Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:laten we hopen dat die test gewoon eerlijk word uitgevoerd.
je kan natuurlijk alles zwart zien
LimaMambo schreef:zullen we eerst maar eens af gaan wachten wat die test nou helemaal precies inhoud? voordat we gaan speculeren?
ben allang blij dat die discriminatie voorbij is!
slimmerik schreef:Snoevie schreef:laten we hopen dat die test gewoon eerlijk word uitgevoerd.
je kan natuurlijk alles zwart zien
Denk je echt dat het snikkende baasje zo'n test eerlijk vindt als de hond er niet "door" komt?
Nadya schreef:Ik kan alleen maar hopen dat mijn dochter nooit een agressieve hond tegen komt.![]()
Van welk ras dan ook. Helaas is het een feit dat er een bepaald soort mensen zijn die juist graag met zo'n bijtgraag ras rond lopen, dat stoer vinden ofzo. Zo'n beest zal je kind maar grijpen.
Wesseltje schreef:Nadya schreef:Ik kan alleen maar hopen dat mijn dochter nooit een agressieve hond tegen komt.![]()
Van welk ras dan ook. Helaas is het een feit dat er een bepaald soort mensen zijn die juist graag met zo'n bijtgraag ras rond lopen, dat stoer vinden ofzo. Zo'n beest zal je kind maar grijpen.
Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zetten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.
LimaMambo schreef:Wesseltje schreef:Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zetten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.
maar wie zegt dat een ' bepaald type mens' niet goed voor zijn hond is?
ik ben ooit zo'n 'bepaald type mens' tegen gekomen met een stafford.. echt typisch zo iemand als uit jullie vooroordelen
maar ik heb nog nooit een hond zo goed zien luisteren als deze staff!! stond er echt van te kijken!
Wesseltje schreef:Nadya schreef:Ik kan alleen maar hopen dat mijn dochter nooit een agressieve hond tegen komt.![]()
Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zitten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.
LimaMambo schreef:maar wie zegt dat een ' bepaald type mens' niet goed voor zijn hond is?
ik ben ooit zo'n 'bepaald type mens' tegen gekomen met een stafford.. echt typisch zo iemand als uit jullie vooroordelen
maar ik heb nog nooit een hond zo goed zien luisteren als deze staff!! stond er echt van te kijken!
LimaMambo schreef:diezelfde soort aso's die jij bedoeld nadya lopen hier ook met een malthezertje
Nadya schreef:Wesseltje schreef:
Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zitten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.
Ik heb het dan ook niet over echte liefhebbers die het beste voor hebben met deze dieren. Meer over de aso's waar ik helaas wel eens te mee te maken heb gehad, toen ik nog in de stad woonde, die andere ideeen hebben over het opvoeden van deze honden. Dus als je je aangesproken voelt.......
Nadya schreef:LimaMambo schreef:maar wie zegt dat een ' bepaald type mens' niet goed voor zijn hond is?
Je begrijpt me verkeerd. Ik heb helaas ooit de ervaring meegemaakt van behoorlijk criminele buren, die hun illegale hondjes niet hadden, omdat ze ze zo schattig vonden.![]()
Stel je voor dat dit soort mensen gaan fokken, moet er niet aan denken....... En dan loop je daar met je kind en zo'n hond krijgt het in zijn bol. Het zal je maar gebeuren....... Ben blij dat ik dat soort types gelukkig niet meer zie in het dorp waar ik nu woon, dat scheelt.
Kan heel generaliserend klinken, zal best, maar als je een jong kind hebt, bekijk je de wereld weer ietsje anders.
Wesseltje schreef:Verre van aangesproken zelfs, vind het alleen zo jammer dat je nu pas je post toelicht, en in eerste instantie de zaak toch weer in een zwart daglicht probeert te stellen.