Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:58

hap, slik weg Knipoog . denk ik

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:00

eilleen333 schreef:

Ja idd

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:02

eilleen333 schreef:

Dat dacht ik al zo'n beetje. Vork

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:54

[quote="slimmerik"][
Ze "houden" van mensen dat is waar....maar niet zoals wij het graag zien.
[quote]
dit bewijst weer eens dat je niet eens weet waar je het over hebt Rolleyes

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:06

Ilzjuh schreef:
eilleen333 schreef:

Dat dacht ik al zo'n beetje. Vork

hahah zie het al voor me Haha!

Jeetje mensen, het is een discussie geen oorlog Lachen hap niet op elkaar, en laat andere mensen je niet zo uitokken.
Maak je alleen een grote clown van jezelf hoor Clown

Uit wetenschappelijk magazine bmj gemaakt in 2005 vond ik wel een goed idee, maar heb er nog niks van gehoord jammer eigelijk

Human and animal health: strengthening the links
Preventing dog bites

EDITOR—Dog bites are a serious health issue. For example, in Belgium each year 1% of the general population needs medical attention after a dog bite.1 Epidemiological data indicate that 50% of bites are not reported to medical or legal authorities.2 Children seem to be more at risk of being bitten by a dog than any other age group.3 In children under 16 years of age, the incidence is estimated at 2.2% each year.2 Injuries in children are often to the face and neck and may be life threatening.

dog's tendency to bite depends on several interacting factors,w4 and measures such as breed specific legislation, as adopted by some governments, are inappropriate.5 w4 w5 Tackling the problem requires a multifactorial, multidisciplinary approach.3 w4 w6

In 2001, I participated in a collaborative study with paediatricians in Belgium into the circumstances surrounding dog bite incidents in children, at home and in public places.5 One of the findings was that most bites at home were triggered by an interaction from the child towards the dog. Many of these incidents might have been prevented if the parents and children had been more aware of how dogs react in certain situations. Much could therefore be achieved through improved education of parents and children.3 5 w4 On the basis of these findings, interactive educational material is being developed for use by children and their parents in families who own dogs.

Tiny C B M De Keuster, veterinarian

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:30

[/quote]

Daar geloof ik geen barst van Huilen van het lachen[/quote]

waarom niet? een 'vechthond' is naar mensen toe juist heel sociaal... socialer dan de gemiddelde golden retriever als je het mij vraagt..[/quote]
Afgod

Ik heb inderdaad oon hond die onder de RAD valt, in het kort zijn geschiedenis:
Ik heb hem (100%reu) gevonden op MP, ben toen gaan kijken en wat trof ik aan een redelijk vermgerde hond! Toen wij met hem gingen wandelen kwamen we andere honden en KINDEREN tegen deze kinderen zaten hem zo ongeveer op de rug hij gaf ze een slik over de wangen en heeft GEEN poging gedaan om ook maar 1 te bijten. Toen we terg kwamen kregen we te horen van de (ex) eigenaar dat onze hond 24/7 in een hok buiten zat, hij werd daar soms een week niet uitgelaten (zat in eigen ontlasting)ook zijn voer was dus zeer onregelmatig en hij kreeg niet oveel aandacht. Wij hebben deze hond dus gekocht. Ook met andere honden is hij zeer sociaal de hond van mijn schoonouders (kruising jack russel) laat hem zijn tanden zien en gromt constant, het enige wat mijn hond doet is gaan liggen en janken. Op straat vertoont hij hetzelfde gedrag als er honden naar hem grommen gaat hij zitten janken. Een hond die zo'n leven achter de rug heeft en nog zo sociaal is kom je niet snel tegen.

Bij ons in de wijk is iedereen dol op hem ook kinderen.

Ik heb hem wel altijd aangelijnd!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:38

Als ik het goed snap, ben je met een hond van het internet waarbij je geen voorgeschiedenis hebt, gaan wandelen, en kinderen zo een dingen laten doen.

Als dat het geval is, wat een risico en dat staat los van het ras. Dat zou ik persoonlijk niet doen.

