Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:47

CherokeeChum schreef:
Het lijkt wel of jij je broodwinning zit te verdedigen.

Was het maar waar dat ik mijn broodwinning zat te verdedigen dan had ik het financieel een stuk ruimer dan nu. Haha!

Maar jammer dat je niet op mijn laatste gedeelte ingaat. Dat is toch wat een hoop mensen hier bezighoudt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:53

Misser schreef:
Maar als een 'radhond' dan door de gedragstest komt, waar gaat hij dan naartoe? Niet naar de vorige eigenaar neem ik aan, want die heeft net een boete/straf gehad omdat hij een verboden hond had.

Citaat:
@CherokeeChum: je weet dat een eigenaar nu al aansprakelijk is voor de daden van zijn dier he? Maar hoofdelijk aansprakelijk, met wie samen bedoel je dan?

Ben nog steeds benieuwd naar de antwoorden op deze vragen.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:08

@ Misser;sorry, maar ik begrijp je vraag niet goed.(2)
Ik denk bij vraag 1,als de eigenaar niets verder op zijn kerfstok heeft,en aantoonbaar naief was i\d aanschaf en een kruising heeft gekregen of gekocht die ontwikkeld tot een hond die onder
de regeling valt, imo niet denkbeeldig ( zie eerdere posts)
In dit geval zou hij in mijn ogen terug kunnen,aangepast dus
onvruchtbaar gemaakt voor kosten van eigenaar+binnen een jaar een GGcursus met goed gevolg afleggen, en aantonen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:12

CherokeeChum schreef:
Ik denk bij vraag 1,als de eigenaar niets verder op zijn kerfstok heeft,en aantoonbaar naief was i\d aanschaf en een kruising heeft gekregen of gekocht die ontwikkeld tot een hond die onder
onvruchtbaar gemaakt voor kosten van eigenaar+binnen een jaar een GGcursus met goed gevolg afleggen, en aantonen.

Dus gaan nog meer mensen dit soort kruisingen kopen. Een GG cursus stelt geen drol voor en naief
kunnen we allemaal spelen.
Zeker weten dat er dan ineens een hoop naieve mensen bijkomen.

Waar blijft de hond als de eigenaar wel wat op zijn kerfstok heeft? Of als de hond niet door de gedragstest komt?
In het laatste geval wordt de hond alsnog afgemaakt, of het nu komt omdat de hond een aangeboren gedragsafwijking heeft of verpest is door de eigenaar. Er blijft dus zinloos afgemaakt worden.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:13

Mensen zijn nooit aantoonbaar naief. Het is vreselijk lastig om berichten over de rad nergens tegen te komen. Tenminste, als je een verantwoordelijke puppykoper bent. Ben je geen verantwoordelijke puppykoper, dan heb je je nergens in verdiept en mag je daarvoor gestraft worden. Hond weg, plus een flinke boete.

En hoe wil je een of andere vage kruising achterhalen? Dat zijn vaak gelegenheidsnestjes, waarbij heel vaak niemand meer een idee heeft van die de vader is. Tja...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:15

Ik zal de petitie zeker tekenen Ja
Vriendin van mij heeft er ook 2 gehad en zijn in beslag genomen.

Toen ze de honden dood terug kreeg zagen ze er niet uit, over wonden etc.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:17

Jammer, maar dan is je vriendin akelig dom bezig geweest.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:24

JustNanno schreef:
Mensen zijn nooit aantoonbaar naief. Het is vreselijk lastig om berichten over de rad nergens tegen te komen. Tenminste, als je een verantwoordelijke puppykoper bent. Ben je geen verantwoordelijke puppykoper, dan heb je je nergens in verdiept en mag je daarvoor gestraft worden. Hond weg, plus een flinke boete.

En hoe wil je een of andere vage kruising achterhalen? Dat zijn vaak gelegenheidsnestjes, waarbij heel vaak niemand meer een idee heeft van die de vader is. Tja...

er word hier door Plunk verwacht dat mensen die een poedeltje kopen ook van de RAD af moeten weten...

