Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:59

Desiree schreef:
dwaallicht schreef:

Ik heb nooit gezegd dat mijn katten maar overal mogen komen en in tuintjes poepen.
Valt er iets vervelends voor, dan wordt er met de buren gezocht naar een goede oplossing.
Dat heet nou rekening houden met elkaar.
Alleen vind ik dit echt zo'n typisch topic van een kattenhater, net als die vorige, en daar erger ik me aan.

Jouw buren hoeven geen rekening te houden met jouw katten. En ze hoeven alleen al geen oplossing te bedenken voor een probleem dat JIJ veroorzaakt.

Ben blij dat mijn buren van een ander type mens zijn dan jij.
Als zij last hebben van mijn katten, geven zij dat aan, op een normale manier. We hebben een gaashek om de tuin, maar alsnog kan het gebeuren dat onze kat in hun tuin belandt.
We bedenken daar dan samen een oplossing voor.

Als wij last hebben van de buren, omdat ze tot 's avonds laat in de tuin zitten te blaten of hun auto scheef parkeren zodat wij er moeilijk langs kunnen, dan wordt dat ook op een normale manier besproken.Wonen naast elkaar is rekening houden met elkaar..ben blij dat ik fatsoenlijke buren heb.

Oja, en om een kat te beschieten met een buks is natuurlijk te gek voor woorden.
Het soort mensen dat zoiets doet is gewoon gestoord, en dat geldt net zo hard voor de mensen die het daar wel mee eens zijn. Gestoord

Dit wordt mn laatste zegje hier want met sommige mensen zal ik het nooit eens worden..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:18

Ik ben het met je eens dwaallicht.
Met communiceren kom je een heel eind. Een beetje open staan voor elkaar ook.

Met z'n alle op een kluitje hier in Nederland vraagt nou eenmaal om
iritaties over een ander.
Als beschaafde mensen moet je dat samen op kunnen lossen.
Af en toe een beetje water bij de wijn van 2 kanten om dingen op te lossen,
vind ik erg fatsoenlijk.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:06

JustNanno schreef:
margot123 schreef:
onze kat mag gewoon buiten rond lopen en we zeggen ook tegen de mensen bij ons in de straat gooi er maar een emmer water overheen als je dr niet in de tuin wil hebben. onze vorige kat is niet zo vriendelijk uit de tuin gejaagd; een buks vonden ze een beter idee.....

Tja, dan zal je kat wel stierlijk vervelend zijn geweest. Eigen schuld.

Ook al kan de kat er niets aan doen, hij wordt tenslotte vrijgelaten en weet niet beter, dan nog heb je niet het recht om met een buks op een kat te gaan schieten. Ik snap dat mensen zich eraan ergeren maar dan geeft het je nog GEEN recht om een dier te verwonden. Als ik last heb van een vervelende buurvrouw pak ik toch ook geen buks!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:13

Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat je je kat aan zulke gevaren blootstelt als je m naar buiten dondert.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:26

JustNanno schreef:
margot123 schreef:
onze kat mag gewoon buiten rond lopen en we zeggen ook tegen de mensen bij ons in de straat gooi er maar een emmer water overheen als je dr niet in de tuin wil hebben. onze vorige kat is niet zo vriendelijk uit de tuin gejaagd; een buks vonden ze een beter idee.....

Citaat:
Tja, dan zal je kat wel stierlijk vervelend zijn geweest. Eigen schuld.

Wel jammer voor die kat alleen. Ik had liever gezien dat de eigenaar van de kat die kogel had gekregen, want DIE is stierlijk vervelend.

