Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DolceGabbana

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:05

Ninaa_ schreef:
Nou ze mogen bij mij zo snel mogelijk dood hoor. *LOL* Ielg !
Zo'n kind bij mij op school die moet zelfs helemaal een mier ofzo buiten zetten, omg. Nou die sla ik dan ook meteen dood.

Mag ik vragen wat voor een last jij hebt van een mier Gestoord ??

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:06

Ilzjuh schreef:
moonfish13 schreef:
(van een vogelspin dan he? zo'n kleine doet niks.)

Niet? Mag je mij vertellen waarom een vriendin van mij zo'n eng grote spin aan d'r hand had hangen. En dan niet aan een draadje. Echt, hoe hard ze ook schudde, hij liet níet los. Sindsdien pakt ze maar een glas en een papiertje in plaats van haar blote handen.

Om niet neer te vallen op de grond en vervolgens een hersenschudding op te lopen Tong uitsteken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:08

Gelukkig beet die vogelspin van school niet XD

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:10

Ik pak gewoon de stofzuiger; dan krijg je niet van die vieze vlekken.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:12

Anne_GTI schreef:

Je hebt er nog minder last van als je een glas + kartonnetje pakt en het beestje los laat in de tuin Verward

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:18

Afhankelijk van de grote en waar de spin zit pak ik tegenwoordig wel een glas. Als ie echt in een hoekje int plafond zit dan neem ik de stofzuiger.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:31

Met de stofzuiger ruim je gelijk het web ook op. Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:23

SanneKyla schreef:
Anne_GTI schreef:

Je hebt er nog minder last van als je een glas + kartonnetje pakt en het beestje los laat in de tuin Verward

En dan draait ie zich om en rent weer net zo hard naar binnen Nagelbijten / Gniffelen
Nee hoor, hier verdwijnen ze ook in de stofzuiger en daarna zuig ik nog een rondje door het huis en rond de vogelkooi om de zaadjes op te vangen, zodat meneer spin er niet meer zo makkelijk uit kruipt Schijnheilig

Alleen het kleine spinnetje in het web voor mijn raam mag blijven zitten. Die houdt de muggen netjes tegen Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:31

ik laat ze meestal gewoon lekker lopen... en als ik een hele goede bui heb zal ik ze buiten zeten...
Helaas voor de spinnen zien mijn katjes hun als een lekkere maaltijd (is goed voor de spinnen overbevolking denk ik dan maar Knipoog )

Maar zelf zou ik ze niet zo gauw doodslaan eigenlijk. Daar ben ik misschien ook te lui voor.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:32

DOOD! Ik ben voor weinig dingen bang, maar spinnen.. nee daar sta ik doodsangsten voor uit.Vooral die hele grote zwarte! Ik kreeg zowat een hartaanval toen er laatst eentje vlakbij mijn hoofd zat.
En toen ik een keer aan het ontbijt zat voelde ik wat kriebelen op mijn hand.Ik keek.. zat er een GIGANTISCHE hooiwagen op mijn hand! Ik heb nog nooit zo hard gegild en mijn hart sloeg wel 3x over.Pff nee die gaan direct dood als ik ze zie.Spinnen genoeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:37

Ik ben banger voor spinnen als voor wespen Bloos
Vooral die renners. Die lijken mij altijd op te zoeken Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig heb ik een hele krachtige stofzuiger Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 12:47

SanneKyla schreef:

Neehoor, dan haalt die spin z'n vriendjes en rent 'ie vertwintigd-voudigd weer naar binnen hier. Knipoog

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:51

DOOD! Duivel
Ze zullen echt wel nuttig zijn, maar niet in mijn huis Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben er doodsbang voor.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:15

Ik ben zo ontzettend bang van die beesten ...

Ik durf ze zelfs niet dood te maken omdat ik serieus waar gewoon bang ben dat ze dan wraak nemen (ik ben echt doodsbang van die beesten)

Platmeppen durf ik niet want dan denk ik altijd stel ze blijven vastplakken aan mijn schoen of krant .. brrrr (laten liggen durf ik ook weer niet, dan weet ik niet of ze wel dood zijn) + dan moet je in de buurt komen

Opstofzuigen is ook geen optie, want daar kruipen ze weer uit ... Hier iig wel ... brrr

Als ik er 1 zie dan ga ik krijsen en gillen, ik krijg kippenvel over mijn hele lichaam, ik verstijf helemaal en soms zelfs licht moeite met ademhalen ... Vooral als ze gaan rennen ...

