[DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:08

Het is nu alleen nog wachten op de kreten hoe slecht de test wel niet is. En hoe slecht de afnemers ervan wel niet zijn.... etc. etc.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:09

laten we hopen dat die test gewoon eerlijk word uitgevoerd.

je kan natuurlijk alles zwart zien(normale mensen houden ook niet van agressieve honden hoor.)

mijn oom had een mastiff(zo'n grijze italiaan)en die bleek ook agressief te zijn(had de buurman aangevallen)en die is ook ingeslapen
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 10-06-08 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:10

Snoevie schreef:

je kan natuurlijk alles zwart zien

Denk je echt dat het snikkende baasje zo'n test eerlijk vindt als de hond er niet "door" komt?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:19

Slimmerik, je hebt daar wel een punt denk ik.. Er zal vast en zeker gedoe komen met die test.
Ik kan ook niet gaan zeggen of de testen eerlijk zullen gaan of niet, ik wil er dan ook geen mening over vormen.
Wel DENK ik zelf, dat honden misschien wel anders kunnen reageren wanneer ze door van alles en nog wat uit de tent worden gelokt in een vreemde omgeving en zonder baasje erbij ( weet niet of je als eigenaar bij de test bent ).
Neem de test met de plastic hand bij een bak voer.. Van mijn honden weet ik dat ik ten alle tijden aan hun voer of bot mag zitten, dat heb ik ze gewoon geleerd van kleins af aan. Maar in een vreemde omgeving met misschien gespannen sfeer, hond krijgt ineens eten en er komt een raar plastic ding aan.. Tsjah snap best dat sommige honden wat in de war zijn en misschien wel angstig en dan toch uithalen.. Dan zit je toch mooi met een stempel op je hond.
Ik denk dat als je mijn Staff die voertest zou laten doen, dat ze amper naar t eten kijkt en alleen maar staat te kwispelen naar de mensen die erbij zijn hahaha

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:42

Als de test goed uitgevoerd wordt, geen proleem.
Maar wat kaill87 zegt, in vreemde omgeving met vreemde mensen kan een hond anders reageren, daarom vind ik dat de eigenaar de hond moet begeleiden en er deskundigen bij zijn om te oordelen.
En wat er gezegd wordt dat de eigenaren hun dier nooit agressief vinden, ligt er maar net aan, als een van mijn honden (amstaff met papier) aangevallen wordt door een anderen hond en in verdediging die andere hond bijt, eventueel dood, vind ik niet dat deze agressief is en afgemaakt moet worden.
Maar als hij/zij zonder aanleiding een hond of kind ofzo bijt om dood te buiten dan breng ik hem/haar zelf naar de dierenarts voor een spuitje want dan is er iets niet goed en dan denk ik eerder aan een tumor ofzo want ik heb mijn honden niet agressief opgevoed. Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:44

zullen we eerst maar eens af gaan wachten wat die test nou helemaal precies inhoud? voordat we gaan speculeren? Tong uitsteken

ben allang blij dat die discriminatie voorbij is!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:46

inderdaad!
laten we maar afwachten wat de test inhoudt

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:48

We zijn in ieder geval al een hele grote sprong in de goede richting.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:03

LimaMambo schreef:
zullen we eerst maar eens af gaan wachten wat die test nou helemaal precies inhoud? voordat we gaan speculeren? Tong uitsteken

ben allang blij dat die discriminatie voorbij is!

Juist Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:50

slimmerik schreef:
Snoevie schreef:

je kan natuurlijk alles zwart zien

Denk je echt dat het snikkende baasje zo'n test eerlijk vindt als de hond er niet "door" komt?

