Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:24

Mijn kat kan zonder iemand lastig te vallen naar buiten toe. Ookal woon ik in een rijtjes huis in een groot woonblok.

Mijn kat ging vaak de dijk op (voor de deur) om muisjes te vangen of lekker in zon te gaan liggen. Ik neem alle verantwoordelijkheid op mij maar ga mijn kat niet binnen houden omdat er een beetje poep in de tuin ligt bij de buurvrouw. En als deze komt klagen dat mijn kat in haar tuin komt poepen zal ik er alles aan doen om dit netjes op te lossen ik haal alleen mijn kat er niet voor naar binnen toe. Hij kan naar binnen en naar buiten wanneer hij wil. Soms blijft hij een hele dag in de tuin en soms is hij een paar dagen op stap, nou ik had hetzelfde gedaan als ik kat was geweest. Hij heeft een geweldig leventje zo, dat kan je van vele huiskatten niet zeggen, de hele dag opgeloten zitten en nooit eens van de buitenlucht mogen genieten. Dat is gewoon oneerlijk en kat onterend.

Een kat is nu eenmaal een jachtdier, een jachtdier hoort buiten, dit is hij nu nog steeds let maar een op je kat zijn zintuigen alles is gericht op instict.

Hoe weet je zo zeker dat die katten die binnen zitten zo gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Als ze wisten hoe het buiten was zouden ze vaker buiten zijn dan in huis.

Als mijn kat dood wordt gereden weet ik zeker dat ik hem alles heb gegeven dat ik kon. En dat hij een fijn en vrij leven heeft gehad met veel liefde en een prachtig buiten en binnen leven die hij zich maar kon wensen, dat kan je van vele katten niet zeggen, deze zitten de hele dag in huis opgesloten....

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:26

Ik ken iemand met een vijver vol dure koivissen, daar zwemmen vissen bij van honderden en zelfs duizenden euro's. Die beesten zijn echt zijn huisdieren, ook hartstikke tam. Eén van zijn beste vissen werd eruit gehengeld door een kat (en hij had al een stroomdraadje op de schutting Knipoog ), dus hij gaat verhaal halen bij de eigenaar van dat beest, kon hij een grote mond krijgen en naar zijn honderden euro's kon hij fluiten. Vreemd he, dat deze meneer nu zo'n hekel aan katten heeft dat hij of de hond erop los laat (en tsja, dan komt katlief niet meer zo makkelijk van de tuin af) of ze aan hun staart over de schutting mietert. Ik keur het zeker niet goed, maar kan het wel begrijpen...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:29

Babsiej schreef:
Nee vind ik niet Clown Anders zeg ik het niet Haha! Jij kies er bewust voor om het risico te lopen, behalve dat hij dus inderdaad vermoord kan worden door menig katten hater, die we overigens zelf creeeren door anderen last te laten hebben van onze katten, ook ziek kan worden door besmette katten van felv en fiv en ja dat komt zeer regelmatig voor, ook weg kan lopen dus enzo. En dus houd je niet genoeg van je dier om hem dus zo lang mogelijk bij je te willen houden. Mijn katten komen ook buiten maar niet buiten de tuin waarom zou je er voor kiezen om dat niet te doen ?

EN nee juist van wege al die gevaren en de wereld waarin wij leven willen mijn vriend en ik onder andere geen kinderen dat dillemma zal ik dus ook nooit hebben want ook daar zitten verschrikkelijke risico's aan vast helaas.

Vraag ik me toch echt af waarom is een tuin niet goed genoeg? en het gaat niet alleen om de strond wat als hij een vogeltje of visje van de buren vangt waar buurman aan gehecht is? Geeft hem dat dan ook het recht om jou kat iets aan te doen ?

Hij kan vermoord worden, hij kan in de sloot vallen, hij kan een ziekte oplopen, hij kan van de schutting vallen en verkeerd neerkomen, wat een onzin allemaal zeg... Hoe groot is da kans dat hij vermoord wordt nu eigenlijk 1 op de 100.000 misschien? Misgun je het ze daarvoor? Of voor die 1 op de 50.000 die misschien wordt aangereden?

