Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Candorlover

Re: Wie heeft hier allemaal een Cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 13:23

Ik heb volgens mij ook gladhaartjes Tong uitsteken Ze hebben wel heel erg lang haar voor een jong caviaatje.
Er zit chocolade bruin in en 1tje heeft een kruintje Lachen

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 13:39

hey een caviatopic!
Ik heb ook 4 caafjes, allemaal beertjes.
De oudste is Moos, een peruvian beertje. Toen zijn vriendje Sem dood ging heb ik Kiwi erbij gekocht, een roodbont rexbeertje.
Sinds oktober heb ik ook nog Choco, een CH-Teddy en Ouzo een zilveragouti peruvian erbij.
Vind het helemaal geweldig wat voor geluidjes ze allemaal kunnen maken. Als ik thuis kom en de sleutel in het slot steek hoor ik al een heel fluitconcert!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 17:26

Ik heb vier cavia's, zo'n leuke beestjes! *LOL*

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 14:20

Ik heb net een knaagdieren encyclopedie gekregen voor kerst, en heb de caviastukken een beetje gelezen, er staat dat cavia heel zindelijke dieren zijn, maar ik las en zie dat mijn cavia's dat echt niet zijn hoor!

En ik wil weten of mijn Balou amerikaans of engels is gekruind, ik dacht amerikaans maar dat weet ik niet omdat hij zelf wit is, dus weet ik neit of de kruin wit is door zn vacht of omdat hij een witte kruin heeft zeg maar Huilen van het lachen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:25

Bedoelen ze zindelijk als ze bij je op schoot zitten? Ik heb namelijk wel een aantal cavia's gehad (en ik heb er nu nog twee) die aangeven als ze moeten plassen en nooit op mij plassen.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 14:38

Nee ze bedoelde dat ze in de kooi ook zindelijk zijn, nou ik heb nog niks gemerkt Tong uitsteken

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:59

Dat ken ik ook niet nee... Die van mij plassen zelfs in hun voerbakje...!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:14

Die van mij is ook absoluut niet zindelijk. Vind ik de konijnen over het algemeen beter zindelijk Lachen

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 16:00

ja zeker weten, mijn konijnen plassen en poepen in hun toilet. Maar mijn cavia's plassen en poepen overal!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 16:34

Mijn ene cavia, Lizzy, geeft aan wanneer ze plassen moet (als ik er op schoot heb) en de ander, Moppie, plast nooit als je haar op schoot hebt Knipoog

Lizzy ligt vandaag al een groot deel van de dag in een holletje van hooi dat ze zelf gemaakt heeft, zo lief! Lachen Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 17:39

Mijn cavia's hebben wel een plek waar ze het meest plassen en poepen (de bovenste linkerhoek in de kooi) maar over het algemeen doen ze het toch wel overal.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 20:39

Hoe geven de caafjes aan dat ze moeten plassen dan? Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:46

bij mij passen ze bijna allemaal in een hoekje Tong uitsteken mijn cavia word druk en klimt bij mij naar boven als hij moet plassen Haha!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 11:28

Oke, ja ze klimmen wel is naar boven maar ik weet niet of ze dan moeten plassen.

Het gaat wel steeds beter! Ja. Ik kan ze nu als ik ze rustig benader ook aaien in de kooi zonder dat ze wegrennen Lachen

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:58

Candorlover schreef:
Hoe geven de caafjes aan dat ze moeten plassen dan? Lachen

De mijne gaat dan een beetje aan het kleedje knabbelen, waar ze op zit, en kruipt bij mij naar boven Knipoog

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:03

De ene rent richting de kooi, of klimt naar boven.
Soms plassen ze nog in het etensbakje.
Maar wij hebben een 2de bakje, en daar wat kattenkorrels erin gedaan, en daar plassen ze nu ook in Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:59

Bij hebben ze ook 2 vaste plasplekken, is wel handig. Haha!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:52

Ik heb ook twee caaf dames ze zijn van april 2007 ik heb een borstel fleur en een langharige pipa.