Pardon?!?! hoe durven jullie! wat doen julllie in hemelsnaam op een paardenforum, jullie hebben geen hart voor dieren!

onze kat ligt vooral lekker binnen op de bank maar als ze naar buiten wil mag ze dat, ze blijft in beetje bij onze tuin in de buurt en hindert de buren niet. ik vind het anders als je in de stad woont, maar ik woon in een rustige dorpje in een straat met weinig verkeer. ons huis staat naast een paar weilanden en een dijk waar ze lekker kan rondbanjeren.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:51

Juist. En als je goed gelezen had wist je dat dit gaat over mensen die in de stad wonen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:34

dwaallicht schreef:

Ben blij dat mijn buren van een ander type mens zijn dan jij.
Als zij last hebben van mijn katten, geven zij dat aan, op een normale manier. We hebben een gaashek om de tuin, maar alsnog kan het gebeuren dat onze kat in hun tuin belandt.
We bedenken daar dan samen een oplossing voor.

Als wij last hebben van de buren, omdat ze tot 's avonds laat in de tuin zitten te blaten of hun auto scheef parkeren zodat wij er moeilijk langs kunnen, dan wordt dat ook op een normale manier besproken.Wonen naast elkaar is rekening houden met elkaar..ben blij dat ik fatsoenlijke buren heb.

Oja, en om een kat te beschieten met een buks is natuurlijk te gek voor woorden.
Het soort mensen dat zoiets doet is gewoon gestoord, en dat geldt net zo hard voor de mensen die het daar wel mee eens zijn. Gestoord

Dit wordt mn laatste zegje hier want met sommige mensen zal ik het nooit eens worden..

MAar ik ben ook blij dat jij mijn buurvrouw niet bent! Want dan scheep je me op met jouw katten en dan moet ik daar rekening mee houden en mee een oplossing ervoor bedenken. Een mooie ben jij!

superwoman schreef:
Ik ben het met je eens dwaallicht.
Met communiceren kom je een heel eind. Een beetje open staan voor elkaar ook.

Met z'n alle op een kluitje hier in Nederland vraagt nou eenmaal om
iritaties over een ander.
Als beschaafde mensen moet je dat samen op kunnen lossen.
Af en toe een beetje water bij de wijn van 2 kanten om dingen op te lossen,
vind ik erg fatsoenlijk.

NAtuurlijk ben je het met haar eens! Jij heb je katten ook los rondlopen bij iedereen en dat komt jou heel best uit. Je zult maar buren treffen die daar niet van gediend zijn, dan moet JIJ namelijk een oplossing zoeken.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:35

JustNanno schreef:
Juist. En als je goed gelezen had wist je dat dit gaat over mensen die in de stad wonen.

ookal zou ik in de stad wonen dan is het nog niet normaal dat je kat met een buks wordt neergeschoten...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:39

Nee, maar er lopen meer idioten los dan dat er vast zitten. Daarnaast is het OOK niet normaal als je andere mensen met jouw dieren opscheept. OOK als het om een kat gaat.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:40

Het is niet normaal dat jouw katten iemand anders overlast bezorgen! Het zijn jouw beesten, jij moet voor ze zorgen, en niemand anders!
En het gaat niet om het feit dat katten worden neer geschoten. Je maakt zelf de bewuste keuze om je katten bloot te stellen aan de buitenwereld, en tja, daar kunnen gekken rondlopen.
De oorzaak ben je echter zelf!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:40

crossmonster schreef:
mm ik spring er ook weer even in,
je zegt dat je tegen de "buurt"hebt gezegt , "gooi er maar een emmer water overheen"
erg egoistisch, oftewel, de buurt moet zelf jouw kat weghouden, terwijl dit jou taak is,
en dan ook, een kat gaat best ver aan de wandel, hoeveel deuren heb jij aangebeld om ze te waarschuwen voor jouw kat?

ik ben op en top kattenliefhebster, mijn poezen wonen in huis, in het hele huis welteverstaan, ze mogen overal komen, ook in bed, heerlijk vind ik dat, ik geniet van ze, en ik houd ze binnen, voor de zogenaamde kattenhaters ben ik goed bezig, en volgens de zogenaamde dierenliefhebbers ben ik een bruut??
ik ben van mening dat mijn katten thuis veilig zijn, dit zijn ze op straat niet.
wen je een kat aan binnenwonen, dan mist hij het buiten niet.
het allermooiste is een ren, maar die is niet voor iedereen mogelijk(denk aan flat) of te duur, die krengen zijn enorm prijzig.