Ik gun het mijn kat om lekker buiten te kunnen zijn zodra hij dat wil. Laat jij jezelf ook tegenhouden om de straat op te gaan? Je kan ook worden aangereden, aangerant of vermoord, je kunt vallen als je over straat loopt er kan ook protseling een boom omvallen... Als je dat soort argumenten gebruikt kun je zelf ook beter de straat niet meer op gaan....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:30

kjoetie schreef:
Ik ken iemand met een vijver vol dure koivissen, daar zwemmen vissen bij van honderden en zelfs duizenden euro's. Die beesten zijn echt zijn huisdieren, ook hartstikke tam. Eén van zijn beste vissen werd eruit gehengeld door een kat (en hij had al een stroomdraadje op de schutting Knipoog ), dus hij gaat verhaal halen bij de eigenaar van dat beest, kon hij een grote mond krijgen en naar zijn honderden euro's kon hij fluiten. Vreemd he, dat deze meneer nu zo'n hekel aan katten heeft dat hij of de hond erop los laat (en tsja, dan komt katlief niet meer zo makkelijk van de tuin af) of ze aan hun staart over de schutting mietert. Ik keur het zeker niet goed, maar kan het wel begrijpen...

Nee, ik zou geen grote mond opzetten ik zou de vis vergoeden en een geschikte oplossing zoeken voor beide gevallen....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:31

Binckydenice schreef:
Nee, ik zou geen grote mond opzetten ik zou de vis vergoeden en een geschikte oplossing zoeken voor beide gevallen....

Ook als ze zeggen dat het een vis van een paar duizend euro is? En verder geen foto hebben van jouw poekie met visje op heterdaad? Geloof er niks van.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:32

Binckydenice schreef:
Mijn kat kan zonder iemand lastig te vallen naar buiten toe. Ookal woon ik in een rijtjes huis in een groot woonblok.

Mijn kat ging vaak de dijk op (voor de deur) om muisjes te vangen of lekker in zon te gaan liggen. Ik neem alle verantwoordelijkheid op mij maar ga mijn kat niet binnen houden omdat er een beetje poep in de tuin ligt bij de buurvrouw. En als deze komt klagen dat mijn kat in haar tuin komt poepen zal ik er alles aan doen om dit netjes op te lossen ik haal alleen mijn kat er niet voor naar binnen toe. Hij kan naar binnen en naar buiten wanneer hij wil. Soms blijft hij een hele dag in de tuin en soms is hij een paar dagen op stap, nou ik had hetzelfde gedaan als ik kat was geweest. Hij heeft een geweldig leventje zo, dat kan je van vele huiskatten niet zeggen, de hele dag opgeloten zitten en nooit eens van de buitenlucht mogen genieten. Dat is gewoon oneerlijk en kat onterend.

Nogmaals, JIJ vind dat katonterend, is jouw mening, geen feit.

Een kat is nu eenmaal een jachtdier, een jachtdier hoort buiten, dit is hij nu nog steeds let maar een op je kat zijn zintuigen alles is gericht op instict.

En dat kan hij ook prima botvieren in huis of in je eigen tuin/kattenren.

Hoe weet je zo zeker dat die katten die binnen zitten zo gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Als ze wisten hoe het buiten was zouden ze vaker buiten zijn dan in huis.

Hoe weet je zo zeker dat de katten die binnen zitten NIET gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Wat ze niet kennen missen ze niet.

Als mijn kat dood wordt gereden weet ik zeker dat ik hem alles heb gegeven dat ik kon. En dat hij een fijn en vrij leven heeft gehad met veel liefde en een prachtig buiten en binnen leven die hij zich maar kon wensen, dat kan je van vele katten niet zeggen, deze zitten de hele dag in huis opgesloten....