Het is een guitig stel ik ga denk straks eens een hangmatje voor ze knutselen, ze hebben in hun hok een houten huisje waar ze op en in zitten, soms leg ik ook voer op het huisje om ze wat in beweging te krijgen of haal ik het huisje er even uit, ze zijn niet zo van het bewegen Haha! !!

Qua eten krijgen ze iedere ochtend en avond een beetje brokjes, groente en een handje hooi, meer hooi gaat helaas niet omdat 1 van de caafjes eronder gaat zitten (dat is normaal) alleen raken haar oogjes dan ontstoken!

Eens in de zoveel tijd gaan zo ook los in de hal dat ze even goed kunnen hollen als ze daar behoefte aan hebben en in de zomer gaan ze bij ons op het gazon met hun bovenkooi, nu nog wil een ren voor ze maken en dan zie je ze vrolijk hupsen in het gras!

Knuffelen jullie veel met jullie caafjes??

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:34

Ik heb 2 caafjes (moeder en zoon) die houden wel van aangeraakt en opgepakt worden, de andere 2 houden er niet zo van dus die laat ik meestal met rust, die haal ik zo 1x in de week uit de kooi om te kijken of de nageltjes niet te lang zijn en of ze niet wat anders mankeren ofzo.

Kan je geen ruifje ophangen, Joyja?

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:43

Afbeelding

Gister nog wat foto's gemaakt van mijn caafjes, ze heeft een aantal maanden bij mijn beertje gezeten, maar zal ze zwanger zijn??

Afbeelding

En dit is mijn nieuwe aanwinst, een lief klein Rusje Haha!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:54

Sniesjuhh schreef:
Afbeelding

die lijkt op mijn caafje haha, je zou zeggen dat ze broertjes zijn haha
Afbeelding

Afbeelding
(let niet op de keuteltjes ahaha)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:23

Ik probeer mijn cavia's wel iedere dag uit de kooi te halen en lekker mee te knuffelen, van de zomer gaan ze als het een beetje weer is lekker in de ren buiten.

Ik vind het wel belangrijk om de caafs er iedere dag uit te halen, anders zitten ze ook altijd maar in het hok. En ze vinden het ook leuk op schoot, dus dat scheelt dan wel.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 13:29

Ik probeer ze er ook elke dag uittehalen, gister heb ik ze rond laten rennen, gingen ze allebei kei hard die 'ik ben tevreden' toon piepen Tong uitsteken

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:04

Ik heb vanochtend ook fotootjes gemaakt! Haha! Ik zal vanmiddag de foto's plaatsen Knipoog

Ik was de kooi vanochtend aan het verschonen, toen heb ik ze allebei in die bak gezet (de 'tralies' zeg maar er niet overheen) Vonden ze op een of andere manier hartstikke leuk, neusjes in de lucht, rondhuppelen, en tevreden geluidjes maken Lachen

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 15:19

_Scarlet_ schreef:
Kan je geen ruifje ophangen, Joyja?

Daar ben ik nog naar opzoek, had alleen zo'n hele grote kunnen vinden, maar denk dat ik zo'n bal voor ze ga halen en ze dan een handje hooi geef en in die bal, maar op dit moment krijgen ze 3x per dag hooi, zodat ze wel voldoende kunnen eten daarvan zonder dat ze er onder kan kruipen ivm de onstokken oogjes!

Pipa de langharige vind het gezellig op schoot voor een paar tellen, wat ik gemerkt heb is dat ze het prettiger vind om in het hok geaait te worden, dan gaat ze dr echt voor zitten, fleur die vind er niks aan alleen als ze helemaal weg kan kruipen maar die raakt dan in ene heel paniekerig.
De dames hangen ook erg aan elkaar als er 1 weg is is er paniek en samen op schoot lukt haast niet want dan gaan ze heel erg rond hupsen is wel gezellie alleen ziet 1 van mn katten ze dan wel als een gezellig speeldingetje en wil ze dan vangen.

Heb gister een hangmatje voor ze gemaakt en er was weer leven in het hok, kon het houten huisje even drogen want ze plassen er tegen aan.

Ik haal ook regelmatig het huisje eruit vandaag de hangmat zodat ze even lekker door het hok kunnen hupsen en dat fleur wat minder schittig word