Nieuw hondje-Chihuahua pup (met foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Nieuw hondje-Chihuahua pup (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:42

Heb met verbazing alle topics gelezen, en ben er nog niet uit wat voor een persoon de Ts is.

Erg fijn dat je naar je oude hond bent geweest, maar na een paar dagen kan je echt nog niet zien of hij/zij het naar de zin heeft.
En ja ik ben ook weer 1 van de zovele die er verstand van heeft. }>
Op vakantie gaan kennen wij al jaren niet meer, eerst ons beestenspul en dan de wij.
Erg leuk zo een puppie maar ben benieuwd of je ook daar de ernst van inziet ( zindelijk , luisteren enz).
Later puppies krijgen van je nieuwe hondje heel leuk ja, tot dat ze wat groter worden.

Ik hoop dat je iets van het commentaar van andere heb geleerd en als steek je er maar 1 ding van op ben ik al tevreden.

Vrouw1515

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:44

ik moet eerlijk bekennen dat ik er geen ruk van geloof....en me aansluit bij silvana....droom lekker verder !

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:45

Wat ben jij een walgelijk wezen zeg

Helaas kreeg ik jouw topic onder ogen. En zag ik dat ze echt bestaan, de mensen die een hond dumpen voor een poedersuiker van een paar weken en vrolijk weer een pup van honderden euro's aanschaffen en daar nog mee willen fokken ook! Want oh zo schattig en pa en ma beuren hun centen weer terug.

Enig idee hoeveel honden er in het asiel zitten?? Had je eigen 8-jarige hond gehouden en die € 850 euro aan het asiel gedoneerd.

Bespaar bokt je krokodillentranen maar en kweek eens wat fatsoen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:00

NathalieW schreef:
Wij willen graag 2 honden mee op vakantie nemen VOLGEND JAAR, we waren helemaal gek van de puppy en willen het lieve dier graag... aangezien wij maar een beperkte mogelijkheid hebben om honden mee te nemen (ivm het huisje waar we ingaan) was het beter om 1 hond weg te doen... Deze hond is heel erg gewend aan andere honden dus als we de 2 andere honden mee namen bleef deze alleen thuis, dan zou deze hond zeer depressief worden en zichzelf pijnigen (niet gelogen, meegemaakt!)...

dan is jullie 8-jarige hond dus toch vanwege de vakantie gedumpt. Is het wel eens in jullie opgekomen om zònder honden op vakantie te gaan en ze met z'n drieën samen in een pension te doen????

Ik had meer begrip voor je gehad als je op algemeen een klaagtopic over je ouders had geopend.

Daarbij is jullie oude hond zijn twee maatjes nu voorgoed kwijt.....

En ga alsjeblieft niet fokken want dat is mede de oorzaak van de overvolle asielen. Al die mensen die éééééén nestjes willen.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:06

lindsey schreef:
. Maar die oude hond hebben jullie acht jaar gehad die vertrouwd jullie. Hij zal heus wel weer wennen aan een nieuw huis maar daar zal bij een oudere hond toch wel een aantal maanden overheen gaan.

En weet je wat nog het ergste is? De mensen die zich over die oude hond ontfermd hebben (als het niet toch een kastanjeboom is), die hadden ook een hond uit het asiel blij kunnen maken met een huis!
Door deze actie is er weer minder kans voor een asieldier om een baasje te krijgen. Snap je dat?

Nu stop ik want ik maak me weer veel te boos.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:10

Als ze nu al alleen maar oog voor de nieuwe baasjes heeft, kan je nagaan dat ze jullie in ieder geval niet mist. Ik hoop voor het beestje dat zij haar laatste jaren met heel veel liefde en zorg omringt wordt. En niet nog een keer gedumpt wordt voor een pup. Bah kind, je schijnt het nog steeds niet te snappen wat jullie je hond aangedaan hebt. Jammer!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:12

Mik_beer schreef:
Jezus doe toch niet zo overdreven. Ga eens naar een asiel dan, ga daar eens kijken wat pas écht zielig is. Wees blij, dit beestje heeft een nieuw huis, waar die hartstikke gelukkig kan zijn.