Nogmaals jouw mening, geen feit. Dat een kat niet buiten komt wil niet zeggen dat ze geen prachtig leven met veel liefde hebben. Bovendien ga je voorbij aan alle argumenten uit mijn vorige post, want het is toch: jij vindt dat dus moet de rest daar maar voor wijken. Wat andere mensen ervan vinden en dat ervaren, of dat nou mensen uit de buurt zijn (want weet jij 100 % zeker dat jouw kat geen overlast veroorzaakt een blok verderop bv?) of de automobilist die misschien verongelukt bij het ontwijken van jouw kat, dat maakt allemaal niet uit, zolang jij je maar goed voelt omdat jij meent dat een kat binnen niet gelukkig is. Terwijl er legio voorbeelden zijn van katten die het prima doen binnen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:32

Je blijft maar bij dat vermoorden, hoeveel katten denk jij dat er buiten lopen die besmet zijn met aids of leukemie? dat aantal is dus wel zeker reeel om ze daarvoor thuis te houden en kom nou toch alsjeblieft doe wat meer moeite voor je kat ! dan hoeft ie niet naar buiten dat is namelijk een gewoonte die je hem zelf hebt aangeleerd..

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom geen tuin afzetten ? Toch buiten en vogeltjes vangen en niet de gevaren en overlast ?

En nee ook jij zou die vis niet vergoeden das het probleem dat doet niemand. Enige wat je te horen krijgt is moet je maar een emmertje water gooien.. Ik zou dat inderdaad doen denk ik maar dan met emmertje en al boven op zn hoofd Clown

In mijn vorige huis had ik mijn tuin nog niet afgezet maar honden mochten wel naar buiten kon dus niet omdat zij katten poep at van alle andere katten uit de buurt, waar ze dus vreselijke diarree van kreeg en dus ook een paar keer aan het infuus heeft gelegen om te vechten voor dr leventje.. Hoe los je dat op ?
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 19-11-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:34

ja een goudvisje willen ze nog wel vergoeden, maar een koi van 1500 euro, dan heeft de kat opeens noooit wat gedaan Clown

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:37

Ik denk dat iedereen hier elkaars mening iets meer moet accepteren... Ik ben het helemaal met Binkydenice eens, puur omdat ik lekkere buitenkatten heb, die niet beter weten en die op ons eigen erf (niet omheind maar groot genoeg dat ze er niet af gaan) blijven. Misschien dacht ik er in jullie positie wel anders over. Ik denk dat je iets meer rekening moet houden met waar je woont, hoe de kat is, waar je hem/haar voor hebt en wat de mening is van anderen... Word het iig een stuk gezelliger van! Pling

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:38

kan me niet voorstellen dat auto's ontwijken een instinct is, in de echte natuur komen natuurlijk ook zoveel auto;s voor. En oke al zou het zo zijn, waarom worden er in godsnaam zoveel katten per dag overreden?? Twas dan toch hun intinct om ze te ontwijken??
Der zijn aardig wat buren ruzie's om katten hoor, die dan met alle liefde even een schaaltje kattenvoer met rattengif voor de deur zetten of een leuke spons. (wat uitzet in de maag door vocht en de kat dood gaat) Kheb dit soort dingen vaak genoeg gehoord en zeker van vogelliefhebbers.
Dat sommige mensen gewoon beschermend zijn over hun katten is niks mis mee.
Kheb de kat van mijn moeder die wel buiten komt in brabant over zien steken zonder uit te kijken, 2 auto's moesten voor hem stoppen. Lekker instinct zeg!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:39

Babsiej schreef:
Nee vind ik niet Clown Anders zeg ik het niet Haha! Jij kies er bewust voor om het risico te lopen, behalve dat hij dus inderdaad vermoord kan worden door menig katten hater, die we overigens zelf creeeren door anderen last te laten hebben van onze katten, ook ziek kan worden door besmette katten van felv en fiv en ja dat komt zeer regelmatig voor, ook weg kan lopen dus enzo. En dus houd je niet genoeg van je dier om hem dus zo lang mogelijk bij je te willen houden. Mijn katten komen ook buiten maar niet buiten de tuin waarom zou je er voor kiezen om dat niet te doen ?

EN nee juist van wege al die gevaren en de wereld waarin wij leven willen mijn vriend en ik onder andere geen kinderen dat dillemma zal ik dus ook nooit hebben want ook daar zitten verschrikkelijke risico's aan vast helaas.