Wacht tot de volgende twee serieuze bijtincidenten gaan mensen snel tegen de regering draaien naar mijn idee. Is altijd zo

Test vind ik ook niet echt goed, of je moet om de twee maand een proef afleggen, een slechte eigenaar heeft niet veel tijd nodig om zen hond naar de knoppen te helpen

Gaan er bloedtesten komen bij elke hond om te kijken of de hond wel of niet rustig gemaakt word

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:54

Ik kan alleen maar hopen dat mijn dochter nooit een agressieve hond tegen komt. Verdrietig
Van welk ras dan ook. Helaas is het een feit dat er een bepaald soort mensen zijn die juist graag met zo'n bijtgraag ras rond lopen, dat stoer vinden ofzo Clown . Zo'n beest zal je kind maar grijpen. Verdrietig

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:44

Ben blij dat de wetgeving is afgaschaft, dat uiterlijk gedoe was voor niets goed.

Ben evenwel bang wat ze nu gaan uitvinden met die test (zie het wat zwart in eerlijk gezegd).

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:26

Nadya schreef:
Ik kan alleen maar hopen dat mijn dochter nooit een agressieve hond tegen komt. Verdrietig
Van welk ras dan ook. Helaas is het een feit dat er een bepaald soort mensen zijn die juist graag met zo'n bijtgraag ras rond lopen, dat stoer vinden ofzo Clown . Zo'n beest zal je kind maar grijpen. Verdrietig

Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zitten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:28

Wesseltje schreef:
Nadya schreef:

Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zetten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.

maar wie zegt dat een ' bepaald type mens' niet goed voor zijn hond is?
ik ben ooit zo'n 'bepaald type mens' tegen gekomen met een stafford.. echt typisch zo iemand als uit jullie vooroordelen
maar ik heb nog nooit een hond zo goed zien luisteren als deze staff!! stond er echt van te kijken!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:32

LimaMambo schreef:
Wesseltje schreef:
Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zetten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.

ik ben ooit zo'n 'bepaald type mens' tegen gekomen met een stafford.. echt typisch zo iemand als uit jullie vooroordelen
maar ik heb nog nooit een hond zo goed zien luisteren als deze staff!! stond er echt van te kijken!

Ik heb het dus over het type mens die het ras niet ten goede kant in de vorm van opvoeden en stoerdoenerij Knipoog Hoe iemand eruit ziet zal mij worst wezen Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:35

Wesseltje schreef:
Nadya schreef:

Hoe generaliserend!!.. een bepaald type mens.. ja die heb je erbij zitten, en dat is al vervelend genoeg voor de echte liefhebber van dit ras.

Ik heb het dan ook niet over echte liefhebbers die het beste voor hebben met deze dieren. Meer over de aso's waar ik helaas wel eens te mee te maken heb gehad, toen ik nog in de stad woonde, die andere ideeen hebben over het opvoeden van deze honden. Dus als je je aangesproken voelt....... Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:37

diezelfde soort aso's die jij bedoeld nadya lopen hier ook met een malthezertje Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:39

LimaMambo schreef:

Je begrijpt me verkeerd. Ik heb helaas ooit de ervaring meegemaakt van behoorlijk criminele buren, die hun illegale hondjes niet hadden, omdat ze ze zo schattig vonden.
Stel je voor dat dit soort mensen gaan fokken, moet er niet aan denken....... En dan loop je daar met je kind en zo'n hond krijgt het in zijn bol. Het zal je maar gebeuren....... Ben blij dat ik dat soort types gelukkig niet meer zie in het dorp waar ik nu woon, dat scheelt.

