Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:hap, slik weg. denk ik
eilleen333 schreef:hap, slik weg. denk ik
Ilzjuh schreef:eilleen333 schreef:hap, slik weg. denk ik
Dat dacht ik al zo'n beetje.
katiavl schreef:Als ik het goed snap, ben je met een hond van het internet waarbij je geen voorgeschiedenis hebt, gaan wandelen, en kinderen zo een dingen laten doen.
Als dat het geval is, wat een risico en dat staat los van het ras. Dat zou ik persoonlijk niet doen.
En de gemiddelde vechthond bla bla staat gewoon totaal los van het feit, de gemiddelde hond is zoals zijn baasje hem creerd. Los van de problemen zoals overfok.
Net zoals er vooroordelen zijn bij elk ras hebben die hun vooroordelen ook, en dat is geen opvoeding nodig. Pure zever natuurlijk, maar zolang dat baasjes in die fabeltjes geloven door verkoop op internet winkel, en nog mensen die het niet verdienen om te fokken en mensen naar huis sturen met verkeerde info zal dat ook niet stoppen
traan_beauty schreef:Ik word ziek van mensen die denken dat dit soort gedrag echt ligt aan het ras..
Tuurlijk, dit is een ras dat niet ieder mens in huis kan nemen, maar reken er maar op dat dit soort honden reuze lief kunnen zijn als ze maar GOED en STRENG zijn opgevoed.
Helaas gebeurt dat niet altijd en dan krijg je valse honden..
Tuurlijk heb je meer risico met dit soort rassen..
[***] schreef:Alleen de ene hond hapt wat sneller dan de andere. Dat soort honden komt niet voor niks aan de slechte naam, of het nou de schuld van die ouders is of niet. Ik snap niet dat er altijd net wordt gedaan of die vechthonden knuffelbeertjes zijn. Ik snap ook niet waarom je een hond met een kort lontje zou willen hebben, of je nou een baby in huis hebt of niet, hij kan ook die van de buren pakken.
dees_daan schreef:weet je wat mij nou zo verbaasd? ik heb onze staf dus laten inslapen, hier zijn geen kleine kinderen in huis, maar wel naast, en tegenover ons huis, ik krijg op mn dak dat ik haar had kunnen herplaatsen, of een muilkorf om kunnen doen, en hier lees ik bij bijna de helft, het is de schuld van de ouders, sorry hoor, maar een béétje krom, ik zeg niet dat het aan het ras ligt, maar dit word wel zo door gefokt dat er steeds meer honden met een kronkel komen, ik ben absoluut niet tegen staffords, maar voor mij geen staf meer..
Citaat:Reden hiervoor is het bijzondere gevaar van agressiviteit bij dit soort honden. Elke hond is agressief te krijgen. Daadwerkelijke agressie treedt echter pas op aan het einde van een reeks opeenvolgende gedragingen, denk daarbij aan het grommen en ontbloten van de tanden. Bij honden die onder de RAD vallen isdit geleidelijke mechanisme verstoord. Deze honden zijn gefokt voor hondengevechten. Voor een vechthond is het van belang dat hij snel agressief wordt en - liefst zonder enige waarschuwing - in de aanval gaat. Heeft hij beet, dan laat hij niet gemakkelijk meer los.
katiavl schreef:Pak de kern aan, straf de mens, educeer ze, en hou honden weg van slechte baasjes. Maar goed zonder uitvoerbare controle is eigelijk een oplossing zo goed als miniem. Die nieuwe pathologische agressie zou dan ook niet gekomen zijn, in een gezonde roedel zou die hond vlug ge elimineerd worden.
It is all about the money, ik verbaas me over niks meer. Sinds de scheper fokker die telkens drie van zen pups moest weggooien omdat ze hypofysaire dwerggroei plus zoveel anders hadden. Maar drie van de ..... de andere maken wel geld dus laten we maar verder fokken. Maar goed doet iemand iets om die mensen te stoppen. No way
katiavl schreef:worden er in de roedel eigelijk puppys doodgebeten? (behalve bij pathologisch dus zieke puppys gebeuren of agressieve )
dees_daan schreef:weet je wat mij nou zo verbaasd? ik heb onze staf dus laten inslapen, hier zijn geen kleine kinderen in huis, maar wel naast, en tegenover ons huis, ik krijg op mn dak dat ik haar had kunnen herplaatsen, of een muilkorf om kunnen doen, en hier lees ik bij bijna de helft, het is de schuld van de ouders, sorry hoor, maar een béétje krom, ik zeg niet dat het aan het ras ligt, maar dit word wel zo door gefokt dat er steeds meer honden met een kronkel komen, ik ben absoluut niet tegen staffords, maar voor mij geen staf meer..
slimmerik schreef:Ik tem even...dit gaat compleet off topic