Dit soort mensen zijn er mede-verantwoordelijk voor dat de asiels zo vol zitten

Veertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:22

ellenlouise schreef:
Mik_beer schreef:
Jezus doe toch niet zo overdreven. Ga eens naar een asiel dan, ga daar eens kijken wat pas écht zielig is. Wees blij, dit beestje heeft een nieuw huis, waar die hartstikke gelukkig kan zijn.

Dit soort mensen zijn er mede-verantwoordelijk voor dat de asiels zo vol zitten

Juist!
Verder ben ik t echt weer zooo met jullie eens!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:48

Esther schreef:
Ik ben het niet eens met de reden waarom ze de hond hebben weggedaan, heb ik ook al eerder in het topic verwoord.
Toch heb ik nog een opmerking, ik denk dat honden teveel vermenselijkt worden en dan vooral hun gevoelens.
Een hond (dier) hecht zich wel aan mensen waar ze wonen, ze hebben een bepaald patroon en leven hun leven. Toch houden ze het meest van de mensen die hun voeren. Als een hond overgeplaatst wordt dan zal hij best even moeten wennen, hij zal zich echter al snel aanpassen. Zo erg is het voor een hond dus niet. Hiermee wil ik niet goedpraten dat hun de hond weg gedaan hebben of hun meer gemoedsrust geven, ik vind alleen sommige reacties hier wat overtrokken.
Heb zelf een herplaatsingshond, hij is volgens mij gelukkig bij ons. Hij kan echter net zo makkelijk onderweg naar iemand anders toe lopen omdat die toevallig hondesnoepjes bij zich heeft, no way dat hij dan nog met mij mee wil totdat hij wat gehad heeft.

Nou bij mij oude hond ging dat mooi niet op.
Ik ben een keer een week van huis geweest, nou mijn hond at mooi niet meer ik moest gewoon naar huis komen.
En hij was gewoon bij mijn ouders thuis,daar woonde ik toen nog.
Gelijdelijk is hij er nu aan gewend omdat ik ook het huis uit ben en hij is niet meegegaan omdat mijn ouders ook nog twee andere honden hebben waar hij mee opgegroeid is en ik het zielig vond om ze uit elkaar te halen.
Vorige keer waren mijn ouders bij mij thuis en ze hadden hem meegenomen.Toen ze weg gingen wou ie niet meer met ze mee, hij had echt zo iets van ik blijf hier dit is toch mijn baasje??

Dat deed best wel pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:04

NathalieW schreef:
we zijn geweest en sissi had alleen maar oog voor haar nieuwe baasjes, ze was vrolijk haar vacht glom nog en het zag er allemaal geweldig voor haar uit, ze kan het tevens nogsteeds goed vinden met de andere honden. dus we zijn erg blij dat het allemaal goed met haar is, we gaan over een weekje weer kijken of het nog zo is

groetjess

En nu maar hopen dat dit waar is. Kijk een berichtje op internet schrijven is zo gedaan hoor.

Als mijn man moet overwerken is mijn hond helemaal zenuwachtig, naar een uur kijkt hij me aan, hij is er nog niet hoe kan dat nou. Duurt het de hele avond, ijsbeert hij rond en steeds aandachtig luisteren. Beestje helemaal over de rel. Dit is niet na 3 dagen al over hoor.

Ik vind het daarom onbegrijpelijk dat jouw hond alleen oog voor de nieuwe baasjes heeft. Ook als je hem slecht behandelt, blijft hij je zien als zijn baas. Het wennen aan een nieuw huis en baasje duurt echt wel wat langer hoor, als de 1e baas dan na een paar dagen op bezoek komt, is hij je heus niet vergeten.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:08

ze probeerd zichzelf er gewoon uit te l*llen

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:20

ik ben niet meer in staat om op deze waanzin te reageren, pff ben 3 dagen lang woedend geweest zoals jullie in mijn antwoorden hebben kunnen lezen, en vooral na haar PM, het is niet te geloven,

maar ik heb er de fut niet meer voor om zulke mensen nog normen, waarden en dierenliefde bij te brengen, dit is een onbegonnen zaak.