dus of je nu kattenhater of kattenliefhebster bent, denk goed na over de voors en tegens, en binnen heeft voor mij meer voors :
-veilig voor verkeer
-veilig ivm ziektes
-veilig ivm gif
-veilig ivm kattenmeppers
-niemand heeft er last van, geen drollen in andermans tuin,geen overhoopgehaalde bloemperkjes, geen vogels die nerveus worden gemaakt.

enige nadeel is dat een kat het liefste buiten rondrend.maar ja ,als je net als ik een speelpaleis kunt creeeren binnenshuis, en katten kunnen volop spelen en klimmen, dan heb je toch een zeer goed alternatief?
ik heb gekozen om katten te houden,dus ik koop dure krabpalen en maak een ren, heb je minder katten, kan het uiteraard ook goedkoper, maar als je een kat neemt, moet je zorgen dat je het hem of haar goed naar de zin maakt, doe je dat niet, dan ben je egoistisch, en hou je ze net als ik binnen met alle nodige aanpassingen, ben je dan nog een dierenbeul?
dacht het niet

Toch vreemd dat hier 'overheen' gelezen wordt Clown

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:43

hier wordt niet overheen gelezen hoor.....

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:44

ik dacht dat hier zoveel mensen zaten die er zo'n voorstander van waren om die katten naar buiten te doen? Vraag me af waar ze dan nu zijn om daar een reactie op te geven.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:48

ik zeg niet dat het verkeerd is wat je doet, maar je een beetje inleven in het standpunt van iemand anders kan geen kwaad hoor.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:50

Ik heb geen begrip voor mensen die hun zogenaamde geliefde huisdier bewust blootstellen aan al die gevaren, terwijl ze heel goed weten dat het anders kan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:51

En ik snap dat katten buiten een frisse neus willen halen. Maar waarom moet dat nou in de tuin van andere mensen?

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:52

ik denk dat je maar ergens moet gaan wonen ver van de bewoonde wereld zo dat je nooit meer last hebt van die 'rot' katten. Clown

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:52

Desiree schreef:
En ik snap dat katten buiten een frisse neus willen halen. Maar waarom moet dat nou in de tuin van andere mensen?

Een frisse neus halen kan op zoveel andere manieren.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:53

margot123 schreef:
ik denk dat je maar ergens moet gaan wonen ver van de bewoonde wereld zo dat je nooit meer last hebt van die 'rot' katten. Clown

Ik denk dat de kattenmensen dat moeten doen, dan hebben andere mensen nooit meer last van die rot katten. Het is de omgedraaide wereld zoals jij redeneert. Ik ben niet degene die anderen opscheept met zijn dieren.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-10-06 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:53

nee want jij ergert je eraan dus het toch echt jouw probleem

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:54

margot123 schreef:

Het is mijn probleem dat andermans katten mijn tuin overhoop zouden halen? Van welke planeet kom jij dan zeg.

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:56

ik dacht heel even dat jullie misschien dicht bij elkaar woonde want volgens mij is daar het kraanwater niet zo best....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 19:56

margot123 schreef:

O ja, dus als ik mijn honden in jouw tuin uitlaat, en jij ergert je er aan, is het JOUW probleem en niet de mijne?

margot123 schreef:
ik dacht heel even dat jullie misschien dicht bij elkaar woonde want volgens mij is daar het kraanwater niet zo best....

En wat is er dan met jou aan de hand?

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:59

het is maar waar je je druk over kunt maken..... ik heb niet eens de tijd om m'n tuin in de gaten te houden en te kijken of er een 'indringer' in mijn teratorium is.
Laatst bijgewerkt door margot123 op 22-10-06 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:01

Dan zal jij je ook wel niet voor je tuin interesseren. En dan zal je ook wel nooit veel geld uitgeven bij een tuincentrum om je tuin er fatsoenlijk bij te laten liggen, of andere dingen in de tuin hebben die verstoord kunnen worden.