Kan heel generaliserend klinken, zal best, maar als je een jong kind hebt, bekijk je de wereld weer ietsje anders. Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:39

LimaMambo schreef:
diezelfde soort aso's die jij bedoeld nadya lopen hier ook met een malthezertje Knipoog

Hahaha, ja, dat klopt ook. Knipoog
Maar je snapt wel wat ik bedoel, toch?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:40

Nadya schreef:
Wesseltje schreef:

Ik heb het dan ook niet over echte liefhebbers die het beste voor hebben met deze dieren. Meer over de aso's waar ik helaas wel eens te mee te maken heb gehad, toen ik nog in de stad woonde, die andere ideeen hebben over het opvoeden van deze honden. Dus als je je aangesproken voelt....... Knipoog

Verre van aangesproken zelfs Knipoog , vind het alleen zo jammer dat je nu pas je post toelicht, en in eerste instantie de zaak toch weer in een zwart daglicht probeert te stellen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:41

Nadya schreef:
LimaMambo schreef:

Je begrijpt me verkeerd. Ik heb helaas ooit de ervaring meegemaakt van behoorlijk criminele buren, die hun illegale hondjes niet hadden, omdat ze ze zo schattig vonden.
Stel je voor dat dit soort mensen gaan fokken, moet er niet aan denken....... En dan loop je daar met je kind en zo'n hond krijgt het in zijn bol. Het zal je maar gebeuren....... Ben blij dat ik dat soort types gelukkig niet meer zie in het dorp waar ik nu woon, dat scheelt.

Kan heel generaliserend klinken, zal best, maar als je een jong kind hebt, bekijk je de wereld weer ietsje anders. Tong uitsteken

ik snap je punt hoor Knipoog maar zulke rasverkloters heb je overal..
ook bij bv bouviers.. zijn ook niet echt van die kleine hondjes en worden door sommige rasverkloters ook stoer gevonden Knipoog net zoals rotweilers.. herders..

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:47

die discussies over bepaalde typen mensen die met deze honden lopen om stoer te doen, tsjah die kun je oneindig houden maar niet iedereen valt op deze honden omdat ze stoer zouden zijn om mee te lopen. Neem de mijne weer als voorbeeld : ten 1e hebben wij haar niet gekocht om stoer mee te doen (er loopt een labrador naast, lekker stoer Clown ) wij vinden dit soort honden nou eenmaal mooi, net als bull mastiffs, bull terriers etc..
Maar wat Nadya eerder in een post zei : mensen die juist met dit BIJTGRAGE ras lopen.. daar struikel ik kan weer over.
Het is GEEN bijtgraag ras, het gaat er bij deze rassen om, dat ze meer bijtKRACHT hebben dan andere honden.
Dus typisch weer een vooroordeel over Staffs e.d, het zijn geen vechthonden, ze worden toch echt omschreven als gezinshonden. Dat ze door de verkeerde mensen voor gevechten worden gebruikt, oren gecoupeerd worden omdat dat agressiever zou staan, dat geeft het negatieve beeld van de honden.
Maar zoveel anders dan andere honden zijn ze niet, dat willen bepaalde mensen alleen zo graag zien.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:48

Wesseltje schreef:
Verre van aangesproken zelfs Knipoog , vind het alleen zo jammer dat je nu pas je post toelicht, en in eerste instantie de zaak toch weer in een zwart daglicht probeert te stellen.

Het is maar hoe jij mijn post interpreteert, hoor. Knipoog
Je kunt meteen van het negatieve uitgaan, maar je kunt ook van het positieve uitgaan. Ik hou enorm van dieren (zie profiel) en van mensen, al hoewel dat soort type mensen mij gestolen kunnen worden.

Op het moment van mijn eerste post dacht ik vooral even aan mijn dochtertje, die ik (met alle respect) wel even wat belangrijker vind dan andersmans honden Lachen . En ik dacht aan de kindjes die gebeten/aangevallen zijn (wat overigens met alle honden kan gebeuren). Lijkt mij iets vreselijks namelijk..... Net als alle andere ongelukken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:49

ik denk dat er meer kinderen door paarden zijn doodgetrapt dan kinderen door pitbulls zijn doodgebeten Knipoog

en gewoonweg doordat men niet op hun kinderen let

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:51

ik geloof dat de golden retriever de meeste bijtincidenten heeft.........

alleen richt die wat minder schade aan Lachen