Ben nu aan het bijkomen van dagje beautyfarm gisteren, (was ik erg aan toe na deze toppic)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:22

Hele aparte hond als ze nu al geen oog meer zo hebben voor jullie.
Echt geloven kan ik dat bijna niet.
Ik heb hier drie opvanghonden waarbij ik wel degelijk gemerkt heb dat ze hun oude bazen gemist hebben of zelfs nog missen.

En dat heeft niets met vemenselijken te maken.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:24

Laten we een spelletje doen:

het spelletje heet: ik ga op vakantie en neem mee........ oftewel ik ga op vakantie en neem NIET mee.......

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:44

ik ga op vakantie en ik dump.....de hond...

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:46

Haha, 16 pagina's, hoe krijg je het voor elkaar .
Oeps, ik zou hier geen woorden meer aan vuil maken .

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:49

Ha, zou best kunnen hoor dat Sissi alleen nog maar oog heeft voor haar nieuwe baas. Deze baas vertrouwt ze tenminste!!!
Wij hebben sinds vorig jaar ook een sneuerd uit het asiel gehaald. Het is werkelijk waar een schat van een hond en we hebben tot op heden nog geen minpuntje aan hem kunnen ontdekken. Oh, das niet waar...hij heeft last van verlatingsangst Maar dat had hij vast niet toen hij als dik 9-jarige hond (we weten niet precies hoe oud hij is, kan ook zo maar 12 jaar zijn) in het asiel gedumpt werd. Madame zat voor in de auto met een heel lief klein schattig Jack Russellpuppie op schoot en onze Wobbe werd uit de achterklep(!) getrokken...ze hoefde hem niet meer, want hij was niet leuk meer. Nou vraag ik je ?!?!?!?!

Over het trouwe kijken binnen een paar dagen...hier één van de eerste foto's van Wobbe en dit is na een paar uur in huis...
Afbeelding

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:20

Aaah die blik van Wobbe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:15

Wat een lieverd, een blik die boekdelen spreekt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 20:51

feit is ook nog eens, dat TS het veelvuldige fokken van honden in stand houdt. Oude honden kun je dumpen en dan koop je weer een puppie. En als die oud is dump je die ook weer, neem je weer een puppie.... Is lucratief voor de fokkers.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:47

@ OTTI; geweldig dat jullie Wobbe geholpen hebben Het arme beest..

Dit topic heeft allemaal herinneringen opgeroepen over mijn oude hond.. Mijn lieve vriend Één keer kon hij niet mee op vakantie, en vrienden gingen op hem passen.. Hij bezorgde hen de schrik van hun leven door te ontsnappen uit het huis, uit het hek en de weg op te gaan. Hij zocht ons.. Toen hij teruggehaald werd heeft hij de rest van de week daar haast niets gegeten..
Daardoor namen wij hem de jaren daarop weer mee. Één keer kon hij niet mee op een dagje uit, dus we zouden gewoon op de camping blijven. Toen bood een lief oud stel ons aan op hem te passen, ze waren helemaal gek op dat beest.
Zodra ze echter de camper openmaakten om hem te halen glipte hij weg en met een hele groep campinggasten zijn ze de halve middag bezig geweest dat oude beestje te vangen

Sindsdien hebben we hem nooit meer ergens buiten zijn vertrouwde omgeving alleen gelaten. En dat zullen we nóóit doen met een hond..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:57

de blik van wobbe spreekt boekdelen !
petje af voor jou !

Nathalie, ik wil verder na wat ik al gezegd heb niets meer of minder aan je kwijt dan dit ;
XXXXXXXXXXXXXX
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 10-08-05 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking+ smileys verwijderd.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:05

Ondertussen is er denk ik wel genoeg genoeg gezegd over dit onderwerp.
Ik zal hier daarom een slotje zetten.