Esther schreef:Ik ben het niet eens met de reden waarom ze de hond hebben weggedaan, heb ik ook al eerder in het topic verwoord.
Toch heb ik nog een opmerking, ik denk dat honden teveel vermenselijkt worden en dan vooral hun gevoelens.
Een hond (dier) hecht zich wel aan mensen waar ze wonen, ze hebben een bepaald patroon en leven hun leven. Toch houden ze het meest van de mensen die hun voeren. Als een hond overgeplaatst wordt dan zal hij best even moeten wennen, hij zal zich echter al snel aanpassen. Zo erg is het voor een hond dus niet. Hiermee wil ik niet goedpraten dat hun de hond weg gedaan hebben of hun meer gemoedsrust geven, ik vind alleen sommige reacties hier wat overtrokken.
Heb zelf een herplaatsingshond, hij is volgens mij gelukkig bij ons. Hij kan echter net zo makkelijk onderweg naar iemand anders toe lopen omdat die toevallig hondesnoepjes bij zich heeft, no way dat hij dan nog met mij mee wil totdat hij wat gehad heeft.
Nou bij mij oude hond ging dat mooi niet op.
Ik ben een keer een week van huis geweest, nou mijn hond at mooi niet meer
ik moest gewoon naar huis komen.
En hij was gewoon bij mijn ouders thuis,daar woonde ik toen nog.
Gelijdelijk is hij er nu aan gewend omdat ik ook het huis uit ben en hij is niet meegegaan omdat mijn ouders ook nog twee andere honden hebben waar hij mee opgegroeid is en ik het zielig vond om ze uit elkaar te halen.
Vorige keer waren mijn ouders bij mij thuis en ze hadden hem meegenomen.Toen ze weg gingen wou ie niet meer met ze mee, hij had echt zo iets van ik blijf hier dit is toch mijn baasje??
Dat deed best wel pijn.