Wel grappig, mijn vader is ook bang (vind het best zolang ze niet in zijn buurt komen, dan roept hij gouw mijn moeder, maar durft ze zelf niet te pakken) en mijn zus is ook doodsbang voor spinnen, zij controleert voor het slapen gaan altijd heel haar kamer of er geen spinnen zijn ...

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:18

Ik maak ze dood:). Ze zitten bij mij altijd in het hokje op de manege. Nou stel ik buk om hooi en stro ofzo te pakken en ik zet met mijn hoofd in een spinnenrag of ze lopen over/op me. IEL!!! Dus dan pak ik gewoon een schoonmaakborstel en ik druk hem dood:'). Ik ben als de dood voor die dingen! Ik kijk zelfs heel mijn kamer door voor het slapen gaan om te kijken of er niks zit!!!:#

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 13:51

riekSter schreef:
Ik ben zo ontzettend bang van die beesten ...

Ik durf ze zelfs niet dood te maken omdat ik serieus waar gewoon bang ben dat ze dan wraak nemen (ik ben echt doodsbang van die beesten)

Platmeppen durf ik niet want dan denk ik altijd stel ze blijven vastplakken aan mijn schoen of krant .. brrrr (laten liggen durf ik ook weer niet, dan weet ik niet of ze wel dood zijn) + dan moet je in de buurt komen

Opstofzuigen is ook geen optie, want daar kruipen ze weer uit ... Hier iig wel ... brrr

Als ik er 1 zie dan ga ik krijsen en gillen, ik krijg kippenvel over mijn hele lichaam, ik verstijf helemaal en soms zelfs licht moeite met ademhalen ... Vooral als ze gaan rennen ...

Wel grappig, mijn vader is ook bang (vind het best zolang ze niet in zijn buurt komen, dan roept hij gouw mijn moeder, maar durft ze zelf niet te pakken) en mijn zus is ook doodsbang voor spinnen, zij controleert voor het slapen gaan altijd heel haar kamer of er geen spinnen zijn ...

Ik durf ze ook niet dood te maken en op te zuigen! haha
Als het echt niet anders kan pak ik de stofzuiger. De zak gaat er dan direct uit en in de kliko/otto
(en als de stofzuiger van mijn huisgenootjes in de gang staat gebruik ik die Duivel )
Maar sommige spinnen zijn zo groot, die durf ik zelfs niet op te zuigen! Bloos

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:03

Ik logeerde laatst bij mn zussie.
Zij en haar fubbie wonen in Duitsland, op het platteland
Ik lag al lekker in m'n bedje, het licht was nog aan.
Zie ik daar....boven de deur...een ENORME joekel van een spin...Waaahhh! Lips are sealed
Maar oké, er staat daar een boekenkast met dikke studieboeken en ik zag ook een stapeltje plastic potjes...Brrr...waaahhh...Gats..ik kon er niet bij, hij zat te hoog.
Ik vond een rol inpakpapier en tikte hem, staand op een zo'n groot mogelijk afstand-rol, uitgestrekte arm én voorover buigend, zachtjes aan.
IEUWL! GATVERDAMME! 't Is ook nog zo'n vlugge! Jasses!! Ziek
Affijn, hij zat op de muur en met gestrekte arm zette ik het potje over hem neer, rammelde een beetje en klapte toen gauw het dikke studieboek erop.
Omzichtig liep ik naar de gang en zette daar het potje met dik boek en al op de grond...
Brrrr...oeff...