Citaat:
Ik zal de petitie zeker tekenen

thx!!! Haha!
en weer een verhaal van iemand die het met eigen ogen heeft kunnen zien hoe de honden hier uit komen!!!

Citaat:

jij kent natuurlijk de hele situatie van die vriendin.... Clown

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:27

LimaGentle schreef:
JustNanno schreef:

er word hier door Plunk verwacht dat mensen die een poedeltje kopen ook van de RAD af moeten weten...

Net alsof poedels onder de RAD vallen Koe

Citaat:
Ik zal de petitie zeker tekenen

thx!!! Haha!
en weer een verhaal van iemand die het met eigen ogen heeft kunnen zien hoe de honden hier uit komen!!!
Tja, en hoe zijn die honden hier gekomen?
Citaat:

jij kent natuurlijk de hele situatie van die vriendin.... Clown

Die situatie heeft er niets mee te maken? Ze is zelf verantwoordelijk voor de dood van de honden. En dan niet achteraf gaan lopen mekkeren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:30

LimaGentle schreef:

In plaats van op de persoon te spelen (waarmee je zeker geen handtekeningen zult krijgen) zou je ook eens beter kunnen lezen.
Mensen die voor het eerst een hond aanschaffen zouden zich moeten verdiepen in honden en de hondenwereld, dat lijkt me niet teveel gevraagd als je een levend wezen aanschaft wat wel 15 jaar oud kan worden.

En zelfs iemand die erover denkt om een poedel aan te schaffen komt de pitbullwet tegen als hij zich maar een beetje verdiept in de algehele hondenwereld.
Maar mensen die een poedel aanschaffen kunnen zich ook alleen in de poedel zelf verdiepen, die hebben immers niets met de pitbullwet te maken.

Bij een kruising is het een ander verhaal, dan moet je het wel weten. En als je jezelf maar een heeeel klein beetje verdiept komt je het echt tegen.
Maar mensen luisteren liever naar de mooie woorden van de broodfokkers/handelaren en met dat soort mensen heb ik inmiddels geen medelijden meer.
Wel met de honden die de dupe worden van hun impulsaankopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:31

AUB even wachten op uitleg van degene die het schreef??? voordat je begint te blehren ???

jij kent het verhaal er achter niet dus jij kan er ook niet over oordelen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:32

LimaGentle schreef:

Ja hoor en dat geloven we allemaal gelijk zonder enig bewijs. Clown
Ik kan me nog te goed de verhalen uit Duitsland herinneren die achteraf voor het merendeel verzonnen bleken om maar steun te krijgen en om het maar te overdrijven. Op het gevoel spelen heet dat.

Maar zullen we dan ook maar een petitie tegen de dierenpensions houden? Je wilt niet weten hoeveel honden ik daar met wonden uit heb zien komen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:34

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Ja hoor en dat geloven we allemaal gelijk zonder enig bewijs. Clown
Ik kan me nog te goed de verhalen uit Duitsland herinneren die achteraf voor het merendeel verzonnen bleken om maar steun te krijgen en om het maar te overdrijven. Op het gevoel spelen heet dat.

Maar zullen we dan ook maar een petitie tegen de dierenpensions houden? Je wilt niet weten hoeveel honden ik daar met wonden uit heb zien komen.

je hebt verhalen, je hebt foto's en nog houd je ze een hand boven het hoofd.. volgens mij werk je zelf voor de AID...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:37

JustNanno schreef:

Die situatie heeft er niets mee te maken? Ze is zelf verantwoordelijk voor de dood van de honden. En dan niet achteraf gaan lopen mekkeren.

