Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Babsiej schreef:Nee vind ik nietAnders zeg ik het niet
Jij kies er bewust voor om het risico te lopen, behalve dat hij dus inderdaad vermoord kan worden door menig katten hater, die we overigens zelf creeeren door anderen last te laten hebben van onze katten, ook ziek kan worden door besmette katten van felv en fiv en ja dat komt zeer regelmatig voor, ook weg kan lopen dus enzo. En dus houd je niet genoeg van je dier om hem dus zo lang mogelijk bij je te willen houden. Mijn katten komen ook buiten maar niet buiten de tuin waarom zou je er voor kiezen om dat niet te doen ?
EN nee juist van wege al die gevaren en de wereld waarin wij leven willen mijn vriend en ik onder andere geen kinderen dat dillemma zal ik dus ook nooit hebben want ook daar zitten verschrikkelijke risico's aan vast helaas.
Vraag ik me toch echt af waarom is een tuin niet goed genoeg? en het gaat niet alleen om de strond wat als hij een vogeltje of visje van de buren vangt waar buurman aan gehecht is? Geeft hem dat dan ook het recht om jou kat iets aan te doen ?
kjoetie schreef:Ik ken iemand met een vijver vol dure koivissen, daar zwemmen vissen bij van honderden en zelfs duizenden euro's. Die beesten zijn echt zijn huisdieren, ook hartstikke tam. Eén van zijn beste vissen werd eruit gehengeld door een kat (en hij had al een stroomdraadje op de schutting), dus hij gaat verhaal halen bij de eigenaar van dat beest, kon hij een grote mond krijgen en naar zijn honderden euro's kon hij fluiten. Vreemd he, dat deze meneer nu zo'n hekel aan katten heeft dat hij of de hond erop los laat (en tsja, dan komt katlief niet meer zo makkelijk van de tuin af) of ze aan hun staart over de schutting mietert. Ik keur het zeker niet goed, maar kan het wel begrijpen...
Binckydenice schreef:Nee, ik zou geen grote mond opzetten ik zou de vis vergoeden en een geschikte oplossing zoeken voor beide gevallen....
Binckydenice schreef:Mijn kat kan zonder iemand lastig te vallen naar buiten toe. Ookal woon ik in een rijtjes huis in een groot woonblok.
Mijn kat ging vaak de dijk op (voor de deur) om muisjes te vangen of lekker in zon te gaan liggen. Ik neem alle verantwoordelijkheid op mij maar ga mijn kat niet binnen houden omdat er een beetje poep in de tuin ligt bij de buurvrouw. En als deze komt klagen dat mijn kat in haar tuin komt poepen zal ik er alles aan doen om dit netjes op te lossen ik haal alleen mijn kat er niet voor naar binnen toe. Hij kan naar binnen en naar buiten wanneer hij wil. Soms blijft hij een hele dag in de tuin en soms is hij een paar dagen op stap, nou ik had hetzelfde gedaan als ik kat was geweest. Hij heeft een geweldig leventje zo, dat kan je van vele huiskatten niet zeggen, de hele dag opgeloten zitten en nooit eens van de buitenlucht mogen genieten. Dat is gewoon oneerlijk en kat onterend.
Nogmaals, JIJ vind dat katonterend, is jouw mening, geen feit.
Een kat is nu eenmaal een jachtdier, een jachtdier hoort buiten, dit is hij nu nog steeds let maar een op je kat zijn zintuigen alles is gericht op instict.
En dat kan hij ook prima botvieren in huis of in je eigen tuin/kattenren.
Hoe weet je zo zeker dat die katten die binnen zitten zo gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Als ze wisten hoe het buiten was zouden ze vaker buiten zijn dan in huis.
Hoe weet je zo zeker dat de katten die binnen zitten NIET gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Wat ze niet kennen missen ze niet.
Als mijn kat dood wordt gereden weet ik zeker dat ik hem alles heb gegeven dat ik kon. En dat hij een fijn en vrij leven heeft gehad met veel liefde en een prachtig buiten en binnen leven die hij zich maar kon wensen, dat kan je van vele katten niet zeggen, deze zitten de hele dag in huis opgesloten....
Nogmaals jouw mening, geen feit. Dat een kat niet buiten komt wil niet zeggen dat ze geen prachtig leven met veel liefde hebben. Bovendien ga je voorbij aan alle argumenten uit mijn vorige post, want het is toch: jij vindt dat dus moet de rest daar maar voor wijken. Wat andere mensen ervan vinden en dat ervaren, of dat nou mensen uit de buurt zijn (want weet jij 100 % zeker dat jouw kat geen overlast veroorzaakt een blok verderop bv?) of de automobilist die misschien verongelukt bij het ontwijken van jouw kat, dat maakt allemaal niet uit, zolang jij je maar goed voelt omdat jij meent dat een kat binnen niet gelukkig is. Terwijl er legio voorbeelden zijn van katten die het prima doen binnen.
Jij kies er bewust voor om het risico te lopen, behalve dat hij dus inderdaad vermoord kan worden door menig katten hater, die we overigens zelf creeeren door anderen last te laten hebben van onze katten, ook ziek kan worden door besmette katten van felv en fiv en ja dat komt zeer regelmatig voor, ook weg kan lopen dus enzo. En dus houd je niet genoeg van je dier om hem dus zo lang mogelijk bij je te willen houden. Mijn katten komen ook buiten maar niet buiten de tuin waarom zou je er voor kiezen om dat niet te doen ?