En de gemiddelde vechthond bla bla staat gewoon totaal los van het feit, de gemiddelde hond is zoals zijn baasje hem creerd. Los van de problemen zoals overfok.
Net zoals er vooroordelen zijn bij elk ras hebben die hun vooroordelen ook, en dat is geen opvoeding nodig. Pure zever natuurlijk, maar zolang dat baasjes in die fabeltjes geloven door verkoop op internet winkel, en nog mensen die het niet verdienen om te fokken en mensen naar huis sturen met verkeerde info zal dat ook niet stoppen Lachen

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:02

katiavl schreef:
Als ik het goed snap, ben je met een hond van het internet waarbij je geen voorgeschiedenis hebt, gaan wandelen, en kinderen zo een dingen laten doen.

Als dat het geval is, wat een risico en dat staat los van het ras. Dat zou ik persoonlijk niet doen.

En de gemiddelde vechthond bla bla staat gewoon totaal los van het feit, de gemiddelde hond is zoals zijn baasje hem creerd. Los van de problemen zoals overfok.
Net zoals er vooroordelen zijn bij elk ras hebben die hun vooroordelen ook, en dat is geen opvoeding nodig. Pure zever natuurlijk, maar zolang dat baasjes in die fabeltjes geloven door verkoop op internet winkel, en nog mensen die het niet verdienen om te fokken en mensen naar huis sturen met verkeerde info zal dat ook niet stoppen Lachen

Dit was uiteraard daar bij de vorige eigenaar, deze kinderen kenden de hond ze riepen zijn naam, de ouders (buren zaten buiten en kwamen er ook bij. Ik had het zeker niet uit mijzelf gedaan, deze kinderen waren gek van de hond en het was duidelijk te zien dat ze vaker met hem speelden en hem wel kenden(van de keren dat ie wel buiten kwam)

De eerste keer dat ik een onbekend meisje tegen kwam die vroeg of ze hem mocht aaien heb ik uiteraard voorzichtig gedaan! Nu doe ik dat nog steeds ik houd hem in de gaten en laat hem over het algemeen zitten/liggen als een kind hem wil aaien.

De risico's wisten we donders goed voordat we een hond van MP haalden, wij hebben hier goed over nagedacht maar we wilden een hond helpen die dit nodig had.

Ik ben het zeker met je eens dat een hond door de mens wordt gecreerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:04

traan_beauty schreef:
Ik word ziek van mensen die denken dat dit soort gedrag echt ligt aan het ras..
Tuurlijk, dit is een ras dat niet ieder mens in huis kan nemen, maar reken er maar op dat dit soort honden reuze lief kunnen zijn als ze maar GOED en STRENG zijn opgevoed.
Helaas gebeurt dat niet altijd en dan krijg je valse honden..
Tuurlijk heb je meer risico met dit soort rassen..

wij hebben een stafford gehad, ik heb cursus met haar gedaan en alles, was altijd even lief, todat ze ineens een kind zou pakken, zonder aanleiding, kind stond gewoon in de deuropening, verder helemaal geen problemen met de hond, maar ineens kwam die agressiviteit, 2 dagen later is ze ingeslapen op 2 jarige leeftijd, dus het kan wel degelijk aan het ras liggen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:09

[***] schreef:
Alleen de ene hond hapt wat sneller dan de andere. Dat soort honden komt niet voor niks aan de slechte naam, of het nou de schuld van die ouders is of niet. Ik snap niet dat er altijd net wordt gedaan of die vechthonden knuffelbeertjes zijn. Ik snap ook niet waarom je een hond met een kort lontje zou willen hebben, of je nou een baby in huis hebt of niet, hij kan ook die van de buren pakken.

het zijn ook geen knuffelbeertjes, het zijn honden die een strenge opvoeding moeten krijgen en een consequente baas... daarnaast kun je beter geen kinderen samen met zo'n hond houden...

van deze rassen kunnen de hondne echt schatten zijn, maar door hun achtergrond (de reden waar ze ooit op gefokt zijn) blijft die felheid er altijd in zitten. bij een jachthond krijg je het jachtinstict er ook niet uitgefokt.
toch wil dit niet zeggen dat al die honden slecht zijn. als je wilt kun je namelijk zelfs een labrador, of poedel nog super vals krijgen. terwijl iedereen dit zulke lieve honden vind (nou vergis je niet)

oftewel hier is schuld bij de ouders!! waar de hond én het kind de dupe zijn.
ouders schaffen hond aan zonder achtergrond, lekker slim...
hond wordt afgemaakt, ook geen fijn leven...
kind heeft littekens(?), ook niet fijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:10

