan werken.

Ooooh, ok..... Ik dacht al 'met je 16de van school gaan?'
Dan blijf je aan modderen met baantjes. Knipoog

Vakantiewerk is in deze omgeving genoeg te vinden. Maar in een slachterij zou ik echt nooit willen werken. Al zou het het enige zijn wat ik kon doen. Clown
Zo heb ik ook ooit eens aangeboden werk (9via een uitzendbureau) bij een sigarettenfabrikant geweigerd. Ik ben te anti-sigaret, daar ging ik echt niet tussen zitten. Tong uitsteken
Een week later had ik gelukkig iets veel leukers gevonden bij een TV-zender. Meer mijn ding. Haha!