Nickeltje schreef:Gisteren kwam de dierenambulance met een egelmoeder met 4 heel erg jonge jongen. Mensen waren hooi op gaan ruimen en hebben daarmee het nest verstoord.
Moeder was heel agressief naar iedereen en heel overstuur/druk. Gelukkig heeft niemand er met zijn blote handen aan gezeten, maar egels zijn echt heel erg moeilijk wat betrefd verstoren van het nest.
Ze zit nu in een doosje met een stronest in een konijnenhok.
Alle jongen zitten ook in dat nest, maar verder weten we niks. In overleg met meer ervaren opvangen zit ze dus zo en moeten we maar afwachten of ze het nest nog oppakt of dat ze de jongen dood zal bijten...
Even spannend dus...
Zijn er mensen die deze mededeling nog herinneren?
Wij hebben al de tijd die er tussen dat bericht zat en nu niks gezien van jongen, alleen de moeder die elke avond braaf haar bakje leeg at.
Vorige week is het nest opengegaan en zagen we wat gewriemel dus wisten we dat er meer moest leven dan alleen mama.
Nu zitten elke avond de moeder met 3 jongen om de voerbakjes heen lekker vlees op te smakken.
Mijn moeder heeft er foto's van gemaakt en die zou zij mij toe mailen, zij is hier niet zo handig mee maar ik hoop ze snel te kunnen plaatsen.
Slechts 1 jong is dus doodgegaan...
Dit gezinnetje gaat naar iemand met een hele grote mooie bossige tuin (ben er geweest) waar hij graag wat egels in wil.
Nu maakt hij dus een grote egelren met nachthok in zijn tuin. Daar gaan ze een maand in wonen en moet hij ze dus voeren.
Daarna mag het deurtje open en moet hij ze wel bij blijven voeren. Op die manier heeft het gezinnetje een goede kans voor deze winter en heeft hij een gezinnetje redelijk makke egels in zijn tuin die daar dan hopelijk blijven wonen...