En dat is ook gewoon zo dees-daan. Ik snap ook niet dat je daar je ogen voor sluit...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:29

ik persoonlijk sluit mn ogen er niet voor.
misschien had ik er bij moeten zetten dat je óf zo'n hond neemt óf kinderen, samen gaat gewoon niet.

maar he een herder is ook niet veilig (vooral de mechelaar niet) een rottweiler kan er ook wat van, en wat dacht je van de golden retriever met het golden syndroom... of jack russels (die kleine krengen die in je hielen hangen, en wat mense nog schattig vinden ook)

goed ik snap jullie ook wel, maar alles heeft 2 kanten.

óf zo'n hond óf kinderen, maar niet allebei!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:34

Fantast uhu, maar bedoelde mp niet naar jou toe eigelijk. Ik zou de hond ook niet kunnen laten zitten hebben hoor.
Zelf zeg ik ook kzou der nooit voor betalen, maar een stenen hart moet je ook hebben om zo een dutsje achter te laten.

Voor mij hoort rad of zoals in engeland act of dangerous dogs eigelijk niet, Veel dingen zouden al voorkomen worden in de eerste plaats door een goede fokkerij, wat ook telt voor de rashonden (want kwa fokbeleid gaat het soms daar nog meer mis)
En dat manifesteerd zich niet alleen in gedrag maar ook algemeen welzijn van de hond, bv neck scratching syndroom.
Kom nu niet direct met een voorbeeld dat ook agressiviteit kan veroorzaken. Maar goed doet er eigelijk niet toe.

Wat ik zou willen zien is een gecontroleerde fokbeleid, alleen met gediplomeerde fokkers met quotum, plus invoer van dieren die ook alleen uit gediplomeerde fokkers komen, zodat we ook het rusisch fokindustrietje opdoeken. Tuurlijk utopie natuurlijk, we zijn altijd goed in het maken van regeltjes, mischien in realiteit brengen ook. Maar de opvolging laat vaak te wensen over. Controle is minimaal.
Plus verplichte cursus hondengedrag plus omgaan met hond, en bij zwangerschap honden met kinderen hoe preventief optreden.
Zou al veel uitmaken, dingen zoals de rad en act of dangerous dogs. Het geheel word gemist, word het ene ras verboden, maakt het na een maand alweer plaats voor een nieuw gevaarlijk ras. Wat is de toekomst het verbieden van honden als huisdier, waar sommige organisaties al voor aan het protesteren zijn.
Pak de kern aan, straf de mens, educeer ze, en hou honden weg van slechte baasjes. Maar goed zonder uitvoerbare controle is eigelijk een oplossing zo goed als miniem. Die nieuwe pathologische agressie zou dan ook niet gekomen zijn, in een gezonde roedel zou die hond vlug ge elimineerd worden.
It is all about the money, ik verbaas me over niks meer. Sinds de scheper fokker die telkens drie van zen pups moest weggooien omdat ze hypofysaire dwerggroei plus zoveel anders hadden. Maar drie van de ..... de andere maken wel geld dus laten we maar verder fokken. Maar goed doet iemand iets om die mensen te stoppen. No way

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:35

weet je wat mij nou zo verbaasd? ik heb onze staf dus laten inslapen, hier zijn geen kleine kinderen in huis, maar wel naast, en tegenover ons huis, ik krijg op mn dak dat ik haar had kunnen herplaatsen, of een muilkorf om kunnen doen, en hier lees ik bij bijna de helft, het is de schuld van de ouders, sorry hoor, maar een béétje krom, ik zeg niet dat het aan het ras ligt, maar dit word wel zo door gefokt dat er steeds meer honden met een kronkel komen, ik ben absoluut niet tegen staffords, maar voor mij geen staf meer..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:42

dees_daan schreef:
weet je wat mij nou zo verbaasd? ik heb onze staf dus laten inslapen, hier zijn geen kleine kinderen in huis, maar wel naast, en tegenover ons huis, ik krijg op mn dak dat ik haar had kunnen herplaatsen, of een muilkorf om kunnen doen, en hier lees ik bij bijna de helft, het is de schuld van de ouders, sorry hoor, maar een béétje krom, ik zeg niet dat het aan het ras ligt, maar dit word wel zo door gefokt dat er steeds meer honden met een kronkel komen, ik ben absoluut niet tegen staffords, maar voor mij geen staf meer..