Dat ze inbeslag genomen worden en tot hun einde komen, tsja dat is inderdaad haar eigen verantwoordelijkheid.
Maar dat die honden zo terug komen? Nee zeker niet, ook al zijn ze niet toegestaan kan er best een nette behandeling worden gegeven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:39

LimaGentle schreef:

je hebt verhalen, je hebt foto's en nog houd je ze een hand boven het hoofd.. volgens mij werk je zelf voor de AID...

Verhalen heb ik zat ja, gelukkig heel wat positievere van de mensen die er zelf zijn geweest en weet ik ook zelf beter. En nee ik werk niet voor de AID, was het maar waar. Clown

Foto's zie ik ook, maar die foto's zeggen mij niet waar het gebeurd is. Dat zegt degene van wie die honden waren maar dat is nog geen bewijs. Gelukkig werkt de rechtbank niet zoals jullie.

Ten tijden van het gebeuren in Duitsland waren er ook heel veel foto's. Veel later bleek dat die foto's helemaal niets te maken hadden met het hele pitbull gebeuren daar. Die foto's werden alleen gebruikt om zieltjes te winnen net zoals de vele zielige verhalen die helemaal niet waar bleken te zijn achteraf.

Foto's en verhalen zijn geen bewijzen, zeker niet als ze van mensen komen die nu niet bepaald onpartijdig zijn en zelf zelfs schuldig aan de dood van hun honden!
De foto's zijn nu ook niet bepaald schokkend en laten zeker geen mishandeling zien. Zoals gezegd komen er ook honden met bijtwondjes en doorligplekken uit hondenpensions. Zullen we daar dan ook maar een petitie tegen gaan houden??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:43

Ik ben ook tegen die petitie ? En heb ook verhalen gehoord en foto's gezien. En der zal ik me nooit op concentreren teveel momentopname en sensatie.

Werk ik nu ook bij de aid Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:56

ThePast03 schreef:
LimaGentle schreef:

Verhalen heb ik zat ja, gelukkig heel wat positievere van de mensen die er zelf zijn geweest en weet ik ook zelf beter. En nee ik werk niet voor de AID, was het maar waar. Clown

Foto's zie ik ook, maar die foto's zeggen mij niet waar het gebeurd is. Dat zegt degene van wie die honden waren maar dat is nog geen bewijs. Gelukkig werkt de rechtbank niet zoals jullie.

Ten tijden van het gebeuren in Duitsland waren er ook heel veel foto's. Veel later bleek dat die foto's helemaal niets te maken hadden met het hele pitbull gebeuren daar. Die foto's werden alleen gebruikt om zieltjes te winnen net zoals de vele zielige verhalen die helemaal niet waar bleken te zijn achteraf.

Foto's en verhalen zijn geen bewijzen, zeker niet als ze van mensen komen die nu niet bepaald onpartijdig zijn en zelf zelfs schuldig aan de dood van hun honden!
De foto's zijn nu ook niet bepaald schokkend en laten zeker geen mishandeling zien. Zoals gezegd komen er ook honden met bijtwondjes en doorligplekken uit hondenpensions. Zullen we daar dan ook maar een petitie tegen gaan houden??

wij zeggen ook ECHT niet dat het in elk laserasiel er zo aan toe gaat... maar DAT het gebeurt is al erg genoeg
en daarbij komt dat niemand in een laserasiel mag komen behalve de mensen die daar werken dus geen mensen van buitenaf

wel raar he dat er bij een hond op die site die ik eerder gaf en dikke wond in der bek zit.. en dat terwijl ze al ingeslapen is gewoon nog doorbloed...
die honden hebben gewoon een vette klap voor hun bek gehad voordat ze ingeslapen werden!!!
een andere verklaring heb ik er gewoon niet voor omdat het gewoonweg onmogelijk is dat die hond gevochten heeft met andere honden omdat deze alleen in een celletje zitten
daarbij komt dat als de honden die ingeslapen zijn ze doodleuk in een kartonnen doos gepleurt worden!!! lekker respectvol

