Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:@Yumalover: daar moet je over nadenken voordat je een kat neemt. Als dat niet gaat, moet je er misschien ook niet aan beginnen?
Saningie schreef:crossmonster schreef:shannay jij mag wel wat meer met duidelijke argumenten komen
je bent steeds erg kort door de bocht, en het zou erg jammer zijn als dit topic hierdoor weer gesloten moet worden .
dus meid kom met argumenten, of negeer dit topic gewoon, houd het voor de rest een beetje gezelliger
Voel me toch even geroepen om het voor Shannay op te nemen, zij volgt en antwoordt in dit topic al vanaf het begin..
Er storten zich enkele personen in deze discussie de laatste pagina's en het topic gaat op slot.. Dus denk niet dat dit nu aan Shannay lag..
Zo dat was even offtopic..
Cer schreef:@ShannaY: Jouw tegenargumentenAnders gaan de haren in de klit? Lijkt mij een raar argument...
Er zijn andere dieren waar ik me meer zorgen om maak, dan katten die binnenzitten.....
Marijke82 schreef:faye schreef:Dat vind ik dus belachelijk! Laat je de koper dus niet zoveel keus om te beslissen hun kat wel naar buiten te laten.
Marijke, het zijn beide katten, ik heb hiervoor een maine coon gehad en die is ook gewoon naar buiten gegaan, nooit iets raars of afwijkends aan gezien, behalve de prijs
Ik heb bengalen en abessijnen, ken je dat ras?
Die moet je dus echt niet buiten laten want die komen nooit meer terug....
Cer schreef:Nou, persoonlijk vind ik doodrijden een behoorlijk goed argument. De grote steden zijn nu eenmaal niet zo vriendelijk voor dieren die loslopen....vergiftigen of mishandelen vind ik ook wel goeie redenen.
Cer schreef:@ShannaY: Ik wil geen kinderen.
Buiten dat je een kind op lateren leeftijd wat kan uitleggen over auto's en gevaarlijke dingen.
En NEE een kleuter zou ik idd niet onbeheerd over straat laten zwalken.... jij wel
wat een non-argument zeg....
Citaat:al mijn katten hebben de tests glasrijk doorstaan, doe ik ze buiten, dan kan ik de certificaten van die tests wel bij het oud papier doen, die zijn dan waardeloos.
zoals ik ook al had gezegt, kattenaids en leukemie zijn besmettelijk en zijn akelige ziektes, omdat je er pas later iets van merkt.
Urielle schreef:Shanna, ik vind het wel typisch dat het in het topic over de paarden binnen of buiten logisch is dat sommige paarden binnen blijven maar als het over katten gaat ineens niet meer? No offense maar ik zie het verschil niet.
Wat heeft mijn kat aan buitenspelen als ze dezelfde dag toch plat is? (vooropgesteld dat ik een systeem zou kunnen maken dat ze vanuit mijn raam in een grote buis naar beneden zouden kunnen)
Zoals gezegd spelen kinderen hier idd ook niet buiten, het verkeer is hier te gevaarlijk dus de kinderen nodigen vriendjes thuis uit en verder trek je in het weekend of op vrije dagen naar het buitengebied of je gaat met de kinderen naar het parkje.
Het is hier nou eenmaal geen buitenparadijs, het is druk, ere wordt hard gereden, de chauffeurs kijken nergens naar en zelfs oversteken naar waar je auto geparkeerd staat kan een hele belevenis zijn
Ik zie ook nog steeds geen goede argumenten waarom een kat niet binnen zou kunnen blijven.