secricible schreef:maar om de 1 of anderen reden vinden we dat vreemd en is dat niet geaccepteerd... Katten daarentegen...
Ja klopt, begrijp ik ook nooit zo goed. Wellicht omdat ik dus een vijver met van die dure jongens in de tuin heb

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:maar om de 1 of anderen reden vinden we dat vreemd en is dat niet geaccepteerd... Katten daarentegen...
secricible schreef:Ga zo even verder lezen, maar kon het toch niet laten om te reageren. Wellicht zeg ik dus dingen dubbel.
Ik vind het een vreemde zaak dat schijnbaar katten het enige dier in nederland zijn wat vrij overal rond mag struinen door de straten. Als iemand zijn hond los laat lopen, word deze meteen onderzocht op een penning of een chip, maar bij katten is dit om een vreemde reden allom geaccepteerd.
Waarom word de oorzaak altijd bij diegene gelegd met de poes? En niet bij de katers? Dus als ik zwanger wordt, dan is het mijn schuld, had ik daar maar wat aan moeten doen? De man treft geen blaam?
Ook dit schijnt alleen bij katten te spelen, ZELFS als je alles afzet. Ik meot er niet aan denken wat voor reacties er op bokt komen als ik vertel dat mijn verschrikkelijk dure stamboom-merrie van een verschrikkelijk duur ras die in de wei stond met een jong veulentje (misschien net afgespeend, iig relatief korte tijd sinds laatste dekking) die NETJES onderhouden was en waar mijn merrie NIET doorheen kon, gedekt werd door een paard zonder stamboom, omdat deze niet in een nette wei stond en onder mijn stroomdraad doorgerend was. Ik ben er van overtuigd: NIEMAND die hier dan zegt "dan had je je paard maar moeten stereliseren!" of "dan had je hem maar op stal moeten houden, waar het niet zou kunnen gebeuren!"
Of als ik een dure rashond had? Had ik die maar in de tuin uit moeten laten, want stel dat er 1 of andere uitgebroken hond langs komt die er op klimt... "dan had je je hond maar moeten stereliseren" Dat zal echt niemand zeggen...
En dat is uiteraard ook onzin, want IK heb mijn werk gedaan, dat een ander dat niet doet is niet mijn schuld. Ik word er echter wel de dupe van. Bovendien, wat heb ik aan mijn dure stamboommerrie waar ik veulens mee fok, als deze gestereliseerd is? En zo is het nu ook met de TS. Deze heeft alles gedaan om haar katten een goed leven te geven, zonder anderen overlast te geven en om andere katten te weren, maar toch word zij nog gezien als schuldige? Ze heeft bovendien een cattery!? Mensen, ze FOKT met deze dieren... Stereliseren is het laatste wat ze nodig heeft.
Ik ben absoluut geen kattenhater ofzo, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar dier. Neem die verantwoording dan ook en leg die niet simpelweg bij de andere partij neer. Het feit dat de kittens bij de poes terechtkomen betekend niet dat deze alles ook maar moet oplossen. En bij een HTK is dat een goede oplossing, maar niet in een cattery.... Mensen, waar moet het heen als fokdieren niet eens meer naar buiten kunnen?
Ga nu eventjes lezen of je de kater al te pakken hebt gehad of iets anders hebt gedaan, voor ik daar iets over wil zeggen
KiWiKo schreef:niet als je je tuin zo afzet als TS gedaan heeft........... haar katten blijven immers IN haar tuin
Citaat:dat is iets anders, dat is echt een ongeluk, je hebt maatregelen genomen om je hond/paard achter een omheining te houden,jammergnoeg heeft het dan niet geholpen...
Als je je kat ongesteriliseerd/gecastreerd buiten laat lopen WEET je dat er heeeeeeeeeeeel veeeeeeeel kans is dat er jonkies van komen die hoogstwaarschijnlijk in het asiel belanden.
En dan heb ik het uiteraard tegen de eigenaar van de kater.
voor de rest ben ik het met je eens
Amanda schreef:Ik sta echt versteld van de manieren die jullie aandragen om de kater weg te jagen. Dat dier kan er niets aan doen dat zijn eigenaar zo onzorgvuldig is. Waarom de kat er voor straffen?
Ik zou me geen raad weten als mijn kater per ongeluk zou ontsnappen, in de tuin van iemand anders terecht komt en vervolgens doodgebeten wordt door een hond. Omdat de eigenaar van de tuin vindt dat hij dan maar uit de tuin had moeten blijven. Terwijl hij niet eens weet wat een tuin is en op zoek is naar zijn eigen huis. Natuurlijk moet hij niet op vreemd terrein komen, maar als kat of eigenaar kun je hier niets aan doen.
Mystica schreef:Een hond veroorzaakt meer overlast bij mij en jaagt bovendien mijn katten bij hun eigen huis vandaan.
Ik heb een hekel aan honden ( honden en katten schijnt niet samen te gaanJe houd van de 1 of van de ander
) maar katten mogen van mij allemaal wel even binnen komen
Mystica schreef:Ik vind het wel een beetje een kromme redenering dat je niet voor je huisdier zorgt als hij naar buiten mag
secricible schreef:Annemiek80: er is niets mis met loslopende katten, zeker niet op een gebied met veel grond (wat ik denk op te kunnen maken uit je tekst), in de stad vind ik het niet kunnen en vind ik dat veel mensen aan de TS een voorbeeld kunnen nemen.
In alle gevallen blijft: als de kat een last is, moet je hem binnen houden. Zorg ervoor dat je kat traceerbaar is, en anders is het eigen schuld dikke bult, als iemand hem naar het asiel brengt om te castreren. Moet je je dieren maar bijhouden.
smurffie schreef:secricible schreef:Annemiek80: er is niets mis met loslopende katten, zeker niet op een gebied met veel grond (wat ik denk op te kunnen maken uit je tekst), in de stad vind ik het niet kunnen en vind ik dat veel mensen aan de TS een voorbeeld kunnen nemen.
In alle gevallen blijft: als de kat een last is, moet je hem binnen houden. Zorg ervoor dat je kat traceerbaar is, en anders is het eigen schuld dikke bult, als iemand hem naar het asiel brengt om te castreren. Moet je je dieren maar bijhouden.
Zolang hij niks vernielt of geluidsoverlast veroorzaakt , is er niks aan de had,
maar zoals bij de TS, die haar kat niet gedekt wil hebben,, Vind ik het HAAR schuld
Zorg er dan voor dat er echt geen ander bij haar kanniet casteren is namelijk geen misdaat en niet strafbaar.
Leonoor schreef:En hij vernielt wel degelijk iets, de gezondheid van mijn kat!