Dusss...ik lig weer in mn bedje, met het licht nog steeds aan want er moest wel gecontroleerd worden of er niks meer was natuurlijk. Ik zag niks meer en las nog even in een boekje.
Totdat...echt, ik verzin het niet...ik gekriebel voel in mn haar...
WAAAAH! Ik schud mn hoofd en ja hoor! ARGH! Ziek Weer zo'n dikke!! Hamer
Op mn bed! WHA! En hij rende! WAAHH!
Gelukkig was er nog een potje en nog meer dikke boeken.
En zo stonden er twee potjes met dikke boeken op de gang...brrrrrr

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:27

Haha ik zat gister toen ik thuis kwam van stal op de bank... Zie ik ineens een zwarte vlek voor mijn ogen, aan een draadje aan mijn haren hangen, die heeft ook niet lang meer geleefd hoor.

Ik snap nou niet waar zo'n probleem van gemaakt wordt. 1 Klap en hij is dood, voelt ie niets van.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:29

Nee!!!! Spinnen eten vliegen en vliegen leggen eitjes en uit eitjes komen maaien. En die zijn pas echt ranzig! Dus lang leve de spin! Die doet tenminste iets heel goeds. Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:30

Hahah
Vliegen en muggen mep ik ook dood Nagelbijten / Gniffelen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:31

Ik ben doodsbang voor ze, ik durf ze niet eens dood te maken Knipoog

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:44

MamaMiesje schreef:
Ik logeerde laatst bij mn zussie.
Zij en haar fubbie wonen in Duitsland, op het platteland
Ik lag al lekker in m'n bedje, het licht was nog aan.
Zie ik daar....boven de deur...een ENORME joekel van een spin...Waaahhh! Lips are sealed
Maar oké, er staat daar een boekenkast met dikke studieboeken en ik zag ook een stapeltje plastic potjes...Brrr...waaahhh...Gats..ik kon er niet bij, hij zat te hoog.
Ik vond een rol inpakpapier en tikte hem, staand op een zo'n groot mogelijk afstand-rol, uitgestrekte arm én voorover buigend, zachtjes aan.
IEUWL! GATVERDAMME! 't Is ook nog zo'n vlugge! Jasses!! Ziek
Affijn, hij zat op de muur en met gestrekte arm zette ik het potje over hem neer, rammelde een beetje en klapte toen gauw het dikke studieboek erop.
Omzichtig liep ik naar de gang en zette daar het potje met dik boek en al op de grond...
Brrrr...oeff...

Dusss...ik lig weer in mn bedje, met het licht nog steeds aan want er moest wel gecontroleerd worden of er niks meer was natuurlijk. Ik zag niks meer en las nog even in een boekje.
Totdat...echt, ik verzin het niet...ik gekriebel voel in mn haar...
WAAAAH! Ik schud mn hoofd en ja hoor! ARGH! Ziek Weer zo'n dikke!! Hamer
Op mn bed! WHA! En hij rende! WAAHH!
Gelukkig was er nog een potje en nog meer dikke boeken.
En zo stonden er twee potjes met dikke boeken op de gang...brrrrrr

En wij maar lol hebben in de kamer ernaast ROFL Huilen van het lachen

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:57

Cayenne schreef:
Nee hoor, hier verdwijnen ze ook in de stofzuiger en daarna zuig ik nog een rondje door het huis en rond de vogelkooi om de zaadjes op te vangen, zodat meneer spin er niet meer zo makkelijk uit kruipt Schijnheilig

Wou ik zeggen,ze kruipen er net zo hard weer uit.
Hier gaan ze ook allemaal dood,ben echt als de doods voor die beesten.
Op school heb ik geleerd ( en dat is ook het enige wat ik heb onthouden van de spinnenles Bloos ) als je het bolletje kapot prikt dan bloeden ze dood.......
Heb ik nog altijd baat bij,mits ik er in de buurt durf te komen Nagelbijten / Gniffelen

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:14

Gelukkig hebben wij er in huis geen last van, maar bij ons op stal zitten soms zulke verschrikkelijk grote. Meestal laat ik ze zitten, maar als ze te dichtbij komen maak ik ze gelijk dood. Bah.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:20

Nou, ik heb liever 10 spinnen in mijn kamer dan 1 mug. Ben er niet echt bang voor en vind het best nuttige beestjes.

Maar ik heb inderdaad wel eens gehoord dat ze zo weer de stofzuiger uit kunnen lopen, dus dat zal dan geen optie zijn als je er echt bang voor bent Knipoog .