Vraag ik me toch echt af waarom is een tuin niet goed genoeg? en het gaat niet alleen om de strond wat als hij een vogeltje of visje van de buren vangt waar buurman aan gehecht is? Geeft hem dat dan ook het recht om jou kat iets aan te doen ?

Sorry hoor, sommige dingen gaan mij wat te ver, als ik eerlijk ben. Je klinkt in je posts als iemand die alle gevaren voor wil zijn, maar wat voor leven heb je zelf dan????
Mijn ene kat komt lekker buiten (en een stuk verder dan alleen onze tuin Knipoog ), de andere kat wegens gezondheidsredenen niet. Mijn kind is er gekomen en komt ook lekker buiten Haha! en ja, als ik haar verlies kom ik er nooit, NOOIT meer overheen. Vond ik geen reden om niet zwanger te worden destijds. Sorry hoor, maar zo ken ik er nog wel 100.000, zo leef ik niet. Daarvoor is het leven me te lief en we gaan allemaal een keer...... Helaas is dat je enige zekerheid. Vork

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:40

Ook dat is wat ze gewend zijn! Mijne zijn doodsbang voor auto's en vliegen daar dus ook voor weg!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:40

Mensen; we hebben een kattenfluisteraar nodig om ons verlossing te brengen en ons het antwoord te bezorgen op de prangende vraag.... "leeft de kat liever binnen of buiten?" Haha!
Nu kom ik van oorsprong van het platteland, en na wat tijd in de stad woon ik weer min of meer buiten. En ik moet zeggen: ik kan het me gewoon niet voorstellen met de beste wil van de wereld... een kat 24 uur per dag binnen, 365 dagen per jaar...
Dat voelt op een of andere manier niet goed.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:42

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Ook als ze zeggen dat het een vis van een paar duizend euro is? En verder geen foto hebben van jouw poekie met visje op heterdaad? Geloof er niks van.

Nou waarom, ik ken de meeste buren uit de buurt wel en hun de kat ook dus...
Maar ik zou in ieder geval een oplossing met de buren zoeken...

kjoetie

Iorrr schreef:
Ik denk dat iedereen hier elkaars mening iets meer moet accepteren... Ik ben het helemaal met Binkydenice eens, puur omdat ik lekkere buitenkatten heb, die niet beter weten en die op ons eigen erf (niet omheind maar groot genoeg dat ze er niet af gaan) blijven. Misschien dacht ik er in jullie positie wel anders over. Ik denk dat je iets meer rekening moet houden met waar je woont, hoe de kat is, waar je hem/haar voor hebt en wat de mening is van anderen... Word het iig een stuk gezelliger van! Pling

Ja maar Ior, dat is al een heel andere situatie, zolang ze op jouw terrein blijven is het toch ook geen probleem? dan heeft niemand er last van. Ik zeg ook al een paar keer, het is anders als je buiten woont, of een kat op bv 3jarige leeftijd krijgt die het altijd gewend is buiten te zijn. Dat is idd zielig om hem dan binnen te houden. Maar dat mensen hun kittens gewoon buiten blijven gooien en nog te beroerd zijn om ze dan in eigen tuin/ren te houden, daar kan ik niet bij. Dat vind ik echt asociaal en erg egoistisch.

Ik heb trouwens al vaker met een halve hartaanval in de auto gezeten als bijrijder omdat er een kat overstak, geweldig instinct voor oversteken hebben die beesten.. Ik ben gewoon doodsbenauwd om ooit een dier voor de auto te krijgen, omdat ik bijna zeker weet dat mijn eerste reflex is om weg te sturen om er maar niet overheen te rijden.. met alle gevolgen van dien Scheve mond