Dat heb ik ook al veel gezegd, maar mensen blijven bij het idee dat een hond niet zonder reden bijt.
Dat sprookje telt niet meer, en zoals in de voorgaande post leg ik het ook deels uit.
Pathologische agressiviteit is zich aan het uitbreiden niet rasgebonden.

Niemand hoeft trouwens te oordelen wat jij hebt gedaan, je hebt je beslissing gemaakt.
Herplaatsen en er gebeurd iets daar voel je jou ook niet goed bij, of heel de tijd muilkorven.
Alle wegen lijden naar hetzelfde en dat is een moeilijke beslissing, Ach gut

Plus wil ik hier nog eens vragen we zijn geen wedstrijdje gevaarlijke honden aan het houden, dus zie de golden, zie de jack heeft niemand wat aan. Zoals ik al zij is het probleem recht kijken, terwijl er duidelijke problemen links en rechts in de wereld bevinden.
De agressiviteit heeft te maken met a fok en b opvoeding, zolang er geen controle gebeurd zal het maar erger en erger worden.
Elimineer je morgen de rotweiler en de duitsche scheper, komt er overmorgen een nieuw gevaarlijk ras dat zich manifisteerd. Want alleen het gevolg is weggenomen en niet de oorzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:46

dankje katia, en idd, altijd een muilkorf om? dat is een fijn leven, nee dan alleen buiten, wat als ze ontsnapt, herplaatsen? wat als ze dan weer naar iemand anders toe gaat, die het er niet eerlijk bij verteld, en ik hoor later dat ze een kind heeft gepakt, dan word ze in beslag genomen, nee, ik heb het er met de DA over gehad, en die was het er mee eens, ze is heel rustig heen gegaan, half op mijn schoot, liever zo, dan helemaal in de stress in moeten laten slapen omdat ze wel pakt, dan ben ik er niet om haar gerust te stellen.. en idd je hoort het steeds meer.. maar ik ben van mening dat een buitenstaander niet kan zeggen dat het de schuld van de ouder/eigenaar is, behalve als ze buiten loslopen, of de eigenaar wist dat het dier agressief is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 20:55

dees-daan, je hebt het beste gedaan, want ook al zijn er geen kinderen in huis, die lopen wel op straat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:01

Respect voor je dees_daan. Je hebt naar eer en geweten gehandeld en dat zal zeker niet gemakkelijk geweest zijn. Ach gut

Waarom is er de RAD?

Citaat:
Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:57

katiavl schreef:
Pak de kern aan, straf de mens, educeer ze, en hou honden weg van slechte baasjes. Maar goed zonder uitvoerbare controle is eigelijk een oplossing zo goed als miniem. Die nieuwe pathologische agressie zou dan ook niet gekomen zijn, in een gezonde roedel zou die hond vlug ge elimineerd worden.
It is all about the money, ik verbaas me over niks meer. Sinds de scheper fokker die telkens drie van zen pups moest weggooien omdat ze hypofysaire dwerggroei plus zoveel anders hadden. Maar drie van de ..... de andere maken wel geld dus laten we maar verder fokken. Maar goed doet iemand iets om die mensen te stoppen. No way

En dat is het punt waar het om draait. Zo lang er mensen fokken om geld te verdienen (een goede fokker verdient er echt geen cent aan, hoogstens is het fokken kostendekkend) zolang zullen er agressieve honden zijn... omdat een bepaald type mens dat soort honden wil.
En idd slechte baasjes veroorzaken ook een hoop ellende. En dat hoeven geen slechte bedoelingen te zijn. Maar domheid, onwetendheid, gemakzucht, geldzucht... die veroorzaken de grootste ellende. Het probleem ligt niet bij de honden, maar bij de mens...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:12

katiavl schreef:
worden er in de roedel eigelijk puppys doodgebeten? (behalve bij pathologisch dus zieke puppys gebeuren of agressieve )

Ik heb me nog eens verdiept in deze vraag (ja ja, ben bezig geweest Knipoog ). In de roedel bemoeit papa-hond zich in principe niet met de puppies. Tot ze een week of vijf zijn (we nemen ze even in het wild in gedachten, neem even een wolf voor je), dan gaan ze voor het eerst naar buiten. De puppies komen naar buiten en dan staat papa-wolf ze op te wachten. Hij grauwt een keer naar ze en als ze dan op hun rug gaan liggen (onderdanig gedrag vertonen) mogen ze doorlopen. Doen ze dit niet, pakt hij ze nog een keer harder aan. Doen ze dan nog niks? Dan worden ze inderdaad doodgebeten.