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:57

Er zijn geen bewijzen LG! Alleen die wilde verhalen die jij verzint!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:57

CherokeeChum schreef:

Op blz. 11 stond de vraag oorspronkelijk, je snapt 'm beter als je leest over welke reactie van jou hij eigenlijk gaat denk ik.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om te bewijzen of iemand echt zo naief was en vervolgens zit je nog met alle honden die je overhoudt omdat het baasje de gok wel wilde wagen. Dat zal wel bij een groot deel van de honden het geval zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:03

LimaGentle schreef:

wij zeggen ook ECHT niet dat het in elk laserasiel er zo aan toe gaat... maar DAT het gebeurt is al erg genoeg
en daarbij komt dat niemand in een laserasiel mag komen behalve de mensen die daar werken dus geen mensen van buitenaf

En van de mensen die er midden inzitten en er dus wel komen zoals Illindra geloof je de verhalen niet? Beetje partijdig dus.

LimaGentle schreef:
wel raar he dat er bij een hond op die site die ik eerder gaf en dikke wond in der bek zit.. en dat terwijl ze al ingeslapen is gewoon nog doorbloed...
die honden hebben gewoon een vette klap voor hun bek gehad voordat ze ingeslapen werden!!!
een andere verklaring heb ik er gewoon niet voor omdat het gewoonweg onmogelijk is dat die hond gevochten heeft met andere honden omdat deze alleen in een celletje zitten
daarbij komt dat als de honden die ingeslapen zijn ze doodleuk in een kartonnen doos gepleurt worden!!! lekker respectvol

Natuurlijk, ze slaan die honden daar eerst voor hun bek en daarna laten ze ze inslapen.
Kun je het nog sterker maken denk je? Moet het nog sappiger, zieliger of erger om zieltjes te winnen?
Je zegt zelf er nooit geweest te zijn, maar weet wel te vertellen dat de honden in een "celletje" zitten en nooit in contact komen met andere honden.

En wat verwacht je waar ze een dode hond indoen na zijn inslapen? In een kistje met bekleding?
Zal maar niet vertellen waar mijn hond in begraven, blijkbaar ben ik heel respectloos. Bloos
Overdrijven is ook een vak en niet nodig als jullie argumenten sterk genoeg zouden zijn.
En de verhalen waren helemaal niet nodig geweest als mensen niet zo graag boven de wet wilde staan en willens en wetens dit soort honden zouden kopen.
Daar probeer je nu mooi weer de aandacht van weg te halen, van de echt schuldigen aan de zinloze moorden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 22:04

JustNanno schreef:
Er zijn geen bewijzen LG! Alleen die wilde verhalen die jij verzint!!

geen bewijs??? een bevestiging door een dierenarts is zeker ook geen bewijs??? die ziet heus het verschil tussen een bijtwond of mishandeling wel hoor

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:05

Nee, je komt wel met steeds sterkere verhalen zo...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:06

LimaGentle schreef:
geen bewijs??? een bevestiging door een dierenarts is zeker ook geen bewijs??? die ziet heus het verschil tussen een bijtwond of mishandeling wel hoor

Een dierenarts kan hooguit vertellen wat de aard is van de verwonding. Niet waardoor de wond is ontstaan en vooral ook niet waar.
Die hond kan wel ergens tegenop zijn gelopen, een van mijn honden heeft ook een verwonding gehad omdat hij zo stom was om met zijn kop tegen de muur te knallen.
Word ik nu ook beschuldigd van mishandeling?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:07

Dus bij den dierenarts als die dieren ingeslapen zijn worden die in een vuilzak geplaats en gesleept naar de vriezer. Ook nie echt respectvol

Best petitie tegen de dierenartsen

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:08

katiavl schreef:
Dus bij den dierenarts als die dieren ingeslapen zijn worden die in een vuilzak geplaats en gesleept naar de vriezer. Ook nie echt respectvol

Best petitie tegen de dierenartsen

Ik doe mee Haha!