Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nikkigioa schreef:Wat ik mij trouwens afvraag is hoe mensen hun binnenkatten binnen houden. Leven deze mensen soms de hele zomer in een afgesloten huis? Hier staat altijd de deur open en de poezen lopen in en uit. Toen de poesjes jong waren had ik een grote plank voor de deur gezet zodat ze er niet uit konden. Maar ja, een volwassen kat klimt daar natuurlijk zo overheen. Vandaar dat ik het mij afvraag.
Mijn poezen lopen ook altijd mee wanneer ik de hond ga uitlaten! Zo cute! Soms ook wel lastig als ik bv. richting de drukke weg moet. Dat durf ik niet aan met die twee poezen erbij!
Desiree schreef:Dorian_Gray schreef:Ja waarom hoeft er voor paarden geen belasting betaald te worden. Schijten hier ook op straat. Houd die beesten dan ook binnen.
Ligt zeker aan het egoistische uitgangspunt van de paardeneigenaar.
Op het platteland waar iedereen verder uit elkaar woont moet je niet zeuren over dingen die bij het platteland horen. En in de bouw kom je praktisch geen paardenvijgen tegen. Is dat wel zo, is het meestal zo dat de stallen/manege er al was voordat alles volgebouwd werd. En dan kan zo'n stalhouder daar ook niets aan doen, die heeft daar niet om gevraagd.
Katten op het platteland is ook een ander verhaal dan katten in de bouw. MAar ga jij maar lekker paardenbelasting betalen hoor, daar geven ze vast wel toestemming voor als je dat wilt.
Dorian_Gray schreef:Blijven dicussiëren met een glimlach op je gezicht Desiree
Albertine_N schreef:Ze hoeven voor katten geen wandelgebieden aan te leggen ofzo. En scheiten doen ze in de tuin van de buren en niet in het openbaar park, dus daar is de gemeente ook al van af vindt ze
Desiree schreef:Berdien schreef:Nou ik vind het wel wat anders hoor, een dikke hondendrol op de stoep, of een kattenkeuteltje ergens in de tuin. Ik snap dat sommigen er een hekel aan hebben, maar ik vind hondenpoep op de stoep en waar ook nog meer flink wat smeriger!AstraGirlie schreef:Wij hebben hier meer last van hondedrollen voor de deur dan van katten. Die begraven het netjes
Kijk, datis het egoistische uitgangspunt van een katteneigenaar. wat een ander doet (de hondeneigenaar) is veeeeeeeeeel erger dan wat ik doe. Een kattendrolletje kan begraven worden in een moestuin (zie klacht in een eerdere reacties over een omgespaaide moestuin), in de zandbak waar kinderen zitten te graven. Daarnaast kan jouw kat schade aanbrengen aan de vogels die iemand anders in zijn tuin houdt of de vijver, of het konijntje dat jouw kat aanvalt dat even los mag lopen om de pootjes te strekken (want konijnen hebben daar net zo goed behoefte aan als katten en honden). Dat realiseer jij je allemaal niet voor het gemak! Dan geef mij maar die hondendrol, die ligt daar open en bloot en je weet dat je er omheen moet. Want hoe storend dat ook is, het brengt minder schade aan. Om nog maar niet te spreken over de vuilniszakken die katten kapotmaken zodat alle vuil er uit komt, of het binnendringen van katten in andermans huis. Diezelfd lui ergeren zich aan de drollen van andermans hond maar tegelijkertijd hebben anderen last van hun kat op velerlei verschillende manieren.
Ik zie echter OOK het belang van frisse buitenlucht en beweging voor een kat. OP het platteland is dat niet zo'n punt, maar woon je in de bouw waar andere mensen ook andere dieren hebben dan alleen katten die ze ook alles willen bieden en willen beschermen, dan moet je je kat niet overal rond laten sjouwen en een ander er mee opschepen. Dan zorg je maar dat je je tuin afrastert of een ren aanlegt.
_Michelle__ schreef:Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord... Waarom honden wel en katten geen belasting?
Of staat dat ergens eerder in het topic...