Letizia

Ik respecteer het prima als iemand z'n kat buiten wilt laten lopen, doen m'n ouders ook, maar ik vind Binkydenice erg halsstarrig in haar mening, om iemand egoïstisch te noemen omdat ie haar katten binnen houd houd, dan zal ik je vertellen dat mijn katten niet meer hadden geleefd als ik ze niet mee naar huis had genomen: longontsteking, keel ontsteking, ondervoed en vol vlooien, heel egoïstisch van mij ja, dat ik ze in huis heb genomen, helemaal heb op gelapt en nu twee schatten van katten heb, die heel tevreden hier binnen zitten en nooit bij de deur zeuren of ze niet als-je-blieft naar buiten mogen Scheve mond

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:45

Natuurlijk niet, Ninx, katten zijn jagers en die horen buiten. In principe. Kan me best voorstellen dat sommige mensen er niet van gediend zijn, maar het is wat het is. Ik ben zelf dol op katten, maar sta ook niet te lachen als ik zie hoe ze een vogeltje pakken. Maar ja, het is een kat, he. Je kunt het zo'n dier niet kwalijk nemen.

Moet je eens kijken wat mensen kunnen doen, hoe wreed die kunnen zijn. Ik zou willen dat ik daar wat mee kon doen. Maar ja..... dan speel ik eigen rechtertje, he, en dat mag niet........ Al kriebelen mijn handen regelmatig......

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:46

ik ken ze ook hoor, de happy binnenkatten Haha! Talen niet naar de buitenwereld, behalve vanaf de vensterbank, lekker de buurhond pesten Haha! . Een vriendin heeft een heel energieke jager, die heeft dus een ren in de tuin gemaakt met allemaal loopplankjes, hokjes en kruipdingetjes, allemaal spannende plekjes en speeltjes waar de katten zich helemaal uit kunnen leven. Erg leuk om te zien en nog gezellig ook als je er op het terras zit Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:46

kjoetie schreef:
Binckydenice schreef:

Nogmaals, JIJ vind dat katonterend, is jouw mening, geen feit.

En dat kan hij ook prima botvieren in huis of in je eigen tuin/kattenren.

Hoe weet je zo zeker dat de katten die binnen zitten NIET gelukkig zijn? Heb je het ze gevraagd? Wat ze niet kennen missen ze niet.

Nogmaals jouw mening, geen feit. Dat een kat niet buiten komt wil niet zeggen dat ze geen prachtig leven met veel liefde hebben. Bovendien ga je voorbij aan alle argumenten uit mijn vorige post, want het is toch: jij vindt dat dus moet de rest daar maar voor wijken. Wat andere mensen ervan vinden en dat ervaren, of dat nou mensen uit de buurt zijn (want weet jij 100 % zeker dat jouw kat geen overlast veroorzaakt een blok verderop bv?) of de automobilist die misschien verongelukt bij het ontwijken van jouw kat, dat maakt allemaal niet uit, zolang jij je maar goed voelt omdat jij meent dat een kat binnen niet gelukkig is. Terwijl er legio voorbeelden zijn van katten die het prima doen binnen.

je kunt een binnen kat niet geven wat een kat nodig heeft uit nature.... Wat je ook probeerd dit zou je nooit lukken...

Ik ken genoeg katten die altijd binnen moeten blijven en zielig voor het raam zitten en proberen ieder moment aan te pakken omnaar buiten te kunnen ontsnappen en waarvan de baasjes alleen maar bezig zijn met het binnen houden ervan. Daar aan zie je dat een kat ongelukkig is binnen.

En het is een FEIT dat een kat van nature buiten leeft, dit broberen jullie goed te maken met een bakje voer en veel liefde? Een kat hoort te kunnen jagen en vrij te kunnen zijn, dit kun je nooit regelen in huis....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:47

kjoetie schreef:
ja een goudvisje willen ze nog wel vergoeden, maar een koi van 1500 euro, dan heeft de kat opeens noooit wat gedaan Clown

Ik heb trouwens nooit echt begrepen dat iemand voor een vis 1500 euro gaat betalen, maar goed, dat is mijn mening. Haha!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:47

Iorrr schreef:
Ook dat is wat ze gewend zijn! Mijne zijn doodsbang voor auto's en vliegen daar dus ook voor weg!!!