Nu we over fokkers bezig zijn kan ik hier ook nog wel even mijn verhaaltje over doorgaan. Vaak zitten de puppies bij fokkers (ook erkende fokkers) apart, is er geen papa-hond meer bij, en dan neemt de moeder-hond deze taak op zich. Rond de vijf weken worden de puppies hier dan inderdaad op getest door de moeder-hond (of in het geval de vader nog aanwezig is door de vader). Bij de meeste puppies gaat dit gewoon goed, maar een enkeling reageert er niet op, en als de mensen in de buurt dat dan zien is het "aah, wat een zielug hondje!" en de rest van de weken wordt het diertje met de fles grootgebracht, want wat doen mensen met het zielige hondje? Die halen ze er tussenuit. Grote fout!
De hondjes in kwestie zijn op dat moment inderdaad nog heel "zielug", en op dat moment heeft het nog niks met agressie te maken. Maar deze hondjes zijn gewoon niet goed sociaal, ze hebben niet geleerd dat ze onderdanig moeten zijn naar de meerdere. En omdat ze dit niet geleerd hebben zouden ze in het wild dus een gevaar zijn voor de roedel.
Dít zijn dan ook de honden waar later problemen mee ontstaan, in mijn ogen dus de zogenoemde "kronkel-"honden. Tot een week of zestien/zeventien gaat het goed, en daarna breekt de hel los (niet in elk geval, maar veel gebeurt dit wel). Iets wat in de socialisatieperiode (zeker de socialisatieperiode in het nest) fout gaat, valt niet meer te herstellen. Zulke honden worden negen van de tien keer verschrikkelijke monsters om het zo maar te noemen, en negen van de tien keer valt hier ook niets meer aan te herstellen. Natuurlijk is dit niet de enige manier waarop een hond de zogenaamde kronkel kan hebben, maar wel de meest voorkomende.
En dit kan natuurlijk ook gewoon bij erkende fokkers voorkomen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:48

Wauw, dat wist ik niet... ik merk wel dat mijn hond ook puppen "test". maar die gaan braaf op hun rug liggen. De pup van de buren niet, die pakte hij in z'n nekvel, en gaf hem op de kop. Toen ging puppie wel liggen...
Maar idd, mensen zijn wat dat betreft te soft idd... denk ook dat veel mensen dat niet weten (zoals ik)...
Wel worden in de natuur jonkies die "niet goed" zijn zonder pardon doodgemaakt. Is wel hard, maar mss idd wel het beste...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:51

De meeste mensen weten dat inderdaad ook niet. Maar het is echt het beste op dat moment de natuur op zijn beloop te laten gaan, die a-sociale (want eigenlijk zijn ze dat gewoon Knipoog ) puppies zijn eigenlijk niet verantwoord om levend te houden. Of in elk geval niet verantwoord om door te verkopen aan een nietsvermoedende koper, maarja, veel fokkers zijn op dat punt zelf ook nietsvermoedend.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:52

dees_daan schreef:

Met alle respect,maar jij had geen Staff maar een papierloze kruising die daar voor door moest gaan.Dus haal dat ras niet naar beneden.
De Amstaffclubleden fokken uitsluitend met gedraggeteste honden.En alleen met honden met afstammingspapier.Alleen een hond met papier is de rasnaam waard. Jij had dus een ontspoorde kruising.Die heb je bewust gekocht. Dus niet zeuren over doorgefokte Staffords,daar heb jij nl geen ervaring mee.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:55

Ik tem even...dit gaat compleet off topic

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:00

slimmerik schreef:
Ik tem even...dit gaat compleet off topic

De hond waar dit topic over begonnen is was een soortgelijke vage kruising,dus zo offtopic is het niet.