_Michelle__ schreef:Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord... Waarom honden wel en katten geen belasting?
Of staat dat ergens eerder in het topic...
Albertine_N schreef:Ze hoeven voor katten geen wandelgebieden aan te leggen ofzo. En scheiten doen ze in de tuin van de buren en niet in het openbaar park, dus daar is de gemeente ook al van af vindt ze
WhitneyLove schreef:Ik begrijp je punt, een kattenkeutel verdwijnt niet in het niets omdat de hondendrol wat groter is, maar dat van die vuilniszakken, daar ben ik het niet mee-eens. Een vuilniszak moet in een bak met een deksel, dat staat ook stukken netter. Een zandbak moet je gewoon afdekken, met wind verdwijnt er ook wat zand en zo nu en dan ligt er iets anders in.( En niet alleen een kattenkeuteltje)Als die vogels van de buurtjes worden aangevallen, is dat zielig, maar dan moet er misschien wat meer bescherming zijn, want iedereen heeft evenveel recht om een dier te houden, de een is in een hok tevreden en de ander doodongelukkig. Maar dat konijntje en die kat, een konijn is een knaagdier en een kat een roofdier, het knaagdier kan met een paar vierkante meter ook toe, maar een kat heeft een groot jachtgebied nodig. Het is eten of gegeten worden, dat is een instinct en dat raakt een dier NOOIT kwijt. Een kat kan niet genieten van de hele dag door in huis zitten. Als katten niet zo zelfstandig waren konden ze ook aan een lijntje, als ze wat minder hygienisch waren, deden ze alles op de stoep e.d.
Het gaat iedereen om het geluk van het dier, de een bekijkt dat weer van een andere kant en elk dier heeft zo zijn goede en wat minder goede kanten. Iedereen die een huisdier neemt gaat daar ook mee akkoord..
DaG
_Michelle__ schreef:Nu even heel offtopic... Vroeger (toen mijn zus een jaar of 4 was) kwamen ze van de gemeente langs om te vragen of we een hond hadden.
We hadden toen nog geen hond, maar mijn zus deed open en zei dat we wel een hond hadden.
Die vent die dacht bij zijn eigen "hehe eindelijk eentje te pakken".
KOmt ze terug met een speelgoedhond aan een touwtje op wieltjes...
Berdien schreef:Ik snap je punt Desiree, maar met goed overleg kom je een heel eind. Ik weet zeker dat als onze buren last hadden van onze katten, ze dat zouden zeggen. Het is leven en laten leven, zeker in het volle NL.
Het lijkt me onwijs smerig als je in je moestuin bezig bent en je pakt wat anders dan een aardappel.. BAH! Maar goed, ik vind het net zo smerig als ik de hond uit laat in het park, en dan in een hondendrol stap. Wij ruimen altijd de poep van onze hond op. Die gaat dan diep de bosjes in. En dan hebben wij nog maar een frummeltje van 30 cm hoog. Ik zie echter vaak genoeg bakbeesten van honden alles ondersch**ten, ook de wandelpaden. Dat vind ik nog veeeel asocialer, dan buitenlopende katten.
Desiree schreef:Ik vind loslopende katten die andere mensen in diens tuin lastig vallen (zeg niet dat jullie katten dat doen) net zo erg als alles onderscheiten door honden.
ellenlouise schreef:Desiree schreef:Ik vind loslopende katten die andere mensen in diens tuin lastig vallen (zeg niet dat jullie katten dat doen) net zo erg als alles onderscheiten door honden.
Mhaw, scheelt ook even wat voor hond. Een bouvier met hoge nood of een kat die het weer ondergraaft. Ik weet wel waar ik voor kies
ellenlouise schreef:Desiree schreef:Ik vind loslopende katten die andere mensen in diens tuin lastig vallen (zeg niet dat jullie katten dat doen) net zo erg als alles onderscheiten door honden.
Mhaw, scheelt ook even wat voor hond. Een bouvier met hoge nood of een kat die het weer ondergraaft. Ik weet wel waar ik voor kies