Gewend dat elke auto voor hem stopt?? nou dat zou wel een beetje vreemd zijn. Maar als ik weet dat die kat niet uitkijkt en vandaag of morgen iemand tegen kan komen die niet stopt. Moet ik dan ook maar zeggen eigen schuld dikke bult je hebt tenminsten de buiten lucht geroken?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:49

Letizia schreef:
Ik respecteer het prima als iemand z'n kat buiten wilt laten lopen, doen m'n ouders ook, maar ik vind Binkydenice erg halsstarrig in haar mening, om iemand egoïstisch te noemen omdat ie haar katten binnen houd houd, dan zal ik je vertellen dat mijn katten niet meer hadden geleefd als ik ze niet mee naar huis had genomen: longontsteking, keel ontsteking, ondervoed en vol vlooien, heel egoïstisch van mij ja Scheve mond

Als je goed leest staat er met een aantal uitzonderingen! Ik Stuur geen kitten de weg op, maar als hij groter wordt mag hij van mij best even buiten kijken en als het hem bevalt mag hij naar buiten wanneer hij wil. En ja Letiza, een kat meet een longontsteking laat je niet naar buiten, maar ze knappen meestal op hoor na een longonsteking...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:50

Babsiej schreef:

Ik kan me wel vinden in je statement dat deze aardbol niet meer de mooiste en veiligste plek is om kinderen in groot te brengen.... Als we over 20, 30 a 40 jaar nog van Nederland kunnen spreken tenminste, ligt misschien al onder water. Ook ik heb de wens niet om mijn nakomelingen daar ook nog eens aan toe te voegen.
Maar kinderen is natuurlijk wel even iets anders dan huisdieren....
Feit blijft dat je kinderen, dieren, etc.... niet tegen alles kunt beschermen. Alles wat leeft moet een zekere vrijheid kunnen hebben om de vleugels te spreiden. Anders kan liefde behoorlijk verstikkend werken, ja... ook voor een huisdier.
Grootste probleem dat nu op de loer ligt is onverdraagzaamheid (over gifschaaltjes gesproken), en daar kunnen we hier alvast iets aan doen. Beetje liever voor elkaar zijn! Ach gut

ps; en laten we eerlijk zijn... een kat hecht aan zijn omgeving en zijn voer. Je kunt hem met liefde overstelpen, maar als hij ergens anders lekker zijn eigen gangetje mag gaan (kiezen om wel of niet naar buiten te gaan) en een lekkere bak voer krijgt, verhuisd ie net zo makkelijk naar een ander Knipoog Wij willen alleen graag geloven dat de kat er ook diepe liefdsgevoelens op na houdt.... ook ik Bloos
Laatst bijgewerkt door Ninx op 19-11-07 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:50

brittje88 schreef:
Iorrr schreef:

Gewend dat elke auto voor hem stopt?? nou dat zou wel een beetje vreemd zijn. Maar als ik weet dat die kat niet uitkijkt en vandaag of morgen iemand tegen kan komen die niet stopt. Moet ik dan ook maar zeggen eigen schuld dikke bult je hebt tenminsten de buiten lucht geroken?

Tja, dan kan je teminste zeggen dat je jou diertje het levern hebt gegeven waar veel katten jaloers op kunnen zijn...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:51

Maar het feit is dus dat katten niet meer uit de natuur komen, net als een paard niet meer Clown Zijn allemaal vermenselijkt Haha!

En nee ik vind het niet overdreven en over kinderen ik zei ook onder andere.. MIjn vriend heeft een nierziekte ongeneeslijk die verefelijk is op jongetjes. Dus nee niet mn enige rede en wat betreft mijn katten ja ik ben alles voor, en dat wou ik graag zo houden mijn katten komen binnen niks tekort, en ook geen risico's dat ze dood gereden worden zijn niemand anders tot last, en leven toch langer. EN moet jij eens gaan tellen hoeveel katten er worden dood gereden per dag.

En nee ik rem ook niet voor katten die oversteken soms uit reflex maar niet express... Moet je je kat maar binnen houden, dat risico wil je dus blijkbaar graag lopen.