EN nee juist van wege al die gevaren en de wereld waarin wij leven willen mijn vriend en ik onder andere geen kinderen dat dillemma zal ik dus ook nooit hebben want ook daar zitten verschrikkelijke risico's aan vast helaas.
Vraag ik me toch echt af waarom is een tuin niet goed genoeg? en het gaat niet alleen om de strond wat als hij een vogeltje of visje van de buren vangt waar buurman aan gehecht is? Geeft hem dat dan ook het recht om jou kat iets aan te doen ?
IKbenEllen schreef:Binckydenice schreef:Nee, ik zou geen grote mond opzetten ik zou de vis vergoeden en een geschikte oplossing zoeken voor beide gevallen....
Ook als ze zeggen dat het een vis van een paar duizend euro is? En verder geen foto hebben van jouw poekie met visje op heterdaad? Geloof er niks van.
Iorrr schreef:Ik denk dat iedereen hier elkaars mening iets meer moet accepteren... Ik ben het helemaal met Binkydenice eens, puur omdat ik lekkere buitenkatten heb, die niet beter weten en die op ons eigen erf (niet omheind maar groot genoeg dat ze er niet af gaan) blijven. Misschien dacht ik er in jullie positie wel anders over. Ik denk dat je iets meer rekening moet houden met waar je woont, hoe de kat is, waar je hem/haar voor hebt en wat de mening is van anderen... Word het iig een stuk gezelliger van!
kjoetie schreef:Binckydenice schreef:Mijn kat kan zonder iemand lastig te vallen naar buiten toe. Ookal woon ik in een rijtjes huis in een groot woonblok.
Mijn kat ging vaak de dijk op (voor de deur) om muisjes te vangen of lekker in zon te gaan liggen. Ik neem alle verantwoordelijkheid op mij maar ga mijn kat niet binnen houden omdat er een beetje poep in de tuin ligt bij de buurvrouw. En als deze komt klagen dat mijn kat in haar tuin komt poepen zal ik er alles aan doen om dit netjes op te lossen ik haal alleen mijn kat er niet voor naar binnen toe. Hij kan naar binnen en naar buiten wanneer hij wil. Soms blijft hij een hele dag in de tuin en soms is hij een paar dagen op stap, nou ik had hetzelfde gedaan als ik kat was geweest. Hij heeft een geweldig leventje zo, dat kan je van vele huiskatten niet zeggen, de hele dag opgeloten zitten en nooit eens van de buitenlucht mogen genieten. Dat is gewoon oneerlijk en kat onterend.
Nogmaals, JIJ vind dat katonterend, is jouw mening, geen feit.
Een kat is nu eenmaal een jachtdier, een jachtdier hoort buiten, dit is hij nu nog steeds let maar een op je kat zijn zintuigen alles is gericht op instict.
En dat kan hij ook prima botvieren in huis of in je eigen tuin/kattenren.
Hoe weet je zo zeker dat die katten die binnen zitten zo gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Als ze wisten hoe het buiten was zouden ze vaker buiten zijn dan in huis.
Hoe weet je zo zeker dat de katten die binnen zitten NIET gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Wat ze niet kennen missen ze niet.
Als mijn kat dood wordt gereden weet ik zeker dat ik hem alles heb gegeven dat ik kon. En dat hij een fijn en vrij leven heeft gehad met veel liefde en een prachtig buiten en binnen leven die hij zich maar kon wensen, dat kan je van vele katten niet zeggen, deze zitten de hele dag in huis opgesloten....
Nogmaals jouw mening, geen feit. Dat een kat niet buiten komt wil niet zeggen dat ze geen prachtig leven met veel liefde hebben. Bovendien ga je voorbij aan alle argumenten uit mijn vorige post, want het is toch: jij vindt dat dus moet de rest daar maar voor wijken. Wat andere mensen ervan vinden en dat ervaren, of dat nou mensen uit de buurt zijn (want weet jij 100 % zeker dat jouw kat geen overlast veroorzaakt een blok verderop bv?) of de automobilist die misschien verongelukt bij het ontwijken van jouw kat, dat maakt allemaal niet uit, zolang jij je maar goed voelt omdat jij meent dat een kat binnen niet gelukkig is. Terwijl er legio voorbeelden zijn van katten die het prima doen binnen.
kjoetie schreef:ja een goudvisje willen ze nog wel vergoeden, maar een koi van 1500 euro, dan heeft de kat opeens noooit wat gedaan
Iorrr schreef:Ook dat is wat ze gewend zijn! Mijne zijn doodsbang voor auto's en vliegen daar dus ook voor weg!!!
Letizia schreef:Ik respecteer het prima als iemand z'n kat buiten wilt laten lopen, doen m'n ouders ook, maar ik vind Binkydenice erg halsstarrig in haar mening, om iemand egoïstisch te noemen omdat ie haar katten binnen houd houd, dan zal ik je vertellen dat mijn katten niet meer hadden geleefd als ik ze niet mee naar huis had genomen: longontsteking, keel ontsteking, ondervoed en vol vlooien, heel egoïstisch van mij ja
brittje88 schreef:Iorrr schreef:Ook dat is wat ze gewend zijn! Mijne zijn doodsbang voor auto's en vliegen daar dus ook voor weg!!!
Gewend dat elke auto voor hem stopt?? nou dat zou wel een beetje vreemd zijn. Maar als ik weet dat die kat niet uitkijkt en vandaag of morgen iemand tegen kan komen die niet stopt. Moet ik dan ook maar zeggen eigen schuld dikke bult je hebt tenminsten de buiten lucht geroken?